Kdyby nekdo chtel ten Trailtech ventilator, tak na ebay ho maji za 4000 vcetne posty. Kdyz to chytnou celnici, tak tisicovka navic. Nebo muze taky pomoct za stejnou cenu Boyesen vykonnejsi vodni pumpa. Řeseni Chalka je ovsem financne zcela jinde. Předpokládám, ze vicko chladice jste si uz vymenili za vicko na vyssi tlak..
Trailtech je vlastně ventilátor SPAL Rámeček na uchycení a termospinač. PC ventilátor má stejný průtok 250m3/h.
Víčko chladiče jsem neměnil, pouze antifreez, která má vyssi bod varu. Proč víc tlakovat systém? Myslíš že WR má v originále nedostatecně výkonné čerpadlo? U WR 450 2016 už je ventilátor v originále a tím odpadá i expanska.
chalka: Ja jezdim s WR MX, takze s chlazenim nemam problem. Moto jsem koupil ale bez expanzky. Pokud jde o vodni cerpadlo, tak urcite nema spatny, Boyesen to jen umi asi o chlup lip. https://www.dirtrider.com/boyesen-super … oduct-week
Dobrý den pánové, prosím o radu. U WR 450 2008 řeším pár problémů:
- rozpálené výfukové koleno do ruda a vřelý výfuk. Po půl minutě od nastartování se koleno rozpálí a je prakticky pořád rudé. Samozřejmě při jízdě se ochlazuje, ale při stání na místě se opět rozpálí. Výfuk je tak horký, že taví tabulku plastů. Vatu ve výfuku jsem měnil. Může být příčina v bohatosti směsi? Původně jsem měl namontován Akrap, ale kvůli randálu jsem dal originál. Nevím jestli není nutné přetryskovat karburátor. Motorku jsem kupoval jetou takže nevím současné natryskování. Občas se motorka při prudkém přidání zakucká, ale nic strašného.
- startováni po dlouhé odstávce. Pokud chci nastartovat po delší době (měsíce, třeba po zimě) tak je to tortůra. Musím po tom skákat několik minut. Bojím se, že s přibývajícím věkem bude sil docházet a tohle bych nemusel taky jednou přežít. Existuje nějaký postup, rituál, jak na to?
S oběma "problémy", a vím ze nejsem sám, se dá fungovat, ale proč se nepokusit je vyřešit dík
To s tím rozžhaveným kolenem máš po celou dobu jízdy? Pokud je to jen na sytič tak je to ok. Pokud stále, asi máš trošku bohatší směs. Mě se s těma startama po delší odstávce osvědčilo odkalit karburátor. Ty dnešní benzíny stojí za prd. Třeba XT 600, když stojí déle, tak ho bez odkalení nenastartuju. I kdybych se posral
YamahaXT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
Něco podobného mě dělá DRZto, někdy pomůže pořádně zahoupat dopředu dozadu na přední brzdě, taky zkusit položit motorku na bok a z přepadových hadiček by měl téct benzín z plovákové komory, pokud neteče žádný tam není a znamená to zalepení jehly ( srajdy v béňu ) v poloze uzavřeno, na to se mi osvědčilo klepnout na karbec např. plastovou ručkou šrubováku.
tpk - U 2005 startování obecně nejvíc pomohlo vyčištění ultrazvukem. Jinak po dlouhé době stání musím vypustit karbec, nechat chvilku natéct nový benzín, cáknout plynem benzín do karbecu a se sytičem nakopnout.
Co se týká vyčištění karburátoru tak to by mělo vyřešit startováni obecně, ne? Pokud se mi podaří motorku po delší době nastartovat, a zatím se to vždy podařilo, tak jsou další starty vždycky v pohodě. Resp. rychlost nastartování je přímo úměrná době stání. Druhý den nastartuju prakticky na šlápnutí případně na startér. Za týden je to na "pár" šlápnutí a se štěstím i na elektriku. Za měsíc už je to rozcvička a za 3 měsíce trest. Jinak nevím jestli to může mít na něco vliv, ale nezavírám palivový kohout. Pod motorkou mám sucho.
To je blbost, ze vervu.. Mousi to fachat aj na ten najlacnejsi smrad pokial v nom nie je voda lebo tak. Pal.kohut by som zatvaral, az nahodou povoluje ventilcek v karbeci, tak ti to mozno aj zaplavuje (pochybujem).
Byvala wr mi chytala na 2kopy max, sytic, naklonit, 2x plny plyn, stuch starterom a uz wrcala. Aj po zime. Skus takto, a uvidis. Ak nic, treba hladat niekde chybu. Od ochudzovaca cez trysky az po ventile..
