Small: kdyz mas techniku na to jezdit s klukama z top 20 elit, tak uz dotahni jen fyzicku a jed za rok elit
Dokud jedes, tolik fyzicky nepotrebujes. Takovych jezdcu je dost, ale kdyz musi jednou zastavit a potlacit, zvedat... tak odchazi.
Taky si vsimni, jak spicka jede. To neni zadny plonkovy pohyb, kdyz neda vyjezd, tak casto umi otocit bez odslapnuti a hura znovu, ztrata casu minimalni ... U me je to vzdy kreace ala Harapes, vycerpava to strasne a je to upe zbytecny.
Kdyz uz jezdis nejaky ten rok, zlepseni neni linearni, ale skokovy a je vcelku jedno, jestli jedes 50 mth nebo 75, kdyz v tech 25 hodinach nad 50 neprijde skok. Kolikrat cim vic jezdim, jedu hur a hur ... ale potom to prijde.
Podle me, kdyz uz se chces pripravit na nejakou akci jako drapak a mas podminky jaky mas, 50 mth cilenych intenzivnich + 50 hodin SPRAVNY pripravy bez moto bude vic, nez 150 mth na moto najetych okolo komina jako vyjizdky s kamaradama na relax.
Top trenink na ruce je krumpac, lopata a kolecko udelas neco uzitecnyho a jeste usetris x set za kazdou najetou mth.
Dost jezdcu si najde nekde kus louky, kde nikoho neserou, najedou si osmicku a pigluji ji nahoru dolu treba hodinu v kuse. Na placu par metru2 je to bezva trenink a naucis ruce poslouchat a sebe poslouchat ruce, ziskas rychlost.....
Mrkni, jestli nema venda volny termin na svych strankach. Sice platis pruvodce, ale stoji to za to, kvalitni jezdeni, kdy se nestaras kudy a uzivas si vedeni pruvodce. Kdyz budes chtit, projedete si kusy trasy, kudy drapaky vedou a to se bude hodit.
Je to lepsi, nez se kodrcat do Rumunska, kdyz ma clovek volno treba jen 3-4 dny.
Jsou i dalsi lokality, kde se s pruvodcem krasne svezes a luxus tereny. Hlavne to chce vyjizdet a poznat novy lokality, doma je kazdy brzy kralem, ale vyjede jinam a potom se jen divi.
Cviceni? Behat nejak pravidelne jsem zacal v 40ti , prvni pulmaraton 2:04, druhy 1:53. Ale na motorce se mi lip nejelo. Hobici behaji z 90% spatne, chce to techniku a trva to, nez se ji naucis, telo tvrdne, zkracuji se svaly, slachy... a to jde proti enduru, kde potrebujes volnost pohybu. Beh je super na odreagovani, uvolnuji se endorfiny a je to jiny, nez na moto.
Kdyz uz, tak behej jen po spickach, uvidis za par mesicu ty lejtka, posetris klouby, ... a lejtka ti hodne pomuzou v technickym terenu, ani nevis. Beh casto prokladej klikama, anglicakama, indiansky beh ... cimkoliv, kde budes pracovat s nejakou vahou nebo jiny pohyb nez klasicky beh. Vypada to nekdy komicky, ale bude to fungovat.
Lepsi je urcite kolo a nejlip neco, kde budes pracovat s vahou a hlavne s dechem. Trenink boxu, zapas, ...kde potrebujes dostat do krve co nejvic kysliku v kratky dobe. To je podobny enduru a podle me je spatny dychani nejvetsi problem vycichnuti na fyzicku
A po prvnim hobby treninku boxu si druhy den neutres papirem ani prdel a budes velebit enduro
Posilovna na pikacu, kup si kettleball, sandbag, ... a mas vyhrano.
Kdyz koukas na videa treninku enduro, mx, je tam hodne balancnich cviceni na rovnovahu. Tohle ti da klidne level bez toho, abys sednul na moto a usetris tim sily. Ale zas pozor, abys necvicil nefunkcni veci jako je treba stani na velkym mici, to nefunguje.
Dal musi fungovat joga na uvolneni tela, ...
Potom mas taky "chemii" dobra vec bcca, neco na regeneraci po zavodu, pry docela funguji kofeinovy nakopavace, kdyz uz meles z posledniho, ale nemam vyzkouseno, jel jsem s litrem redbulu pro cikany a k tomu voda ...spis nez na ruce odejdes na krece, casto vnitrni a zadni strany stehen.... Obcas to prijde i ve spanku mezi zavodnimi dny.. za sobotu jsem sezral behem zavodu asi 20ti nasobnou denni davku horciku a dalsich mineralu. Nevim, jestli to bylo uzitecny, ale v sobotu jsem dojel i s krecema od lomu a v nedeli uz jsem jel bez kreci....
V tom by to mel poradit nekdo, kdo tomu rozumi, ale zradlo a legalni doplnky udelaji hodne.
No a az dopilujes techniku, poresis fyzicku a prijedes na zavod, budes pravdepodobne v prdeli, pokud to budou tvy prvni zavody nebo zavody jezdis jen obcas, az te pohlti atmosfera, dolehne nervozita, budes premotivovanej ..... rozvesis to pravdepodobne nekde, kdes podobny usek jel stokrat a nebudes tomu rozumet a budes mit treba po zavodu.
Tam uz proste jedes jen "prodat" to, cos natrenoval a mel by sis to srovnat v hlave, protoze hlava udela nejvic z tvyho vykonu.
Ja jsem na tohle nervak a tak jsem si na svou drazku, kterou znam a jezdim stejne, vzal stopky a zmeril cas. Dalsi vyjizku taky a byl to mazec. Nejel jsem proti zadnymu souperi, ale jen proti svym stopkam. Uz jen nepsana povinnost jet kazdou vyjizdku rychleji nez pred tim byla strasne stresujici. Jeden pad, kde jsem pred tim nepadl a uz jsem vedel, ze mam ztratu a musit ji dohnat... Delal jsem v te snaze chybu za chybou. Zkazeny jezdeni, nasranost... ale naucil jsem se z toho, ze o me radosti nebudou rozhodovat vteriny. Takze uz zadny stopky. To mi pomohlo prijmout v klidu prolog, vedel jsem svy a bral jsem to jako pekny vysledek.
Dal co souvisi s hlavou, je jet pokud mozno za kazdych okolnosti to svoje, styl, jaky mas najety, kdyz si neveris na neco, tak radsi potlacit... hlavne se nenechat vyhecovat hlaskama, ktery uslysis "napal to tam, to vyjde". Cesta takovych experimentu spis skonci v exkrementech nez stastne v cili. Proste jet tak, jak jezdis. To mi prijde dulezity.
Dal si o sobe nemysli, ze jsi looser, protoze tomu muzes uverit. Slovo je zaklinadlo... viz 4 dohody. Az budes zakutanej pod sedlo v bazine a reknes si, to jsem looser, tak se to stane. Musis se mit rad a verit tomu, co mas natrenovany zdravy sebevedomi.
Hlavou si muzes pokazit zavod totalne, dela to nejvic
A hlavne mit okolo sebe fajn lidi, co te podpori .
Rok je dost casu na pripravu, ale nevim, jestli neni lepsi se na to vsechno vybodnout, jezdit co jezdis, prihlasit se, koupit par kartonu piva a vzit to tak nejak na pankace .