INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Super! Díky moc! Email: xspatran00@seznam.cz
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Evžen D: Na motorkarich je u jednotlivych moto v sekci motodatabaze obcas i dost manualu. Stazeni jednoduchy https://www.motorkari.cz/motokatalog/kt … ml#manualy Zkus si projit i jiny modely, ale elektrika je v podstate stejna. KTM ji ma krasne jednoduchou. El. schema je u starsich modelu i soucasti user manualu.
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Janek: Manuály jsme stáhnul, ale nikde El. schéma. Nakonec mi poslal kolega manuál na starší ktm a tam opravdu je, škoda jen, že amerikánsky moc neumím, ale už se s tím dá pracovat, tak snad se povede. Díky všem za pomoc!
- Řezňa
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 905
- Založená vlákna
- Místo: Třinec
- Motorka: EXC 200
- Tel: 776693366
- 4 0
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Před prodejem, jsem udělal nějaké změny na mémEXC 200 2010. Nechal jsem udělat setting tlumičů u Faryna. Tuhle investici můžu vážně doporučit . Předek neodskakuje, zadek lépe kopíruje a spustu dalších pozitivů. Hodil jsem nové plasty a polepy z Aliexpresu... V zadu mi odešly ledky v ve světle. Koupil jsem uni podblatník z ALI se světlem a přehodil pouze světlo, s malými úpravami a pomocí od kamaráda. Vypadá to dle mě dobře. Ještě TIP: Doporučuji tento potah na sedlo : https://www.aliexpress.com/item/3301657 … 4c4d8xqJ5L za 16 dolarů, jsou na něm malé gumové pyramidy, drží opravdu parádně Kryt spojky z Polisportu přes motoline.com, jak ochrana tak se mi líbí. Po vnitřním obvodu je malé gumové těsnění, doporučuji ještě použít trošku silikonu k utěsnění ty drážky co je ve víku spojky. Pokud se neutěsní, rýhou mezi polisport krytem a víkem spojky zatéká voda a špína... U nestatér verzi je spoustu místa pod sedlem. Originál KTM nářadí jsem obalil strečkou a páskou a zavěsil na zdrhovadla. Tak tlusté ať udrží nářadí, ale zároveň tak tenké, ať jsem je schopen rukou v případě potřeby utrhnout. Takto už tam je druhou sezonu a bez problémů.
Dlouhou dobu jsem se trápil s problémem přibírající spojky. Motorka po týdenní odstávce po prvním zařazení většinou chcípla, neodlepili se mi lamely. Poté se to zhoršovalo, i během vyjíždky mi to nahodile přibíralo. Někdy to bylo OK, někdy mi to táhlo tak, že jsem s naplno zmáčklou spojkou dokázal jet po rovině na 2 rychlost. Srazil jsem hrany na koši, změna minimální, po čase stejný problém. (Hrany nevznikly) Vyměnil jsem gumový o kroužek v maguře, nový minerální olej. Měřil plechy, tlouštku a zda nejsou zkroucené, to samé lamely. Všechno v normě, nebyly zkroucené všechno vypadalo na první pohled dobře. Až jsem zjistil, že lamely asi byli připečené nebo nějak jinak poškozené. Při sundání lamel mimo motor a zkoušce, rozlepení mi šly s jednou třeba dvě přilepené... Koupil jsem nové od TRW přes motoline.com, nasadil je a nyní je to super. Je po všech problémech. S tímto jsem se setkal teda poprvé a docela mě to štvalo...
Editoval Řezňa (31.07.2020 13:26:26)
- Řezňa
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 905
- Založená vlákna
- Místo: Třinec
- Motorka: EXC 200
- Tel: 776693366
- 4 0
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Pánové a dámy, moc prosím o radu.
Trošku k mému problémů: 4 roky jsem vlastnil EXC 200 2009 s motorem a nastavením jsem nic nedělal, karbec jen čištění, motorka měla pro mě super průběh, se vším jsem byl na 100% spokojen
Nyní jsem koupil EXC 200 2016 - stejný motor
Při testovací jízdě vše super, jen průběh výkonu jak starší 2t kros - přisuzoval jsem to krosovému kolenu. Po výměně kolene za originální enduro koleno stále zklamání... motor dole nemá výkon, nahoře až moc. Bohužel přívěra funguje jen On/Off. Zkusil jsem dle fotek mé minulé motorky nastavit šroub na pravé straně motoru. Tento šroub mi ovlivní jen to, v jakém spektru otáček se přívěra otevře (přitáhnutý - otevře brzy, povolený otevře pozdě) Jak lze nastavit průběh otevření? u 250/300 pružinami Jak u 200? přijde mi, že tam jsou snad červené... Docela mě to sere, na nové mám problém vyjet to co na staré v pohodě. Nejsem schopen ve výjezdu spojkovat, tak jak by bylo třeba. Motor buď vyletí nad přívěru nebo ho zadusí. Bohužel to není jen mýma rukama, tohle chování mi potvrdilo více lidi... Ještě mám problém, že šroub se sám povoluje. Je to normální? jak ho případně zajistit? Prosím o radu, případě nastavení. Motorku klidně dovezu
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Řezňa: Nastaveni a tvrdost pruziny delaji hoodne velke rozdily v prubehu.
- milanride
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 516
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC TPI
- Věk: 26
- 1 0
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Zkontroloval bych mechanismus přívěry z čela válce. Stává se, že se zasekne, což by odpovídalo tomu co říkáš, zaseknutá v otevřené poloze - žádný spodek. Povolování nechápu, když se to zatahuje kontra tou hliníkovou zátkou...
- Řezňa
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 905
- Založená vlákna
- Místo: Třinec
- Motorka: EXC 200
- Tel: 776693366
- 4 0
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
milanride:
Ok, kouknu na to. Lze nastavovat průběh otevření u 200 tak jak u 250/300? Jsou tam někde nějaké pružiny, jak to nastavit?
- badyšot
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1375
- Založená vlákna
- Místo: Liberec
- Motorka: 200 neposedných Kubíků
- Věk: 45 už
- 7 6
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Řezňa:
ne. Možnost rozdílných pružin tam není. Podívej se na partsdepot. Však to není zas tak složitý ten mechanismus rozebrat, vyčistit a složit. V manuálu najdeš jak se nastavuje.
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Kolik vazis? Koncovka je origo, kdyz tam bylo mx koleno? Origo je stejna s 250/300. Ani s origo kolenem to dole moc nejede. FMF spodek trochu zvedne, ale muj odhad je tak o 10-20 %. Kupovat ho jen kvuli tomu se nevyplati. To jen kdybys o tom uvazoval. Zadny pruziny jako ma 250/300 u 200 nejsou. Konstrukcne je to ze125, u ktery se proste jede vse pod plynem a spodek je jen takova zvejkacka.
Koukni se taky na vatu v koncovce. To dela hodne . Kdyz je umastena, diry v trubce zalepeny karbonem .... motor je hodne ostry/agresivni a spodek slabsi. Menit idealne do 50 mth. Olej delej 1:60 a hlavne zadny motuly 800 a jemu podobny specifikace.
Kdyz sundas pravou bocni "kryku" na valci, tak uvidis na "spoj" mezi tahlem, ktery je spojeny se sroubem regulace a ovladaci pakou, ktera je spojena se systemem privery v hlave. Uvidis, jestli tam nemas nejakou botu. Kdybys na ten spoj koukal zepredu, coz nejde, tak je v tahle takovy "U"cko/vidlicka, do kteryho zapada paka. Pri pohledu z boku po sundani krytky uvidis, jak bude spodni tahlo nejspis predsazeny vuci tahlu smerem dopredu. Pokud to nebude predsazeny, tak OK Kdyz budes tocit regulacnim sroubem, uvidis, jak se tahlo hybe nahoru/dolu - melo by se hybat Tohle predsazeni tahla vuci pace mi asi 4x zpusobilo, ze motor jel jenom dole pod priverou (jelo se s tim hodne blbe a proto vim, ze to pod priverou nejede). Proste tahlo vyjelo jakoby pred paku .... Trvalo mi dlouho, nez jsem prisel na to, co to dela, protoze kdyz se zavada projevila, vzdy po kratkym zchladnuti motoru bylo vse zas OK a zavada se ukazala az treba po nekolika mesicich jezdeni. Pokud tam budes mit to predsazeni, tak i pres okynko jde srovnat tlakem na tahlo, aby to bylo v pohode.
Editoval Janek (09.10.2020 11:51:19)
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
badyšot napsal(a):Řezňa:
ne. Možnost rozdílných pružin tam není. Podívej se na partsdepot. Však to není zas tak složitý ten mechanismus rozebrat, vyčistit a složit. V manuálu najdeš jak se nastavuje.
