INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM Freeride 350
Re: KTM Freeride 350
Achtung, Achtung! Dnes jsem měl možnost vozit na Freeridu 350 - 2013, a moje pocity se pokusím zhmotnit níže. Předem uvádím, že se s nikým nehodlám a nebudu následně dohadovat co a jak, jestli to tak je, nebo není. Snad to poslouží spíše jako vodítko pro někoho, kdo na tom zatím vůbec nejel a uvažuje nad jeho koupí. Je jasný, že každý z nás je originál, jak do výšky, hmotnosti, zkušeností s endurem, technikou jízdy i stroji, které člověk sedlal dle individuálních možností, takže je to asi celý na nic. Nehodlám psát odborné hodnocení, nejsem odborník, ale gynekolog amatér!!!! Nicméně než mě opustí dnešní nadšení, stříknu to sem a fertig Potom potopa I když to byl spíš jen takový krátkodobý dotek, žádné pořádné zkoušení, takže vše berte s rozvahou. Já aktuálně 183cm, 100kg, nejsem žádný střelec, ale ani polentér, takže se považuji za průměrného lesního šmrdlala, co už taky něco odjezdil a asi už i něco umí. Teď momentálně jsem na mašině seděl po půl roční pauze, takže jsem přistupoval s respektem. Z kraje jsem byl ošálen reklamou domácího motorkářského tisku, že to nejede, není slyšet motor, vyjede to všade, a moto je prý extrémně nízké. Při prvním kontaktu jsem byl překvapen relativní dost velkou výškou sedla a absencí spínače el. okruhu. Zpracování jak to nazvat – opravdu kompaktní, ale ovládací prvky na řidítkách - jako kdyby byly na mě. Po nakopnutí a při jízdě to má velmi pěkný zvukový projev. Čekal jsem úplného tichošlápka, ale vrká hezky, rovněž reakce na plyn je velmi slušná (s mou váhou!!!). Motor se hezky roztáčí, má sílu a sbírá se na všechny kvalty. Snese i dost podtočení, což mě u třipade dost překvapilo. Co mě hned z kraje nevyhovovalo, byl posaz na moto. Na můj vkus je kvůli normálnímu úhlu kolen, řadičce a brzdové páce nutné sedět víc vzadu, totéž těžiště těla ve stoje je jakoby víc vzadu než jsem byl doposud zvyklý, ale ona ta motorka je celkově dost krátká. Na trialové pasáže a těžký terén to je super, člověk na motorce může tancovat všema směry, dá se krásně vodit. Na normální několikahodinové endurové ježdění je to ale na prd. I při opravdu krátkých přejezdech jsem stál v takové nějak nepříjemné poloze natažen jak na trialu, pro mě nepohodlné. Menší člověk to možná ale vnímá jinak. Možná to jde ale i poladit malinko vyššími řidítky neno přesazením těch originálních v klemech, kde jsou předvrtané i další díry pro ideální změnu pozice. Při kravení v extrémních výjezdech, terénních přesunech má Fríčko sil až až. S výkonem nikde problém nebyl, stříkačka se krásně dávkuje. V kombinaci se spojkou se krásně udržuje trakce tak, aby to člověk nepřepískl. Je to parádní lezec – vždy a všechno. Pocit kontroly – fakt moc příjemné. V extremních pasážích, které bych nikdy dřív ani nezkoušel, jsem teď po té pauze vylítl nahoru jak blesk a na poprvé, prostě důvěra stroj - pilot. Tohle je nejsilnější stránka motorky. Na můj vkus byla ale trochu tužší spojka, hydrauliku bych čekal jemnější. Třeba lankové spojky, co jsem jezdil, šli mnohem snadněji, na druhou stranu jsem si pak zvykl a žádný problém, jen v dřevěném předloktí (ale to bude tou dlouhou pauzou v terénu). Při extremních sjezdech dvě negativní zkušenosti – přední brzda a vidlice je na mou váhu poddimenzovaná, nebo bych musel neklikat jiné předpětí, ale nechtěl jsem s tím šmidlat, kámoš to má nastavené na sebe a je asi o 10 kg lehčí. Moc prostoru pro ladění ale asi není, a