INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Tupé enduro
Re: Tupé enduro
kick samozřejmě překážka není. Mě každá motorka i XR 400 (doděláván ochuzovač nějakým majitelem předemnou) startovala na převalení. Nikdy žádný problém ani u ulitý motorky! Mluvim spíše o tom, že když jedu su schopnej na 10m startovat třeba i 20x. Párkrát klozne zadní kolo, zvedáš startuješ, párkrát málo plynu zdechne startuješ. rozjedeš se klacek, šutr zahrabeš zdechneš startuješ. Prostě podle každého soudruha co kdo jezdí. Já si nedokážu představit jezdit to co jezdim bez startéru. To bych mohl jet domů po prvním kopci, kaňonku apod. možná i dříve. Takže jde špíše o to, že startování kickem vysiluje a to neskutečně. Jen to zvedání té nohy do výšky pod sedlo je voser. Nehledě na to, když startuješ 100x za vyjížďku, tak kolik zabere času startování kickem a startérem? Než člověk vyskáče ulitou moto, než najde HÚ atd. atd. Když se jezdí lážo plážo terén, tak O.K. protože se to startuje 5x za celý den. U 2T je to jiná písnička Thomaster tam to jakš takš jde. Ale až pořídíš startérovku, tak si budeš chrochtat stejně jako já. Ten kick i na 2T vysiluje. Jde to celkem poznat... Ale to si musíš zažít...
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: Tupé enduro
Mě u xr650r hodně pomohla rekluse vždy když jsem jí odložil málo kdy chcípla jen když byla vzhůru kolama. Problem byl když jsem ji nastartoval a byl tam kvalt a vrknul so to byli tanečky šipky,otočky,promáčklé dveře u auta,garáže. Chce to zprávnej postup. Po odložení vypnout benzín plnej plyn přes dekompresor 5-10krát vyšlapat zapnout beňo a když je vše ok karbec,fitr,svíčka měla by čapnout. Ale taky to byl občas očistec. U 2T jde na brnk ale kvuli elaborátu u ktm starterů jsem ho vyhodil. Husqvarna mi taky malo kdy zdechne mam tam taky rekluse. To už musí letět z kopce pana orel pana orel aby zdechla.
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Tupé enduro
mart:
ale, tak máš i ruční startér (Raduz to taky nahodil rukou..)
https://www.youtube.com/watch?v=cXvBOQO … jreload=10
Editoval Slow (21.01.2020 16:12:12)
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
Re: Tupé enduro
Ale pri tupom emdure, kt. sa tu spominaju, pri predstave, ze sa s nimi jazdi do prace, na vylety a obcas do lesa, na kopec, stanovacku, opekacku atd.. Je tema starter a 5-8 kg hmotnosti podla mna skoro bezvyznamna. jasne starter je plus, ale nie nevyhnutnost. Skorej by som na nom asi vyzadoval veci ako 6ku, nizku spotrebu, moznost pridat kufre, odolne plasty za par e v pripade padu, intervaly a podobne.. Proste aby to bola defka na vsetko (ako to dobre chapem) a nie profik v nejakej oblasti. Alebo?
Skorej by ma zaujmal nazor preco crf250L/ klx230,250 a nie napr. za podobne peniaze strasie ale mozno silnejsie xr650, alebo drz 400.. Spotreba? Vaha? Neobratnost?
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: Tupé enduro
Xr 650r jsem taky nahodil rukou za mlada Kámoš takhle chtěl nahodit xr 600 a kopla ho a rameno bylo venku od té doby už to v okolí radši nikdo nezkoušel
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Tupé enduro
No. ad startování přes kick...pamatuju starou hlášku z endura. "Kluci, pomalu půjdeme na snídani a začneme se oblékat, TT začínají startovat..." . Jinak pokud dobře chytá na kick, dá se. Tak jsem žil ve světě "kick simply the best". Ale starter je starter...
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
Re: Tupé enduro
Zajímavý téma. Některé ze strojů, co se tady jmenovaly, jsem vlastnil (XT, TTR, XR650R, KLR), jiné jsem měl možnost vyzkoušet v terénu (AJP250, XR400/600, DR350, DRZ400S, DR650, NX650) a svědomitě můžu říct, že motorku bez startéru na enduro, které zahrnuje cokoliv jiného, než ježdění po lesních cestách a vyloženě lehkém terénu (což nepovažuju teda úplně za enduro), bych už motorku bez startéru určitě nekoupil.