Abys nastavil priveru, musis sudat hlavu - (v principu) je tam mira pro vzdalenost hrany klapky privery vuci vrsku valce. Trochu neprakticky.
Editoval Janek (09.10.2020 08:11:09)
- badyšot
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1375
- Založená vlákna
- Místo: Liberec
- Motorka: 200 neposedných Kubíků
- Věk: 45 už
- 7 6
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Janek:
Ano, to tak je, vím o tom. Já bych to tak dělal. Zkontrolovat od základu. Přitom to vyčistit, jestli to je zakarbonovaný, zkusit jestli se všechno hejbe jak má. Přijde mi to lepší než hledat problém od konce.
- Kouba
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 193
- Založená vlákna
- Motorka: Montesa Cota 315R, KTM XC-W 250, Honda NTV
- Věk: veterán
- 0 0
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Sundej koleno a zkus jestli přívěra vůbec chodí, potom překontroluj šrouby z boku válce, mají podložku, co vypadá jak osma a musí být trochu volné, jinak přívěra "drhne". Jak psal Janek - může být táhlo přívěry vyskočený - to poznáš tak, že když točíš tím štelovacím šroubem tak se přívěra musí pohybovat nahoru dolů. Taky může být rozhašený - přesazený o zub až několik - nastavení pod víkem zepředu válce. viz. foto.. Hodně úspěchu - dej vědět.
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
badyšot napsal(a):Janek:
Ano, to tak je, vím o tom. Já bych to tak dělal. Zkontrolovat od základu. Přitom to vyčistit, jestli to je zakarbonovaný, zkusit jestli se všechno hejbe jak má. Přijde mi to lepší než hledat problém od konce.
O tom žádná . Od stolu si myslím, že mechanicky tomu nic nebude, přívěta bude volná, ovládání OK - ale kouknul bych na ten spoj ve vidličce + plus jak píše Kouba přes výfuk na přívěru. Řekl bych, že to bude konstrukčně takový, jaký je a se sterší 2010 se to nedá porovnávat. Tipnul bych na zalepenou vatu v koncovce a nastavení "detonační mezery" možná k nule. Drtivá většina lidí tohle při výměně pístu vůbec neměří, vezmou +/- stejnou tloušťku těsnění, nový píst a šup zpátky To mi udělalo hodně. Dělal jsem to na 0.1 a vždy jsem si vybíral tak, aby to byla minimální vzdálenost v místě, kde je to nejblíž, protože ty plochy samozžejmě nejsou v "nule", jestli tomu rozumíš. V reálu jsem byl někde 0.1 - 0.13 Tím se zvedne spodek, lehce otupí vršek a podel mě to zvedne i životnost dílů o desítky procent.
Karbec natryskovat do základu. Fungovalo mi to tak při teplotách od letních + do lehce pod nulou a ještě jsem lehce snižoval hladinu
Řezňa, ještě si u 16tky můžeš dodělat přepínač sluníčko/mráček ... jezdil jsem skoro všechno na mráček, lepší spodek a ovladalnější přechod nad přívěrou.
Na lepší spodek mi pomohl i vzduchový filtr, nevím název, logo pavouka, povrch piramidový. To bylo fakt dobrý
Když koukám na fotku ovládání přívěry, cos dal, měl jsem to podobně - cca 1-2 závity nad hranu, kam dosedá těsnění pod víčkem, když odečtu vyfrézování pro stranový klíč.
Taky si nějak ošetři podsedlák v místě kontaktu s plastem airboxu. Ten plast neuvěřitelně Al podsedlák vydírá Včas si to pohlídej, zkus třeba kousky trvdýho polepu ... nebo něco. Jinak to můžeš mít na 250 - 300 mth na opravu návarem.
Editoval Janek (09.10.2020 11:57:17)
- badyšot
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1375
- Založená vlákna
- Místo: Liberec
- Motorka: 200 neposedných Kubíků
- Věk: 45 už
- 7 6
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Janek:
když se koukám na partsdepot na EXC200 rok 2016, tak tam vidím ty hlavní díly datovaný rokem 98 nebo 01 :-) Pokrok nezastavíš :-) Ale detailně díl po dílu jsem to nekontroloval. Ano, taky mi na 200 nejvíce pomohlo všechno sladit dohromady. Detonační mezera je jen jedním z bodů. Přišlo mi, že tenhle objem 200 je na to ladění takovej citlivější. 125 je on/off a 300 už maká hodně jen svým objemem. Řezňa neuvádí co a případně jak dělal s touhle jeho novou motorkou. Když se ptá na různě barevné pružiny k přívěře, tak asi ještě moc ne :-)
200vky jsme jeden čas měli doma 2ks. Každá měla trochu jiný projev, nešlo to naladit nastejno.
Přepínač mráček/sluníčko nejvíce funguje, pokud je váha jezdce spíše menší. S mýma 90kg v té době už se ty rozdíly smazávaly :-)
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Jak měříte tu detonační mezeru ? Zmačknete plastelínu ? Já totiž když to není nutné ani hlavu nesundávám, sundám při výměně pístu komplet i s válcem . Ta hodnota kompresního prostoru bývá v manuálu ?
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Šuplerou na při horní uvrati. Doplněk měrkou
Editoval Prochal11 (10.10.2020 00:09:37)
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- pospa5
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 302
- Založená vlákna
- Motorka: YZ 125, TTR 600
- 1 0
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
liba23:
Vemes dratek cinovej pajky a strcis ho dirou pro svicku do valce tak, abys ho mel smerem do boku - v ose pistniho cepu. Pak protocis motor a pist zmackne cin proti hlave. Nasledne zmeris tloustku zplostelyho cinu a mas vysku antidetonacni sterbiny. Jen bacha, at si ten dratek nestrcis treba nekam do kanalu a pistem neustrihnes v motoru. Je lepsi si pistem najet pred horni uvrat a pak az davat dratek, kterej musis natlacit az ke stene valce, kde je nejmensi mezera. Zaroven pak jen opatrne pretocit pres HU, ne do toho kopat jak pri startovani. Pripadne se da zkontrolovat i kompresni pomer.
Editoval pospa5 (10.10.2020 07:43:19)
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: KTM EXC/SX 200,postřehy,rady,vychytávky,závady
Janek napsal(a):badyšot napsal(a):Janek:
Ano, to tak je, vím o tom. Já bych to tak dělal. Zkontrolovat od základu. Přitom to vyčistit, jestli to je zakarbonovaný, zkusit jestli se všechno hejbe jak má. Přijde mi to lepší než hledat problém od konce.
O tom žádná . Od stolu si myslím, že mechanicky tomu nic nebude, přívěta bude volná, ovládání OK - ale kouknul bych na ten spoj ve vidličce + plus jak píše Kouba přes výfuk na přívěru. Řekl bych, že to bude konstrukčně takový, jaký je a se sterší 2010 se to nedá porovnávat. Tipnul bych na zalepenou vatu v koncovce a nastavení "detonační mezery" možná k nule. Drtivá většina lidí tohle při výměně pístu vůbec neměří, vezmou +/- stejnou tloušťku těsnění, nový píst a šup zpátky To mi udělalo hodně. Dělal jsem to na 0.1 a vždy jsem si vybíral tak, aby to byla minimální vzdálenost v místě, kde je to nejblíž, protože ty plochy samozžejmě nejsou v "nule", jestli tomu rozumíš. V reálu jsem byl někde 0.1 - 0.13 Tím se zvedne spodek, lehce otupí vršek a podel mě to zvedne i životnost dílů o desítky procent.
Karbec natryskovat do základu. Fungovalo mi to tak při teplotách od letních + do lehce pod nulou a ještě jsem lehce snižoval hladinu
Řezňa, ještě si u 16tky můžeš dodělat přepínač sluníčko/mráček ... jezdil jsem skoro všechno na mráček, lepší spodek a ovladalnější přechod nad přívěrou.
Na lepší spodek mi pomohl i vzduchový filtr, nevím název, logo pavouka, povrch piramidový. To bylo fakt dobrý
Když koukám na fotku ovládání přívěry, cos dal, měl jsem to podobně - cca 1-2 závity nad hranu, kam dosedá těsnění pod víčkem, když odečtu vyfrézování pro stranový klíč.
Taky si nějak ošetři podsedlák v místě kontaktu s plastem airboxu. Ten plast neuvěřitelně Al podsedlák vydírá Včas si to pohlídej, zkus třeba kousky trvdýho polepu ... nebo něco. Jinak to můžeš mít na 250 - 300 mth na opravu návarem.
BACHA tady se Janek "upsal" v desetinné čárce chtěl patrně napsat: 1,0 až 1,3mm
To co píše, by bylo s kompresí, solidní TéDéÍčko
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
|