cestou dolu přední kolo škrtalo o blatník. S účinností brzdy si nejsem až tak jistý, dost možná své udělaly i gumy. Nejsou to halt špalky, na které jsem zvyklý. Navíc byly už olítané – s nájezdem cca 1500km. Na tvrdém podkladu drží krásně, v listí a hrabance jsem se dolu modlil, abych něco netrefil – jelo to jak blesk. Kdyby to nebrzdilo motorem – nevím nevím. Zadní brzda buď nebrzdí, nebo flokuje – strašně krátký chod. Tohle ale štelovatelné není – na páce chybí stoupaví závit pro lepší nastavení. Teď na suchu to oboje ještě šlo, v bahně by byly ty sjezdy prostě nesjízdné. Ani bych se o to na standard gumách nepouštěl. Bohužel s těma gumama nevím, ale já bych tam prostě potřeboval kostky. Vpředu bez problému, vzadu je kyvka hodně úzká, výběr pláště bude dost omezený a to v obou rovinách, teda výška špuntů (do vybrání kyvky) i špunty pro boční vedení. Další překvapení – pořád spíná ventilátor, chladič je asi poddimenzovaný kvůli jeho ochraně za rámem, nebo váze stroje. Velikost chladičů – tabulky čokolády Milka. Při přejezdu po cestě to sviští tak do 75 km/h komfortně, od 80 je motor už dost přetočený a hlavně solidní vibrátor do stupaček. Při jízdě korytem potůčku (bordel, po kterém srdce enduráka plesá), se mašinka zase našla, jelo to úplně samo, vyšší terénní schodky taky v pohodě, ALE světlá výška byla na mou váhu prostě malá, resp. by délka zdvihu tlumičů snesla nějaký ten cm navíc jak malinu. Kořeny, kmeny, břehy OK ale na šutrech jsem to nechtěl trápit, muselo se pozvedávat, chytal jsem šusplechem. Gumy držely dobře i na mokrých kořenech. Celkově mě Freeride pozitivně překvapil s tím, že to určitě není leklá ryba, jak jsem se mylně domníval. Je krásně ovladatelná, lehoučká. Zvuk, motor – supr. Pro někoho, komu vyhovuje menší akční rádius od domova a má extremní terény za barákem je to výborný stroj. Pro někoho, kdo se i rád sveze různými typy terénu na delší trase, je to už hodně velký kompromis mezi ježděním off off, kde je jako ryba ve vodě s ježděním off, kde člověk musí obětovat postoj, posez a fakt dost měkké tlumení. Resumé: to už bylo napsáno mockrát, ale teď jsem k tomu trochu (3 hodinky v sedle) čichnul i já, Free není prostě klasické enduro, ale supr lítadlo na blbnutí kolem komína. Pro mě pozitivní zkušenost. Bylo to príma, i když mám díky své blbosti naražené záda, servaný stehno o stupačku a oteklý kotník. Na hubě je však hodně velký loupák. Děkuji majiteli za půjčení. Dobrý stroj, i když teda nemá ten zadní blatník .
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: KTM Freeride 350
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
- Storeman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 528
- Založená vlákna
- Místo: Týn nad Vltavou
- Motorka: KTM 350 Freeride a BMW F650 GS Dakar
- Věk: 61
- Tel: 728173269
- Web
- 0 0
Re: KTM Freeride 350
Ataman: Pěkně napsané! Pokusím se reagovat: Mám Free 4 měsíce, je z dubna 2012 a bývalý majitel byl váhově a výškově skoro jako já. Měřím 180 a vážím 86 kg. Uvádím to, protože koukám že nejvíc výtek je na ten posez nebo postoj jezdce. Nevím přesně jaké bylo tovární nastavení a jaké úpravy provedl první majitel, ale mě právě ta nutnost předklonu při jízdě ve stupačkách vyhovuje. Vždyť takto se přece má ve stupačkách jezdil! Řídítka nemám zvýšené, ale posunuté dopředu, na ty přední předvrtané díry. Na Jankově Bergu a i na těch předváděcích AJP jsem měl řídítka blíž a jezdil jsem vzpřímený jako svíčka, ale tak se přece ve stupačkách jezdit nemá! Nebo jo?
Hrozně rád bych vyzkoušel ještě jiné Free, ale jediný majitel v blízkosti kterého jsem našel to chce prodat a když jsem ho navštívil, tak odjížděl na dovču a neměl na mě čas.
A k těm stupačkám. Prý se dají nastavovat, ale zatím jsem to nezkoumal.
A k té spojce. Tak to je hodně divný! Zatím jsem nepotkal motorku, které by šla spojka lehčeji než mému Frýrajdru!
Ostatní potvrzuji! Brzdy, opravdu nic moc. O sjíždění kopců jsem tu už psal. Nechat to rozjet z kopce na mokru je fakt o hubu. Větrák chladiče běží opravdu skoro pořád. Jsem rád za potvrzení, už jsem se bál, že se mi to nějak moc přehřívá.
A k délce motorky: Free je jen o 4 cm kratší než mastodont KTM LC4 640 Enduro. To vím podle dorazů na káře za auto.
Závěr: Se vším co napsal Ataman souhlasím, nic nerozporuji pokud to náhodou tak vyznělo. Mě Freeride vyhovuje se všemi kladnými i některými zápornými vlastnostmi. Až sjedu zadní trialku, tak další obutí už bude krosová guma!!! …a s tím zadním blatníkem jsem se už smířil!
Ze silnice do terénu a zase zpátky.
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: KTM Freeride 350
Ataman:
Tady se nic neutají Jsem říkal, že jste měli říct. Klidně bych poskytl na ozkoušení tu svou, ono po přímém přesednutí ze stroje na stroj si člověk udělá ten nejlepší obrázek.... na druhou stranu Gas a Free jsou naprosto odlišné motorky.
Edit.: Jen bych dodal že tebou zkoušený free měl nastavenou tu ostřejší mapu pokud se nepletu...
Editoval peTTR (22.06.2014 21:25:45)
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
Re: KTM Freeride 350
Storeman napsal(a):radas napsal(a):Zajímavá věc, kupoval jsem ložiska do př. kola. Na stránkách Univoku Je uveden typ ložiska z větší vůlí (C3) . Myslím, že tam patří ložisko bez vůle. Tak aby někdo neobjednal ty nepravé
a v zadním kole jsou uvedeny ložiska obyč.
U LC4 je to obráceně. Ve předu obyč a v zádu C3 ?
Když jsem vloni měnil ložiska na LC4, tak mě všichni přesvědčovali, že do kol dávají ložiska obyčejné, protože stejně vydrží jen jednu sezonu
Ono to nebude o výdrži, ta závisí i na jiných věcech. Ta C3 ložiska mají nová, větší vůli. Používají se do teplých aplikací (př. el.motory ventilátorů ženoucí horký vzduch) takže kolo motky bude trochu víc volné na nových ložiskách.
El hombre de mitos
- Storeman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 528
- Založená vlákna
- Místo: Týn nad Vltavou
- Motorka: KTM 350 Freeride a BMW F650 GS Dakar
- Věk: 61
- Tel: 728173269
- Web
- 0 0
Re: KTM Freeride 350
radas napsal(a):[ Ono to nebude o výdrži, ta závisí i na jiných věcech. Ta C3 ložiska mají nová, větší vůli. Používají se do teplých aplikací (př. el.motory ventilátorů ženoucí horký vzduch) takže kolo motky bude trochu víc volné na nových ložiskách.
Jo, jo! Já to myslel tak, nebo tak mi to bylo vloni vysvětlováno, že u našich motorek, které jezdí soustavně ve vodě, bahně a prachu, nezáleží jestli je ložisko C3 nebo obyč! Jestli je SKF nebo ZKL. Prostě ložiska v kolech se na endurech mění každou sezonu a to třeba jen preventivně.
Jinač, to že na kvalitě ložisek, na výrobcích ložisek, na používání správných ložisek hodné záleží vím velmi dobře! Už 17 let prodávám náhradní díly na zemědělské stroje! Storeman(anglicky)=skladník
Ze silnice do terénu a zase zpátky.
