INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Tak přicházím s věčným a zde stále omílaným tématem: koupil jsem Yamu TT 600 R rv. 98. Prodejce ji přede mnou studenou nakopl na první šťouch, já se na ni krátce projel a teplá chytala velice dobře. Domu jsem naštěstí na ní dojel, jen mi to při cestě párkrát vynechávalo a při jedné pauze jsem to nemohl ani za nic nakopnout . Studenou jsem pak dokázal vždy nakopnut už jen vzácně, musel jsem ji nechat dlouho ohřívat, ale i tak při krátké jízdě vždy chcípla. Všechny pokusy o nakopnutí končili uchlastáním a pak už to jen pšoukalo a občas kopalo jak mula.
Postupoval jsem takto: Když jsem vyřadil mou neznalost a neschopnost nakopnout, dal jsem se do zjišťování závady. Seřídil jsem ventilovou vůli, vyčistil a namazal vzduchový filtr, vyměnil svíčku. Bez úspěchu. Svíčka (stará i nová) venku skoro vůbec nehází viditelnou jiskru (přiložená u motoru mi na babettě i na DT 50 R jiskru házela). V zoufalosti jsem vyndal i karbec (oddělal jsem celý zadek aby šel vůbec vyndat, představoval jsem si to snadnější). Palivový kohout je funkční, benzín do plovákovky teče, všechny součásti karburátoru jsou celkem čisté, nepoškozené, trysky ucpané nebyly. Prolézal jsem tohle fórum křížem krážem a tak jsem zkusil ještě pár věcí, předně jsem zkontroloval lanko dekompresoru a vůli na tom raménku. Vše v pořádku. No a dnes už mi zbyla jen elektrika (na závadu motoru to nevypadá, kompresi má pořádnou, ale píst se samozřejmě hýbe, v motoru nic zvláštního necinká/nerachtá, jde řadit, nakopávat).
Při měření odporu jsem postupoval podle manuálu, zjistil jsem: Na indukční cívce jsem naměřil 19,1 kOhm v manuálu je 13 kOhm +/- 20% (=max.15,6 kOhm) Čidlo stojánku - průchozí při vyklopeném i sklopeném stojánku = nefunkční - v tom nevidím problém, čidlo stejně sundám, drátky spojím, na takovém tipu motorky je to stejně jen na škodu. Výstup z cívek na statoru - naměřil jsem 1,6 Ohm, podle manuálu má být 0,65 +/- 20% (max. 0,78 Ohm) Bohužel v manuálu není žádný postup jak ověřit funkčnost regulátoru, kondenzátoru, CDI, jen je v řešní na posledním místě napsáno: vyměnit. Jinak bylo všechno v pořádku (čidlo N, snímač alternátoru, jednotlivé dráty a konektory, fajfka od svíčky, spínačka atd.)
Po zkušenostech s Babettou, kde jsem měl poničené lakování cívek a jen jsem dokola kupoval tyristor se zapalovací cívkou (4x za rok), než jsem koupil nové cívky, pošlu stator na převinutí a až pak budu kupovat nové komponenty do zapalování (indukční cívka, kondenzátor, regulátor, CDI).
Prosím o případné rady, postřehy, nápady, tipy, abych neudělal více škody než užitku a nekupoval hromadu věcí zbytečně.
- luky.st
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 210
- Založená vlákna
- Motorka: Yamaha TTR , husqvarna fe 450
- Věk: 45
- 1 0
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Vojta1: Čus. ,Jeden z problemu který se vyskytl u mě a dost nenápadný je kabel od bodky že svíčky, v tom kabelu byly sna už jen dvě vlakýnka mědi ,od té doby i rukou se to dá nastartovat. Stojí mi v garáži skoro 3 roky a v létě ji skusim našlápnoit a bez problémů
Vítěze se nikdo neptá, zda má pravdu
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Měl sem podobného problém na 1VJ, taky studená nechtěla chytat, vždy zapálila jen jednou... Měřením se zdálo vše v normách... Byl sem z toho bezradnej... Nakonec sem zapalko, cdi, regulátorem a inducku zavezl Marešovi do Čermné a ten zjistil že je KO stator. Do tejdne sem to měl u něj převinuty do 2ky i s dobíjecím okruhem a bylo po starostech...
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Vojta1:
Konečně rozumné popsání problému. řešil jsem to už mockrát, ale není v tom kvantu žádná typická závada. Tobě to malou jiskru totiž hází a to byl ten horší případ na zjištění závady. Uklidním tě - CDI se na tom nesere. Fakt téměř vůbec. Jednou to bylo kabeláží, jednou čidlem u statoru(ten se taky nesere), indučkou, káblíkem, fajkou, svíčkou, konektorem.... Už jsem dělal snad všechno. Pokud nejsi z daleka, stav se s tím a můžu se ti na to mrknout - mám tady spoustu dílů, přípravků a udělátek na tyhle testy. Nemusel bys nic kupovat zbytečně.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Děkuji vám chlapi všem za milá slova, vlévá mi to novou sílu do žil a navrací naději.
luky.st: Závidím ti, ale i upřímně přeji takové krásné startování (joooo to musí být krásaaaa ) Tak na cívce jsem větší odpor naměřil, to je pravda, ale nechce se mi kuchat drát, co z té cívky vede do fajfky, jen abych zjistil, jestli jsou tam drátky nepoškozené, asi bych to při tom sám poškodil, ale děkuji ti za postřeh.
Raduz TT600r: Ty jseš opravdu snad anděl z nebes (odpusťm mi to rouhání ), ale kolika lidem už si ochotně nabídl pomoc a opravdu si jim pomohl, to je snad k nespočítání, smekám před tebou klobou i se skalpem. Bohužel to k tobě mám daleko jsem kousek od Prahy. Jediná možnost je, že bych to vymontoval a zajel k tobě na vyzkoušení, protože shánět si auto, vozejk a táhnout se s půjčenými věcmi takovou dálku, když autem běžně nejezdím..... nejsem zase až takovej šikula. Fajfku jsem měřil a naměřil jsem nějakých 9,9 kOhm, což je podle mně v toleranci (podle manuálu tedy má být 10 kOhm a toleranci neuvádí). Děkuji ti též za naději, že nebudu muset kupovat (dodávám snad, poněvadž já jsem prostě nenapravitelný pesimista) celou elektriku. Tenhle typ motorky se mi vizuálně strašně líbí a nerad bych se jí bez boje vzdával.
driftak: Mám dojem, že něco velice podobného trápí i mne, děkuji ti za sdílnost. Ano, pokud je to tahle firma: https://www.previjeni-regulatory.cz/kontakt tak na tu jsem už koukal také a právě k nim bych si to rád dal převinout též.
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
luky.st:
Je to tak... A na pranýř se mnou!
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Vojta1: No, tady vidíš, jak to tu funguje, To je samý „tady si pomáháme, tady si radíme“ …. a kulový z toho. Vždycky to končí „nech to rozebrat, opravit, nejezdi s tím …. a ideálně to přivez ke mně“ Nemusíš být Anštajn, abys pochopil, že NĚKTERÝM tu jde jen o to, tahat z tebe peníze . Kamarádův bratranec má synovce, který má taky nějakou Yamahu a měl podobný trabl, co ty. Občas, hlavně za studena, nemohl nastartovat. Japonci jsou zmámí svou precizností a když něco dělají hlavne na elektrice, dělají jistící el. obvody, který ale nejsou zakreslený v el. schématech, aby si to lidi nebyli schopný opravit doma bez investic a museli to vozit do servisů. Yamaha zkrátka není jako KTM, kde Každý Týden Montují, protože šetří na kabeláži a dalších důležitých věcech, jako jsou např. kontramatky. Jo, ono mají nejlehčí motorky …. Staví na tom marketing, ale za jakou cenu, že? Je na každým, co si vybrat, ale Japonci jsou ve svý preciznosti o level jinde. Ale k věci, synovec kamarádovo bratrance nakonec zjistil, že měl špatný jeden originální kabel a stačilo využít jeden žlutomodrý vodič ze záložní el. instalace. Takže si připrav pořádný, ale fakt pořádný štípačky a komplet vyštípej původní el. instalaci. V OBI koupíš vodiče s označením CYKY 3 x 2,5 mm. Ty vodiče mají velkou výhodu v tom, že to není žádný pitomý kroucený kabílek, který uhnije ajncvaj, ale je plná měď a při natažení podél rámu to ani nemusíš bindrovat, páč krásně drží tvar . Na spoje místo vodotěsných svorkovnic potom použij vago svorky. Je to mnohem rychlejší. To nám poradil strejda, který prošel SVAZARMem a jeho rady jsou často k nezaplacení ..... A dál mě to fakt nebaví rozepisovat a jsem rád, že máš rozum a necháš si poradit Hodně zdaru, elektrika je záludná. Jen k měření těch odporů, pokud používáš nějaký levnější měřák, dost často to není přesný měření.
Editoval Janek (03.09.2018 23:35:14)
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Dobrá rada: Nic nerozebírej - ničíš tím stopu závady a když nemáš tu zkušenost, tady shořelo hodně lidí. Co píše v poslední větě Janek tady platí 2x - obič Baumax měřák = zjistíš zavádějící věci. Pár lidí z čech ke mě za krátkou dobu poveze stroje, třeba by ti to svezli a pak můžeš přijet vlakem a po ose domů.
Alternátor nech tam, kde je a nikam to neposílej! Další z dílů, co se neserou!
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Děkuji za všechny rady a poznatky, svěřím tu nebohou stařenu pravděpodobně do osvědčených rukou Raduze, protože já na to se svými chabými zkušenostmi opravdu nejsem nejpovolanější
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Taksnadtoto: Poslal jsem ti SZ
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Tak třikrát zdar všem příznivcům záhadného stroje TT 600 R. Problém s elektrikou jsem už snad rozřešil. Nechal jsem si převinout stator, zejména pro klid duše, protože zkratované cívky na statoru mi na Babetě stále dokola odpalovaly tyristor, dokud jsem je nevyměnil, takže pro jistotu. Nicméně samotné převinutí nepomohlo, jiskra stále nikde. Byl ale poškozený spínač brzdového světla na zadní brzdě, když jsem to odpojil, tak se jiskra zjevila. (což jsem zjistil až po mnoha dnech marného zkoušení možného i nemožného). Ale ouha, stejně mi motorka nechytá. Několikrát jsem se ujistil, že jiskra lítá.
Tak jsem stříkl přes hadičku benzín přímo do válce pod svíčku a šup.... motor naskočil. Takže mi jde málo/špatná směs do motoru? Karburátor jsem ke své nelibosti opět zkontroloval a je s vysokou pravděpodobností v pořádku, myslíte si, že budou vyžvejkané příruby a choboty karburátoru a saje mi to falešný vzduch? Šroubek bohatosti směsi jsem měl zašroubovaný i na doraz a stejně nechtěla naskočit mrška jedna protivná.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Vojta1: na šroubku bohatosti je o-kroužek a musí být OK. Příruby na ebayi za 250kč, sada na repasy karbce asi 350kč, a UZ ti udělá nějaký kámoš z okolí za pivo..., regl se dá ebayi taky sehnat asi za 3kila
Na karbci je skoro prd, když si to budeš trošku fotit a nepřehodiš nějaké věci, tak si ho zrepasuješ sám (hlavně pak nastavit základní nasavení, pač TTR je na to taky kurva)
.. a klasika startovat bez el. spotřebičů, světel atd. (což jsi s tím spínačem odhalil)
jinak jsem karbec vyndával i s přírubama (uřízlý imbus), samo po povolení podsedlové konstrukce
Editoval Slow (20.10.2018 19:50:21)
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Vojta1:
Vojto, kolik stály ty zbytečné úkony/kroky? Když tohle děláš = počítáš kačky. Výše jsem psal, ať to sbalíš a přijedeš, abys neinvestoval zbytečně... Přemýšlím, přemýtám, ale nenapadá mě. jak radit.... A to jsem natolik "nafoukanej", že bych si i dovolil tvrdit, že bych i věděl, co, kde a jak.... Nicméně si ö5 nafoukaně dovolím tvrdit, že když ne já, tak ti tady a kdekoliv v ČR málokdo s elektroinstalací na TTR, poradí fundovaněji. Přeju hodně pevných nervů a kvalitní měřící přístroje
Raduz 723 151 102 Rady po founu jsou zatím zaD
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Slow: Děkuji ti za postřehy, zejména za tip na levný nákup přírub
Zítra vyndám karbec a pěkně a pečlivě vše zkontroluji a podumám, kde je zakopaný pes. Četl jsem zde na fóru, že nad jehlovým ventilem by mělo být nějaké sítko, a to jsem rozhodně nekontroloval, takže na to se také určitě kouknu. Rozhodně mám ale radost, že elektrika už funguje.
Raduz TT600r: Ano, ohledně těch zbytečných úkonů máš naprostou pravdu. Chybami se člověk holt učí. Ještě jednou ti děkuji, pokud budu opět v koncích, milerád se na tebe obrátím, děkuji ti.
- Slow
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1662
- Založená vlákna
- Místo: East bohemia
- Motorka: Z minulého století :)
- Věk: 40+
- Tel: Zapomínám..jo už vím RugGear
- 3 0
Re: Yamaha TT 600 R - elektrika v háji
Vojta1:
to sítko na nějakých XT/TT je a jinde zase ne... to by se ale projevovalo cukáním při plném plynu (málo benzínu) Karbec většinou stačí opravdu vyčistit v UZ, vyměnit o-kružky, případně jehlu/y a dýzu, nastavit na základ a už to maká.
Já jsem se na svém TTR trápil docela dost a stejně jsem to mizerné startování za studena nevyřešil (dělalo to i s jiným karbcem), prostě jsem to tak bral a našel spůsob nejlehčího startování (kolikrát prošlápnout bez zapalka, se sytičem apod...)
Měl jsem XT typ 3TB, defacto stejný motor s TTR a díky bateriovému zapalování to chytalo na první šlápnutí, a třeba u 34L s horší kompresí to taky chytalo obstojně, zase u 2KF to byla dost na prd, takže je to kus od kusu...
"Nejedete nahodou do Pardubic? Franta Jetel viďte, zatýkám Vás"
„Zapamatujte si, chlapče, zásadu č. 8, která neplatí jenom u policie: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí.”
|