INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Strejda-GC napsal(a):Miguel napsal(a):Ale ostré nedělá dobře ani ustálené tempo jízdy. Není na to stavěna - je to závodní moto prakticky.
Hele, nechci tady slovíčkařit, ale tohle bych si nechal rád vysvětlit - dle čeho není stavěné ostré enduro pro ten a ten provoz a co "nedělá motorce dobře"
Najíždět na tom kilometry rovně v ustáleném tempu je pičovina. Proč je asi v CCM450 motor z G450x ale umrtvený, aby vydržel velké kilometrové nájezdy. S intervalem 5000 km...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Jo, pětikoule s výkonem plus 60 koni bude ideální stroj na preskoceni z Hondy CR250L. V pohode, poradili ti veteráni, já tomu proti nic vůbec nerozumím. Síly to bude mít asi tolik co ta 690ka, jen o 40 kilo míň...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- SethX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1353
- Založená vlákna
- Místo: Dubné
- Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
- Věk: 37
- 6 0
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Miguel napsal(a):Strejda-GC napsal(a):Miguel napsal(a):Ale ostré nedělá dobře ani ustálené tempo jízdy. Není na to stavěna - je to závodní moto prakticky.
Hele, nechci tady slovíčkařit, ale tohle bych si nechal rád vysvětlit - dle čeho není stavěné ostré enduro pro ten a ten provoz a co "nedělá motorce dobře"
Najíždět na tom kilometry rovně v ustáleném tempu je pičovina. Proč je asi v CCM450 motor z G450x ale umrtvený, aby vydržel velké kilometrové nájezdy. S intervalem 5000 km...
Ten je umrtvenej, aby moc nežral řetězovku a nemusel si často vyndavat motor z rámu, abys vyměnil řetězový kolečko (nadsázka )
- blejdamint
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 536
- Založená vlákna
- Motorka: Honda xr 650r
- Věk: 50
- 2 0
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Nic proti nikomu,ale myslím si že tak se vybrat moto nedá,ze někdo druhý chce poradit. To je jako když budeš klavirovat klukovi jak to maj holky nejradsi a jak ji spolehlivě udělá. To je přeci blbost......a ví to každej z kluků zde že musel procedit hodně peněz a hodně motorek a casu.aby zjistil co je právě to nej dobré. Jelikož je dnes spousta informací a hlavně zaručených,clovek neznalý v tom pak plave,nikdo do tvé hlavy ,,zatím,,nevidi a díky bohu je to jen na tobě,chce to jen čas,penize a jezdit,par kamosu který ti půjčí jiné moto a za nějaký čas si budeš vědět co ti sedí a přijdeš na to sám. Protože zkušenosti nejde ničím nahradit ani nijak přenést. Protože tohle je zábava a krásný koníček,driv jsem také chtěl rychle vse obejít a,, teď mám prachy tak kluci poraďte,......bla bla bla,dnes mám 5 motorek každou jinou od lehké po enduro,tupe ostré a podle mne prostě ideální moto na vse neexistuje,protoze se mění nálada a chuť,, každý den,zer řízek se salátem každý den,ti garantují že se za měsíc poblejes jen to uvidíš.......jsou jedinci,ktetym to nevadí a muzou to zrat furt. Vidíš a teď si vyber. Stridej motorky,kdyz dobře koupíš tak na tom moc neprodělas a časem si nějakou oblibis. To je rada jak CYP co?
Bahnu zdar
Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
nokia321 napsal(a):Ja doplnim projizdku na cisteni hlavy. V zadnem pripade se nejedna o ustalenou rychlost s ustalenymi otackami Jezdim ruzne cesty prejezdy vetsinou to je hlavne jizda kde se jezdi hlavne 1,2,3 na klikaticich a zbytek je jizda na posledni kvalt tak 80km/hod. Takze nejaky svunk by byl potreba, aby to melo nejaky efekt, pak by z toho clovek mel mit ten spravny zazitek. Ale nechci v zadnem pripade lehce pridat a byt hned na zadnim. Ale aby to slusne hrablo to ano. Ta 501 ma prepinaci mapy takze tam to poresit jde. Zajimave ze Betu tady moc lidi zatim nenavrhlo, pritom mi spolu s Ktm EXC 450 nebo 500 pripadala jako nej pro me. U KTM se mi libi power parts dily si sam najdu a objednam, proste bomba. Beta je na tom mnohem hure tam se asi clovek musi obratit na Palice aby dil nasli a objednali.
