Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

TM EN 300 ,09. Poradí někdo?

#21 27.06.2019 10:52:57

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Janek:
To mi řekl přímo pan Coufal ze servisu TM v Šumperku, říkal že své TMky mastěj na filtru aby když ho zmáčknou se stěží vracel do původního tvaru. Odůvodnil mi to tak, že TMky maj fakt velký výkon v točkách a potřebují zároveň mít velký odpor vzduchu. Nechápu nerozumím tomu ale takhle mi to popsal.. A co mám hledat na přívěře? Koncové polohy jsou seřízené zkoušel jsem ji a chodí krásně jak nahoru tak dolů. Na GO jsem měl jen motor ne celou motorku s nastavením si hraju sám, podle ježdění a taky si to chci vychytat abych po každý kdy se změní počasí či roční období nemusel někoho otravovat, jelikož vyměnit trysky není až tak náročný úkon.

 offline 

 

#22 27.06.2019 10:59:38

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Navíc jsem vypozoroval že na 3/4 plynu to pěkně pálí i jede svíčka neuchcaná, ale jak ji podržím chvíli v plnejch a pak hned vytáhnu svíci je ulitá. A dělá i když jsem šel s tryskou z předepsaný hodnoty (180/45) na 175/42.. je tu furt ten stejný problém. Appka od TM mi vyhodila jehlu N0ZF. Tak zkusím toto nastavení s jinou jehlou.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/6210_65591392_474377193332114_8605051515377287168_n.jpg

 offline 

 

#23 27.06.2019 11:03:17

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Navíc KTM je všestraná motorka, TM je ryze závodní stroj a zřejmně potřebuje i lepší naladění a přizpůsobení. Vím že jsou borci co přetryskovávají i několikrát během jednoho dne v závisloti na počasí.. Já už zkusil fakt ledasco, tak se zaměřím trošku na překopání karbecu a uvidíme.

 offline 

 

#24 27.06.2019 11:43:47

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Shortykx:

Měl jsem 2 TM a obě jsem si ladil sám. Ale to co popisujes napovídá spíš problému v elektrice nebo privere. Víš že funguje "odstredivka" která zvedá táhlo přívěry? Ze je zapalování v pořádku? TMce nevadila větší hl. tryska, když jela v plných. Problém byl jen přechod.

 offline 

 

#25 27.06.2019 11:50:37

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Budeš dávat i svíčku? V motorce desítku nemáš, ne? Jestli jo, dej tam, co tam patří. Aplikace je to pěkná, ale ve finále ani dva úplně stejný motory nebudou natryskovaný stejně. Tak nevím, jak tomu věřit.
V manuálu u karburátoru máš nakreslený takový kolečko rozdělený na čtyři, nebo pět částí. U každý části je napsáno, co chod motoru ovlivňuje. Tím bych se řídil spíš než aplikací.

Jinak teda jsem neviděl ještě dvoutakt s karburátorem, kterej by fungoval celoročně pořád stejně (správně) od -20°C po 40°C, ale neviděl jsem toho ještě hodně.

 offline 

 

#26 27.06.2019 12:14:04

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


chalka: Tak to samozřejmně nevím, jak to lze ověřit? Mám sundat ten boční kryt k táhlu a sledovat zda chodí v točkách? Jinak co se zápalka týče samozřejmně bylo plné vody a pěkně zkorodované ale cívky po očištění nepoškozené, snímač jsem musel lehce přitlačit k rotoru jinak jiskra nebyla ale nevím úplně jak to zápalko ověřit sad dlouho jsem laboroval i s nastavením vyzkoušel různé polohy až na jednu kdy to vyloženě moc jet nechtělo, jinak se to chová stejně. Základní nastavení znám ale i tak jsem laboroval..

Editoval Shortykx (27.06.2019 12:17:02)

 offline 

 

#27 27.06.2019 12:15:41

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


David89:
Jako nevím jestli mám měnit svíci já mám předepsanou BR8EG nevím jaký je přesný rozdíl ale svíci jsem měnit nechtěl, jen jsem chtěl zkusit alternativu osmičky od brisku. Samozřejmně nastavení je individuální ale jako základ je to dobré podle mně každopádně už je to celkem zoufalství.

 offline 

 

#28 27.06.2019 12:28:46

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Kdyby to byla přívěra, tak by nejspíš nedocházelo k vynechávání, ale ztráta výkonu a pocit udušenýho motoru, jako když tě někdo zatáhne dozadu ano. Může chodit pěkně od polohy k poloze, ale může být problém v ovládání.

Jak se teda změní běh motoru / projev závady, když dáš nachcaný filtr a nebo když filtr jen lehce "poprášíš" olejem?
Je to stejný, s nachcaným filtrem závada zmizí???
Podle mě je to blbost. To, co popisuješ, mi dělal přesně 4t motor s přemazaným filtrem a 2t taky. V plnejch neměl vzduch, ale benzín ano díky tomu, že ovládáš přímo šoupátko.
S přemazaným filtrem si poradí dobře jen podtlakový karbec.
Na druhou stranu když to přímo v zastoupení TM takhle dělají, tak nic proti, třeba k tomu ale umí naladit i karbec.
Škoda, že ti neporadí, jak to opravit, když mají ty zkušenosti.
Když je to TM, tak se teda dá říct, že když koupíš v létě motorku, kterou stavěli na nějaký počasí, tak už od nova nepojede? Nebo když ji koupíš na podzim, v zimě, tak ji dovezeš z krámu a ona nepojede a bude v plnejch vynechávat ....?? Nepřipadá ti to jako blbost? Tak sofistikovaný to není. Tím netvrdím, že doladit si není potřeba, ale zas už to je vychytaný a předem daný.

