INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Výběr Endura
Re: Výběr Endura
dnešní 450 stříkačka je úplně někde jinde než starý (dobrý) RFS motory. Pokud bych vybíral ve tvý cenový relaci, pro technickou jízdu, vyberu EXC 450 do roku 2007. Pokud dvěpade, tak WR 250 F. Já osobně ale nemám k Yamaze takovej vztah, zase ale dost lidí ji má vyzkoušenou a věřím že funguje. To Sherco by za mě stálo za vyzkoušení, ale já si motorku umím opravit, možná i upravit sám, takže se mi to tolik neprodraží.
Záleží fakt na tom, jestli se chceš něco naučit, nebo se vozit. 450 tě sveze, u 250 se musíš snažit. Pro mě je jízda na 250 zábavnější. Pokud chceš lítat po rovinách, nebo mx tratích, klidně ber krosku, ale jestli chceš jenom trošku něco víc v lese, tak určitě enduro.
No a nakonec musím říct, že za ty prachy bych na 4T zapomněl a vzal nějakou 125 2T. Naučí tě, opravíš to sám a když se to naučíš vodit, pojedeš i daleko větší objemy. Navíc je to lehký jako kolo.
Je to v rukách, kurva! Prostě kup a jezdi, neřeš, nepřepínej, nepiš na offmoto a nehledej tady moudra, který tady nejsou.
Re: Výběr Endura
Díky moc za všechny postřehy. Asi se spíš přikláním k té 250. Když to bude slabé tak můžu vyměnit za něco jiného. Zaujala mě nabídka nato Sherco 250. Určitě to je zajímavá motorka... Servis není problém, nějaký motor sem už udělal a krom převodovky a elektriky se pustím do všeho. Navíc pracuji jako nastrojar, takže v práci není problém změřit, frezovat, litovat...
Re: Výběr Endura
na 250 ve 4T jezdí alternativně i Jarvis:)
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr Endura
250 bude slabá možná tak někde ve strmém dlouhém výjezdu, nebo při ježdění po louce sem a tam, jinak bych řekl že je výkonná až dost. Většinou ale bude spíš výhoda, že se člověk nemusí bát zbytečně velkého výkonu
Re: Výběr Endura
jj 4T 250 na začátek top,...lehká, obratná, výkonu taky má když točíš,..rozhodně tě víc naučí než když skočíš rovnou na 450 a budeš se bát otočit plynem,..možná ten servis bude z dlouhodobého hlediska asi častější než u 450,...ale nekupujem si motorku skrz to abych hlavně ušetřil na servisu,...je to přece jen zábava a ne dělník na každodenní ježdění do práce,....známý si nechal poradit o borců co mají silniční litry, sice výkon nikdy nevyužijou ale na měření pindíků je to ideální a tak vzal rovnou 450 na začátek, přece nebude potupácky začínat na nižším obsahu, což ho značně omezilo v rozvoji protože je to na 70kg borce tak silné že si nic nedovolí,...ano na polňačce oře pole ale to je tak vše co se za dva roky naučil,...
Re: Výběr Endura
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- Marek Prokš
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 193
- Založená vlákna
- Místo: Vítkov
- Motorka: Sherco 300 SE, Sherco 300 SEF
- Věk: 36
- Tel: jo mám
- 0 0
Re: Výběr Endura
Jezdím 3 roky a začínál jsem na 450, potom 350 a teď mám 250 4T. Teď kdybych začínál tak bych si určitě vybral opačné pořadí
Dole to musíš rozkuřit!
Re: Výběr Endura
Bylo to psaný v kontextu těch řečí, že je 450 je trhač rukou, ale není to ptavda, Překvalí moto jen toho, kdo neví, jak se moto chová. A pokud se někdo vytahuje, že zvedá 170 na benchpress .... a potom nezvládá 350, která je dole pěkně gumová a krásně ovladatelná ... je to jen blbec bez elementárního pojetí, co je technicky motorka .... a potm si koupí 250 2T a myslí si, že to má míň výkonu než 350 4T Takový lidi potom překvapí i 125 .... 450 endurová není žádný divoch, něco se děje až nad 5 - 6 otáček, kam se stejně dostane málo kdo a prakticky jen při přejezdech kde je to dobrý fun factor ... Můj názor je, že kdo se chce vozit, jezdí občas a má někde 90 + kg, tak 450 je pohodlnější a pomůže v ježdění. Kdo chce opravdu jezdit, věnovat se tomu, tak jasně klidně 125 2T a jít nahoru postupně Tohle je asi jeden z nej způsobů, jak se naučit jezdit. A další mylný názor je ten, "že te nižší objem naučí jezdit" Pokud k sobě člověk nemá někoho, kdo ho učit bude, je to trápení. Přešel jsem loni ze 450 4T na 200 2T a vím, o čem píšu. Jsem moc rád za začátek na 450 4T a 200 beru jako posun dál, kerý měl přijít tak o rok dřív, ale kdybych si neodjel to svý seznamovací na 450, tak by 200 2T nic neříkalo a utrápil bych se. Ježděním člověk sám pro sebe zjistí, co očekává, jaký má potenciál .... tohle se na fóru nedočte nikdo a zkušenost je nepřenositelná.
- AJP FANS CZ
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 385
- Založená vlákna
- Motorka: AJP PR5 2015, AJP PR5 2016, Gas Gas TXT 280
- Věk: mladý
- Web
- 3 4
Re: Výběr Endura
Pokud přes léto jezdí na silničce a chce se svézt jen v zimě bez nějaký větších ambicí na pilování techniky, zkoušení něčeho, ale prostě chce jen vyject kopec, povozit se po lese, provětrat se, tak ať koupí snad cokoli, klidně 450, silný dvoutakt a bude nejspokojenější, protože na louce to poletí... A hlavně, když to enbude kasička. Tam stačí sedět na sedačce a ta motorka to vyjede vždycky nějak, stačí vrknout. Pokud má ambice se něco naučit - pracovat ve stupačkách, přenášet váhu, držet balance, tak ať jde do nižšího obsahu. Asi před 14ti dny - srovnání na hodně prudkým kopci se zhruba stejně sjetou zadní pneu - KTM 350 2015 vs KTM 250 2017 - jo ten rozdíl ve stylu jízdy potřebný k vyjetí je velkej, ta 250 se musí hodně držet a člověk se musí daleko víc přičinit. 350 vyjela snad na druhý pokus, 250 jsme nahoru dostrkávali
- SethX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1353
- Založená vlákna
- Místo: Dubné
- Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
- Věk: 37
- 6 0
Re: Výběr Endura
AJP FANS CZ napsal(a):Pokud přes léto jezdí na silničce a chce se svézt jen v zimě bez nějaký větších ambicí na pilování techniky, zkoušení něčeho, ale prostě chce jen vyject kopec, povozit se po lese, provětrat se, tak ať koupí snad cokoli, klidně 450, silný dvoutakt a bude nejspokojenější, protože na louce to poletí... A hlavně, když to enbude kasička. Tam stačí sedět na sedačce a ta motorka to vyjede vždycky nějak, stačí vrknout. Pokud má ambice se něco naučit - pracovat ve stupačkách, přenášet váhu, držet balance, tak ať jde do nižšího obsahu. Asi před 14ti dny - srovnání na hodně prudkým kopci se zhruba stejně sjetou zadní pneu - KTM 350 2015 vs KTM 250 2017 - jo ten rozdíl ve stylu jízdy potřebný k vyjetí je velkej, ta 250 se musí hodně držet a člověk se musí daleko víc přičinit. 350 vyjela snad na druhý pokus, 250 jsme nahoru dostrkávali
A pilot na obou moto stejnej?
- AJP FANS CZ
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 385
- Založená vlákna
- Motorka: AJP PR5 2015, AJP PR5 2016, Gas Gas TXT 280
- Věk: mladý
- Web
- 3 4
Re: Výběr Endura
SethX: Byli dva jezdci, ten první na 350 vyjel na druhý pokus, ten druhý na 250 ne. Tak si tu 250 vzal ten první jezdec, udělal další 2 pokusy (skončil tak vysoko, jako kolega), tak jsme je dostrkali nakonec.
E.: dostrkali je špatné slovo - ve 4 lidech vytáhli motorku.
Editoval AJP FANS CZ (23.01.2018 14:32:38)
Re: Výběr Endura
Hoši tak se nehádejte Zatím vemu Když tak to Sherco 250 tady od kolegy. Akorát se zatím neozval. Kx jsem jezdil před 8 lety a od té doby jenom naháče a nebo cestovní enduro. 250 mi do začátku bude stačit. Teď se vás spíš zeptám jak je natom to sherco 2.5? Koukal jsem na díly a ceny jsou přijatelný. Co sem tak koukal tak předek je WP a zadek Sachs. Vůbec to nevypadá zle.
- Hoždy jitrnice :D
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 595
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 350 SD, TM 144 EN
- Věk: 32 +
- Tel: s pavoukem
- 1 0
Re: Výběr Endura
AJP FANS CZ napsal(a):SethX: Byli dva jezdci, ten první na 350 vyjel na druhý pokus, ten druhý na 250 ne. Tak si tu 250 vzal ten první jezdec, udělal další 2 pokusy (skončil tak vysoko, jako kolega), tak jsme je dostrkali nakonec.
E.: dostrkali je špatné slovo - ve 4 lidech vytáhli motorku.
Může to být i nastavením podvozku, tlaku v pneu (tip pneu). A v neposlední řadě o pilotovi - někdo jiný by to vyjel jako prd ;-) Stačí že Jarvis jezdí 250 4t a myslím že i jiný kopce
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: Výběr Endura
Janek napsal(a):Bylo to psaný v kontextu těch řečí, že je 450 je trhač rukou, ale není to ptavda, Překvalí moto jen toho, kdo neví, jak se moto chová. A pokud se někdo vytahuje, že zvedá 170 na benchpress .... a potom nezvládá 350, která je dole pěkně gumová a krásně ovladatelná ... je to jen blbec bez elementárního pojetí, co je technicky motorka .... a potm si koupí 250 2T a myslí si, že to má míň výkonu než 350 4T Takový lidi potom překvapí i 125 .... 450 endurová není žádný divoch, něco se děje až nad 5 - 6 otáček, kam se stejně dostane málo kdo a prakticky jen při přejezdech kde je to dobrý fun factor ... Můj názor je, že kdo se chce vozit, jezdí občas a má někde 90 + kg, tak 450 je pohodlnější a pomůže v ježdění. Kdo chce opravdu jezdit, věnovat se tomu, tak jasně klidně 125 2T a jít nahoru postupně Tohle je asi jeden z nej způsobů, jak se naučit jezdit. A další mylný názor je ten, "že te nižší objem naučí jezdit" Pokud k sobě člověk nemá někoho, kdo ho učit bude, je to trápení. Přešel jsem loni ze 450 4T na 200 2T a vím, o čem píšu. Jsem moc rád za začátek na 450 4T a 200 beru jako posun dál, kerý měl přijít tak o rok dřív, ale kdybych si neodjel to svý seznamovací na 450, tak by 200 2T nic neříkalo a utrápil bych se. Ježděním člověk sám pro sebe zjistí, co očekává, jaký má potenciál .... tohle se na fóru nedočte nikdo a zkušenost je nepřenositelná.