Pokud nechces, aby po pridani nesla hned na zadni, ale chces, aby po pridani hrabala.... to si delas srandu vid? Vzdyt je to o tom samem vykonu, ale jen o tom, jakou trakci a jakym zpusobem preneses na zadni kolo. Nebo taky o terenu a gume. .... proste je to na tobe. To je prave na ostrym enduru nejhezci, je jedna motorka "bez limitu" a potom jezdec, na kterym zalezi. Ja treba jezdil cca 5 let na 4t 450 (prvni ostry enduro) a vybiral jsem jak ty. Do hlavy jsem si nechal nasrat tolik hoven, ze jsem myslel, jak mam vyhrano do konce zivota.... a ejhle, kdyz trochu procitnes, od kamaradu vyzkousis jiny motorky, otevrou se ti oci. Zjistis, ze ta sama identicka cesta, kterou jezdis, je na jinych moto taky upe jiny zazitek - muze byt horsi i lepsi, to se blbe popisuje, ale ve zkratce jen tak, ze si sedes na nejakou moto a mas hubu od ucha k uchu a nevis proc. Tak takovou si kup pak bude upe jedno, jestli je to beta nebo kveta.
Ja ted skoncil na moto, o kterym jsem byl presvedceny, ze nikdy nekoupim, protoze je na upe na hovno Takze podle toho, co pises, klidne od 350 - 1250, cim novejsi, tim lepsi. Nebo upe neco jinyho, dle libosti, hlavne si nenech vydlabat hlavu, kdo da na cizi rozum, na svuj muze nasrat.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Nokia 321 tady se na rady neptej, pokud sem dobře pochopil jsi Karlovarského kraje ? Pokud ano mas tu kousek Husqvarnu a KTM. Pokud chceš nejakou motorku jak říkáš vem si 450 nebo 500 , Budeš dělat pouze olej a filtry nic vic . Jinak tyto motorky vydrží 500 mth jako nic.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Jestli nevíš, udělej to jednoduše. Pokud tedy máš tu možnost, domluv se s někým, kdo si vezme Tvoji motorku, a Ty si vezmeš jeho. Projeď si terén který si jezdil na svojí motorce, a projeď si ten terén na té, o které si myslíš že by mohla být fajn. Porovnej si tu jízdu, a zjisti jestli tě to na té motorce baví. Není totiž nic lepšího, než si to vyzkoušet. Tady 100 lidí = 100 názorů a zblblá hlava. Já přišel k motorce tak, že mi kamarád půjčil Kawasaki 650 KLX. Barbucha ..těžká jak svině, kterou musíš zastavit, otočit na požadovaný směr, a jet A pak to jede furt. Můžeš s tím jet půl metr vodu a ono to pojede dokud si to necucne do sání benzín. Skvělá mašina. Dáš na to vhodné pneu, a je to geniální stroj na enduro. Ale je enduro a enduro. Cetsa silnice + přejezd přes potok a následná polňačka. To je první věc. Zapomeň na nějaký extra výjezdy a blbnutí v lese.To je druhá věc. Enduro mě celkem nadchlo, a ten dotyčný co tuhle mrchu vlastnil mi říká, kdybys si měl dneska koupit moto na blbnutí v lese, koupil bych si ostrou KTM. Samozřejmě 2T. Tak jsem to udělal. A zůstal u toho. Pro mě je ostrej 2T jedinné co na tohle blbnutí připadá v úvahu. A limit má ta motorka jen jeden. A to je dojezd na nádrž. Druhým limitem jsou pouze schopnosti jezdce. Kdyby ten člověk tehdy chtěl, abych si koupil motorku, se kterou budeme jezdit na výlety, měl bych asi v garáži podobné hovado jako měl on, a viděl bych to na 990 Adventure. 4T na dálky který je schopen přejet rybník.
Myslím že to dobře napsal Blejdamint. Ideální by bylo mít v garáži tolik motorek co on, a jezdit dle chuti. Nic univerzálního neexistuje a ať si koupíš cokoliv, vždycky Tě to bude něčím limitovat, takže pokud nemáš dost peněz na to, aby jsi měl v garáži moto na každý den v týdnu, tak musíš počítat s tim, že prostě budeš muset u té nebo tamté motorky něco oželet.
Dle Tvého prvního příspěvku bych volil Tebou navrhovanou 450 EXC.
Držím palec při výběru a ať Ti moto dělá radost
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- Rajko
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 117
- Založená vlákna
- Motorka: XR 400R
- Věk: dostatečný
- Tel: mám
- 0 0
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Janek napsal(a):Eqvivalent 15 mth je cca 100 litru benzinu a pri hodne zrychlenych presunech a polnacky se u strikacky nedostane ned 5 litru... tzn cca 2000 km interval. Da se krasne pohrat se sekundarnim prevodem, aby se na 6 nevytacel zbytecne motor ...
Tohle jsou nějaké zvláštní počty, Mohl by jsi prosím tě vysvětlit jak jsi došel k těm 100 litrům benzínu na 15 MTH? Enduro jezdím v porovnání se spoustou z vás teprve chvíli (asi 4 roky) ale zatím jsem se vždy dostal k přepočtu 1 MTH = cca 30-35km v tu chvíli je 15 MTH cca 500km a jestli na téhle vzdálenosti spálíš 100 litrů benzínu, tak jezdíš asi Patrolem a ne na enduru
Jinak k tématu, už tu někdo nakousl, že by se na jeho styl ježdění hodilo spíš XR 400 nebo DRZ 400 a pod to se můžu podepsat, sám jsem měl možnost si zajezdit ta té jeho nynější 250 a můžu potvrdit, že to není úplně hloupá motorka (kdybych na ní měl tak jí 15 letému synovi klidně pořídím), ale má své limity. XR400 je hodně podobná, ale má všechno co té 250 chybí (kromě startéru, kterej zase chybí všem zhejčkancům ) DRZ 400 ten startér má, ale zase u ní nestíhá podvozek (aspoň teda u Skové verze) i když tady doufám, že se to ještě laděním povede vyřešit. Takže pokud do budoucna neuvažuje o lítání na tratích a spíš se chce vozit po polích a lesích jak píše, tak bych určitě tyhle stroje z výběru nevyřazoval.
Editoval Rajko (29.10.2017 09:58:45)
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Řekl bych to asi takhle: na běžkách se da sjet i kopec, ale sjezdové lyže to udělají líp. Ostré enduro na polnacky je nesmysl, obzvlášť v kombinaci s asfaltem... známy teď dělal na motorce pořízené za sto tisíc motor a tlumiče a platil 40... kolik jsi utratil za servis CR250L?
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Miguel:
takže osobní zkušenost žádná, jen zase tamhle jeden známý řekl a dělal něco
Zjisti od kámoše co má za stroj, kolik najel, proč to šlo na servis a co se dělalo, protože je to strašně zavádějící napsat za motorku v servisu jsem dal 40 a dělali mi motor a vidle...
Mě se líbilo na začátku tohoto tématu, že tady psali kluci třeba o WR z vlastní zkušenosti, mělo to prostě váhu, pak tady začali psát domněnkáři a teoretici a celé téma je najednou jinde a opět to bude pokračovat vyhrocením celé situace a osobními spory...
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Strejda-GC: Husqvarna 450, titanové ventily, vidle atd. Osobní spor tu s nikým nemám, protože se tu osobně skoro s nikým neznám. Že má soutěžní motorka větší nároky než civilní je nasnadě - stejně jako to, že on hledá motorku pro civilní použití... a jestli se ze mne Janek snaží udělat troubu, protože jsem se zastal opačné strany, tak je mi to celkem jedno:) já mu to stejnou mincí oplácet nehodlám. A když jde o osobní zkušenost - na polnacky a delší výlety bych si ze svoji garáže určitě vybral cokoliv jiného nez ostrou - na 701 radši a ještě radši na 950 SER a klidně i na dvanáctce - protože to není nic co by nezvládly...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Nicméně radit někomu, kdo ma naprosto jistou představu co chce - motorku co hrabe, ale na zadní se nestaví - to opravdu nesvedu...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Este sa zapojim Wr450, sice 06, ale v podstet to je jedno. Pri kupe 3tis km, predaj 8tis.km Servis:kontrola ventilov, tlmice 200e dvojkomorove z inej moto, povodne bez problemov ale slabe.. Gumy tusim 2ci 3xpredok, 3x zadok, par krat olej v motore a 1l olej na filtre, zadny blatnik z yz+svetlo 50e, filter, chladic.. +drobnosti,, ku koncu to chcelo retaz 100e, . Jazdila trat a akoze drtenice/polnacky 50/50 -preto mi nedalo ti ju tu spomenut. Moj skromny odhad..na dalsich 5tis. Km +/- to iste. mozno som mal len stastie.
Urob si odhad nakladov, pokial to ma byt o nich. Kazdopadne toto uz je moto skorej na strane lahka-ostra, ..
Ak dobre kupis, budes skoro len liat benzin, olej a jazdit, ak sa odrbes, nasypes do toho bez ohladu na jazdenie..bez ohladu na znacku. Ale asi rozpocet a predstavu mas dobre, tak mas predpoklad kupit dobre.
Kup si moto v peknom stave a s ktorou budes rad jazdit, Vedz, ze moto nie je len servis motora, su to tlmice, prepacko, gumy, retaz.. A tieto veci riesis vsade. A moto je aj o vahe, geometrii, podvozku, ..nie len o vydrzi a motore. A nakoniec, ked ma clovek trebars 100tis.na moto, 1xrocne piest, retaz atd.. by nemal byt problem.
Servisu by som sa nebal, pytaj sa co bude pre teba vhodne. Co jazdia tvoji spolujazdci apod.. Aky typ moto zhanat. Opakujem sa, ale mam pocit ze mas tendenciu ist sportovejsim smerom, mne to potom vychadzana 450 4t, enduro, akejkolvek farby. Nestratis sa uplne ani na mx trati, ked tam rekreacne zavitas.. A ver, ze aj to je mega na odreagovanie, hodku drtit trat, skakat atd.
S moto typu xr, rt, tt dr akurat usetris.. Ale podla mna napr.tlmice budu bieda, motor boh vie, .. Ale celkovo sa to tu moc u nas napr. uz nejazdi.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
A ještě jeden nezanedbatelný fakt - civilní motorku zamkneš před obchodem a jdeš si nakoupit, ostrou ti ukrade každý a bez problémů ji prodá a i bez papírů...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Miguel napsal(a):A ještě jeden nezanedbatelný fakt - civilní motorku zamkneš před obchodem a jdeš si nakoupit, ostrou ti ukrade každý a bez problémů ji prodá a i bez papírů...
Berg, exc... maji jako std vybavu zamek rizeni stejne jako civilni. Je to podminka pro homologaci pro silnicni provoz. Mas jeste nejakou zarucenou zpravu?
- mart
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1193
- Založená vlákna
- Motorka: WR400F, exTT600R
- Věk: 5X
- 3 1
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
nokia321:
co takhle zajet do půjčovny? tady je k dispozici většina toho, o čem tu jde řeč http://www.pujcovnaktm.cz/
sice není to není zadarmo, ale ve výsledku ušetříš třeba cenu několika špatně vybraných motorek
modrá je dobrá ;-)
Re: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Janek napsal(a):Miguel napsal(a):A ještě jeden nezanedbatelný fakt - civilní motorku zamkneš před obchodem a jdeš si nakoupit, ostrou ti ukrade každý a bez problémů ji prodá a i bez papírů...
Berg, exc... maji jako std vybavu zamek rizeni stejne jako civilni. Je to podminka pro homologaci pro silnicni provoz. Mas jeste nejakou zarucenou zpravu?
... který zlomis jedním prudkým pohybem:) potřebuješ klíč k nastartování? A prodas ostrou stejně jako cestovní enduro typu Crf 250 L? Opravdu myslíš ze je to totéž? Bude te fizl prudit, ze nemáš blinkry? Pojedeš na ostré do města v pátek odpoledne aby ses vyhnul špičce? Je to proste závodní moto, na polňačku vhodná asi jako M3 s ochranným rámem pro běžné blbnutí na okresech...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
|