INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Cestovní motorka- pomoc při výběru
- Palo7
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 527
- Založená vlákna
- Místo: Hustopeče
- Motorka: KTM 690 Enduro
- Věk: 41
- 4 1
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
taky záleží na postavě postavách osob. Na TDM 900 jsem jezdil taky skoro pořád jen ve dvou (75 + 60kg) a cestoval, vždy min. s jedním kufrem, občas i boční brašny. Vyměnil bych jen sedlo (spousta TDM 900 už na bazaru má bagster sedla) a motorka byla na toto skvělá. Spotřeba okolo 5l, olej mně nebrala.
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Ta TDM je opravdu nedoceněná motorka a myslím, že bys s ní byl spokojenej, ale je to jiná motorka než GS.
Nejlíp to napsal MKrata, pokud budeš jezdit tady do práce, víkendy okolo komína a dovču do Alp 1x za rok - nemáš žádný problém.
Pokud se chytneš party a budeš jezdit východ, offroad na více týdnu, tudíž hodně naložený a offroad nebo ve dvou na dlouhý dovolený tak kup GS.
To že to s GS není tak hrozný s opravama je úhel pohledu...pokud to ale porovnáš třeba právě s TDM tak je to podstatně složitější, dražší když se to rozbije a také téměř vždy neřešitelný na cestě, což třeba u dlouhých více týdeních dovolených Já vidím jako největší slabinu.
Je to jako se vším kdo měl GS a relativně nic neřešil bude na to pět chvály(protože je to dobrá motorka s úžasnou ergonomií). Kdo si něco zkusil a užil s opravama, řekl by Ti svoje....
Tom
Editoval TomR1 (18.01.2019 09:33:48)
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
SethX:
Ačkoli věřím že KTM bude super, tak je u mě na posledním místě
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
peTTR: pokud máš 2m/110kg + ježdění ve dvou, to už potřebuješ kus prostoru, bohužel, čím novější modely, tím víc "kinder" ...TDM bych asi vynechal... Báwo ok, ale u letitého BMW tě opravdu umí překvapit i nečekané a hlavně dražší problémy... pokud "počítáš koruny" tak bych hodně přemýšlel i nad, tím už výše doporučovaným, Varaderem, pokud dosáhneš na 6ti-kvalt/stříkačku, tak je to prostorný a svižný kočár, držák, kde tě může překvapit jen pověstný regulátor, což je prekérka za pár peněz
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
No podle postavy na TDM zapomeň...
Tím se Ti zase ulehčil výběr
Tom
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
PETARDAK:
Jako tomu Varaderu jsem docela i otevřený a možná mě zaujímá víc než to TDM (i když to TDM je fakt zajímavé tou cenou). S těmi problémy u BMW je myšleno co? Spojka, ložisko kardanu? ABS a posilovač nepočítám. Bral bych určitě bez posilovače a abs se dá odpojit ne? Ikdyž bych raději taky model bez něj. Nebo ještě něco víc?
Edit.:
Dobře, takže to přesouvám na BMW vs. Varadero .... Právě že bych chtěl co největší a pohodlnou motorku
Editoval peTTR (18.01.2019 11:41:03)
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Prozradí někdo od jakého roku je ten Varan stříkačka?
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Stříkačka+6ti kvalt je od podzim 02 = model 2003
edit. opravená chyba...
