INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Servis startéru Ktm 2t
- Bahnak1991
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 71
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm exc 250
- Věk: 25
- 0 0
Servis startéru Ktm 2t
Chtěl bych se tady podělit a zkušenosti se startérem na ktm exc 2013. Startér fungoval bez problému cca 100 mth poté začala blbnout volnoběžka mam koupenou novou z modelu 2015. Koukal jsem na zahraniční fora a tam radí zacpat oddech dole na víku a vyvést ho hadičkou aby se nedostával bordel pod víko a nalít do prostoru cca 150 ml tlumičového oleje 5W aby bylo soukolí mazané rozstřikem. Jaké jsou vaše zkušenosti
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
- pan W
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 179
- Založená vlákna
- Motorka: HusaberG TE 250
- 1 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
Starter u KTM 2T je težce nevychytanej a proto sem ho na nynější motorce dal pryč a to sem měl to štěstí, že do něj dou koupit věci bez úpravy.Do novejch nekoupíš nic, jen celej starter a nebo bastlit doma... Nicméně k tvojí otázce Bahnak 1991. To co popisuješ sem dělal na předchozim Husíku, kterýho sem ale prodal dřív, než sem se mohl podivat, co ta úprava udělala.Každopádně se to chovalo líp a věřim, že to k něčemu je.Doporučim vše řádně utěsnit klidně i za použití silikonu (odfuk dole a gumička od kabelů) hlevně ne červenej a koupit veškerá nová těsnění. Na ten odfuk použij kolínko tušim že z KTM 85ccm, někde tam je a je vhodný pro tuto úpravu.Týpek ho tam má a při několikátym poslechu se sluchátkama zjistíš i číslo. Hodně zdaru při bastlení
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
Ak fungoval 100 MTH tak to nieje az tak strasne - ale je fakt ze mohol byt spraveny lepsie - na 4T neviem ze by sa tolko spekulovalo so starterom - ale to bude tym ze tam sa s nim pocitalo uz pri navrhu motora ...
Kazdopadne casto netreba menit celu volnobezku - staci vycistit a vymenit len strunku ktora drzi segmenty.
A samozrejme odporucam vymenit aj poteflonovane puzdierka ( 4 ks ) na ktorych sa otaca volnobezka a aj to vedlajsie koleso (na scheme su nakreslene ale nemaju obj.cislo - kazdopadne u nas v KTM sa normalne daju kupit - cislo som teraz nasiel - 55140030100).
Dobra silna baterka je tiez + - da sa tam dat aj batt. zo 4T - robi sa aj 6ah.
Editoval jojkoz (02.04.2015 10:56:55)
Re: Servis startéru Ktm 2t
babaexc: Protoze tvoje KTM 125 starter nema, budou ho vsicni co ho na KTM maji, na tvoje doporuceni demontovat, aby se sily vyronali Jsou lidi co 2T se starterem proste chteji a pouzivaji ho. To ze to KTM konstrukcne moc nevychytala je jina vec. Bahnak1991 uvedl zajimave reseni problemu, podelil se tu s nim a zeptal se jestli ho nahodou nekdo uz nepouziva. Nebo nejake jine co by zivotnost starteru prodlouzila. Demontovat ho zvladne kazdy jouda, ale o tom tohle vlakno neni, nebo aspon doufam nebude. Samotneho me bude zajimat co za zkusenosti, i kdyz treba jen kratkodobe, sem lidi napisi.
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
No suhlasim s tym ze je moto bez startera lahsia - s ostatnym uz nie , ,na spolahlivost to vplyv nema, startovat nohou mozes aj tak, a estetika je uz vec vkusu.
Neviem ci si uz videl na vlastne oci starter na ktm300 si 250 - ale ta umelohmotna krabicka je len kryt - takze kludne ho mozes prepalovat ci uplne vyhodit a ono to bude fungovat dalej.
Je fakt ze sa im starter na 2T moc nevydaril - ale pri malej udrzbe funguje na otcovej 300 2008 - uz 250 MTH.
Jeho najvacsim problemom je prach a voda ktora sa dostane do zapalovania a ponici volnobezku ....
Editoval jojkoz (02.04.2015 07:52:55)
Re: Servis startéru Ktm 2t
Ti co jezdi kour sem nechodi, nebo i kdyz zajdou tak nepisi. V pondeli po zavode strci motorku mechanikovi a ve ctvrtek si pro ni prijedou. Sem chodi ti ostatni co se snazi o udrzbu-servis doma, ale to znas, nejsi tu novy. Takze nejake nedojeti zavodu kvuli elektrice z pokazeneho starteru je asi to posledni co by tu nekdo resil. Spis jde o to podelit se o zkusenosti jak ten problemovy starter udrzet co nejdele pri zivote.
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
No ja sa pohybujem v diani MMSR countrycross a enduro uz 17-rokov (za mladi sa sem-tam aj nejaka bedna usla). A naozaj som sa este nestretol s tym, ze by niekto vypadol kvoli starteru - aj ked pripustam ze sa to ojedinele stat moze. Ako som pisal jeho najvacsou slabinou je to - ze kazdy ocakava ako u 4T ze netreba ziadnu udrzbu... Ti co sa s tym uz stretli a sem-tam to vycistia a namazu - si len pochvaluju.
Na zavodoch az tak nechyba - tam pokial ide vsetko bez problemov tak pocas zavodu pomaly ani startovat nemusis.
Suhlasim ale s tym ze je fakt nedomysleny - kazdopadne mne aj za cenu tej malej udrzby za to stoji .... A na hobby jazdenie (napr. aj v RO) je to uplna parada ......
Editoval jojkoz (02.04.2015 09:18:28)
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
A este pridam nieco priamo od KTM -
Subject: Starter Gear Maintenance Instructions Affected Models: All 2-Stroke Models Equipped with an Electric Starter Information: » It’s possible that moisture and dirt can enter the starter gear casing of an electric start 2-stroke model when riding in extreme conditions or when cleaning the motorcycle with a pressure washer. This contamination can cause the bushings and gears to wear prematurely. To ensure the full performance of the starting gear, we recommend that the following maintenance procedure is performed every 20 hours or at a minimum of once a year: • Dismount the ignition cover and take off the intermediate shaft and the bendix. • Clean all parts, especially the gears and bushings. • Check the parts for wear and play, replace if necessary. • Grease all pivot points and gears with a long term grease like KTM grease (p.n. T625) or Molykote® 33 grease. The T625 KTM grease and Molykote® 33 might already be available in your workshop as it is included in the WP special tool kit. • On the bendix, only apply grease on the bearing stud. • Additionally, clean and preserve the stator and the flywheel. • Mount the bendix and the intermediate shaft into the ignition cover. Check the play between the intermediate shaft and the starter pinion. If necessary, adjust the play with the shims (p.n. 48600213) as mentioned in the repair manual. The process for checking the electric starter motor for wear and adjusting the play can be found on the following pages which were taken from chapter 5-16 of the 250/300 Repair Manual 3.206.051. • Use a new gasket (p.n. 55130041100) for the outer ignition cover. Assemble the bendix and the ignition cover. • Perform an operation test to make sure the e-start assembly functions properly.
http://www.jebruns.com/howtos_bulletins … lletin.pdf
Editoval jojkoz (02.04.2015 10:32:14)
- Bahnak1991
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 71
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm exc 250
- Věk: 25
- 0 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
Taky jsem měl ktm exc 200 bez startéru. Ale postupem času jsem vypozoroval že je to dobrá věc když člověk zůstane někde vyset tak se hodí
- Monix
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 209
- Založená vlákna
- Motorka: EXC300TPI, YZ250F/20
- Věk: 50+
- 2 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
mám EXC250/14 a zkušenost se starterem - musí se pravidelně mazat převody starteru - včetně volnoběžky - a pak to funguje - podle mne toto není napsáno v manuálu - od modelů 14 je výrazně silnější starter - o třetinu? - a točí lépe - mám porovnání s 2013 - těsnění "starterové" části je ok, všude vevnitř okolo starteru je čisto - kamarád má 2013 a tam je to horší - asi udělali v KTM změnu - používám lithiovou baterii - starter nevyhazovat - k nezaplacení při enduru v lese, když dochází síly nebo na závodech, kdy rychlé a bezbolestné nastartování šetří dost vteřin, sil a nervů - roky jsem měl motorky bez starteru a už bych se k tomu vracet nechtěl - technické řešení starteru je zoufalé, ale takových věcí je na KTM víc
- Bahnak1991
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 71
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm exc 250
- Věk: 25
- 0 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
Startér se lámal v roce 2013. Staré modely měli 350W startér od roku 2013 byl 410W od roku 2015 je jinej převodovej poměr na volnoběžce tak jsem zvědavej jak to bude fungovat jinak víko startéru je fur stejný
- Jarynn
- Mazák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4392
- Založená vlákna
- Místo: Ostrava
- Motorka: EXC 300
- Věk: 45
- 14 8
Re: Servis startéru Ktm 2t
jojkoz napsal(a):No ja sa pohybujem v diani MMSR countrycross a enduro uz 17-rokov (za mladi sa sem-tam aj nejaka bedna usla). A naozaj som sa este nestretol s tym, ze by niekto vypadol kvoli starteru - aj ked pripustam ze sa to ojedinele stat moze. Ako som pisal jeho najvacsou slabinou je to - ze kazdy ocakava ako u 4T ze netreba ziadnu udrzbu... Ti co sa s tym uz stretli a sem-tam to vycistia a namazu - si len pochvaluju.
Na zavodoch az tak nechyba - tam pokial ide vsetko bez problemov tak pocas zavodu pomaly ani startovat nemusis.
Suhlasim ale s tym ze je fakt nedomysleny - kazdopadne mne aj za cenu tej malej udrzby za to stoji .... A na hobby jazdenie (napr. aj v RO) je to uplna parada ......
Naprostý souhlas,toto samé mi řekl servisák kterému dávám moje motory, člověk který dělal dlouhou dobu mechoše jednomu docela velkému a známému teamu.Řešil jsem s ním startér na Free (bohužel fabrická chyba ve volnoběžce kterou přiznali až po roce a bezplatně je měnili) . Po téhle příhodě jsem měl dost obavy o životnost ,ale bylo mi řečeno že to chce opravdu sem tam jen vyčistit a namazat.Mám už ale ten novější a silnější, ty starší byly opravdu slabé a startovaly mizerně i pokud byly v pořádku.Uražení startéru je málo pravděpodobné, je to asi stejné riziko jako proražení víka...
E: pouzdra jsem měnil po cca 100mth a byly na volnoběžce úplně vymlácené,na mezikole v pohodě.Myslím že to bylo ale tou špatnou volnoběžkou (šprajcovala se sevřením víka a karteru)
Editoval Jarynn (03.04.2015 08:57:11)
- Monix
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 209
- Založená vlákna
- Motorka: EXC300TPI, YZ250F/20
- Věk: 50+
- 2 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
Jarynn napsal(a):Ještě jedna technická : nevíte co je to za vazelínu kterou je to originál namazané? Taková ta bílá pasta která se v podstatě neroztřikuje? Koupil jsem právě z obav o životnost tu kterou píše manuál (nějaká SKF) a je to úplně jiná břečka - taková podstatně řidší,z kol vylítává, neulpívá Sice to s tím úspěšně mažu a startér drží,ale moc se mi to nelíbí...
měla by fungovat jakákoliv kvalitní voděodolná vazelína - lepivá a drží tuhou konzistenci i v zátěži - používám OMV Signum 1 - ideální i na přepákování, ložiska kol apod., před ní jsem používal nějaký modrý Belray - taky dobrá, ale OMV je o třídu lepší
- Bahnak1991
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 71
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm exc 250
- Věk: 25
- 0 0
Re: Servis startéru Ktm 2t
V pátek mi dorazily díly a koukal jsem že těsnění pod víko je hliníkové potažené gumou původně bylo jen papírové
Re: Servis startéru Ktm 2t
Nevíte někdo, jestli se dá sehnat pružinka do volnoběžky? Udělal jsem menší repas a motorka někdy chytne na první brnknutí, ale někdy jakoby startér jen pootočil motorem a pak šel na prázdno
|