Re: KTM Freeride 350
El hombre de mitos
- Storeman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 528
- Založená vlákna
- Místo: Týn nad Vltavou
- Motorka: KTM 350 Freeride a BMW F650 GS Dakar
- Věk: 61
- Tel: 728173269
- Web
- 0 0
Re: KTM Freeride 350
radas: No? Přiznávám, že nejsem zas tak úplně obyčejný skladník, ale to je jedno.
Dnes jsem jednoho obchodního kolegu pumpnul o zde vychvalovaný LOCTITE 595. Doma jsem zalepil nádobu k vodnímu vysavači a zítra se pustím do švů na mých postarších rozpadajících se GAERNE ! Tak dám vědět jak tento silikonový tmel zacelí povolené švy.
Ale zpět k Freeride: Dnes po šichtě jsem znovu vyzkoušel jízdu na různé palivové mapy. A mohu potvrdit, že přepnutí ze standardu na zajíce je opravdu velký rozdíl! Právě dnes, kdy je sucho a tvrdý terén lze pozoroval markantní rozdíly!
A začínám věřit, že ten zajíc přidá reakci na plyn, to je jasné, ale přidá i nějakého toho koníka!!!! Samozřejmě to není, jako když se otevře ostrá z 5 kW na 40kW , ale na zajíce má motor klidnější chod, lepší zvuk a to i na volnoběh!
Ze silnice do terénu a zase zpátky.
- doktor
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 112
- Založená vlákna
- Místo: Benešov
- Tel: 606 660 601
- 0 0
Re: KTM Freeride 350
Nazor je jak otvor do prdele - kazdy ma nejaky. Tedy i ja po cca 20mth na FR250. V uhrnu je to tak, ze motorka ma nade mnou porad navrch, takze se k ni chovam uctive, jezdim na ni a jezdit budu, presto me nekdy pekne sere. Tak treba ... - uplne prvni start byl roztlacenim. A kazdy dalsi po tydnu stani. Horekovani nad tim, proc se kokoti nevy... na celej starter s uchylnou volnobezkou a nedali tam jen kick, nic nevyresilo. To az rada Mikiho, at setrim baterku. Od te doby nesvitim, prosim ventilator, at se na to vecny toceni uz vykasle a je po problemu. Presto me to sere. - asi prvni trochu prisnejsi sjezd jsem mel malem 2-3 sestrely kluku prede mnou. Tak jsem zjistil, ze predek, ne ze by nesel zablokovat, tj. nebyl ucinny, ale ta brzda je strasne tupa. Takze pred necim slozitejsim, kde bude potreba na predku trochu vic citu, musim prihmatnout na packu jeste prostrednikem. Jednim nelze. A to me zase sere. - prvni vyjizdky jsem propadal beznadeji, ze me ta motorka nesnasi a chce se me zbavit ze sedla. Trochu, ale fakt jen trochu ostrejsi tempo ten fabrickej set-up vubec nezvlada. Na byvale motce jsem mel vychcany central. Ten ale proti tomuhle zehlil. U FR to vsak neni jen o tlumicich, ale o celkovem nastaveni vseho s cim jde hnout. K tomu doslo na servisu u Mikiho, protoze na tohle ja mam na prdeli moc malo mth a v hlave mi to tolik nespina. Vratila se mi jina motorka. Ta nova me prestala nesnaset. Az na stabilitu ve vyssich rychlostech podvozek funguje skvele. Je to maly kompromis, proto me taky zatim malo sere. - ... a tak neco si taky necham pro sebe, at se mi ti co me znaji zas tolik nesmeji
Ale abych nezapomnel: co me sere jako fakt nejvic, je ten efekt zkracenyho prirozeni. Prijedu mezi ostatni motorky, kouknu se na zdvihy, prumery vidli, na velikost sroubu krku rizeni ... a uz hledam nejaky javorovy list ...
FR jsem si koupil po HSB TE250, ktera mi kvuli svemu technickemu stavu moc neprirostla k srdci. I zatouzil jsem po novem motocyklu, ktery si budu kurvit sam. Bankovky nejake byly, ale ne zase tolik, proto jsem si rekl "proc ne FR?". Priste si na to odpovim. Takze proc ne: ... Zkusenost je vsak svine neprenositelna.
- Brky
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 142
- Založená vlákna
- Místo: Praha - Sporilov
- Motorka: KTM EXC 500 F SixDays, KTM SuperEnduro 950 R
- Věk: 38
- Tel: mobilni
- 1 0
Re: KTM Freeride 350
mrdalem jsem byl, mrdalem jsem a mrdalem zustanu....az na vecne casy, Amen...
- Jirkofka
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 44
- Založená vlákna
- Motorka: Husaberg TE 300 a KTM 690R
- 0 0
Re: KTM Freeride 350
doktor: Láďo, chce to čas a ten ve svém novém vztahu s FR dostaneš, chce to jen jezdit, jezdit a jezdit a když s tebou (oni vezmou tebe s sebou) budou jezdit lidi jako Miki, Allan a další "divoši vod endůra" tak ten javorový list nebude potřeba, on si FR najde své uplatnění, svůj terén .... to, že budeš mít časem doma v garáži více motorek než je "zdravý" průměr v ČR, to neni hanbou, na to buď pyšný!!!!
Brky: trochu budu Mikimu oponovat, když jsem tě viděl na "mastkovém výjezdu v Romanii" jak jednoduše se dá do výjezdu a uklouzané drážky nasměrovat ktm 500F a ona to vyjede, v okamžiku kdy již nemůže, ty spustíš pístnice a vyneseš ji na kopec sám ..... kdo z nás, "vobyčejnech endůro smrtelníků" by o tom nesnil .....
jinak finka je mým snem, ale to je pohádka pro jiné vlákno
- VanHalen
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 29
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300
- Věk: 40+
- Tel: hTc
- 1 0
Re: KTM Freeride 350
Jirkofka: A víš proč to Brky všechno dává skoro s prstem v řiti? Protože má medvědí sílu, chlapskou váhu a v kombinaci se smrtícím kroutákem obsahu 500ccm dokonalou trakci. Haleluja.
doktor: jsi úžasnej spisovatel :-) A víš co? Až zmákneš dokonale toho FR, těším se, že se potkáme zase na 300 2T a ukážeš mi, jak na to. Já ti tu finku totiž klidně odpustim :-)
Re: KTM Freeride 350
Co nevidět budu muset pro svoje FR pořídit nové obutí.
Jaké gumy máte vyzkoušené ?? Které na FR fungují dobře a které ne ?? Pokud se nepletu psalo se tady snad jen o originál trialkách a Mitas XT-754. Hodně důležitý bude rozměr, aby se to tam vůbec vešlo bez nějakých úprav.
Předem díky za info
- Jarynn
- Mazák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4392
- Založená vlákna
- Místo: Ostrava
- Motorka: EXC 300
- Věk: 45
- 14 8
Re: KTM Freeride 350
SUPr.75:
754 v sirce 120neni problem,mozna jen poroztahnout laufy pokud padas a mas je namacknute k motce.uzsi moc nefunguje,je tvrda i podhustena.
Re: KTM Freeride 350
Jarynn:
Ta 754 ve 120 nechytá třeba o kryt řetězu??
- Storeman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 528
- Založená vlákna
- Místo: Týn nad Vltavou
- Motorka: KTM 350 Freeride a BMW F650 GS Dakar
- Věk: 61
- Tel: 728173269
- Web
- 0 0
Re: KTM Freeride 350
Před pár měsíci mi někdo radil, abych na zadek dal max. 110
hledal jsem ten příspěvek ale nenašel...
Měl jsem jetou ale ještě použitelnou Michelin S12 ve 120 a měřil jsem ji a byla o dost širší než trialka a tak jsem ji raději daroval kamarádovi.
Ze silnice do terénu a zase zpátky.
- Jarynn
- Mazák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4392
- Založená vlákna
- Místo: Ostrava
- Motorka: EXC 300
- Věk: 45
- 14 8
Re: KTM Freeride 350
SUPr.75 napsal(a):Jarynn:
Ta 754 ve 120 nechytá třeba o kryt řetězu??
Kyt řetězu byla první věc kterou jsem sundal, tak nemůžu sloužit.
|