Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Cestovní motorka- pomoc při výběru

#21 18.01.2019 07:16:41

Palo7
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 527
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


taky záleží na postavě postavách osob. Na TDM 900 jsem jezdil taky skoro pořád jen ve dvou (75 + 60kg) a cestoval, vždy min. s jedním kufrem, občas i boční brašny. Vyměnil bych jen sedlo (spousta TDM 900 už na bazaru má bagster sedla) a motorka byla na toto skvělá. Spotřeba okolo 5l, olej mně nebrala.

 offline 

 

#22 18.01.2019 09:30:39

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Ta TDM je opravdu nedoceněná motorka a myslím, že bys s ní byl spokojenej, ale je to jiná motorka než GS.

Nejlíp to napsal MKrata, pokud budeš jezdit tady do práce, víkendy okolo komína a dovču do Alp 1x za rok - nemáš žádný problém.

Pokud se chytneš party a budeš jezdit východ, offroad na více týdnu, tudíž hodně naložený a offroad nebo ve dvou na dlouhý dovolený tak kup GS.

To že to s GS není tak hrozný s opravama je úhel pohledu...pokud to ale porovnáš třeba právě s TDM tak je to podstatně složitější, dražší když se to rozbije a také téměř vždy neřešitelný na cestě, což třeba u dlouhých více týdeních dovolených Já vidím jako největší slabinu.

Je to jako se vším kdo měl GS a relativně nic neřešil bude na to pět chvály(protože je to dobrá motorka s úžasnou ergonomií). Kdo si něco zkusil a užil s opravama, řekl by Ti svoje....

Tom

Editoval TomR1 (18.01.2019 09:33:48)

 offline 

 

#23 18.01.2019 10:23:04

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


No když bych to rozvedl trošku víc... Tak mám 2metry a 110kg takže asi žádnej prcek  big_smile Mladá je, bych řekl postavově průměrná ženská. Třeba takovej Transalp 650 mi přijde strašně malej a to 100% nechci. Jinak žádnej těžkej off (skákání, výjezdy, nějaké extrémní topení v blátě atd.) s tím neplánuju na to mám jinou motorku. Ale chtěl bych s ní pojezdit ČR, PL, SK. Ale hlavně Rumusko! To je můj sen  big_smile Možná taky Ukrajinu, když to půjde. Dálnice mě nelákají, rychlost taky nehoním. Spíš se mi lépe jede po malých okreskách a polních cestách. To Rumunsko a Ukrajina mě láká proto, protože se chci legálně projet v přírodě  smile 
Jinak, i na to TDM jsem dost nalomený ale furt si to nějak nedokážu představit na té polňačce atd.  big_smile 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#24 18.01.2019 10:33:41

SethX
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1353
Založená vlákna
Místo: Dubné
Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
Věk: 37
6 0

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Ještě nikdo nezmínil KTM  a1 Jednu spolehlivou bych tu měl na prodej  lol 


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/1488_50882541_2360420657301411_3490117057821802496_o.jpg

 offline 

 

#25 18.01.2019 10:54:11

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


SethX:

Ačkoli věřím že KTM bude super, tak je u mě na posledním místě  big_smile 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#26 18.01.2019 11:10:02

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


peTTR: pokud máš 2m/110kg + ježdění ve dvou, to už potřebuješ kus prostoru, bohužel, čím novější modely, tím víc "kinder" sad  ...TDM bych asi vynechal... Báwo ok, ale u letitého BMW tě opravdu umí překvapit i nečekané a hlavně dražší problémy... pokud "počítáš koruny" tak bych hodně přemýšlel i nad, tím už výše doporučovaným, Varaderem, pokud dosáhneš na 6ti-kvalt/stříkačku, tak je to prostorný a svižný kočár, držák, kde tě může překvapit jen pověstný regulátor, což je prekérka za pár peněz wink 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#27 18.01.2019 11:32:53

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


No podle postavy na TDM zapomeň...

Tím se Ti zase ulehčil výběr  smile 

Tom

 offline 

 

#28 18.01.2019 11:39:31

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


PETARDAK:

Jako tomu Varaderu jsem docela i otevřený a možná mě zaujímá víc než to TDM (i když to TDM je fakt zajímavé tou cenou). S těmi problémy u BMW je myšleno co? Spojka, ložisko kardanu? ABS a posilovač nepočítám. Bral bych určitě bez posilovače a abs se dá odpojit ne? Ikdyž bych raději taky model bez něj. Nebo ještě něco víc?