Podobný téma
http://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=15980

Editoval Janek (27.06.2019 12:29:29)

 offline 

 

#29 27.06.2019 12:38:09

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Shortykx napsal(a):

David89:
Jako nevím jestli mám měnit svíci já mám předepsanou BR8EG nevím jaký je přesný rozdíl ale svíci jsem měnit nechtěl, jen jsem chtěl zkusit alternativu osmičky od brisku. Samozřejmně nastavení je individuální ale jako základ je to dobré podle mně každopádně už je to celkem zoufalství.

Od Brisku budeš mít pravděpodobně v nabídce pro TM 300 jen řadu silver, nedával bych to tam a pokud ano, tak až po odstranění závady, abys vyzkoušel, jak v motoru bude fungovat. Pokud to má už někdo vyzkoušený, tak prosím, ale když jsem jezdil Brisku v 4t Bergu, tak jsem s od nich doporučenou moc spokojený nebyl a musel dát racing s kruhovým jiskřištěm. Ve svíčkách je velký rozdíl a dal bych jen to, co dává výrobce.
Když si nevíš rady, tak začni tam, kde mohlo dojít k selhání lidskýho faktoru. Ještě si vzpomínám, když mi ne moto jednou ladil karbec jeden odborník, tak mi nedotáhl domeček pro vedení jehli a taky jsem měl problém v otáčkách s kuckáním ....

 offline 

 

#30 27.06.2019 12:46:09

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Janek:
No hele když za to nevezmu do plna takse mi zvedne na prdel, ale jak votevřu úplně hned ztatí výkon padne na zem a prostě nejede..

 offline 

 

#31 27.06.2019 13:15:57

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Shortykx napsal(a):

Janek:
No hele když za to nevezmu do plna takse mi zvedne na prdel, ale jak votevřu úplně hned ztatí výkon padne na zem a prostě nejede..

Nebylo by jednodušší natočit video co to přesně dělá? Jak na místě, tak za jízdy?


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#32 27.06.2019 13:22:15

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


peTTR:
Taky možnost ale musel bych najít kameru už sem netočil fakt dlouho nic a nevím kde je, na mobilu mám v trapu mikrofon :-D

 offline 

 

#33 27.06.2019 13:40:05

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Shortykx:

Mě totiž přijde že se motáš v kruhu  big_smile 


Já bych postupoval:

- Standartní natryskování a jehla dle manuálu
- Svíčka dle manuálu
- Správně naimpregnovaný filtr
(tak akorát, žádné přemazávání)
- Těsnost přírub karburátoru (válec/filtr)
- Průchodnost výfuku: koleno/koncovka (klidně shodit a projet bez něj)
- Kontrola přívěry: správné nastavení/ volný chod (od dorazu k dorazu), odkrýt dekl a změřit si jestli mi chodí táhlo v celém rozasahu= odstředivka
- Měření zapalování: (pokud není kloudný manuál k TM, tak klidně od japonce např.: Hoinda cr250 (dle mě ty hodnoty nikdy nebudou závratně jiné a na odpíchnutí to stačí)
.... K tomu zapalování... je i přípravek přes který jde vidět jak ti to hazí jiskru/ jestli vůbec.... Ale název nevím, nikdy jsem to nepotřeboval, jen viděl...


A to by bylo aby to nejelo  lol 

Edit.: A klidně bych vylil nádrž a natankoval 100 oktan 1:50 s třeba Motul 800v ať máš jistotu že to nedělá jen špatný benzín se špatným olejem. Samozřejmostí je při testování řádně ohřátá motorka na provozní teplotu ale to je u 2T asi samozdřejmost... Všehovšudy u ladění jakéhokoliv stroje...

Editoval peTTR (27.06.2019 13:44:52)


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#34 28.06.2019 05:58:34

karol920
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 150
Založená vlákna
Motorka: kxf270
Věk: 52
Tel: +421905518769
Web
1 0

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Zmenši hlavnú trysku.

 offline 

 

#35 28.06.2019 12:55:21

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Proměřil jsem zápalko, jedná se o kokusan na černém s červenou, a bílem s červenou jsem naměřil 25,6 ohm a zelený proti červené což by měl být snímač je 97,9ohm což je dle všeho tak jak by mělo být ale nevím jaké jsou správné hodnoty pro zapalovací cívku, na primáru měřím 0,6 ohm a sekundár 5,88 kohm. Teoreticky by mělo být 1ohm/10kohm může někdo potvrdit popř. Zná ty hodnoty?  Pokud to tak je, jsem skoro o polovinu méně a mohlo by to znamenat moje potíže. Jinak přívěra chodí, na ochuzení směsi to reaguje o malinko lépe, že by tedy slabá jiskra?

Editoval Shortykx (28.06.2019 12:59:32)

 offline 

 

#36 28.06.2019 13:46:25

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 203
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Mozno v tej velkej frekvencii jednoducho uz nestiha ak je tam nejaky prieraz.
A tak isto aj sviecka.. / ten konkretny kus/

 offline 

 

#37 28.06.2019 15:00:38

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Zřejmně to bude ono, kdyby to někdo řešil hodím to sem, našel jsem tabulku je to pro KTM 250/300 2004-2006, TM má stejné zapalování.


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/6210_zapalovani.png

 offline 

 

#38 28.06.2019 15:46:52

Re: TM EN 300 ,09. Poradí někdo?


Aha měřil jsem to přímo na cívce ale zřejmně se to měří na fajfce z cívky která má+ 5kohm čili 10,8 kohm, tak to už zbývá jen to natryskování.. počkám na trysky a jehlu a uvidíme. Pak dám echo. Díky všem za rady ano  kolama dolů.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů