INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
seřízení ventilů XR 400
seřízení ventilů XR 400
ahoj, našel by se někdo z okolí Prahy kdo by uměl seřídit ventily na hondě XR 400 (je tam ten dekompresor) a naučil mě to? samozřejmě zaplatím... a abych nezakládal nový vlákno - 1)chci se zeptat majitelů těchto strojů - jde vám dobře vyřadit neutrál když zastavíte a máte tam třeba dvojku nebo jedničku? mě to jde dobře když je ještě studenej olej, jak to někde brblám v terénu a zahřeju to, už to jde blbě... 2) jezdím jako strašpitel - dost pomalu v terénu - jedna/dva - neměl bych uvažovat o výměně oleje za 15W50?
- viteka 32
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3345
- Založená vlákna
- Místo: Kocábov
- Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
- Věk: 54
- Tel: mám
- 18 3
Re: seřízení ventilů XR 400
Pokud je už ojetá spojka, je problém s vyřazováním častý. Je třeba vyřazovat při dojíždění za jízdy. Pokud zastavím se zařazenou rychlostí, tak to neřeším. Zhasnu motor a vyřadím neutrál klidně i rukou. Jinak do XR 400 jsem dával jen olej 15W50, neměl jsem s tím problém.
Re: seřízení ventilů XR 400
tak přesně tak (s tím vyřazováním) to řeším taky... jinak jsem do toho chtěl dát motul 5100 10w40 kterýho mi zbyly 2 litry z jarní údržby CBRka... koupím teda 15w50
- C.J.
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2580
- Založená vlákna
- Motorka: EXC 450 05
- Věk: 36
- 13 1
Re: seřízení ventilů XR 400
Na neutrál se musí s citem, chce to cvik..
Ventily jsou naprosto jednoduché, jen je třeba při hledání horní úvratě točit klikovkou proti směru otáčení hodinových ručiček a když to přejedeš, tak se nevracet ve směru, ale opět celé protočit v protisměru.. (aspoň to píšou v manuálu ) Já to dělal normálně, úvrať jsem našel kopačkou a seřídil. Až pak jsem se dočetl něco o automatickém dekompresoru a motoline.cz tady radil, že je třeba překonat horní úvrať a otáčet dál, dokud necvakne dekompresor, pak otočit zpět. Tak jsem to udělal, ale vůle je pořád stejná, tak nevím, podle mě to stačí seřídit jako každý motor.. (a nebo tam ten dekompresor nemám )
- Mira450
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 225
- Založená vlákna
- Motorka: Suzuki Rm 250
- Věk: ...
- Tel: Pevná Linka
- 1 0
Re: seřízení ventilů XR 400
chlapi vim ze to sem nepatri ale nevite kde sehnat lanko dekompresoru na hondu xl 185
- Kraťas
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 154
- Založená vlákna
- Místo: Olomoucký kraj
- Motorka: Honda XR 400R
- Věk: 29
- 0 0
Re: seřízení ventilů XR 400
Já jsem ventily seřídil podle rady motoline a supr. Točíš proti směru hodinových ručiček až se potká T-značka s ryskou v tom okýnku podle manuálu. Pak zkus prstama pohýbat s vahadlama musí být volné. Jestli jsou tvrdé toč ještě jednou dokola. Pak toč pomalu dál asi o čtvrt otáčky až uslyšíš takový kovový cvaknutí. To se vypnul automatickej dekompresor. V té chvíli zastav, vrať se zpět na rysku a seřizuj. A bacha, když máš moc velkou vůli na pravym výfukovým ventilu, tak to cvaknutí nejde slyšet. Já jsem se docela nakurvoval, než jsem na to přišel.
Vyřazovat mi jde dobře i když stojím. Leju tam Motul 5100 15W50.
Editoval Kraťas (28.04.2011 22:25:11)
- C.J.
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2580
- Založená vlákna
- Motorka: EXC 450 05
- Věk: 36
- 13 1
Re: seřízení ventilů XR 400
No vždy vymontuju svíčku, horní úvrať najdu plastovou slámkou místo svíčky, motorem otáčím buď kick pákou a nebo otáčením kola (a zařezenou rychlosti). Ale v tom případě postupuju naprosto normálně, jako by to dekompresor nemělo. Prostě jako na každé jiné motorce. V servisním manuálu je jasně napsáno, že motor se nesmí otáčet ve směru otáčení hodin, tudíž žádné překonání úvrati o 1/4 otáčky, dokud necvakne d ekompresor, a zpět.. Totéž mi řekli v servise, o dekompresoru věděli, ale taky mi mechanik říkal, že normálně nastavit horní úvrať a žádné tam a zpět..
(stejně si zase koupím 2T a bude klid )
Re: seřízení ventilů XR 400
s toho vyřazování nejde o to, že bych byl nešikovnej - za studena to jde ale jak se to zahřeje tak to nejde ne proto že bych na to neměl cit a le musí se to velikou silou a v tom to vždycky rovnou skočí ze 2 na 1 nebo opačně, ještě teda dojedu tu 10w40 a pak dám 15w50...
Re: seřízení ventilů XR 400
k těm vecntilům - nikdy jsem to nedělal, jen jsem to jednou viděl na mojí bejvalý čínský čtyřkolce kde se muselo sundávat víko hlavy. tady jestli to chápu dobře tak jsou 4 ventily pod těmi kulatými víčky které odšroubuju (nádrž asi sundávat nemusím?) strana u výfuku jsou předpokládám výfukové - vůle nastavit na 0,12 a u karbecu - sací ty na 0,10. a udělám to tak, že když sundám ty čtyři víčka, tak po nastavení pístu do horní úvratě, uvidím čtyři tyčky které jsou pojištěny matkou a ze shora zářez pro plochý šroubovák - povolím matku (klasika nebo je tam opačný závit?) a pak vložím měrku a šroubovákem dotáhnu - jak silně? nechám měrku a zase dotáhnu matku tak, abych nepootočil s tou tyčkou se zářezem - jak silně dotáhnout matku? děláte to momentovým klíčem? je to takto správně?
- Kraťas
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 154
- Založená vlákna
- Místo: Olomoucký kraj
- Motorka: Honda XR 400R
- Věk: 29
- 0 0
Re: seřízení ventilů XR 400
C.J. napsal(a):Zeptám se teď jako pako (ale už jsem se v tom ztratil..)
Co to znamená točit klikou proti směru ručiček? Tak se točí klika normálně, ne? (když motorka jede) Takže i když hledám horní úvrať pomocí startovací páky, tak klikou taky točím proti směru hodinových ručiček, je to tak?
Myslel jsem tak, že si na levým víku odšroubuju obě ty krytky, kdy ráčnou otáčím klikovou hřídelí a zároveň čumim do toho okýnka výš na rysky. To se mi zdá jako nejjednodušší a nejbezpečnější způsob. Svíčku vyšroubuju, ať to jde lehko. Když to děláš startpákou tak je to jasný, ale když točíš ráčnou přímo klikovkou, tak by se určitě našel expert, kterej by třeba točil obráceně.
Tagy rači to poprvé sám nedělej a nech to někomu, kdo to umí a dívej se jak to dělá.
Re: seřízení ventilů XR 400
Seřízení ventilů - dole na klice se oddělají inbusštuply a motorem se točí do HÚ tak, jak se normálně točí, když vrčí. V tomto režimu otáčení nemůže dojít k žádné nesrovnalosti či k problému s dekomresorem. Protože motoru je jedno, jestli s ním točí výbuchy v hrnci nebo někdo klíčem, kolem nebo startpákou. Jinší by bylo, pokud bys motórem zatočil kousek obráceně. No a protože víme, že čtyřtakt pálí každou druhou otáčku, musíme trefit tu HÚ, kdy je komprese. Tam seřídím všecky štyry ventily a po ptákách. Pro rejpaly ještě uvádím, že jsem ventilovou vůli kontroloval na sání i při otevřených výfukoch a obráceně a neshledal jsem rozdíl v mírách. Těď dělám všechny ventily naráz. A zastudena... Pro vlastní seřizování stačí vyšroubovat jen špunty na hlavách a všechno pak dotahovat s citem. Kontramatky na "ventilech" není třeba dotahovat jak kráva. Pokud máš bobky, vem si momenťák. Akorát hodnoty sem ani v manuálu nenašel... Ty špunty na ventily měly už poválečné Triumphy a Jawy...aby se nemusel sdělávat dekl hlavy... Pokud je motor zahřátý, kvalty tam lupou líp, všechno de lehčeji a i ten neutrál se hůř hledá. Pravdou je, že jsem nikdy nad tím tak nepřemýšlel a neutrál řadím při dojezdu a když to nestihnu, tak se s tím někdy seru neskutečně. No a co - chcípnu motorku a vymalováno. Olej používám 10W-60, pro větší viskozitní rezervu. Normálně stačí 10W-40, výkonnostní specifikace API SE, SF, příp. SG. Když s motorkou někdo hustě krosí, tak někdo dává ne příliš špičkový olej, ale častěji ho mění (po asi 1.000 až 1.600km), páč je víc tepelně namáhaný (přepálený jak ve friťáku). Takto rychle se znehodnotí i kvalitní a drahé oleje, tak nač utrácet... Pro použití konkrétního oleje je rozhodující jednak výkonnostní specifikace a jak spojkuje spojka. Měl jsem z "hustějšího" omastku strach, ale všecko funguje.
Re: seřízení ventilů XR 400
zdenalbenal: Protože motoru je jedno, jestli s ním točí výbuchy v hrnci nebo někdo klíčem, kolem nebo startpákou.
tohle není pravda. Dekompresor je ovládaný odstředivou silou, při nízkých otáčkách( klíčem, startpakou) nechává ventil pootevřený = funguje. Jakmile motor chytne, zvýši se otáčky a odstředivá síla = dekompresor se vyřadí z činnosti a ventily těsní. Tohle by měl ale každý kdo se pouští do motoru znát, kór servis...
Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.
Re: seřízení ventilů XR 400
motoline.cz - co to v praxi znamená u seřizování? mám nastavit ventily viz manuál nebo nějak jinak s ohledem na dekompresor?
- C.J.
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2580
- Založená vlákna
- Motorka: EXC 450 05
- Věk: 36
- 13 1
Re: seřízení ventilů XR 400
motoline.cz napsal(a):zdenalbenal: Protože motoru je jedno, jestli s ním točí výbuchy v hrnci nebo někdo klíčem, kolem nebo startpákou.
tohle není pravda. Dekompresor je ovládaný odstředivou silou, při nízkých otáčkách( klíčem, startpakou) nechává ventil pootevřený = funguje. Jakmile motor chytne, zvýši se otáčky a odstředivá síla = dekompresor se vyřadí z činnosti a ventily těsní. Tohle by měl ale každý kdo se pouští do motoru znát, kór servis...
No ale že by to nevěděli ani v Hondě a nenapsali to do servisního manuálu? Já to zkoušel podle tvých rad - najít úvrať, překonat ji a pak zpátky - dekompresor cvakne (teda spíše to byla pořádná jeba, až jsem měl strach, že jsem ho roztrhl.. a po té se začal dekompresor po zahřátí zasekávat - někdy nebyl kompres při startu, až v otáčkách, nevím, jestli to s tím mělo souvislost, ale z té rány dekompresoru dobrý pocit rozhodně nemám.... ) No ale každopádně ventilová vůla byla stejná.. Takže to na to vliv nemělo..
A s otáčením proti chodu motoru mám jen špatné zkušenosti, na GPZetách (400 a 600) při pokus o otočení proti směru vždy povolil napínák rozvoďáku.. Jen jako offtopic, u XR evidentně nebyl problém trochu otočit do protisměru.
- C.J.
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2580
- Založená vlákna
- Motorka: EXC 450 05
- Věk: 36
- 13 1
Re: seřízení ventilů XR 400
Tagy napsal(a):s toho vyřazování nejde o to, že bych byl nešikovnej - za studena to jde ale jak se to zahřeje tak to nejde ne proto že bych na to neměl cit a le musí se to velikou silou a v tom to vždycky rovnou skočí ze 2 na 1 nebo opačně, ještě teda dojedu tu 10w40 a pak dám 15w50...
Tak to ne, to bych viděl na spojku... Nezvětší se ti po zahřátí vůle na spojkové páčce?
Řazení mi jde hladce, právě že až moc, takže stačí z jedničky nebo dvojku jemně zatlačit a místo neutrálu skočí dvojka (nebo jednička), takže je třeba řadit velice jemně. A pokud ti to dělá až po zahřátí, tak z mého laického úsudku bych řekl, že ti po zahřátí spojka nevypíná úplně (to mi dělala jawa v terénu, musel jsem po zahřátí dotáhnout lanko a po zchladnutí ho zase povolit..)
Re: seřízení ventilů XR 400
C.J. napsal(a):motoline.cz napsal(a):zdenalbenal: Protože motoru je jedno, jestli s ním točí výbuchy v hrnci nebo někdo klíčem, kolem nebo startpákou.
tohle není pravda. Dekompresor je ovládaný odstředivou silou, při nízkých otáčkách( klíčem, startpakou) nechává ventil pootevřený = funguje. Jakmile motor chytne, zvýši se otáčky a odstředivá síla = dekompresor se vyřadí z činnosti a ventily těsní. Tohle by měl ale každý kdo se pouští do motoru znát, kór servis...
No ale že by to nevěděli ani v Hondě a nenapsali to do servisního manuálu? Já to zkoušel podle tvých rad - najít úvrať, překonat ji a pak zpátky - dekompresor cvakne (teda spíše to byla pořádná jeba, až jsem měl strach, že jsem ho roztrhl.. a po té se začal dekompresor po zahřátí zasekávat - někdy nebyl kompres při startu, až v otáčkách, nevím, jestli to s tím mělo souvislost, ale z té rány dekompresoru dobrý pocit rozhodně nemám.... ) No ale každopádně ventilová vůla byla stejná.. Takže to na to vliv nemělo..
A s otáčením proti chodu motoru mám jen špatné zkušenosti, na GPZetách (400 a 600) při pokus o otočení proti směru vždy povolil napínák rozvoďáku.. Jen jako offtopic, u XR evidentně nebyl problém trochu otočit do protisměru.
no tak není to zas taková strašná pecka, a už vůbec né strašidelná, je to asi jak bys klepl dvěma kávovýma lžičkama do sebe.
Radši o dva takty míň, než o dvě kila víc.
|