Edit.:

Dobře, takže to přesouvám na BMW vs. Varadero  a1  .... Právě že bych chtěl co největší a pohodlnou motorku  big_smile 

Editoval peTTR (18.01.2019 11:41:03)


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#29 18.01.2019 11:42:52

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Prozradí někdo od jakého roku je ten Varan stříkačka?


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#30 18.01.2019 12:05:35

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Stříkačka+6ti kvalt je od podzim 02 = model 2003

edit. opravená chyba...

Editoval PETARDAK (18.01.2019 12:36:19)


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#31 18.01.2019 12:32:20

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


mkrata: má pravdu, já se výše o tři roky "seknul" hmm 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#32 18.01.2019 13:06:33

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Osobně bych do výběru vrátil Triumph Tiger 955. Cenou podobný TDM900, seženeš ho jak na litákách tak na drátech, spotřební díly seženeš bežně v druhovýrobě, origo díly koupíš z Německa nebo Anglie přes net, úplně v pohodě.
Bmw R1150 GS/A, podle postavy jdi do GSA (Advennture). O 2cm vyšší zdvihy a lepší origo ttlumiče, pro někoho méně pohodlné jednodílné sedlo. Velká 30L nádrž byla na objednávku, takže ji všechny Adventury nemusí mít + liší se ještě plexisklem, kdy Advík má větší nepolohovatelné, GS menší plohovatelné do 3 pozic.
GS seženeš od cca 90 000Kč, Advíka od cca 120 000Kč.
GSA se začaly dělat tuším koncem roku 2002 a pár se jich nechá sehnat s ABS bez posilovače, od roku 2003 dvojsvíce (2 svíčky na válec) pozná se podle plastového krytu na ventilovém víku, že je jen do půlky toho víka, dříve plastový kryt přes cele ventilové víko a pak už jen Abs s posilovačem. Po celou dobu výroby je ABS jen doplňková výbava (dělají se i motorky bez něj). Starší verze ABS, když odejde tak motorka brzdí normálně, jen blikají kontrolky. ABS s posilovačem má duální brzdy a když odejde motorka brzdí hoodně špatně. Obě verze ABS se dají repasovat za cca 25 000 - 30 000Kč. Starší verze se dá legálně vyyndat z motorky a vymazat z TP. ABS s posilovačem jde také vyndat , ale je tam potřeba dost věcí proklemovat a nevím zda to jde vymazat iz toho TP.
GS konec výroky 2003 GSA 2005.
Jsou to staré motorky s téměř výhradně min. 100 000km a od toho se odvíjí servis. Na cestě tě zastáví a jsou neopravitelné jen cca 3 věci: pal. čerpadlo (nové náhrádní koupíš od čínanů nebo od poláků za cca 1200Kč lepší cca 2500Kč, Hall (3700 -4500Kč) preventivní výměna kolem 100 000Km a jedeš dalších 100 000km. Zadní velké ložisko a simering, preventivní výměna ve 100 000Km nebo vozit s sebou (výměnu, pokud nebudeš řešit vymezení vůlí kol dáš na cestě v každé autodílně. Ostatní závady, včetně klouzající spojky jsi schopem se dobelhat dom nebo vyřešit na cestě. Tedy pokud to budeš řešit hned jak to zjistíš nebo tomu uzpůsobíš jízdu a neneháš to dojít, že motorka už jen stoj to se týká i kardanu.
Vše najdeš na bmwgs.cz

Editoval JirkaGS (18.01.2019 13:14:23)

 offline 

 

#33 18.01.2019 13:37:39

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


mkrata:

Dík, mrknu na to  smile 

JirkaGS:

Dík za rozepsání se ohledně toho GS, to mi dost pomůže  ano bmwgs.cz pomalu pročítám..... Taky přemýšlím dovézt motorku ze zahraničí, zdají se tam být méně ojeté za stejné peníze  big_smile 


Každopádně jsem do toho GS nějakej udělanej  lol  lol Ale určitě, než něco koupím tak se svezu na Varanovi i na GS a vezmu podle toho co mi sedne do ruky  smile 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#34 18.01.2019 13:40:25

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


JirkaGS napsal(a):

Osobně bych do výběru vrátil Triumph Tiger 955. Cenou podobný TDM900, seženeš ho jak na litákách tak na drátech, spotřební díly seženeš bežně v druhovýrobě, origo díly koupíš z Německa nebo Anglie přes net, úplně v pohodě.
Bmw R1150 GS/A, podle postavy jdi do GSA (Advennture). O 2cm vyšší zdvihy a lepší origo ttlumiče, pro někoho méně pohodlné jednodílné sedlo. Velká 30L nádrž byla na objednávku, takže ji všechny Adventury nemusí mít + liší se ještě plexisklem, kdy Advík má větší nepolohovatelné, GS menší plohovatelné do 3 pozic.
GS seženeš od cca 90 000Kč, Advíka od cca 120 000Kč.
GSA se začaly dělat tuším koncem roku 2002 a pár se jich nechá sehnat s ABS bez posilovače, od roku 2003 dvojsvíce (2 svíčky na válec) pozná se podle plastového krytu na ventilovém víku, že je jen do půlky toho víka, dříve plastový kryt přes cele ventilové víko a pak už jen Abs s posilovačem. Po celou dobu výroby je ABS jen doplňková výbava (dělají se i motorky bez něj). Starší verze ABS, když odejde tak motorka brzdí normálně, jen blikají kontrolky. ABS s posilovačem má duální brzdy a když odejde motorka brzdí hoodně špatně. Obě verze ABS se dají repasovat za cca 25 000 - 30 000Kč. Starší verze se dá legálně vyyndat z motorky a vymazat z TP. ABS s posilovačem jde také vyndat , ale je tam potřeba dost věcí proklemovat a nevím zda to jde vymazat iz toho TP.
GS konec výroky 2003 GSA 2005.
Jsou to staré motorky s téměř výhradně min. 100 000km a od toho se odvíjí servis. Na cestě tě zastáví a jsou neopravitelné jen cca 3 věci: pal. čerpadlo (nové náhrádní koupíš od čínanů nebo od poláků za cca 1200Kč lepší cca 2500Kč, Hall (3700 -4500Kč) preventivní výměna kolem 100 000Km a jedeš dalších 100 000km. Zadní velké ložisko a simering, preventivní výměna ve 100 000Km nebo vozit s sebou (výměnu, pokud nebudeš řešit vymezení vůlí kol dáš na cestě v každé autodílně. Ostatní závady, včetně klouzající spojky jsi schopem se dobelhat dom nebo vyřešit na cestě. Tedy pokud to budeš řešit hned jak to zjistíš nebo tomu uzpůsobíš jízdu a neneháš to dojít, že motorka už jen stoj to se týká i kardanu.
Vše najdeš na bmwgs.cz

Myslím, že tímto krásným seznamem a i s cenama sice jen některých věcí jsi to krásně objasnil a potvrdil co jsem psal..

Ještě bych přihodil, křížky na kardanu a vysypaný ložiska převodovky, který taky nevyřeší na cestě stejně jako jehlový ložiska v rozvodovce, protože je nikde na cestě neseženeš. Pak by se dalo pobavit o elektrice a kabelových svazcích, ale to už bych nebyl korektní to opravdu už není na moc motorkách.

Ale tady je vidět zdárný případ, toho co jsem psal, kdo se do GS zakouká je ochoten tohle tolerovat a považuje za normální preventivně měnit věci výše uvedené, vymazávat ABS jednotky z TP a nechávat je repasovat za 25 (1/4 ceny motorky), měnit pal. čerpadla, ložiska, spojky atd...(moc toho nezbývá na té motorce co se ¨nerozbíjí¨), aby následně předešel problémům na cestách.


Varan je spolehlivá motorka a myslím, že celkem dobrá volba. Samozřejmě za zenitem, těžká, daleko hůř manipulovatelná na místě atd....Ale rozhodně oproti GS bezstarostná motorka.

PS.: Myslím, že GS Ti sedne, ta ergonomie, těžiště a i ten projev motoru je vcelku návyková záležitost.

Tom

Editoval TomR1 (18.01.2019 13:41:54)

 offline 

 

#35 18.01.2019 13:50:19

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


JirkaGS:  ano 

peTTR: každej bude doporučovat určitě něco jiného... ze mě bylo teda Varadero obrovské zklamání. Prostě těžkej kolos, do terénu na nic, na silnici prostě autobus.
Na tvém místě buď to GS za které dáš větší peníze ale při budoucím prodeji také dostaneš... A nebo bych šel do sportovní motorky resp. sportovního motoru, kterej tě za rok neomrzí. (KTM, Tiger TDM které je ti teda malé...)

 offline 

 

#36 18.01.2019 18:36:02

Palo7
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 527
Založená vlákna
Místo: Hustopeče
Motorka: KTM 690 Enduro
Věk: 41
4 1

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Po upřesnění tvých parametrů a představ jednoznačně jak píší další a ro Varadero od 2003

 offline 

 

#37 18.01.2019 22:47:54

kendy
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 458
Založená vlákna
Místo: prostějov
Motorka: Varadero,čz 513
Web
1 0

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Když varana tak od roku 2004...  tam už nebyl problém ze vstřikováním


Enduro je celej muj život

 offline 

 

#38 19.01.2019 09:52:22

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


Toman:
U bmw se Motor bez emocí dnes dá do určité míry vyřešit chipem za 2tis který se jednoduše vymění v řídící jednotce nacvaknutim.

 offline 

 

#39 19.01.2019 18:57:11

wáca
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1810
Založená vlákna
Místo: Liberecký kraj
Motorka: XRV 750 Africa Twin
Věk: 22
Tel: 723-735-777
11 0

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


peTTR napsal(a):

Prozradí někdo od jakého roku je ten Varan stříkačka?

od 03, je to poznat na kapotáži, je taková ostřejší, navíc já bych bral ještě model 07  a vejš, ten se pozná že má zadní blinkry integrované ve světlu a né klasicky na stopce, ten by měl mít vychytaný ještě další mouchy, co se týče snímače na klice a čerpadlu. Taky po něm na cestování koukám. člověk tam sedí pěkně schovaný a cestování příjemný, jen někdo může mít problém s manipulací, samotný má někde 260kg

TDM taky dobrý cesták, výkon, spotřeba i místo, jen to chce osadit jinýma řidítkama a musí se na tom zatáčet víc jako na silniční motorce, přišlo mi že se tomu do zatáček moc nechce ;-) a hlavně jedině 900.Starší model 850 je sice přijatelný cenou, ale hrozně rády žerou olej :-(

o BMW nemá cenu psát, toho je všude mraky, osobně se mi líbí jen 1150GSA nebo pak 1200GSA, ale tam je cena trochu mimo už :-/ a u modelu 1150GS je možnost si najít model s tzv. dálniční šestkou která točí ještě míň než klasická, ale má taky delší jedničku.

Tiger955i taky dobrá mašina, jen né každému se líbí design, jinak ten moto se mi líbil, docela krouták a táhne až do červéného + si jde hrát s mapou, spotřeba dobrá i místo pro dva. + model s drátěnými koly má klasický altík.

nevím jaký máš rozpočet, pak třeba taky XTZ1200, ale o té nic nevím a ani jsem na ní nejel.

edit: a náhrada za varana třeba arpilie ETV1000 Caponord. Má své mouchy, ale ty jsou už snad na všech motorkách vyměněny takže bez problému.

Editoval wáca (19.01.2019 19:03:57)


Kdo nepadá, nezrychluje ! :-)....Padá se z nedostatku rychlosti...Metal s Rockem vládnou světem, HipHop nechte dětem 8-)

 offline 

 

#40 19.01.2019 19:46:29

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Cestovní motorka- pomoc při výběru


wáca:

Jako ten Caponord se mi taky líbí moc  big_smile Ale nějak nemůžu najít důvěru k Aprilii  lol  a3 
Jinak cena je 80-120tis. Čím míň tím líp ale neříkám že nejsem ochotný připlatit si za pěknou motorku.



Varan mi právě přijde tak trošku autobusovitej.... Fakt je to s tím BMW tak hrozné? Podle toho co tu píšete, tak jsou ty BMW kasičky  heh2  Nebo tyhle věci co jsou zde zmíněné odcházejí až při velkém nájezdu, špatném zacházení atd?

Jakej názor máte na toho Capornoda?


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů