INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
MotoTraveller: 4 x Drz... Jezdíte origo. karburátor od Mikuny nebo Keihin FCR?
Ps: DRZ-eťák je i Vilda Macháň z Motovaky, na youtube dává videa
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
MotoTraveller: To je zvlaštní, že se Vám to děje oběma po seřízení ventilů (demontáží vaček, jinak nejde to nejde ). Ono na tom automatickém dekompresoru samože není co nastavovat. Dle servisního manuálu je předepsana jen kontrola hladkého chodu. Prostě, když ti to nejde nastartovat, tak jak kdyby ten dekompresor zůstal viset a nechával pootevřený výfukový ventil. Prostě to nechodí jak má občas... Jako je to trochu vaření z vody a teoretizování. Jinak jsem přesvědčen, že hodnota ventilové vůle v rámci tolerance na funkci dekompresoru nemá vliv.
Editoval Honza (19.06.2022 10:08:02)
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Někteří si ten dekompresor odstraňují. Ono se to časem opotřebovává a uvolňuje. Prostě o jedno kurvítko míň. Jinak já si odstranil pár eko-kurvítek, to má asi vliv na lepší starty. Přemýšlím, že tohle taky odstraním (ikdyž né kvůli startům ale pro lepší pocit).
JirkaGS: Pochybuju, že cestují (dlouhodobě) s Keihinem, to je pak snad o 2 litry větší spotřeba. Já si dal Dynojet na Mikuni a mám teď spotřebu 5L místo 4.2
Editoval Pedl (23.06.2022 11:59:26)
- Marýlek
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 262
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM 200 EXC
- Věk: 20 a vic
- 2 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
A jak to potom startuje vez toho dekompresoru? To ten starter dostane asi pěkně zabrat ne?
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Honíš duchy. Ty vačky se nedají skoro složit špatně, přestaň vymejšlet spiklenecký teorie. 99% DRZ v Čechách jsou otrhaný vrány, takže hůř startují po několikadenní odstávce. Dochází tam k tomu, že steče olej dolů ze stěny válce a motoru se sníží komprese. To spolu s vyprcháním těkavých složek z karburátoru ještě situaci zhorší. Další ránu tomu dá to, že protáčíš při startování motor a ulejváš svíčku benzínem, který v daných kompresních podmínkách a při dané teplotě motoru chytá na hovno nebo vůbec. A poslední ránu tomu dáš tím, že klesne napětí na baterce a nejen na hovno svíčkou, ale i nízkým napětím vyřadíš zapalování. Z výše uvedeného plyne i řešení. Nejchytřejší by bylo změřit vál a píst, ale budiž..., zkus tohle: Nech to týden odstát. Teď se tenhle problém asi neprojeví protože jsou horka, ale můžeš to zopakovat na podzim. Takže: po týdnu dáš novou svíci a budeš mít nabitou baterku. Odkalíš karbec nebo aspon přepneš do polohy PRI. Vemeš si horkovzdušku a válec ohřeješ. 5 minut bude stačit. Sytič a startuješ bez plynu. Pokud máš karbec s AC pumpou (FCR), 3x prudce otočíš plynem, tím vstříkneš do sání benál. A musí chytnout. Pokud ne, kecám ti tu a máš problém někde jinde. Pokud jo, máš vylítanej motor. Záleží jak moc. Pokud to není vyloženě v kopru, stačí vždycky před startem (i když to stálo třeba jen 2 dny) odkalit karbec. Předpokladem je samozřejmě karburátor v pořádku, nepoškozený příruby a to, že nemáš čerstvě vypranej a naimpregnovanej filtr, anóbrž, že už to na ten filtr aspoň 5 minut běželo. Kompresi můžeš pomoct tak, že pod svíčku u studenýho motoru vstříkneš olej. Ale malinko, tak půl kávový lžičky. Jestli je to vylítaný, v tvým případě bych to prodal. Ted na prodej těhle bajků je ale špatná doba. Před pár měsíci nebylo co koupit a teď lidi zpozorněli. Tahle cenová třída se ted přestala prodávat, lidi větřej...
Edit: jakmile tu svíci uleješ, může dojít k průrazu nebo průrazu za určitých podmínek. Prostě zejména NGK odrovnáš. Teplý to pojede a studený to nechytne - i to může bejt jen ulitá svíce. A můžeš jich zkurvit takhle několik za sebou, když máš štěstí. I novejch. Já takhle zkurvil kdysi na Africe obě na 1 válu.
Editoval Kodiak (01.07.2022 09:53:00)
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Pedl: odstraněním těch ekoptákovin start nezlepšíš. Stejně jako vypouštěním tabákovýho dýmu do vody zlato nevznikne. A co je ekokurvítko? Zavřenej lauf? Ten ti při startu jen pomůže. PAIR ventil? Ten řeší něco jinýho. Užší svody proti E verzi? Ale hovno. Solenoid? Zase hovno. Jiný vačky proti Éčku? Zase hovno. Menší komprese, jiná jednotka, zavřený sání nebo něco jinýho? Hoši, méně psát a více číst!
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Kodiak napsal(a):Honíš duchy. Ty vačky se nedají skoro složit špatně, přestaň vymejšlet spiklenecký teorie. 99% DRZ v Čechách jsou otrhaný vrány, takže hůř startují po několikadenní odstávce. Dochází tam k tomu, že steče olej dolů ze stěny válce a motoru se sníží komprese. To spolu s vyprcháním těkavých složek z karburátoru ještě situaci zhorší. Další ránu tomu dá to, že protáčíš při startování motor a ulejváš svíčku benzínem, který v daných kompresních podmínkách a při dané teplotě motoru chytá na hovno nebo vůbec. A poslední ránu tomu dáš tím, že klesne napětí na baterce a nejen na hovno svíčkou, ale i nízkým napětím vyřadíš zapalování. Z výše uvedeného plyne i řešení. Nejchytřejší by bylo změřit vál a píst, ale budiž..., zkus tohle: Nech to týden odstát. Teď se tenhle problém asi neprojeví protože jsou horka, ale můžeš to zopakovat na podzim. Takže: po týdnu dáš novou svíci a budeš mít nabitou baterku. Odkalíš karbec nebo aspon přepneš do polohy PRI. Vemeš si horkovzdušku a válec ohřeješ. 5 minut bude stačit. Sytič a startuješ bez plynu. Pokud máš karbec s AC pumpou (FCR), 3x prudce otočíš plynem, tím vstříkneš do sání benál. A musí chytnout. Pokud ne, kecám ti tu a máš problém někde jinde. Pokud jo, máš vylítanej motor. Záleží jak moc. Pokud to není vyloženě v kopru, stačí vždycky před startem (i když to stálo třeba jen 2 dny) odkalit karbec. Předpokladem je samozřejmě karburátor v pořádku, nepoškozený příruby a to, že nemáš čerstvě vypranej a naimpregnovanej filtr, anóbrž, že už to na ten filtr aspoň 5 minut běželo. Kompresi můžeš pomoct tak, že pod svíčku u studenýho motoru vstříkneš olej. Ale malinko, tak půl kávový lžičky. Jestli je to vylítaný, v tvým případě bych to prodal. Ted na prodej těhle bajků je ale špatná doba. Před pár měsíci nebylo co koupit a teď lidi zpozorněli. Tahle cenová třída se ted přestala prodávat, lidi větřej...
Edit: jakmile tu svíci uleješ, může dojít k průrazu nebo průrazu za určitých podmínek. Prostě zejména NGK odrovnáš. Teplý to pojede a studený to nechytne - i to může bejt jen ulitá svíce. A můžeš jich zkurvit takhle několik za sebou, když máš štěstí. I novejch. Já takhle zkurvil kdysi na Africe obě na 1 válu.
Díky za obsáhlý elaborát :-). No vzhledem k tomu, že kamarád jak jí udusil mezi šutry jí měl teplou, benzín čerstvý, baterka OK, svíčka jestli se ulila možná. No třeba na to přijdeme ;-).
(Jestli je to vylítaný, v tvým případě bych to prodal. Ted na prodej těhle bajků je ale špatná doba. Před pár měsíci nebylo co koupit a teď lidi zpozorněli. Tahle cenová třída se ted přestala prodávat, lidi větřej...) DOBREJ VTIP :-D.
Znám minimálně 2 lidi co schánějí DR-Z, ale neprodám ani náhodou. Není za něj náhrada
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
CRF300L je horší než drz400. CRF 450 L je něco jinýho .. jak v čem a jak ktera.. Nicméně je fakt, že drz je pro dědky. Jestli je ti do pětatřiceti, kup si něco, co letí. Ze starejch třeba LC4 s FCR nebo si předělej WR 450 na dual. U WR je víc dualsportových doplnku pro ty starší ročníky. Od 2019 je toho zatím málo. Sypat do zrakvenýho DRZ nemá cenu. A to ten bajk miluju, mam MRD lauf a FCR. Klidně tě na tom nechám projet.
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Taky mam oba ty bajky. Kdybych nebyl lempl, tak jsem si to wr predelal na dual. Ale k tem novejsim neni rozumna nadrz. K drz v lete prijdu, vokopu z nej blato a jedu na 2 tejdny do Albose. To s vostrou udelat nemuzes.
Editoval Kodiak (15.07.2022 14:06:00)
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Sypat do zrakvenýho DRZ nemá cenu
Tím zrakveným asi myslíš, že to není moderní lehká mašina atd. že? Protože jinak si myslím, že DRZ se jen tak nezrakví, opravit jde za málo a nejsou takové problémy s hlavou jako u starých DR, moc se toho nekazí. Spolehlivých alternativ moc není, možná KTM 690.
O FCR jsem taky přemýšlel, koukal jsem, že to pak jde pěkně na zadní (asi jako ostré stroje?), ale nechci jít se spotřebou přes 5L, protože i dost najezdím.
Jede LC4 líp než DRZ s FCR?
Honda CRF300L se nedá považovat za náhradu DRZtka? Jakpak to? Kvůli podvozku?
Mně tyhle L-ka přijdou, že mají slabý motor na silnici. S DRZ se dá jezdit dobře i v nižších otáčkách i do kopce (zvlášť když teď mám Dynojet). Nejednou si řeknu jak DRZ táhne hezky jakoby nějaký tříválec (samozřejmě jen do určité rychlosti). Jen by to chtělo 6-tou rychlost ať je větší maximálka.
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
DRZ-400S 2007 - nedrží volnoběh
Ahoj,
Po půl roce jsem vytáhl svoje DRZko z garáže a mám problem s volnoběhěm. Se sytičem normálně nastartuje a drží volnoběh, ale jskmile vypnu sytič vždycky chcípne. Šroubek na štelování funguje normálně, ale nejde vyštelovat tak, aby držel volnoběh i bez sytiče. Se sytičem jezdí motorka úplně normálně, ale bez něj spadnou otáčky a chcípne.
Neměl někdo podobný problém?
Díky za rady
- chalka
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2130
- Založená vlákna
- Místo: Vysočina
- Motorka: WR450F
- Web
- 7 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Pilda:
Co jsi měl v nádrži? Jestli obyč 95 tak rozdělej a vycisti karbec. Jestli motorka předtím jezdila, šroubek směsi se asi sám nerozsteloval.
- Marýlek
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 262
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM 200 EXC
- Věk: 20 a vic
- 2 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Pilda:
Přesně tak, vytáhni karbec a vyčisti ho pořádně. Ty dnešní benzíny sou plný těch “biosložek” a to se nezdá, ale během relativně krátké doby, můžou udělat paseku. 👍
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
chalka:
Měl jsem tam Evo z Molky, byl teda ale už starší. Karburátor jsem vytáhl vyčistil a je to pořád stejné, motorka drží volnoběh pouze se sytičem. Dal jsem nový benzín, ale je to identické.
- Marýlek
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 262
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM 200 EXC
- Věk: 20 a vic
- 2 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
mudman:
Za mě je nejlepší benzin Verva. Ale co si budem, teď za ni chcou celkem balík 😀 nic sem tam nezkoušel lit. Neměl sem nikdy potřebu. Takže to ti nepovím. Mozná bych vyzkoušel Vif do benzínu. Od známýho z doslechu vím, že je s tím spoko a něco to dělá 🤷♂
- Marýlek
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 262
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM 200 EXC
- Věk: 20 a vic
- 2 0
Re: Suzuki DRZ 400 E, S, SM
Pilda:
A benzínu ti tam teče pořádně? Nemůže byt bordel v nádrži a přicpaný sítko? S tím souvisí - sítko v karbecu si taky vyčistil? A pořádně všechny trysky, vzdušník, prostě vše?
|