INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Koupě užitkové "dodávky"
- JindraMZ
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 349
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM 690 Enduro R, MZ 660E Baghira, Yamaha XT 350
- Věk: 32
- Web
- 0 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Slow: můžeš se prosím rozepsat o těch problémech? Další auto bych chtěl na LPG tak sbírám poznatky.
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
JindraMZ: Fiat Stilo 1.6 16V typ motoru 182B.6000(Euro4, sekvence Tartariny, nádrž místo rezervy) montáž fy. JK Porduct HK (spolupráce s Fiat CZ), svíčky Brisk LPG (typ můžu najít) a zmenšené jiskříště na 0,7mm, přímazávání pro ochranu ventilových sedel (podtlakové)
Poznámky provedení: V tohoto motoru jedlouhé hliníkové sání směrem k hlavě, nejjednoduší cesta je navrtat sání z vrchu, což sebou nese asi 15cm svodů k sacím ventilům a tedy dlouhé "dopravní zpoždění" a následné problematické nastavení = mizerné přechody, zhasínání motoru a montáž vstřiků "vzhůru nohama" = pravidelně ucpané vstřikovače.
Po namontování do vozu neustále problémy s náhodným chcípáním při příjezdu na křižovatku, cukním apod, reklamováno asi tak 5x na začátku a nikdy se pořádně nepodařilo odstranit (přikládám vlivu nevhodné montáže přívodu LPG do sání (15cm sání + 10-15cm hadičky od vstřikovačů LPG)), prostě ušetřili čas a práci odbyli.. Co chvíly kontrolka motoru - signal od Lambdy, lambdy měněny nejprve tak 1/ročně a pomohlo to tak na 1/2roku (nasledně naistalováno oklámání lambdy , před Emisemi zase vše zpět .(pouze vybrané STK mají akreditaci pro systém Tartariny)
Po cca 50- 70 tis km začal motor neúměrně baštit olej (v podstatě problém této 1.6, tenké pístní kroužky, jen LPG to nejspíše výrazněji urychlilo) interval výměny oleje 10tis km/rok (5W40, nejprvě Selenia, následně Paramo 5W40, při velké spotřebě Paramo 10W40), následek velké konzumace oleje = zanesení katalizátoru, lenost motoru, kouřivost při studeném motoru, problém na emisích..
Následovala výměna motoru, předělání sání, občas to taky zdechne a chyba motoru občas také (na Rakouský LPG ne ), ale domnívám, se že časem se situace se spořebou oleje a motorem v tahu bude zase opakovat (jiné spalování, ošizené komponenty motoru atd.) Častější výměna výfuku (konden zace vodních par -> navrtat ve spodní části tlumiče)
Suma sumarum za materiál na 200tis km / 10 let (nová nádrž s instalací bude za cca 5-6tis/kč) Pořízení LPG 27tis kč Přimazávání 2000kč Repase vstřiků, reduktoru(3x 4,5tis) 13500kč Svíčky 2500kč (čištění 10tis km/ výměna cca 40tis km) Lambdy 6000kč Každoroční kontroly (revize) 10x300=3000kč Emise LPG 5x400 = 2000kč Doseřízení 5x500 = 2500kč Servisní práce 2500kč Výměna filtru obou fází 5x400kč = 2000kč Přimazávání cca 1200kč/3L = cca 4000kč
Total 64500kč/200 000km, tedy 0,33kč/km k palivu (14kč/1L LPG, spotřeba tak 8,5-9,5L/100) = 159kč/100km (+N95 na ohřev) + rezerva v kufrua nemožnost do podzemních garáží (u shopů celkem opruz) + taháš dalších 50kg navíc (bomba, LPG)
Nafta 1.9 JTD při podobném provozu 6L/100km (6x30L) = 180kč/100km a vpodstatě bezproblémů a omezení komfortu
Za mě tedy v dalším autě nejspíše ne.. (doba škodovek a Favoritu s mixerem, je už dávno pryč, nyní i "přímovstřikový plyn" je, ale pro chlazení/mazání vstřikuje i benzín..)
A trefně popsané http://dfens-cz.com/proc-uz-nikdy-nechci-lpg/
http://dfens-cz.com/proc-uz-nikdy-nechci-benzin/
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
- Kubeja
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 730
- Založená vlákna
- Místo: DKnL
- Motorka: Yamaha XTZ690
- Věk: 33
- 2 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Já teda na LPG nemůžu říct špatný slovo. Mám to v autě na denní ježdění do práce, zatím jsem nalítal 35.000km což je úspora 35.000kč oproti benzínu. Vzhledem k pořizovací ceně auta 55.000kč to za dva roky vyhodím a budu na nule
Pořízení LPG -již v ceně auta Přimazávání není
Každoroční kontroly (revize) -jsou i nejsou povinné. STK mi dají i bez revize, takže na to seru
Editoval Kubeja (24.08.2019 08:55:04)
- MaxTTR
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 178
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 450 Racing
- Věk: 35
- 2 1
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Kdyby se někomu hodil ... jedná se odprodej z firmy. Více info v do SZ
- Dvoumístné Doblo – zadní pneu cca 50%, přední na výměnu, - STK do 7/20 - 287421 km
Cena 20.000 Kč + DPH
Editoval MaxTTR (24.08.2019 19:25:22)
- bobkuuu
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1287
- Založená vlákna
- Místo: Lysá pod Makytou, Púchov
- Motorka: 690
- Věk: 35
- Tel: +421904249455
- 1 2
Re: Koupě užitkové "dodávky"
dnešok je včerajší zajtrajšok!!! lidi jsou kurvy, mrdej a kradou kéž by aspoň jednou za rok dorazila blbců sběrna (Kabát)
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Máme dacii dokker 1.6 16V asi třetím rokem, najeto pod 30tkm. Zatím bez žádného problému, vady, kazu. Na autě mi vadí větší spotřeba - cca 8L a nevadila by mi větší odhlucnenost a 6. rychlost. Do kufru po vymontovani zadní lavice se vejde krabice dlouhá 2m, ale na moto to určitě není.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Janek:
TDI JTD
vlastně v ČR je to jedno páč nafta tady stojí za starou belu...
ikdyž rotačka vs common rail, tak asi spolehlivější je rotačka
každý výrobce měl dobrý benzín 1.4 a 1.6 (i v mutaci 16V), osatní motory byly jak se to "povedlo".
teď je to nejprvé děsnej průser a ke konci výroby jakš takš (testováno na řidičích)
Editoval Slow (25.08.2019 15:16:44)
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
- luke21
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 419
- Založená vlákna
- Místo: Praha 5
- Motorka: boxxbike,xmax400,SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
- Věk: 37
- Tel: placatej
- 0 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Slow:
cau mam zkusenost s kombinovanou oplackou 1.6, mam astru G 1.6 CNG / stejnej motor davali i do zafiry a do comba - na praci a vyletovani bych vzal asi combo
mam rv 03, najeto cca 320t (z toho 160t je se mnou) a docela spokojenost, nejvetsi zavada byly podpaleny ventily ale to byla asi moje zasluha, sem tam se neco pokazi (je to opel) ale nastesti dily a opravy jsou docela v pohode a nikdy nic fatalniho, supr je ze nehnije - dvojitej pozink jezdim dlouhodobe za 1-1.1kc/kg, rekord mam 0.72h/km nekde v nemecku na rovny dalnici kdyz jsem potreboval dojet k dalsi pumpe a fakt jsem se snazil
nejvetsi nevyhoda je dojezd - 350-430 na nadrz, v lete 350 a i min, zalezi jak tlakuje pumpa do podzemnich garazi jezdim ale davam to ke sloupu aby to neslo videt a odtahnout // btw cng je lehci nez vzduch, takze pripadne drobne uniky se prirozene vyvetraj, jezdit s LPG do podzemnich garazich bez odvetrani je prasarna.. drzi se pri zemi a hromadi se v dolikach.. proto jsou vsude zakazany.. bohuzel se s tim svezlo i cng
- bobkuuu
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1287
- Založená vlákna
- Místo: Lysá pod Makytou, Púchov
- Motorka: 690
- Věk: 35
- Tel: +421904249455
- 1 2
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Dacia/Renault 1.6 16V super motor, plánujem žene keď jej zhnije terajšia Dacia Logan 1,4 MPI (len nastavujem ventily, tankujem a mením rozvody) škoda že origo LPG od nich v tej 1,6 nevedia opraviť ani v Renaulte
dnešok je včerajší zajtrajšok!!! lidi jsou kurvy, mrdej a kradou kéž by aspoň jednou za rok dorazila blbců sběrna (Kabát)
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
kucí, díky za info.
staré Combo (ještě to z odvozené corsy), má bohužel jen sklápěcí sedačky, a Partner, Berlingo, Doblo jsou na tom dost podobně, zase mají dobré motory, novější verze jsou co se týče variability lepší, ale zase to kazý motory...
Co se týče Opláckého 1.6 16V tak co jsem slyšel tak problémy s konzumací oleje, staré 1.6 8V na to netrpěly U 1.4 16V je to nejspíše s konzumací oleje podobné..
Třeba Fiat měl v kolem roku 2000 dva typy 1.6 16V (první 1581 "kovové sání", plyn lankem a EURO2) byl točivý a dobrý motor. Pak pro Euro 3 a 4 motor "zlepšili" na 1596ccm s delším zdvihem, klapku servem a použili slabší kroužky, točivost a hravost původních Euro 2jek je ta tam a ještě motor zabili dlouhými převody...(aspoň, že nemá EGR).
A do Stila od roku 2005 použili 1.6 16V od GM a to byla ještě větší pohroma (a to byl asi ten 1598ccm 1.6 16V z Astry G,H, Meriva, Zafiry atd.)
PSA 1.6 16V řada TU - dobrý motor, následně
Na LPG mám taky 430-460km (na dálnici méně). Zase v cizině si s tím kam můžeš s LPG, CNG nikdo moc neláme hlavu, stejně musí být určitá koncentrace a LPG (tuším od 2,5%) díky Butanu smrdí neskutečně. Jak jsem psal, nádrže LPG mají předepsanou životnost 10let (cena cca 4,5-6tis kč) CNG má životnost 15-20let (někteří výrobci udávají 20let, ale u VW byl z toho poprask) a cena pak 15-20kkč/lahev (u origo zástaveb bývají 2-3).
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
Re: Koupě užitkové "dodávky"
No mám teď LPG krátce v Subaru a zatím paráda. Montáž 21000Kč, najeto 3000km, ušetřeno za tu chvíli něco přes 5000Kč a zatím žádný ani sebemenší problém, ani to necuklo.
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Koupě užitkové "dodávky"
Ad LPG -Slow, ty jsi asi prostě měl smůlu na dodavatele a systém. Já v posledních letech na lpg odjel cca 450 000km na dvou opel frontera 2,0 8V, bez problému. Ta druhá je stále ještě v provozu.. A teď mám "namotáno" 180000 s lpg na mazda tribute (motor ford zetec 2,0), auto samo už má 300000.. Vše sekvence, mazda s přímazem, ford má ventily na....U všech aut montoval LK servis z České Skalice. A jen běžná údržba -tj filtry u lpg, a údržba dle servisních intervalů u aut. Mimo to peugeot 307 1,6 kombi, plyn jeto cca 100000, prodával jsem na 200000. Takže pokud lpg někdo umí udělat, zjistí si, jaký se čeká provoz, a podle toho montáž ušije, není problém.
A dodávky -syn jezdí 1,6 berlingo, překvapivě také v lpg. Příjemný malý velký autíčko.
Editoval tank (26.08.2019 21:42:06)
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
- S.h.I.t.
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 107
- Založená vlákna
- Místo: Hradec Králové
- Motorka: KTM LC4 400 SC
- Věk: 33+
- Tel: placatej, velkej
- 0 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
tank: ano, francouzsky benzinovy 1.6 16V NFU-cko, na LPG namotano uz 160 000, celkem 275 000, LPG jen pravidelna udrzba - tzn po cca 15000km na vymenu filtru a max lehky serizeni, jinak nic... svicky... jsem delal pred vic jak 50 000km naposled (mozna by je o uz chtelo zas vymenit). Ze servisu jinak s LPG nebylo spojeno snad nic...
Ale je fakt, ze treba co se parkovacich garazi tyka, at uz v CR, nebo v zahranici... jsem prase, neresim, parkuju vsude zakaz-nezakaz. Jeste nikdy jsem s tim nemel problem, a to ani v Rakousku, ani v Nemecku, Italii ci Francii...
Jinak Berlous je fajn, ale na spani je kratke - sice se da udelat spaci vestavba, ale na rozlozeni na 2+m je potreba posunou/sklopit predni sedadla uplne dopredu a vestavbu pres to rozlozit a podeprit - jako nouzove to pro 2 jde, ale zadna slava. Tyka se jak modelu 2002-2008, tak 2008-2018.
1=1, 2=10, 3=11, 4=??
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Koupě užitkové "dodávky"
tank: k LPG
Předtím jsem měl ještě polskou sekvenci ESGI v Puntu Mk1 (Fire 1242ccm, 75k, 8V) tam to vcelku jezdilo, jen sem tam zalepené LPG vstřiky, a dělal jsem 2x hlavu (foukalo těsnění, ale to byl problém motoru, resp. jeho jediný problém.)
Pro předejití případných problémů jsem svěřil montáž LPG do dalšího auta renovované firmě a "značkový" LPG systém (ještě jsem řešil Landi-renzo, ale to v ČR umí jedna firma..) (ještě před montáží, jsem nechal udělat hlavu v Ahře HK, a nové rozvody u Malečka v Černilově a přímaz beru ve Skalici)
Když to shrnu, tak v okolí vím o cca pěti montážnících na LPG a úplně odpovídá to D-Fensově článku,na který jsem dával odkaz výše.. Po osobní zkušenosti, bych to dal max. 1-2lidem co znám, a ještě ani tam si nejsem jistý výsledkem (u nich jsem plyn nechával max. seřizovat). Takže 1. Auto s vhodným motorem (jak píšeš ideál 2L a výše a 8V, OHC) takže do r.v. cca 2005 2. Vhodný, vyzkoušený a rozšířený LPG systém. 3. Oveřeného montážníka LPG (případně jeho náhradu v blízkosti) A to jsou další komplikace, které vstupují do hry u ojetého auta...
Co se týče Partnera/Berlinga MKII (2008- ), tak při výjmutí zadních sedaček, a vložení molitanu do místa pro nohy cestujících v 2řadě, vznikne cca 180cm místa pro přespání dvou osob... (dle info od kolegy co to realizoval)
Každopádně díky za každé info
e:písmenka
Editoval Slow (28.08.2019 06:40:34)
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
|