Editoval PETARDAK (18.01.2019 12:36:19)
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
mkrata: má pravdu, já se výše o tři roky "seknul"
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Osobně bych do výběru vrátil Triumph Tiger 955. Cenou podobný TDM900, seženeš ho jak na litákách tak na drátech, spotřební díly seženeš bežně v druhovýrobě, origo díly koupíš z Německa nebo Anglie přes net, úplně v pohodě. Bmw R1150 GS/A, podle postavy jdi do GSA (Advennture). O 2cm vyšší zdvihy a lepší origo ttlumiče, pro někoho méně pohodlné jednodílné sedlo. Velká 30L nádrž byla na objednávku, takže ji všechny Adventury nemusí mít + liší se ještě plexisklem, kdy Advík má větší nepolohovatelné, GS menší plohovatelné do 3 pozic. GS seženeš od cca 90 000Kč, Advíka od cca 120 000Kč. GSA se začaly dělat tuším koncem roku 2002 a pár se jich nechá sehnat s ABS bez posilovače, od roku 2003 dvojsvíce (2 svíčky na válec) pozná se podle plastového krytu na ventilovém víku, že je jen do půlky toho víka, dříve plastový kryt přes cele ventilové víko a pak už jen Abs s posilovačem. Po celou dobu výroby je ABS jen doplňková výbava (dělají se i motorky bez něj). Starší verze ABS, když odejde tak motorka brzdí normálně, jen blikají kontrolky. ABS s posilovačem má duální brzdy a když odejde motorka brzdí hoodně špatně. Obě verze ABS se dají repasovat za cca 25 000 - 30 000Kč. Starší verze se dá legálně vyyndat z motorky a vymazat z TP. ABS s posilovačem jde také vyndat , ale je tam potřeba dost věcí proklemovat a nevím zda to jde vymazat iz toho TP. GS konec výroky 2003 GSA 2005. Jsou to staré motorky s téměř výhradně min. 100 000km a od toho se odvíjí servis. Na cestě tě zastáví a jsou neopravitelné jen cca 3 věci: pal. čerpadlo (nové náhrádní koupíš od čínanů nebo od poláků za cca 1200Kč lepší cca 2500Kč, Hall (3700 -4500Kč) preventivní výměna kolem 100 000Km a jedeš dalších 100 000km. Zadní velké ložisko a simering, preventivní výměna ve 100 000Km nebo vozit s sebou (výměnu, pokud nebudeš řešit vymezení vůlí kol dáš na cestě v každé autodílně. Ostatní závady, včetně klouzající spojky jsi schopem se dobelhat dom nebo vyřešit na cestě. Tedy pokud to budeš řešit hned jak to zjistíš nebo tomu uzpůsobíš jízdu a neneháš to dojít, že motorka už jen stoj to se týká i kardanu. Vše najdeš na bmwgs.cz
Editoval JirkaGS (18.01.2019 13:14:23)
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
JirkaGS napsal(a):Osobně bych do výběru vrátil Triumph Tiger 955. Cenou podobný TDM900, seženeš ho jak na litákách tak na drátech, spotřební díly seženeš bežně v druhovýrobě, origo díly koupíš z Německa nebo Anglie přes net, úplně v pohodě. Bmw R1150 GS/A, podle postavy jdi do GSA (Advennture). O 2cm vyšší zdvihy a lepší origo ttlumiče, pro někoho méně pohodlné jednodílné sedlo. Velká 30L nádrž byla na objednávku, takže ji všechny Adventury nemusí mít + liší se ještě plexisklem, kdy Advík má větší nepolohovatelné, GS menší plohovatelné do 3 pozic. GS seženeš od cca 90 000Kč, Advíka od cca 120 000Kč. GSA se začaly dělat tuším koncem roku 2002 a pár se jich nechá sehnat s ABS bez posilovače, od roku 2003 dvojsvíce (2 svíčky na válec) pozná se podle plastového krytu na ventilovém víku, že je jen do půlky toho víka, dříve plastový kryt přes cele ventilové víko a pak už jen Abs s posilovačem. Po celou dobu výroby je ABS jen doplňková výbava (dělají se i motorky bez něj). Starší verze ABS, když odejde tak motorka brzdí normálně, jen blikají kontrolky. ABS s posilovačem má duální brzdy a když odejde motorka brzdí hoodně špatně. Obě verze ABS se dají repasovat za cca 25 000 - 30 000Kč. Starší verze se dá legálně vyyndat z motorky a vymazat z TP. ABS s posilovačem jde také vyndat , ale je tam potřeba dost věcí proklemovat a nevím zda to jde vymazat iz toho TP. GS konec výroky 2003 GSA 2005. Jsou to staré motorky s téměř výhradně min. 100 000km a od toho se odvíjí servis. Na cestě tě zastáví a jsou neopravitelné jen cca 3 věci: pal. čerpadlo (nové náhrádní koupíš od čínanů nebo od poláků za cca 1200Kč lepší cca 2500Kč, Hall (3700 -4500Kč) preventivní výměna kolem 100 000Km a jedeš dalších 100 000km. Zadní velké ložisko a simering, preventivní výměna ve 100 000Km nebo vozit s sebou (výměnu, pokud nebudeš řešit vymezení vůlí kol dáš na cestě v každé autodílně. Ostatní závady, včetně klouzající spojky jsi schopem se dobelhat dom nebo vyřešit na cestě. Tedy pokud to budeš řešit hned jak to zjistíš nebo tomu uzpůsobíš jízdu a neneháš to dojít, že motorka už jen stoj to se týká i kardanu. Vše najdeš na bmwgs.cz
Myslím, že tímto krásným seznamem a i s cenama sice jen některých věcí jsi to krásně objasnil a potvrdil co jsem psal..
Ještě bych přihodil, křížky na kardanu a vysypaný ložiska převodovky, který taky nevyřeší na cestě stejně jako jehlový ložiska v rozvodovce, protože je nikde na cestě neseženeš. Pak by se dalo pobavit o elektrice a kabelových svazcích, ale to už bych nebyl korektní to opravdu už není na moc motorkách.
Ale tady je vidět zdárný případ, toho co jsem psal, kdo se do GS zakouká je ochoten tohle tolerovat a považuje za normální preventivně měnit věci výše uvedené, vymazávat ABS jednotky z TP a nechávat je repasovat za 25 (1/4 ceny motorky), měnit pal. čerpadla, ložiska, spojky atd...(moc toho nezbývá na té motorce co se ¨nerozbíjí¨), aby následně předešel problémům na cestách.
Varan je spolehlivá motorka a myslím, že celkem dobrá volba. Samozřejmě za zenitem, těžká, daleko hůř manipulovatelná na místě atd....Ale rozhodně oproti GS bezstarostná motorka.
PS.: Myslím, že GS Ti sedne, ta ergonomie, těžiště a i ten projev motoru je vcelku návyková záležitost.
Tom
Editoval TomR1 (18.01.2019 13:41:54)
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
JirkaGS:
peTTR: každej bude doporučovat určitě něco jiného... ze mě bylo teda Varadero obrovské zklamání. Prostě těžkej kolos, do terénu na nic, na silnici prostě autobus. Na tvém místě buď to GS za které dáš větší peníze ale při budoucím prodeji také dostaneš... A nebo bych šel do sportovní motorky resp. sportovního motoru, kterej tě za rok neomrzí. (KTM, Tiger TDM které je ti teda malé...)
- Palo7
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 527
- Založená vlákna
- Místo: Hustopeče
- Motorka: KTM 690 Enduro
- Věk: 41
- 4 1
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Po upřesnění tvých parametrů a představ jednoznačně jak píší další a ro Varadero od 2003
- kendy
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 458
- Založená vlákna
- Místo: prostějov
- Motorka: Varadero,čz 513
- Web
- 1 0
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Když varana tak od roku 2004... tam už nebyl problém ze vstřikováním
Enduro je celej muj život
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Toman: U bmw se Motor bez emocí dnes dá do určité míry vyřešit chipem za 2tis který se jednoduše vymění v řídící jednotce nacvaknutim.
- wáca
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1810
- Založená vlákna
- Místo: Liberecký kraj
- Motorka: XRV 750 Africa Twin
- Věk: 22
- Tel: 723-735-777
- 11 0
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
peTTR napsal(a):Prozradí někdo od jakého roku je ten Varan stříkačka?
od 03, je to poznat na kapotáži, je taková ostřejší, navíc já bych bral ještě model 07 a vejš, ten se pozná že má zadní blinkry integrované ve světlu a né klasicky na stopce, ten by měl mít vychytaný ještě další mouchy, co se týče snímače na klice a čerpadlu. Taky po něm na cestování koukám. člověk tam sedí pěkně schovaný a cestování příjemný, jen někdo může mít problém s manipulací, samotný má někde 260kg
TDM taky dobrý cesták, výkon, spotřeba i místo, jen to chce osadit jinýma řidítkama a musí se na tom zatáčet víc jako na silniční motorce, přišlo mi že se tomu do zatáček moc nechce ;-) a hlavně jedině 900.Starší model 850 je sice přijatelný cenou, ale hrozně rády žerou olej :-( o BMW nemá cenu psát, toho je všude mraky, osobně se mi líbí jen 1150GSA nebo pak 1200GSA, ale tam je cena trochu mimo už :-/ a u modelu 1150GS je možnost si najít model s tzv. dálniční šestkou která točí ještě míň než klasická, ale má taky delší jedničku.
Tiger955i taky dobrá mašina, jen né každému se líbí design, jinak ten moto se mi líbil, docela krouták a táhne až do červéného + si jde hrát s mapou, spotřeba dobrá i místo pro dva. + model s drátěnými koly má klasický altík.
nevím jaký máš rozpočet, pak třeba taky XTZ1200, ale o té nic nevím a ani jsem na ní nejel.
edit: a náhrada za varana třeba arpilie ETV1000 Caponord. Má své mouchy, ale ty jsou už snad na všech motorkách vyměněny takže bez problému.
Editoval wáca (19.01.2019 19:03:57)
Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
|