Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (120)
Srazy (70)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Nechat si udělat repas podvozku není marné!

#941 15.09.2020 11:52:09

Rischwon
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 448
Založená vlákna
Motorka: EXC250
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


hoďte sem trošku osvěty,jak se správně usazuje přední kolo a vidlice,..beztak to i já dělám špatně,...

Editoval Rischwon (15.09.2020 11:52:35)

 offline 

 

#942 15.09.2020 19:32:00

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Petardak, snažil jsem se být po dlooooouhý době optimista a ty mi to takhle kazíš lol

Rischwon:

Hlavně aby ti šla osa na straně s větším průměrem naprosto volně v uložení tlumiče.
To propružení ve videu je dobrý, ale já už to nedělám. Jde to udělat pěkně "na cit" rukou, když je uložení promázlý a moto samo na stojánku.
Dotažení šroubu na ose doporučím průběžně kontrolovat. Stačí s ním klepnout o šutr a rád se povoluje.
Dotažení v brejlích ideálně momeňťákem. Tady platí, že víc není víc, ale je to na hovno. Bohužel většina se snaží dorvat co nejvíc, aby se při pádech nehly řídítka do strany, ale v případě přetažení může dojít k vydření nohavic v místě klemy brejlí a samo to snižuje životnost horního pouzdra + všech dílů, který potom "běhají" v otěru ...
Po nějakých větších držkách, kdy je potřeba rovnat řídítka .... je dobrý na stojanu klemy tlumičů povolit a vše pěkně sesadit, aby nedošlo ke křížení .... Jak říkám, hodinu jezdím a hodinu potom okolo motorky lítám a servisuju ... i když to ve finále není vůbec vidět. wink 

 offline 

 

#943 15.09.2020 21:09:36

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


A je tu Janek, který umí všechno nejlíp. Před pár roky by si tam narval neopren nebo dokonce jen půlku a hlásal by jak na to vyzrál. Teď má domrvený chrom na trubkach a bude zase hlásit že to má nejlepší. A ostatní si neumí ani dotáhnout přední kolo, protože hodinu jezdí a hodinu si honí trubku a1 

 offline 

 

#944 16.09.2020 09:03:05

bobrix
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 36
Založená vlákna
Místo: Brno, Šumperk
Motorka: TT600R
Věk: 42
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Rischwon napsal(a):

hoďte sem trošku osvěty,jak se správně usazuje přední kolo a vidlice,..beztak to i já dělám špatně,...

taky by mě zajímalo.. pokud možno ale přesný postup..Hlavně tedy v jakém pořadí dotahovat (osu, spodní a horní brýle) Díky :-)

 offline 

 

#945 16.09.2020 09:09:16

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11027
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Robinsson:

Možná to vypadá jako vtip, ale vtip to není.
Co jsou lidi schopný vymamlasit, to je na dlouhý řádky. Šavlema a kolem začínaje, gumama a sponou řetězu konče. Dokonce jinej rozměr ložiska v motoru není problém.
Ale to je hlavně tím, že člověk řeší hlavně problémy těchto strojů.

Vidím to ve většině stejně a pokud patříš do zbylých procent, tak za to buď jen rád.

Pokud máš tip/odkaz na jiný fígle, sem s nima.  wink 


Řiť, ať jedeš lip    Skype: raduz161  tel.: 723151102

 offline 

 

#946 16.09.2020 09:54:00

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 834
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
3 2

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Postup je v každým manuálu..   !!!  nejde mi do hlavy kolik lidí si koupí motorku třeba za 2kila a pak si ani nepřečte manual pokud něco neví a radši začne bastlit kurvit a nebo shánět info na netu  a21 

 offline 

 

#947 16.09.2020 09:59:14

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 327
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


koll napsal(a):

Postup je v každým manuálu..   !!!  nejde mi do hlavy kolik lidí si koupí motorku třeba za 2kila a pak si ani nepřečte manual pokud něco neví a radši začne bastlit kurvit a nebo shánět info na netu  a21 

Souhlasím...  ano 

 offline 

 

#948 16.09.2020 10:45:24

Toman
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 355
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: KTM 500 exc-f
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Robinsson: .. člověk se učí celý život ne?  tull 
Janek to sem píše trochu košatější formou a někdy to může vyznít trochu suveréně, a občas taky přestřelí v nějakém argumentu, ale aspoň to sem napíše.  Rozumný člověk si udělá resumé z informací jak z manuálu, z fóra tak případně z youtube...  (opravdu je nutné lít olej motorex a stříkat řetěz mazivem motorex apod?)...
Je dobrý použít vlastní hlavu, rozhodnutí dělá každý sám  a4 

 offline 

 

#949 16.09.2020 11:13:22

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1221
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, KTM EXCF350-6D/2020,KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 57
10 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Já, pokud zákazník přinese na repasi vidlici, vyžadují i dodání př.osy, tu změřil na rovinnost, v soustruhu přeleštím a popř. srazím rozklepanou hranu na konci. To vše, spolu s mazáním řídkým olejem a ne vazelínou, má vliv na správné usazení a top funkcí vidlice....


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#950 16.09.2020 11:19:30

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


A někdy stačí jen logicky přemýšlet, je jasné, že osa musí stáhnout sestavu náboje kola ( rozpěrné kroužky , ložiska  a rozpěrnou trubku v náboji mezi ložisky ) proto musí být šroub nebo matice osy dotahována jako první ( proti protáčení můžu stáhnout osu na opačné vidlici nebo je tam v ose kolík - kulatina i šestihran může být a pod. ) jak je utažený náboj kola - stáhnu osu v uložení vidlice a po vyrovnání rozteče vidlic ( prohoupnutím  nebo na cit jak píše Janek ) tak dotáhnu osu i na uložení druhé vidlice.  Na vidlici přivrácené k matici či šroubu osy kola si ještě před dotahováním této matice či šroubu uložení lehce dotáhnu tak aby osa byla v ose s tímto uložením ale ještě měla možnost axiálního pohybu pro dotažení.  To, že je to v každém manuále , není pravda a také né každý kupuje novou moto a má manuál k dispozici, je to tu diskuzní fórum a tak to sem zcela jistě patří.
   A s brýlema je to obdobné, musím mít povolenou matku na horních brýlých, stáhnu první obě šavle na spodních brýlích pak na horních a nakonec matici horních brýlí.
   Kdo to dělá jinak tak napište i důvod.

 offline 

 

#951 16.09.2020 13:14:23

Rischwon
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 448
Založená vlákna
Motorka: EXC250
1 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Díky za tipy, ty šrouby z místa kde vsouvám osu předního kola jsem nikdy nepovoloval zpětně nepovoloval abych si to sedlo,..
Tohle ale v manuálu nevyčteš,.. to jsou ty zkušenosti,..naštěstí vidle dělám dobře s momenťákem samozřejmě,..ten jsem si koupil hned na začátku co jsem pořídil moto,..protože su celkem hovádko a jemně s citem pro mě dřív znamenalo na krev dokud to nejde pootočit,..  big_smile 

 offline 

 

#952 16.09.2020 21:15:54

Carel
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1137
Založená vlákna
Místo: moje Jižní čéchy
Motorka: Exc 250/13
Věk:
5 1

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Ty jo, kdo by řekl že nasazení kola by mohlo dát na celý svoje téma  big_smile
Kdo by to chtěl vysvětlit obrazem, tak jedno výstižný video od V. K
https://youtu.be/uh2a_OrFABo
Takhle mě to kámoš učil už cca před 15 lety, od té doby to tak dělám  ano
Pro jistotu jsou tam i další poučná videa  ano 


... hop, přes potok ...
čas velkejch čtyřtaktů je pryč, kupujeme malý dvoutakty ;-)

 offline 

 

#953 16.09.2020 21:36:53

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Robinsson napsal(a):

A je tu Janek, který umí všechno nejlíp. Před pár roky by si tam narval neopren nebo dokonce jen půlku a hlásal by jak na to vyzrál. Teď má domrvený chrom na trubkach a bude zase hlásit že to má nejlepší. A ostatní si neumí ani dotáhnout přední kolo, protože hodinu jezdí a hodinu si honí trubku a1 

Tvůj příspěvek jsem nahlásil jako osobní napadání a jako nicnepřispívající .... tomu, co si rád nechává říkat starosta, to nevadí, takže to je vše v rámci pravidel ... tak v tom duchu budu pokračovat.

Mám jednoho známýho, co pracoval jako pilot dopravních letadel. Když šel do penze, tak se ho ptali, jak je možný, že celá desetiletí létal a vždy doletěl tam, kam měl .... Odpověděl, že je to hlavně díky dobrým rozhodnutím, který dělal.
Když se ho zeptali, jak se naučil dělat dobrý rozhodnutí, , tak jim odpověděl, že se to naučil díky špatným rozhodnutím.

Všechny lidi, co se naučili dělat dobrý rozhodnutí bez toho, aby kdy chybovali, mám na fecebooku v přátelích ano 

Celý neopreny jsou velká chyba, kterou jsem si prošel, půlky neoprenů bych si klidně dal znovu, neuškodí, ale trubky to neochrání, takže to vidím jako zbytečnost + další věc, kterou je potřeba udržovat, mýt .... před pár lety taky nebyly ty přídavný stíráky SKF .... taky nebyly rececapy .... další vychytávky ....
Když jsem montoval svý první přední kolo, tak jsem taky nevěděl jak, když jsem poprvý "lepoval"/honil trubku tlumiče, tak jsem taky nevěděl jak a proč .... Ale nikdy jsem se neurážel vůči tomu, když mi kdokoliv řekl, jsi vůl, dělej to takhle, protože ....
Ve svým příspěvku na předchozí str. jsem nenapsal jedinou nepravdu, jedinou zbytečnost ... vše k věci a k ušetření zbytečných starostí nebo zbytečnýho přemýšlení. Jsou to zkušenosti moje, kamarádů, se kterýma jezdím ....., není to moje chytrost a ani to za ní nevydávám, ale jsem ochotný to sem napsat a handrkovat se s pitomcema, jako například v tématu o funkci brzd, degradace brzdový kapaliny ... áááá je tady Robinsson, co nedávno radil, jak se mýchaj oleje do tlumičů a že SAE 4 je 4W .... a ten se udělá z 5W a 3W a21 

Mám radost, že se tu najde ještě zlomek lidí, co se veřejně přiznají, že neví .... a že se tu najdou doslova jednotlivci, který věnují svůj čas .... to je ten poslední duch offmota  ano  ano - evidentně nežádoucí prvek a1 
 
Až budeš Robinssone něco vědět, že je jako fakt dobrý, tak jim poraď  ano 

 offline 

 

#954 17.09.2020 05:50:57

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


z mých zkušeností si tak 20% lidí pořád plete měkké a tvrdé i/y, nechápe shodu podmětu s přísudkem, prostě věci, co se učí na základní škole na prvním stupni  lol 
ale umí namontovat přední kolo a tudíž by mohli z fleku šéfovat ČNB...
P.S. svůj příspěvek jsem nahlásil jako nicneříkající a napadající ano 


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#955 17.09.2020 09:03:32

JirkaR
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 327
Založená vlákna
Tel: mobilní
2 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Janek: Tak až do teď jsem si myslel, že si se trochu srovnal a říkal jsem si, že si začal být normální a skoro jsem si tvého progresu začal považovat... škoda...

 offline 

 

#956 17.09.2020 10:11:20

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


liba23:

Tak já to dělám obráceně:

1, Vrchní matice ( vymezení vůlí v hlavě řízení, rozměru mezi brýlemi )
2, Klemy spodních brýlí
3, Klemy vrchních brýlí

Při tvým postupu vnášíš do brýlí napětí tím, že jím na jednom konci dáš nějakej rozměr a na druhým je nakonec stáhneš. Takhle o tom přemýšlím já.
Nebudu se s nikým dohadovat. Nikomu to necpu, budu to dělat dál takhle a každej, ať si to dělá, jak chce.

 offline 

 

#957 17.09.2020 19:48:33

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


David89:
Hm, a jak docílíš souososti spodních a horních brýlí a tím i souososti tlumičů ??   Tu matku jen povolíš - tzn. horní brýle jsou ve stejné výšce - dotažením se prohnou max.  o nějakou stovku ( setinu mm. ) Spodní brýle jako první , to je tutovka, kdyby se pak stáhla první matice a pak horní brýle, to by snad ještě šlo  ale určitě nezačínat matkou.  A když dotahuju matku tak určitě nezapírat do dorazů , buď za řidítka udržet nebo zapáčit co nejvýš - nejblíž k horním brýlím. Kdybych nebyl takový xicht hodil bych to na trubku, ha ha

 offline 

 

#958 18.09.2020 11:41:51

OndraMZ
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 592
Založená vlákna
Motorka: Exc250 17
0 0

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


Jak je to teda s tím srovnáním tlumičů v brýlích aby nedocházelo k pnutí smile. Jaký je správný postup, jak nejlépe docílit toho aby motorka držela krásně jednu stopu. Osvěta a rady nejsou na škodu smile

 offline 

 

#959 18.09.2020 13:08:05

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


OndraMZ:
Pokud budeš mít lehce zkřížené př. tlumiče tak stopu ti to nerozhodí - to je spíš zadním kolem. Kolo nejde s podélnou osou motorky ale je natočené na jednu či druhou stranu. Nestejnoměrně nastavené šponováky zad. kola..  Když stáhneš první matici na horních brýlích - uložení ložišek řízení, tak ty brýle , spodní - horní,, můžeš mít vůči sobě pootočené  a pak už to dotahováním trubek tlumičů v brýlích nespravíš. Spodní brýle mají na některých moto tři šrouby a skoro na všech jsou vyšší - obejmou větší plochu na trubce a tím líp chytí rovinu - srovnají obě trubky vůči sobě - jejich pomyslné osy budou rovnoběžné.

 offline 

 

#960 18.09.2020 13:59:39

Re: Nechat si udělat repas podvozku není marné!


liba23:

Bylo by dobrý zmínit, na jaký motorce to děláš. Jestli máš ještě jednu matku pod vrchníma brejlema, tak chápu.

Já za sebe na bergovi, takže KTM v klidu protočím spodní brýle vůči horním, když to stáhnu celý axiálně. Nevím, jak ty to dotahuješ. Já bych nezatočil, kdybych si to stáhnul moc. Asi jsem slabej. Potom si to poklepu paličkou, kam potřebuju. A úplně nakonec, když to mám složený, utahuju klemu horních brýlí, která celou tuhle sestavu jistí proti vzájemnýmu poootočení.

Hele, fakt se nebudu s nikým dohadovat. Nikomu nic neradím, klidně si utahujte matku poslední, nebo třeba vůbec, je mi to jedno. Dělám to tak a budu dělat dál, to mi věř.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů