INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Enduro pro mě
Re: Enduro pro mě
TomR1 napsal(a):Kluci Já netvrdím, že to začátečníkovi nestačí nebo, že bude vyloženě špatnej z podvozku KTM. Sám jezdím na podvozku KTM jen s pružinama na váhu a podvozek je daleko za mým uměním, ale sednul jsem na moto s Ohlinsema a i jako mrdal jedu úplně jinak.
Jen tvrdím jednu jasnou věc , když zvažuje výběr motorky(a podvozek je důležitý) - už při koupi seriové motorky máš u Yamahy lepší tlumiče o třídu...nic víc nic míň.
Plus jako bonus mají potenciál na kvalitní úpravu pokud bys to chtěl nebo potřeboval, což u KTM/WP není.
Znám takových hobíků co jedou prdlajs a mají Ohlinse/Kone valve apod...a potřebují to..? NE prostě to jen chtějí, aby to makalo a na motorce se jim jezdí líp/šetří sílu atd...
Zase jak píše Jirka - u KTM máš daleko větší výběr motorek na inzerci, dostupnost starších ND...prostě to není vůbec špatná volba, spíš bych prostě řešil jestli nepřihodit pár desítek tisíc a koupit něco slušnějšího než se stím pak stejně trápit.
Tom
Je to pravda, ale tohle má cenu řešit až když už máš trochu jasno a ne u první motorky bez zkušeností s ostrým endurem. To máš úplně jiný starosti. Samozřejmě platí, že nejlíp se naučíš na co nejlepším nejnovějším stroji, klidně i na ohlinsech, cone valve, .... ale to je už věc desetitisíců navíc k ceně a když vidíš, že ten kluk má tak nějak na novou moto a na nic víc, tak je to spíš jen zbytečný motání hlavy.
Re: Enduro pro mě
Jj v kontextu toho rozpočtu který má je to úplně irelevantní.. tady prostě při těch penězích bych ani neřešil jednu konkrétní motorku nebo značku, ale trošku si ujasnit jestli 4T nebo 2T a pak opravdu vybírat něco slušného a vzít co nejlepší možný stav nebo nejjasnější historii, ale bude to hodně hledání.
Tom
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: Enduro pro mě
TomR1 napsal(a):Toman: - absolutní souhlas je to jak píšeš.
Spíše sem to myslel, že když má Yamahu ve výběru, tak kromě výborné spolehlivosti je přidaná hodnota ten podvozek.
Zase u staršího kousku bych Já do 4T 250 nikdy nešel a WR450F je prostě neohrabaný v porovnání s konkurencí (teď mě tady ukamenují) :-) , ale je to prostě větší motorka pocitově..
Tom
Byl jsem WRák 450 rv. 04 starší kousek . Můžu potvrdit tu neohrabanost + slabé přední tlumiče. Když jsem sednul na konkurenci od kamarádů, vždy velká změna. Ale mluvím o 04 .
Co shoří neshnije
- Zelenáč
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 16
- Založená vlákna
- Motorka: BMW R 1150 GS
- Věk: maximální
- 0 0
Re: Enduro pro mě
Tak chlapi. Když to tak čtu , tak mám oči jak knedle a hlavu jak škopek. Nabyl jsem pár vědomostí a názorů ale jsem nicméně pořád na začátku. Pro mě z toho vyplývá, že prostě budu muset jednotlivé stroje někde vyzkoušet a potom se rozhodovat až na základě pocitů. Takže to bude ještě dlouhá cesta. AJP mám odzkoušené tak půjdu dál. Nicméně mám pocit, že jako začátečník nebudu schopen rozpoznat kvalitu podvozku. Zjistil jsem to uz když jsem jenom ze zvědavosti testoval 2x Tenere 700. Pokaždé byl podvozek naladěn asi jinak. Takže na silnici se mi to zdálo moc měkké a při druhém testu v jinou dobu a na jiném místě v terénu zase moc tvrdé , když jsem ji valil po kamenech a makadamu. A ani jednou se mi ten podvozek nelíbil. Ale profík by třeba řekl ok. Tak to bude asi potom jenom fakt o těch pocitech a referencích.
