Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

pomoc s zapojením

#1 05.05.2014 21:25:06

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

pomoc s zapojením


Hoja chlapi. Sice sem to úplně nepatří, ale jsou tu přece zkušení borci  tongue Mám doma kuchlý motor ze starého skůtru a potřeboval jsem jen zapojit ořezanou elektriku tak aby to šlapalo. Takže jsem rozmotal svazky drátů a jako na moji stařičké XL600R jsem začal odcvakávat veškeré nepotřebné dráty (světla, spínače, relátka ...doufám, že jen to co nebylo třeba pro chod motoru) No a už mi jen zbyly jen hlavní svazky z altíku do řídící jednotky a indučky. No a nastal prioblém, že mi zůstal nazapojený jeden drát z CDIčka. Podle shématu bych tipoval, že to vedlo k startovacímu tlačítku, případně spínačce a tak. Přilkádám schéma s vyznačeným drátem. Je červenobílý a barvy drátů sedí dle tohoto schématu. Kam tedy s ním aby to šlapalo? Žeby na + do hlavního tahu?
origo odkaz s lepší fotkou http://www.bildites.lv/images/pmx4jk3resh04b9cihi2.jpg


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3392_beluga_schema.jpg

Editoval bobo (05.05.2014 21:27:47)

 offline 

 

#2 06.05.2014 20:54:42

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Re: pomoc s zapojením


Tak jsem se v tom úplně zamotal. V schematu jsou dva moduly CHOKE RELAY a CHOKE UNIT. Co to vlastně bylo? Je to potřebné pro chod motoru?

 offline 

 

#3 07.05.2014 08:36:09

skodavrs
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 384
Založená vlákna
Místo: Mělník
Motorka: HQ TE 450-09, GSX 1400, CPI ARAGON 50
Věk: 36
Tel: 777769755
4 0

Re: pomoc s zapojením


choke je sytič, takže je to relé pro sytič a jednotka sytiče.
jinak ten kabel o kterém píšeš pokud myslíme ten samý tak zapoj na + baterie přes vypínač chcípák.
Proč se pouštíš do takových věcí když nevíš co má kam být zapojeno?

 offline 

 

#4 07.05.2014 08:57:35

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: pomoc s zapojením


bobo:

Máš klíček (main switch)
Přepínač chodu motoru (Engine stop switch)
a startovací tlačítko (start switch)

Musí být zapojeno přes cívku "starting circuit off relay" aby ti to dovolilo startovat. Bez tohodle signálu nepůjde jiskra.

choke relay je relé sytiče, choke unit je jednotka sytiče

Neznám tu motorku (skůtr), a tohle co děláš není lehká úprava a chce to alespoň nějaké znalosti. Proč nenecháš svazek tak jak je a jen na konektory nepřipojíš světla blinkry atd? Podle mě tam toho musí víc zůstat, jak můžeš oddělat...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#5 07.05.2014 17:17:37

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Re: pomoc s zapojením


No bude to holý motor s bubnem jako naviják. Tak v jednoduchych zapojeních se ještě jakštakš vyznám. Tak jsem na to šel odlesa a moc předtím nestudoval schéma....No každopádně jsem nechal jen hladní dráty a ty relátka co umožňují start tam nechci. Jen chcípák a tlačítko startéru, které už mám podchycené přes první startovací relé. Jediné co mně zarazilo, byl ten prostřední drát z CDI, ktreý po odcvakání ,,zbytečností,, zbyl. Dva dráty jsou indukční snímač, jeden kostra, jeden je výstup na Indučku tak mně logicky zbylo + napájení. Jak bude zle budu asi muset vyhledat elektrikářskou pomoc :-)

 offline 

 

#6 07.05.2014 21:12:13

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Re: pomoc s zapojením


No pohledal jsem v tom co jsem prostříhal a choke relay jsem našel (je to taková krabička) a choke unit jsem podle koncovky nenašel a na 99% tam už ani nebyla. Akorák ten choke relay vypadá na nějakou další regulaci k elektrice, protože to bere jednu fázi a posílá to na vedení k žárovce...jinak ten motor nemá žádné další elektronické fičury na motoru. Je to starý dobrý dvouventil honda tak z 90tého s karburátorem :-)

 offline 

 

#7 08.05.2014 11:53:49

Re: pomoc s zapojením


bobo: choke unit by měl být elektromagnet s jehlou, která otvírá/zavírá kanálek sytiče v karburátoru. Jedním pólem je na kostře (- pól) a na druhý pól je přiváděno napětí (+) přes kontakt choke relé. Ten vyznačený napájecí vodič bych tam nechal.

Když už ořezáváš, tak jen světla, blinkry, brzdu a tak. Případně pozor na spínač bočního stojánku- obvykle vypíná zapal.obvod.

 offline 

 

#8 08.05.2014 20:28:54

bobo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 27
Založená vlákna
Motorka: EXC 400
Věk: 34
0 0

Re: pomoc s zapojením


Motodedek: Jo jo asi tak kdysi dávno něco takového bylo, protože je na karburátoru jakési válcovité těleso a že prej už to nefunguje... big_smile
Jinak červená byla opravdu + napájení CDI a nakonec mně ještě potrápila indučka, protože po tom prořezání kabelů nebyla napájená. Takže to dopadlo dobře a už to hází jiskru jakou svět neviděl :-) Chlapi díky za info a ať to furt šlape ano 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů