Petardak, snažil jsem se být po dlooooouhý době optimista a ty mi to takhle kazíš
Rischwon:
Hlavně aby ti šla osa na straně s větším průměrem naprosto volně v uložení tlumiče. To propružení ve videu je dobrý, ale já už to nedělám. Jde to udělat pěkně "na cit" rukou, když je uložení promázlý a moto samo na stojánku. Dotažení šroubu na ose doporučím průběžně kontrolovat. Stačí s ním klepnout o šutr a rád se povoluje. Dotažení v brejlích ideálně momeňťákem. Tady platí, že víc není víc, ale je to na hovno. Bohužel většina se snaží dorvat co nejvíc, aby se při pádech nehly řídítka do strany, ale v případě přetažení může dojít k vydření nohavic v místě klemy brejlí a samo to snižuje životnost horního pouzdra + všech dílů, který potom "běhají" v otěru ... Po nějakých větších držkách, kdy je potřeba rovnat řídítka .... je dobrý na stojanu klemy tlumičů povolit a vše pěkně sesadit, aby nedošlo ke křížení .... Jak říkám, hodinu jezdím a hodinu potom okolo motorky lítám a servisuju ... i když to ve finále není vůbec vidět.
A je tu Janek, který umí všechno nejlíp. Před pár roky by si tam narval neopren nebo dokonce jen půlku a hlásal by jak na to vyzrál. Teď má domrvený chrom na trubkach a bude zase hlásit že to má nejlepší. A ostatní si neumí ani dotáhnout přední kolo, protože hodinu jezdí a hodinu si honí trubku
Možná to vypadá jako vtip, ale vtip to není. Co jsou lidi schopný vymamlasit, to je na dlouhý řádky. Šavlema a kolem začínaje, gumama a sponou řetězu konče. Dokonce jinej rozměr ložiska v motoru není problém. Ale to je hlavně tím, že člověk řeší hlavně problémy těchto strojů.
Vidím to ve většině stejně a pokud patříš do zbylých procent, tak za to buď jen rád.
Postup je v každým manuálu.. nejde mi do hlavy kolik lidí si koupí motorku třeba za 2kila a pak si ani nepřečte manual pokud něco neví a radši začne bastlit kurvit a nebo shánět info na netu
Postup je v každým manuálu.. nejde mi do hlavy kolik lidí si koupí motorku třeba za 2kila a pak si ani nepřečte manual pokud něco neví a radši začne bastlit kurvit a nebo shánět info na netu
Robinsson: .. člověk se učí celý život ne? Janek to sem píše trochu košatější formou a někdy to může vyznít trochu suveréně, a občas taky přestřelí v nějakém argumentu, ale aspoň to sem napíše. Rozumný člověk si udělá resumé z informací jak z manuálu, z fóra tak případně z youtube... (opravdu je nutné lít olej motorex a stříkat řetěz mazivem motorex apod?)... Je dobrý použít vlastní hlavu, rozhodnutí dělá každý sám
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
110
Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!
Já, pokud zákazník přinese na repasi vidlici, vyžadují i dodání př.osy, tu změřil na rovinnost, v soustruhu přeleštím a popř. srazím rozklepanou hranu na konci. To vše, spolu s mazáním řídkým olejem a ne vazelínou, má vliv na správné usazení a top funkcí vidlice....
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
A někdy stačí jen logicky přemýšlet, je jasné, že osa musí stáhnout sestavu náboje kola ( rozpěrné kroužky , ložiska a rozpěrnou trubku v náboji mezi ložisky ) proto musí být šroub nebo matice osy dotahována jako první ( proti protáčení můžu stáhnout osu na opačné vidlici nebo je tam v ose kolík - kulatina i šestihran může být a pod. ) jak je utažený náboj kola - stáhnu osu v uložení vidlice a po vyrovnání rozteče vidlic ( prohoupnutím nebo na cit jak píše Janek ) tak dotáhnu osu i na uložení druhé vidlice. Na vidlici přivrácené k matici či šroubu osy kola si ještě před dotahováním této matice či šroubu uložení lehce dotáhnu tak aby osa byla v ose s tímto uložením ale ještě měla možnost axiálního pohybu pro dotažení. To, že je to v každém manuále , není pravda a také né každý kupuje novou moto a má manuál k dispozici, je to tu diskuzní fórum a tak to sem zcela jistě patří. A s brýlema je to obdobné, musím mít povolenou matku na horních brýlých, stáhnu první obě šavle na spodních brýlích pak na horních a nakonec matici horních brýlí. Kdo to dělá jinak tak napište i důvod.
Díky za tipy, ty šrouby z místa kde vsouvám osu předního kola jsem nikdy nepovoloval zpětně nepovoloval abych si to sedlo,.. Tohle ale v manuálu nevyčteš,.. to jsou ty zkušenosti,..naštěstí vidle dělám dobře s momenťákem samozřejmě,..ten jsem si koupil hned na začátku co jsem pořídil moto,..protože su celkem hovádko a jemně s citem pro mě dřív znamenalo na krev dokud to nejde pootočit,..
Ty jo, kdo by řekl že nasazení kola by mohlo dát na celý svoje téma Kdo by to chtěl vysvětlit obrazem, tak jedno výstižný video od V. K https://youtu.be/uh2a_OrFABo Takhle mě to kámoš učil už cca před 15 lety, od té doby to tak dělám Pro jistotu jsou tam i další poučná videa
A je tu Janek, který umí všechno nejlíp. Před pár roky by si tam narval neopren nebo dokonce jen půlku a hlásal by jak na to vyzrál. Teď má domrvený chrom na trubkach a bude zase hlásit že to má nejlepší. A ostatní si neumí ani dotáhnout přední kolo, protože hodinu jezdí a hodinu si honí trubku
Tvůj příspěvek jsem nahlásil jako osobní napadání a jako nicnepřispívající .... tomu, co si rád nechává říkat starosta, to nevadí, takže to je vše v rámci pravidel ... tak v tom duchu budu pokračovat.
Mám jednoho známýho, co pracoval jako pilot dopravních letadel. Když šel do penze, tak se ho ptali, jak je možný, že celá desetiletí létal a vždy doletěl tam, kam měl .... Odpověděl, že je to hlavně díky dobrým rozhodnutím, který dělal. Když se ho zeptali, jak se naučil dělat dobrý rozhodnutí, , tak jim odpověděl, že se to naučil díky špatným rozhodnutím.
Všechny lidi, co se naučili dělat dobrý rozhodnutí bez toho, aby kdy chybovali, mám na fecebooku v přátelích
Celý neopreny jsou velká chyba, kterou jsem si prošel, půlky neoprenů bych si klidně dal znovu, neuškodí, ale trubky to neochrání, takže to vidím jako zbytečnost + další věc, kterou je potřeba udržovat, mýt .... před pár lety taky nebyly ty přídavný stíráky SKF .... taky nebyly rececapy .... další vychytávky .... Když jsem montoval svý první přední kolo, tak jsem taky nevěděl jak, když jsem poprvý "lepoval"/honil trubku tlumiče, tak jsem taky nevěděl jak a proč .... Ale nikdy jsem se neurážel vůči tomu, když mi kdokoliv řekl, jsi vůl, dělej to takhle, protože .... Ve svým příspěvku na předchozí str. jsem nenapsal jedinou nepravdu, jedinou zbytečnost ... vše k věci a k ušetření zbytečných starostí nebo zbytečnýho přemýšlení. Jsou to zkušenosti moje, kamarádů, se kterýma jezdím ....., není to moje chytrost a ani to za ní nevydávám, ale jsem ochotný to sem napsat a handrkovat se s pitomcema, jako například v tématu o funkci brzd, degradace brzdový kapaliny ... áááá je tady Robinsson, co nedávno radil, jak se mýchaj oleje do tlumičů a že SAE 4 je 4W .... a ten se udělá z 5W a 3W
Mám radost, že se tu najde ještě zlomek lidí, co se veřejně přiznají, že neví .... a že se tu najdou doslova jednotlivci, který věnují svůj čas .... to je ten poslední duch offmota - evidentně nežádoucí prvek
Až budeš Robinssone něco vědět, že je jako fakt dobrý, tak jim poraď
z mých zkušeností si tak 20% lidí pořád plete měkké a tvrdé i/y, nechápe shodu podmětu s přísudkem, prostě věci, co se učí na základní škole na prvním stupni ale umí namontovat přední kolo a tudíž by mohli z fleku šéfovat ČNB... P.S. svůj příspěvek jsem nahlásil jako nicneříkající a napadající
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Janek: Tak až do teď jsem si myslel, že si se trochu srovnal a říkal jsem si, že si začal být normální a skoro jsem si tvého progresu začal považovat... škoda...
Při tvým postupu vnášíš do brýlí napětí tím, že jím na jednom konci dáš nějakej rozměr a na druhým je nakonec stáhneš. Takhle o tom přemýšlím já. Nebudu se s nikým dohadovat. Nikomu to necpu, budu to dělat dál takhle a každej, ať si to dělá, jak chce.
David89: Hm, a jak docílíš souososti spodních a horních brýlí a tím i souososti tlumičů ?? Tu matku jen povolíš - tzn. horní brýle jsou ve stejné výšce - dotažením se prohnou max. o nějakou stovku ( setinu mm. ) Spodní brýle jako první , to je tutovka, kdyby se pak stáhla první matice a pak horní brýle, to by snad ještě šlo ale určitě nezačínat matkou. A když dotahuju matku tak určitě nezapírat do dorazů , buď za řidítka udržet nebo zapáčit co nejvýš - nejblíž k horním brýlím. Kdybych nebyl takový xicht hodil bych to na trubku, ha ha
Jak je to teda s tím srovnáním tlumičů v brýlích aby nedocházelo k pnutí . Jaký je správný postup, jak nejlépe docílit toho aby motorka držela krásně jednu stopu. Osvěta a rady nejsou na škodu
OndraMZ: Pokud budeš mít lehce zkřížené př. tlumiče tak stopu ti to nerozhodí - to je spíš zadním kolem. Kolo nejde s podélnou osou motorky ale je natočené na jednu či druhou stranu. Nestejnoměrně nastavené šponováky zad. kola.. Když stáhneš první matici na horních brýlích - uložení ložišek řízení, tak ty brýle , spodní - horní,, můžeš mít vůči sobě pootočené a pak už to dotahováním trubek tlumičů v brýlích nespravíš. Spodní brýle mají na některých moto tři šrouby a skoro na všech jsou vyšší - obejmou větší plochu na trubce a tím líp chytí rovinu - srovnají obě trubky vůči sobě - jejich pomyslné osy budou rovnoběžné.
Bylo by dobrý zmínit, na jaký motorce to děláš. Jestli máš ještě jednu matku pod vrchníma brejlema, tak chápu.
Já za sebe na bergovi, takže KTM v klidu protočím spodní brýle vůči horním, když to stáhnu celý axiálně. Nevím, jak ty to dotahuješ. Já bych nezatočil, kdybych si to stáhnul moc. Asi jsem slabej. Potom si to poklepu paličkou, kam potřebuju. A úplně nakonec, když to mám složený, utahuju klemu horních brýlí, která celou tuhle sestavu jistí proti vzájemnýmu poootočení.
Hele, fakt se nebudu s nikým dohadovat. Nikomu nic neradím, klidně si utahujte matku poslední, nebo třeba vůbec, je mi to jedno. Dělám to tak a budu dělat dál, to mi věř.