Re: Enduro pro mě
Už jsem mu to psal, pro mě osobně jedna z nej. možností. Za cenu 3-4 letý KTM máš novou a bezesporu dobrou motorku
- Zelenáč
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 16
- Založená vlákna
- Motorka: BMW R 1150 GS
- Věk: maximální
- 0 0
Re: Enduro pro mě
No jo SWM. Ale co náhradní díly a zastoupení? A bude to případně prodejné? Když nad tím tak přemýšlím: Tak WR - není homologace. AJP- činský šrot. Xtrainer - špatný podvozek. Tak mě zbývá KTM s průměrným podvozkem a nebo BETA 390 za relativně nizkou cenu s průměrným podvozkem. Nebo ojetina mladší než 2012 jakákoliv, ale mít štěstí. Souhlasí?
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Enduro pro mě
Janek: OK, já nejsem žádný prodejce ani tajný agent SWM, motorka je prostě vylepšená bývalá HQ, mám na ní za rok 100 mth a jede bez problémů.
Zelenáč, díly na SWM jsou víceméně skladem u dovozce v ČR, co náhodou nemá, tak objedná, a jde to rychle do týdne máš v podstatě cokoliv,
určitěmají moji důvěru, narozdíl k čínským motorům od AJP
Za to rakouská HQ 701 to je mrcha, do ní jsem letos nasypal majlant a letos jsem najel tak max 1500 km vloni 3000 km
Editoval offroaderTE (16.09.2019 13:15:21)
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
- Zelenáč
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 16
- Založená vlákna
- Motorka: BMW R 1150 GS
- Věk: maximální
- 0 0
Re: Enduro pro mě
701 je špatná? Já jsem měl ještě minulý rok cukání ji vyměnit za moji GS 1150 abych měl do hor něco lehčího.
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Enduro pro mě
Zelenáč:špatná motorka to není, koupil jsem lehce jetou a pořád do ní sypu, nejdřív mi praskl spodní pomocný válec ovládání spojky, což je u HQ běžná závada, koupil jsem nový Oberon za cca 120 liber, pak špatně fungovaly přední šavle 4CS, výměna oleje nepomohla, dal jsem je na repas za více než 10 tis Kč, te´d už chodí, prý tam byly zatvrdlé nějaké jehly, nevím těmhle složitým tlumičům nerozumím, ještě jsem koupil eliminátor falešných neutrálů, páč je tam zase výrobní chyba a blbě se tam řadilo, po namontování problém odstraněn, min měsíc jsem v Rumunsku spálil spojku a tak furt dokola, dokud jsem jezdil italskou Husku, tak jsem jen v klidu jezdil a měnil pouze spotřebák, tady do téhle rakouské HQ pořád sypu.
Na druhou stanu low cost SWM (což je klon italské HQ) šlape jak švýcary, tak si vyber
Editoval offroaderTE (16.09.2019 13:31:00)
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Enduro pro mě
Zelenáč: Osobně si myslím, že pokud tě enduro chytne tak motorku nebudeš mít 5-6let ale tak možná tři a zas budeš koukat po něčem jiném, novém. Betu levně koupíš, levně prodáš... Osobně bych v tvém případě volil KTM/HQ od 2017..., s 350 obsahem neuděláš výraznější chybu a do budoucna můžeš jít s výkonem nahoru nebo přechod na 2T.
Zrovna takovou ktm 350 myslím prodává TomR1 nebo sumavahonzi má nějakou ktm 250 tpi... pokud to bude motorka rok, dva stará, najeto 50-100Mth s cenou "kolem 160" tak prvotní ztráta hodnoty je za tebou a když se budeš starat tak za dva roky prodáš třeba "za 120"..
Re: Enduro pro mě
Toman:
Jsem mu svou právě ani nenabízel když psal rozpočet okolo 80tisíc, ale když zase uvažuje o 701 tak to za 80 taky rozhodně není....
No kdyby náhodou tak odkaz na mojí s tím, že vše co je uvedeno je 100%.
Jinak přeju šťastnou ruku při výběru.
https://motorky.bazos.cz/inzerat/107455 … XC350F.php
Tom
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Enduro pro mě
TomR1 napsal(a):Toman:
Jsem mu svou právě ani nenabízel když psal rozpočet okolo 80tisíc, ale když zase uvažuje o 701 tak to za 80 taky rozhodně není....
psal: Nebo že podvozek je špatný a budu muset vysolit dalších 60 až 80 tis.
Takže to bylo jen za podvozek... nová moto snad je jasný že to je 180-250tis
Re: Enduro pro mě
Toman napsal(a):TomR1 napsal(a):Toman:
Jsem mu svou právě ani nenabízel když psal rozpočet okolo 80tisíc, ale když zase uvažuje o 701 tak to za 80 taky rozhodně není....
psal: Nebo že podvozek je špatný a budu muset vysolit dalších 60 až 80 tis.
Takže to bylo jen za podvozek... nová moto snad je jasný že to je 180-250tis
Aha jsem slepej..díkes
- Motors
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1144
- Založená vlákna
- Místo: Vepřov
- Motorka: WR250F
- Věk: Víc než Ježíš
- 3 0
Re: Enduro pro mě
Zelenáč: Jen poopravím info k těm WR250F které jsem měl. Modely 07-13 měli opravdu pětikvalt a podvozek nebyl vyloženě špatný ale nic extra jsme v tom neviděl. Za mě ta motorka toho vydržela strašně moc s minimálními náklady. Byla težší než KTM vše se na to dalo sehnat v pohodě. Novější WR 250F 15-16 (a 17-19)mám teď a je to posun dopředu. Motor už šestikvalt, celek je o poznání lehčí a podvozek funguje na jedničku s hvězdičkou.(Kamarád co má KTM 350 rok 15 se po projetí na mojem podvozku na Yamaze slintal blahem...) Já se projel na jeho KTM a ten výkon já osobně nevyužiju, bo to jelo jak kráva. Já si na novější trochu zvykal, jelikož to bylo oproti staré opravdu rozdíné. Stará měla jakoby lepší spodek. Až posledníl WR model 2020 už je bez homologace, teď jde o to jestli ji opravdu potřebuješ. Svez jsme se na Xtraineru a ten mi sedl do ruky hned, krasně se vodil no paráda. Ale aby šla hydraulická spojka mačkat o tolik hůř než moje lanko, to jsme ještě nezažil... PS lankovou spojku spíš vidím jako přednost než cokoli jiného...
Takže vyber motorku tvému srdci nejbližší v co nejlepším stavu a pak si ji pomalu dotvoříš k obrazu svému. Šťastnou ruku při výběru.
Kdo sem postavil ten kopec, jsem říkal jako malý. Teď jsem za kopce vděčný Když se příliš soustředím abych nespadl, tak spadnu
Re: Enduro pro mě
Připojím se tady k pár názorům. Určitě nekupuj novou. Jako zelenáč budeš mít první endurko rok max. 2 roky. A potom se ukáže jakou půjdeš cestou, jestli u toho vůbec zůstaneš a jestli budeš jezdit CC apod. nebo se budeš pouštět, jak píšeš jen do extrémů. U toho se pozastavim. Na CC apod. styl jízdy a závody potřebuješ vyladěnej podvozek ať ti netluče prdel na každém hrbu. Na extrém ten podvozek zas až tak nepotřebuješ doslova. Jezdí se v nejnižších rychlostech co se endura týče, tam jde spíše o průběh výkonu ve spodním spektru, lehkost a obratnost. Vystrašili tě tady s těma tlumičema. Vůbec na to nehleď co to má, protože to jako zelenáč naprosto nepoznáš, Začátky budou takový opatrný nikam nebudeš nalítávat bezhlavě apod. abys ocenil, že ti to ten podvozek pobral a ten kořen tě nenakopal. To až časem po pár měsících a otrkání si můžeš začít dělat tyhle závěry. Dále tě vystrašili cenami těch doplňků. Parádní origo blástry od KTM stojí 2700,- a je to za mě TOP! A dražší bych si nikdy nekoupil. A dají se koupit i za polovic. Jen pro představu o ceně. Dále má KTM každý rok velkou akci před vánoci, že nakoupíš doplňky za 3000,- kč a oni ti vrátí 1300,- kč nebo tak nějak, přesně ty cifry nevim. Což žádná jiná značka nenabízí a ta třeba si řekneš, že sis koupil ty blástry, ale v konečném výsledku tě stály 1400,- kč. Výhodu KTM vydím u PDS - nepotřebuješ schánět žádnej drahej kryt za tisíce na přepáčko a nemusíš tam měnit millión ložisek, podložek, gufírek a všeho co v přepáčku je. U ojetin i nových je výhoda FREERIDE 250 a XTRAINER. Ty ceny jsou nižší. FREERIDE 2T už se nevyrábí, jedině ojetina za dobrý peníz. Jezdím FREE 250, ale divný styl, ale já i kdybych tam měl šavle z kola, tak je mi to jedno. Jezdím průměrnou rychlostí cca do 15 km/h za celou vyjížďku. Je to spíše mrdání než ježdění, ale pro mě je to druh extrému. (jen pro tvou představu)... PS: Buď rád, že nemusíš koumat jaký máš dát převod, jakou pneu obout atd. atd. My co začínali na starých těžkých krumpáčích a vše tohle jsme museli objevovat, ty už máš z 50% vystaráno a sedneš na udělanou moto s hromadou teorie v hlavě a hlavně lehkou moto. Osobně se přikláním ke koupi 2T, FREE 2T má nejjednoduší motor co se v tomhle století vyrobyl, alá simson, dále je XTRAINER a ostatní 2T, které mají navíc od FREE 2T ještě přívěru. U 4T sebou taháš zbytečně ventily, vahadla, vačky, rozvoďák a takové fičuroviny :-D EXC 200 ideální volba. parádní motorka, která tě naučí! Obecně KTM bezkonkurenčí v druhovýbě a množství nabízených starších dílů/doplňků atd....
Editoval Small (17.09.2019 11:56:07)
- rc28
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 178
- Založená vlákna
- Místo: radši jen Vysočina
- Motorka: RR250
- 3 0
Re: Enduro pro mě
Jak říká Small taky bych nekupoval novou. Důvod je ten, že se budeš stejně hledat, budeš zkoušet co ti vyhovuje a budeš ty motorky točit - málo kdo hned na začátku trefí něco co mu naprosto vyhovuje a pět let to nemění.
Já bych koupil nějakou jetou pěknou... Nějaký osvědčený model na který je všude mrak dílů - WR, EXC, Betu... radši menší objem a 2T nebo 4T je na tobě...
Chvilku jezdi, a pak se zaregistruj na Endurocamp u Víti Kuklíka, kde se naučíš nejvíc a budeš mít možnost vyzkoušet si v půjčovně všechny dostupné max rok staré KTM EXC - jednoduše tak zjistíš, jestli ti nějaká vyhovuje víc a můžeš si ji potom koupit novou...
Motors - nesouhlasím s tebou ohledně hydraulické spojky vs. lankové. Střídal jsem na vyjížďce Betu RR 250 a WR 450 s posilovačem spojky a hydraulická spojka je oproti lankové prostě lepší... jasná dávkovatelnost a jasný odpor v celém rozsahu chodu. Nejsem zaujatý - WR mám moc rád a ve 250 bych si tu novou koupil hned!
Co nepovolíš urvi, co neurveš to zkurvi!
- Monix
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 209
- Založená vlákna
- Motorka: EXC300TPI, YZ250F/20
- Věk: 50+
- 2 0
Re: Enduro pro mě
Zavolej si do Sette / Kmoto, https://www.pujcovnaktm.cz/ - řekni jim, že si vybíráš svou první offroad moto a chtěl by sis něco vyzkoušet + poradit. Když se s nimi domluvíš, tak půjčí moto a vezmou tě do areálu na Kavčák, kde je velká MX a enduro trať, zaplať si na den V. Kuklíka jako trenéra - vyzkoušíš si motorky pod dozorem a měl by najít vhodná místa na test + poradit. Vždy po sezoně vyprodávají půjčovací KTM, třeba se s nimi rovnou domluvíš a jednu si někdy odvezeš + bych zkusil, zda půjčovné odečtou z ceny moto. Asi bych chvátal, dokud je počasí - babí léto za chvíli končí a v bahně se blbě testuje . Zkoumat po netu varianty 2T vers. 4T, velký vers. malý obsah, nová vers. jetá apod., když s tím máš cca nulovou zkušenost k cíli asi nepovede.
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Enduro pro mě
Motors - nesouhlasím s tebou ohledně hydraulické spojky vs. lankové. Střídal jsem na vyjížďce Betu RR 250 a WR 450 s posilovačem spojky a hydraulická spojka je oproti lankové prostě lepší... jasná dávkovatelnost a jasný odpor v celém rozsahu chodu. Nejsem zaujatý - WR mám moc rád a ve 250 bych si tu novou koupil hned
obecně hydrauliky fungují líp než lanka, ale u Xtraineru tomu tak není, ta spojka je tam hrozně tvrdá a špatně dávkovatelná, Motorsovo WR ji má určitě oproti tomu mnohem lepší
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
|