Poslední dobou se na mě obrací víc lidí s dotazy na tuning a zkušenosti s WRR. Su línej psát to furt dokola, tak sem hodím shrnutí, budoucí tazatele budu odkazovat přímo sem. Zdroj - vlastní zkušenosti, ThumperTalk, WRR fóra.
Provedení úprav nebudu podrobně popisovat, vše je polopaticky tu:
http://www.wrrdualsport.com/
WRR je v sérii extrémně udušený, otevření podle mě nezbytný. K úpravám – je třeba udělat komplet. Otevření jen něčeho je k hovnu, nemá větší efekt.
Výfuk:
Laďák - nejrozšířenější je FMF Q4, vč.dopravy cca 340 USD + clo a DPH. Údajně nejtišší z dostupných (zas tak tichej není). Jeho instalací dojde k odstranění lambdy (vytáhnout z konektoru) a Exupu. Jeho servo buď odstranit a do konektoru vrazit „Exup eliminator“, nebo jen odstranit bovdeny a servo nechat chodit naprázdno. Odstranění lambdy nezpůsobí žádnou chybovou hlášku (směsi stejně nepomáhá, je to jen „policajt“, kterej případně ochudí qůli katu)
Svod FMF Power Bomb – cca 250 USD vč.dopravy. Není nezbytnej, trochu zlepší střed a vršek, něco ubere ve spodku.
Sání:
Odstranění klapky na sání, otevření airboxu (buď díry nebo elegantněji zvětšením průřezu šnorchlu), odstranění AIS.
Úprava směsi – buď FMF programmer (cca 220 USD vč.dopravy) – ověřené nastavení: 3-5-0,5-8-0,5-8. Nebo Power Commander, pomůže doladit spodek otáček, kde je FMF programmer moc bohatej. Stojí víc, ladění je komplikovanější. Úpravy v CO módu sem nezkoušel, ze zkušeností jiných možnosti doladění omezený.
Převod:
V sérii je dlouhej. O zub menší kolečko je přijatelnej kompromis silnice / terén. Čistě na enduro určitě větší rozetu.
Tyto úpravy přidají oproti sérii v maximu cca 5-6 koní na zadním kole (necucáno z prstu, ověřená hodnota), zlepší se i spodek a střed. Motorka výrazně živější, za cca desítku (bez svodu) to myslim stojí.
Zkušenosti po roce
Terén: Plusy - slušnej podvozek, slušnej výkon, startér, dlouhý intervaly, odpustí chyby. Mínusy – měla by být o 20 kg lehčí, v extrému chybí dole výkon.
Silnice: Plusy – Je s ní prdel, delší štreky nejsou problém, malá spotřeba, špalky tolik nemizí. Mínusy – malá nádrž, tvrdý sedlo (ale na enduro slušný, sou horší).
Do terénu i na cesty je mraky lepších strojů. Síla tohoto bajku je podle mě v tom, že zvládne slušně obojí a lamu nepokouše. Ideal pro toho, kdo chce denně jezdit do práce, občas delší výlet po silnici, vyjížďka v terénu, Rumunsko v pohodě.