INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Vykon motora v zime...
- peeco81
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 363
- Založená vlákna
- Motorka: TTR + babeTTa :)
- Věk: 2000
- 0 0
Vykon motora v zime...
Caute chlapi, pamatate , davnejsie sme tu rozoberali ci ma efekt na vykon motora 98/100 oktanovy benzin a dospeli sme k zaveru, ze je to efekt len psychologicky... Ale toto by som dalej nechcel rozoberat, skorej ma zaujima toto : Ma vplyv na vykon motora teplota vzduchu? Dnes ked som siel na motorke bolo asi 5 stupnov , tak sa mi zdalo ako keby to lepsie tiahlo, viem ze cim studensi vzduch ide do motora , tym ho tam pride viacej a teoreticky by mal mat vyssi vykon(princip intercoolera na motoroch pouzivajucich turbo). Teda otazka je ci je ten efekt len cisto psychologicky alebo je to hmatatelne aj realne ? Vdaka za radu... Peto
ready to race....
- petan
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1357
- Založená vlákna
- Místo: Praha - západ
- Motorka: *** KTM 690 ***
- Věk: mládí v prd... do důchodu daleko
- 1 0
Re: Vykon motora v zime...
Odešlo mi na KTM690 " čidlo teploty nasávaného vzduchu ". Takže asi nějakej vliv to mít bude. Čekal jsem nějakou KTM cenu, ale 360Kč se dá přežít.
Vem za ní
- Jimmos
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 238
- Založená vlákna
- Místo: Gotham City
- Motorka: Gas Gas, ČZ 175/487
- Věk: 31
- 0 0
Re: Vykon motora v zime...
teoreticky by měla mít vliv i vlhkost, otázkou je, kdo to pozná
Harry, jdu do baráku!
- Vojtas
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1318
- Založená vlákna
- Motorka: FE450
- Věk: 25
- Tel: NokiaN8
- 7 0
Re: Vykon motora v zime...
ano, teplota i vlhkost má svoji roli... když jsem měl 125ccm tak tam bylo hodně na výkonu znát, když se jelo po dešti... když je studenej vzduch nasáván přes difuzor do karbecu, tak karbec má stejnou "hltnost" jako při normální teplotě... ale když se studenější vzduch dostane do motoru tak se zahřeje a zvětší svůj objem a jelikož ten objem nemá z válce kam utýct, stoupne ti tlak.... a nepatrně zvýší komprese... jojo termodynamika...
Baseball, basketball and football... ....all require one ball... ...ENDURO REQUIRES TWO!!!
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: Vykon motora v zime...
JJ rozdíl to opravdu je. Měl jsem starý BMW E30 325i. U toho byla teplota vzduchu znát opravdu znatelně. Řekl bych že v horku a dusnu to ubralo klidně i víc než 10koní z těch 170 a znát to rozhodně bylo. Takhle na podzim při teplotách do 10° to jezdilo jak splašený U malýho objemu samozřejmě klesá rozdíl ve spotřebě vzduchu a tím pádem i rozdíl v tom jak to jede. Mimochodem jak jsem byl na nejvyšší hoře Sardinie na mojem DR-Z, tak tam už to díky řídkýmu vzduchu jelo znatelně hůř. Je to sice malinko jinej případ ale má to trochu spojitost.
Dej koním pít...
- NoEnd
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2105
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM lc8 ADV
- Věk: 32
- 5 1
Re: Vykon motora v zime...
peeco81 napsal(a):Caute chlapi, pamatate , davnejsie sme tu rozoberali ci ma efekt na vykon motora 98/100 oktanovy benzin a dospeli sme k zaveru, ze je to efekt len psychologicky... Ale toto by som dalej nechcel rozoberat, skorej ma zaujima toto : Ma vplyv na vykon motora teplota vzduchu? Dnes ked som siel na motorke bolo asi 5 stupnov , tak sa mi zdalo ako keby to lepsie tiahlo, viem ze cim studensi vzduch ide do motora , tym ho tam pride viacej a teoreticky by mal mat vyssi vykon(princip intercoolera na motoroch pouzivajucich turbo). Teda otazka je ci je ten efekt len cisto psychologicky alebo je to hmatatelne aj realne ? Vdaka za radu... Peto
Souhlasím s ostatními. Pokud jedeš na svý motorce nebo v autu, který znáš, je rozdíl ve výkonu, při jízdě ve vlhkým a chladným vzduchu, opravdu poznat. Není to jen pocit. V létě jsou motory o dost línější.
- slugger
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2700
- Založená vlákna
- Místo: jih Českých Budějovic
- Motorka: Husaberg TE300, GasGas EC300, XT600E, Honda Pantheon 150 ve dvou taktech
- Věk: Třicítka v háji...
- Tel: 732 506 125
- 5 1
Re: Vykon motora v zime...
Semis:
Tam těch 10 koní ubrala sahara, kterou musel motor přes viskospoju v teple točit . Ale má to pak krásnej zvuk, jako když jede vlak.
Proč mám ničit gumu na asfaltě Protože GasGas Kdo to ruší lesa klid?!
Re: Vykon motora v zime...
Přidám svou troškou do mlýna.
Vliv teploty a vlhkosti nasávaného vzduchu má dost velký vliv na spalování. Přesně, jak tu všichni píšete. V létě se to dá velmi dobře poznat když je sucho a teplo a začne pršet, nebo je po dešti. Auto tahá mnohem lepe, jakoby začalo dýchat.
Přesně tady ten princip (už přesně nevím kdy) se začal použivat na leteckých motorech - vrtulových, kdy se do sání motoru vstřikovala (rozprašovala) voda. Pak se od toho upustilo (přesne proč fakt nevím) a začlo se to nyní zase používat.
Používá se nejen voda, ale i jiné tekutiny s přísadou lihu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)
JInak jsou firmy, které prodávají kompletní sety na vstřikování vody.
Stačí google, water injection
- volodaj
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 898
- Založená vlákna
- Místo: Martin
- Motorka: žiadna, ex YMH WR 250f, ex HSB FE 400
- Věk: 32
- 5 1
Re: Vykon motora v zime...
Dosť urobí aj to, že studený vzduch má vyššiu mernú hustotu ako teplý. Takže pri nižšej teplote je v ňom viac atómov kyslíka a tým je zmes chudobnejšia. A ako vieme, tak na mierne chudobnejšiu zmes ide motor lepšie. Treba ale dávať pozor, hlavne pri 125 2T aby to nebolo už moc a motor sa nezadrel. Preto sa odporúča na zimu väčšinu motoriek pretryskovať na bohatšiu zmes, ale skoro nikto to nerobí.
Tak isto má na zmes vplyv aj nadmorská výška, ktorá súvisí s tlakom vzduchu. U nás to moc nepoznať ale napr. v USA kde jazdia do výšok 3-4.000 m a viac cítiť pri karburátoroch dosť veľké straty výkonu. V oboch prípadoch je jednoznačným prínosom vstrekovanie, ktoré si to dokáže ustrážiť a zmes regulovať podľa aktuálnych požiadaviek.
Editoval volodaj (15.10.2011 09:42:16)
Re: Vykon motora v zime...
Podle mě má motor teď víc kyslíku, to je pro spalování samozřejmě lepší. Ale zase nemá správnou provozní teplotu (i vodník 5°C těžko vyrovnává, snad jen během delší jízdy) a tím ztrácí. Mě to připadá pod 12-15°C že motor by víc táhnul, ale má tvrdší chod a změny zatížení mu nedělají dobře. Při těchto teplotách dávám 100 benzín, kde mi chod motoru přijde plynulejší (lepší spalování díky absenci ekořepky?)
Re: Vykon motora v zime...
jees napsal(a):Podle mě má motor teď víc kyslíku, to je pro spalování samozřejmě lepší. Ale zase nemá správnou provozní teplotu (i vodník 5°C těžko vyrovnává, snad jen během delší jízdy) a tím ztrácí. Mě to připadá pod 12-15°C že motor by víc táhnul, ale má tvrdší chod a změny zatížení mu nedělají dobře. Při těchto teplotách dávám 100 benzín, kde mi chod motoru přijde plynulejší (lepší spalování díky absenci ekořepky?)
Zajímavé..
- peeco81
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 363
- Založená vlákna
- Motorka: TTR + babeTTa :)
- Věk: 2000
- 0 0
Re: Vykon motora v zime...
Hosi dakujem vam, za velmi kvalitne a odobrone ladene informacie. Je fajn vediet, o tom na com travim vacsinu volneho casu, co naviac A to s tym vstrekovanim vody, je pre mna uplna novinka, budem to musiet nastudovat...
ready to race....
- Semis
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3155
- Založená vlákna
- Místo: východní skoro Pragl
- Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
- 6 2
Re: Vykon motora v zime...
slugger napsal(a):Semis:
Tam těch 10 koní ubrala sahara, kterou musel motor přes viskospoju v teple točit . Ale má to pak krásnej zvuk, jako když jede vlak.
To máš taky pravdu. Ta viscospojka u BMW dělala taky dost. Taková virtuální vyhozená kotva Ale ten vzduch při horku byl taky znát a dost.
Dej koním pít...
|