Ano 450 je motorka pro lenochy co tě vyveze na traktora. Ale nemůžeš napsat viz. červená. To je přece nesmysl. Buď ti to nejelo , nebo jsi fakt střelec
Co shoří neshnije
- WoxmenRX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Motorka: Červená 350
- Věk: 23
- 0 0
Re: Výběr Endura
Já znám 2 borce co začínali na EXC 530 to byla podívaná Za mě. Klidně vezmi toho Šreka. Něco na něm pojezdi a pak se rozhodni jestli chceš jít dál. Já si myslím, že ideál je 350 je to hodný a když tomu vytneš přes spojku letí to jak píchlá svině
Rada od zkušenějšího je k nezaplacení.
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Výběr Endura
Za mě je zase jednodušší začít na hodné 450 (origo výfuk, dobrý převod). Nemusíš na ní řadit a nijak extra se snažit. Vyveze tě to tam samo. Zase na menší 250-350 musíš trošku umět vzít za plyn aby se něco dělo. Na menším obsahu musíš jet větší palbu, hýbat se, spojkovat atd. Ale na rozjezd je bezesporu hodnější.
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
Re: Výběr Endura
Fireman: Je to vše relativní. Já měl z těch bludů na fórech takový strach ze 450, že jsem na to ani nechěl sednout a to potvrdí třeba Tank tady z fóra, jak jsem se toho bál .... první moje svezení bylo v ostrým závodu tupých jezdců hobby CC. A řeknu ti, že mě to opravdu překvapilo, jak je to v pohodě. Ano, umí to být pekelec, ale budeš se asi divit, každá motorka dělá to, co dostane za "pokyn" od jezdce. sama nedělá nic. Takže je to o řidiči a ne o motorce. Jak jsem psal, tak takový ty nechtěný odvrknutí se dají hodně eliminovat větší vůlí na plynuvý ručce, dá se nastavit karbec, akcelerační pumpička, .. Abych to shrnul, projevem inteligence je přizpůsobit se .... Zvlášť, když chceš moto za 40 litrů ideál s papírama. To je opravdu dost jedno, co, ale hlavně aby to vydrželo. Pokud je nabídka na 08 250 sherco po GO, tak hurá do toho a není potřeba moc přemýšlet. Kdyby byla nabídka na AJP 250 PR5 za 40, tak řeknu na ježdění paráda a hurá do toho. ale když bude nabídka na 450 v dobrým stavu, tak neřeknu, ty wole, zabiješ se na tom, nekupuj to ... a radši kup něco před smrtí, ale ať to hlavně není 450, protože to tě umlátí .... Být cenová relace nekde + kylo (to je pro našeho iYáčka ), tak budu psát rovnou 350, ale psát to při rozpočtu 40 je asi pitomost ....myslím. Kdyby psal, že se chce enduru věnovat na sportovní úrovni, tak je to zas jiná.
Trochu mi to připadá, že do pár let na podobný téma zazní odpověď: "Jestli nemáš odjeto aspoň 5 let na trialce, tak na enduro zapomeň." Jakoby se vytrácela podstata - obyčejná radost z ježdění třeba na "trakaři" ... a dělá se z toho až moc velká věda. Stejně 1. motorka je akorát tak na čuchnutí k tomu, co je enduro a vše se vyvíjí. Málo komu sedne 1. moto na první dobrou.
Re: Výběr Endura
Radeon:
Hodne zalezi jestli ti vyhovuje kadla-kadla styl nebo ti nevadi motor poradne roztocit. 250 4T musis tocit o poznani vic, aby to jelo, narozdil od vetsiho obsahu. Nekomu ty vysoke tocky motoru nedelaji dobre, podvedome ma tu 250 trvale podtocenou a nezajede na ni nic. Kdyz si pak nekde pujci na vyzkouseni 450 chrochta si blahem. Naopak kdyz jsi zvykly motoru radne nalozit a sednes na 450 tak nevis co s tim. Tezka, neobratna a vykonu jak svina . Reknes si zlata 250. Takze napred se svez na obou kubaturach, ale ne na rovince u garaze. Chce to nejaky lehci teren, vyjet v kuse dve tri meze ve strani a mas jasno jestli kadla kadla nebo vrrrr 10 000ot/min.
|