Aktuálně mám dual sporta k ostré moto, kupoval jsem ho jenom z toho důvodu, že jsme se loni chystali na Ukrajinu po ose. Pokud má člověk cosi najeto na ostré, tak za dobrých podmínek se na některých dual sportech dá zajet opravdu hodně. Mám KTM SXC 625, když je vhodně obutá a není moc mokro, vyjedu na ní opravdu hodně. Když jsem byl s klukama, kteří mají ostré moto, ale jezdí vyloženě hobby, tak jsem na ně koukal z vrchu kopce, protože vyjeli tak maximálně do půlky a nebo to radši ani nezkoušeli, protože to bylo moc prudký. S partou, která jezdit umí, jsem se zase trápil já a samozřejmě se na tom nedá jet všechno. Jakmile pořádně zaprší, konec. Nahoru ještě dobrý, ale díky váze motorky při sjezdu přední kolo šíleně ujíždí a je to nebezpečné. Požadavek je ale asi spíš na nějakou malorážku dle popisu.
Tupé enduro, do kterého se nemusí moc hrabat a zvládne ostřejší terén. Na tom byl tuším postaven marketing AJP. No, jedna věc je, že výrobce uvede nějaký líbivý údaj do manuálu, druhá strana mince je ta, že ten olej při ježdění v terénu prostě tolik nevydrží. Když už jsem zmínil to AJP, tak olejová náplň je 1.7l, filtry tuším jen sítka. V KTM 450 jsem měl 1.6l, dvě sítka, magnet + klasický filtr. Olej interval 15 mth a to už byl černej jak bota, hůř řadila převodovka, prostě bylo cítit, že už to není ono. Pokud budu AJP trápit v potoce, výjezdech, zkrátka používat jako ostrou moto.. Opravdu ten olej vydrží víc, než v té KTMce? Borec, který objel svět na EXC 500 a používal jí jako dual sport, měnil olej po kilometrech (nechci kecat, ale minimálně 2.000 km). Vydržel bez GO skoro 100.000 km.
Jinak fungl nové AJP při používání na ježdění po lese, se začalo poměrně brzy sypat. Nebylo to tak, že by odešel motor, ale věci okolo. Jednu vyjížďku upadlo tohle, další támhleto.. Docela mazec bylo palivový čerpadlo, dva roky stará moto a z lesa na špagátě. To chceš. Bez řadičky, která věčně odpadávala, se alespoň ještě dojet dalo.
Takže buď bych Ti poradil, stejně jako psali už někteří další, kteří vědí, o co gou a že bezúdržbový enduro na hard prostě není, koupit např. EXC 250 F (jestli začínáš, 450 bych asi úplně nevolil, i když motor vydrží víc) a nebo si teda řekni, že ambice na hard enduro nemáš, budeš s tím lítat lesňačky, polňačky, malý kopečky a pak si kup klidně kteroukoliv z těch motorek, co jsi napsal. Jo a jinak, pokud s tou tupou budeš padat, tak plasty a díly okolo podvozku, mě na dual sporta vyšly mnohem dráž, než u ostré, kde je to spotřební věc.
Editoval green.bear (21.01.2020 21:57:23)
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Tupé enduro
green.bear napsal(a):Zajímavý téma. Některé ze strojů, co se tady jmenovaly, jsem vlastnil (XT, TTR, XR650R, KLR), jiné jsem měl možnost vyzkoušet v terénu (AJP250, XR400/600, DR350, DRZ400S, DR650, NX650) a svědomitě můžu říct, že motorku bez startéru na enduro, které zahrnuje cokoliv jiného, než ježdění po lesních cestách a vyloženě lehkém terénu (což nepovažuju teda úplně za enduro), bych už motorku bez startéru určitě nekoupil.
Aktuálně mám dual sporta k ostré moto, kupoval jsem ho jenom z toho důvodu, že jsme se loni chystali na Ukrajinu po ose. Pokud má člověk cosi najeto na ostré, tak za dobrých podmínek se na některých dual sportech dá zajet opravdu hodně. Mám KTM SXC 625, když je vhodně obutá a není moc mokro, vyjedu na ní opravdu hodně. Když jsem byl s klukama, kteří mají ostré moto, ale jezdí vyloženě hobby, tak jsem na ně koukal z vrchu kopce, protože vyjeli tak maximálně do půlky a nebo to radši ani nezkoušeli, protože to bylo moc prudký. S partou, která jezdit umí, jsem se zase trápil já a samozřejmě se na tom nedá jet všechno. Jakmile pořádně zaprší, konec. Nahoru ještě dobrý, ale díky váze motorky při sjezdu přední kolo šíleně ujíždí a je to nebezpečné. Požadavek je ale asi spíš na nějakou malorážku dle popisu.
Tupé enduro, do kterého se nemusí moc hrabat a zvládne ostřejší terén. Na tom byl tuším postaven marketing AJP. No, jedna věc je, že výrobce uvede nějaký líbivý údaj do manuálu, druhá strana mince je ta, že ten olej při ježdění v terénu prostě tolik nevydrží. Když už jsem zmínil to AJP, tak olejová náplň je 1.7l, filtry tuším jen sítka. V KTM 450 jsem měl 1.6l, dvě sítka, magnet + klasický filtr. Olej interval 15 mth a to už byl černej jak bota, hůř řadila převodovka, prostě bylo cítit, že už to není ono. Pokud budu AJP trápit v potoce, výjezdech, zkrátka používat jako ostrou moto.. Opravdu ten olej vydrží víc, než v té KTMce? Borec, který objel svět na EXC 500 a používal jí jako dual sport, měnil olej po kilometrech (nechci kecat, ale minimálně 2.000 km). Vydržel bez GO skoro 100.000 km.
Jinak fungl nové AJP při používání na ježdění po lese, se začalo poměrně brzy sypat. Nebylo to tak, že by odešel motor, ale věci okolo. Jednu vyjížďku upadlo tohle, další támhleto.. Docela mazec bylo palivový čerpadlo, dva roky stará moto a z lesa na špagátě. To chceš. Bez řadičky, která věčně odpadávala, se alespoň ještě dojet dalo.
Takže buď bych Ti poradil, stejně jako psali už někteří další, kteří vědí, o co gou a že bezúdržbový enduro na hard prostě není, koupit např. EXC 250 F (jestli začínáš, 450 bych asi úplně nevolil, i když motor vydrží víc) a nebo si teda řekni, že ambice na hard enduro nemáš, budeš s tím lítat lesňačky, polňačky, malý kopečky a pak si kup klidně kteroukoliv z těch motorek, co jsi napsal. Jo a jinak, pokud s tou tupou budeš padat, tak plasty a díly okolo podvozku, mě na dual sporta vyšly mnohem dráž, než u ostré, kde je to spotřební věc.
http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … 1872_o.jpg http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … 2992_o.jpg
Nevěřil bych že to napíšu ale moc dobře napsané a se vším souhlasím.
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: Tupé enduro
Hoždy jitrnice napsal(a):Tak kick má jenom nevýhody v dnešní době. Někdo může namítat že v garáži nastartuje a chcípne až dorazí domů, tito lidé to nepochopí pač nejezdí žádný off. (na ktm 450 ..2015 jsem měl kick i startér a připadalo mi super že tam ten kick je.... po 3 letech jsem po něm šlápnul snad jen jednou abych si zkusil jestli to nakopnu
Jak dlouho jezdíš na enduru a od jakého roku? Jestli se můžu zeptat? A na čem od začátku?
Editoval Prochal11 (21.01.2020 23:03:17)
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Tupé enduro
Prochal11 napsal(a):Hoždy jitrnice napsal(a):Tak kick má jenom nevýhody v dnešní době. Někdo může namítat že v garáži nastartuje a chcípne až dorazí domů, tito lidé to nepochopí pač nejezdí žádný off. (na ktm 450 ..2015 jsem měl kick i startér a připadalo mi super že tam ten kick je.... po 3 letech jsem po něm šlápnul snad jen jednou abych si zkusil jestli to nakopnu
Jak dlouho jezdíš na enduru a od jakého roku? Jestli se můžu zeptat? A na čem od začátku?
Xl 600r, XR650r, TT600,nx 650, xtz 660, drz 400s, drz400e, klr 650 a nevím jaký vrány ještě ..... nikdy jsem žádnou nevlastnil ale jezdil na nich dostatečně abych si na to udělal obrázek. Jinak tato historie se konala tak 10-17 let zpět. Pak jsem měl éru silnice,naháče a poté cestovní endura. Posledních cca 5-6 let jezdím ostrá endura. Mám o 10let staršího bratra co jezdí, tak to šlo přirozeně
Editoval Hoždy jitrnice :D (21.01.2020 23:34:22)
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Tupé enduro
Prochal11:
1.motorka na které jsem jel i vlastnil byl fichtl, 2.Yamaha dt 50, 3. ČZ 175 sport, 4. Jawa 250 (zlatá ČZ ), 5.Honda XL 600, 6. Kawasaki KX 125 a pak už nevím jak to pokračovalo ale bylo toho hodně
Editoval Hoždy jitrnice :D (21.01.2020 23:31:18)
Re: Tupé enduro
Tank:
Musím říct, že jsem z EXC 500 (kamarád má, myslím, model 2018) byl unešený. Svezl jsem se v létě, kdy se dala jet palba a naprosto boží. Letět po lese kilem, ze zatáček driftem, přední kolo pořád v luftě.. Pecka. Asi bych se na ní brzo zabil. Přitom dole je hodná, ale jak jí dá člověk napít, dějí se věci.
Editoval green.bear (22.01.2020 10:21:31)
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Tupé enduro
green.bear: pocity z 500 máš ty správné . Myslím, že spíše vymírá kategorie 450, ti co chcou objem, traktor a fakt "hodnou" motorku tak jdou do 500 (je fakt mírnější než 450 - ta jde rychleji do toček, prostě víc závodní), závodníci a zbytek co chce 4T tak berou 350. Čtyři kluci okolo jedou 350, ta 500 je těžší o zanedbatelný cca 2kg.. pocitově samozřejmě více. Nicméně klučina 75kg, 180cm se s tou 350 bude přetahovat v těžším terénu možná i víc než já 92kg 192cm. To těžiště, zatížení na zadní kolo apod jak pak taky jiné a motorka se ovládá zase jinak mně než jemu. Takže pak už je to opravdu jen o skillu, né o moto.
Ať navážu na téma "Výběr motorky" ať už ostré/tupé jakékoliv... chce to komplexní pohled, tam kde jedna moto může excelovat na jiné "vlastnosti" zase ztratí... Nejlepší motorka neexistuje, jen se každá moto více hodí na určitý typ jízdy, povrchu a taky pro určitý somatotyp člověka...
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Tupé enduro
green.bear: Taky jsem měl možnost se na tom svézt...a v relativně lehkém modu. takže mi po 450 přišla taková příjemná, dokázal bych si ji poředstavit jako náhradu za LC 640 a EXC 450. Naopak 350 mi už tak nesedla...nějak jsem měl pořád pocit, že je mi "malá", a že ji se svými rpzměry trochu přerůstám . A 250 F už je pro mne mimo úplně...na to už prostě nemám skill, už to není traktor, který vezme vše. Ale to je v rukách, ne v motu.
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
Re: Tupé enduro
Hoždy jitrnice napsal(a):Tak kick má jenom nevýhody v dnešní době. Někdo může namítat že v garáži nastartuje a chcípne až dorazí domů, tito lidé to nepochopí pač nejezdí žádný off. (na ktm 450 ..2015 jsem měl kick i startér a připadalo mi super že tam ten kick je.... po 3 letech jsem po něm šlápnul snad jen jednou abych si zkusil jestli to nakopnu
Tak motorku bez startéru bych taky nechtěl, když vidím kluky, jak na tom v lese skáčou (skákali a pak rychle kupovali novější se startérem) 10 minut a ve vzteku to prodávaj za 5 tisíc a jsou fyzicky odvařený, tak kroutim hlavou. Ale kombinace obojího má výhodu, když máš vytřískanou baterku a už nemá sílu otočit motorem, šlápneš na kick a jedeš.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
|