Dobrý den pánové, prosím o radu. U WR 450 2008 řeším pár problémů:
- rozpálené výfukové koleno do ruda a vřelý výfuk. Po půl minutě od nastartování se koleno rozpálí a je prakticky pořád rudé. Samozřejmě při jízdě se ochlazuje, ale při stání na místě se opět rozpálí. Výfuk je tak horký, že taví tabulku plastů. Vatu ve výfuku jsem měnil. Může být příčina v bohatosti směsi? Původně jsem měl namontován Akrap, ale kvůli randálu jsem dal originál. Nevím jestli není nutné přetryskovat karburátor. Motorku jsem kupoval jetou takže nevím současné natryskování. Občas se motorka při prudkém přidání zakucká, ale nic strašného.
- startováni po dlouhé odstávce. Pokud chci nastartovat po delší době (měsíce, třeba po zimě) tak je to tortůra. Musím po tom skákat několik minut. Bojím se, že s přibývajícím věkem bude sil docházet a tohle bych nemusel taky jednou přežít. Existuje nějaký postup, rituál, jak na to?
S oběma "problémy", a vím ze nejsem sám, se dá fungovat, ale proč se nepokusit je vyřešit dík
K výfuku: když mi WR stojí na místě a dělalo to i staré, teď mám stříkačku. Tak je koleno rudé po půl minutě na volnoběh. Ve tmě to jde líp vidět. To není žádný problém. Pokud máš na WR namontovány homologovaný vyfuk (konzervu) a ne závodní originál vyfuk, tak ten se hřeje a pálí plasty. S tím nejde nic dělat. Je ucpaný a motorka jede příšerně. K nastartování: používej při dlouhých odstavkach stovku. Před nastartováním když je motorka studená k ní přijdu a náklon na stranu k sobě až vyteče pak kapek benzínu, 3x vrkni plynem, sytic, a musí na šlápnutí valit.
Chtěl jsem se jen podělit o takovou ptákovinu. Jezdím na WR hodně potoky a těžší věci, kde se jezdí snečí rychlostí. Motorka se kór v letních měsících hodně přehřívá. Jenom pro zajímavost nalil jsem do motorky Motul Motocool, který má bod varu 135°, dojedu do půlky kanonu a motorka začne vřít pod zadkem, bublat expanska. Po malé pauze a 20ti metrech kanonu znovu. Jediné co pomohlo čistý koncentrát antifreeze. WR není KTM a ventilátor se shání docela těžko. Třeba u nás se dá koupit jedině od Trailtech za nějakých 5800 Kč což mi přijde docela ranec. Tak jsem na radu známeho koupil venilátor na PC, 90x90x35 za cenu 200 Kč, se stejným výkonem (průtokem) jako originál SPAL. Další věc bylo ovládání, mačkat čudlík se dá, ale je to otravné a člověk na to musí neustále myslet. Chtěl jsem ventilátor zapojit na termospínač v hadici, ale ten by měl být za zpátečkou z chladiče, nejlépe pod ventilátorem, aby po čase, kdy motorka nejede vypnul. Na WR to nešlo nějak provést. Tak jsem pátral a na internetu jsem narazil na dig. termospínač s nastavitelnými teplotami spínaní za cenu 200 Kč. Zkusil jsem to dát dohromady a vypadá, že to funguje a fungovat bude. Na videu je to jen test, ale v terénu stejně ventilátor potřebuji jen v nizkých rychlostech, kdy by čidlo nemělo být ochlázováno vzduchem (navíc se dá vychytat teplota spínání a vypínání. Spínač mám nad vzduch. filtrem chycený suchým zipem 3M, od baterky přívodní napění, kabely a snímač bužírkou k chladiči. Ventilátor chycený zdrh. páskami, nebo se dá použít sada na ventilátor z ALIexp. Čidlo nalepené teplovodivým lepidlem pod ventilátorem. Cena všeho, termospínač 200, ventilátor 200, lepidlo 80.
Cau, to je docela zajímavá varianta, jen si ale říkám jestli to bude dostatečně efektní, vzhledem k tomu čidlu těsně vedle ventilátoru, protože teplota bude padat dolu kvuli tomu proudu vzduchu kolem ventilátoru a ne následkem ochlazování kapaliny, podle mě by mělo být čidlo zabudované v hadici, nebo někde aby mělo kontakt přímo s vodou.
Ahoj, zapomněl jsem napsat poznatky z testu. Minuly víkend jsem byl jezdit, samy potok a kanony a spínání fungovalo na jedničku. Jak jsem psal čidlo je nalepeno tepovodivym lepidlem pod (vedle) ventilátoru. A je to tak umístěno záměrně, aby po vypnutí motoru měl ventilátor co nejkratší doběh. Kdyby bylo čidlo třeba na druhém chladiči nebo nad ventilátorem, běžel by mnohem dýl.
Jinka konkrétně, nastaveny mám teploty spínání a vypínání 90 a 87, ventilátor po vypnutí motoru běží cca 10 sekund. Možná ještě teplotu spínání zvednu, ale to všechno chce čas a vychytat to.
Ty máš na wr klíček, nebo jak řešíš napájení toho termostatnu? Jediný co mě napadlo, tak přidat bimetal kterej se sepne při cca 70 a začné téct proud do tohodle termostatu. Zapínání a vypínání na přepínač je naprd, nato dřív nebo později zapomenu.