Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z

#1 17.05.2010 17:55:27

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11381
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/14_rozeta.jpg

Před nedávnem jsem měl požadavek na Suchmana, jestli by bylo možné vyrobit duralovou rozetu (v rámci váhových úspor). Bylo mi odpovězeno, že je to víceméně ztráta času.
  Nedalo mi to a přece jen jsem ji zkusil. Rozdíl mezi ocelovou rozetou a duralovou je určitě váhový (nebe a dudy), ale taky v životnostti (daň za nižší váhu)  a7  .
  Očekával jsem, že právě životnost bude ta, která mě přesvědčí o tom, že tento materiál na můj stroj v podobě rozety určitě nepatří. Nasadil jsem ji společně s novým obutím a můžu zatím napsat jen dva postřehy.

1. Každé kilo dolů z původní váhy stroje má za následek vyšší obratnost v terénu a samozřejmě i živost stroje - zlepšuje se poměr kW/kg. Volba to tedy byla na 100% správná.

2. Obávaná výdrž mě docela mile překvapila, protože když se dostane zadní kolo po osu do sraček, prostě brousíte řetězovou sadu tak jako tak. Toto se mi od té doby stalo již mockrát (na EV ani nemluvit) a sada je na tom zatím relativně hodně dobře.

Primární kolečko je standard 14zubů a řetěz je O-Ring. Na řetězu si všiměte, že je malinko odlehčený. Na každém vnitřním článku je díra, která má usnadnit čištění, mazání a navíc snižuje váhu.

Na řetězové sadě je najeto 550km (20mth) a její stav posuďte sami....  (sakra - mám mašinu zasranou jak jetel - musím to zítra umýt a vyfotit  a22 )



http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/14_hpim1698.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/14_hpim1699.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/14_hpim1703.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/14_hpim1704.jpg


Zjistil jsem, že můj foťák je skutečně na 2 věci. Na hovno a na zlost.

Tedy malý popis:

Rozeta je samozřejmě omačkaná a řetěz je v ní již volnější. Ten zas naopak na nové rozetě nezaznamenal jakékoliv újmy či větší opotřebení (vyjma vzhledu, jako nový). Články jsou samozřejmě po vnitřní straně řetězu obroušené od protektoru, ale to je tak asi vše. Nejhůře je na tom primární kolečko - dle jasných fyzikálních pravidel. Vzhledem k tomu, že se kolečko podle matematického výpočtu opotřebovává minimálně 3,5x rychleji a to nemluvím o tlaku článku na zub, tak zjišťuju, že duralová rozeta je na tom vlastně naprosto parádně. Naopak primární kolečko vydrží podle mého soudu tak cca 200km a bude nutná výměna.

Pokud by se někomu ujetá vzdálenost zdála naprosto mizerná, berte  na vědomí, že se celá sada celou dobu koupe ve sračkách a namazaná je vždy je n při startu vyjížďky. Navíc jsem cca 3x vyjel bez namazání - nebyl čas  a8 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sada má najeto 660km těžkým terénem(z toho cca 50km klidní jízda po asfaltu). Posledních 80km ve sračkách na Valachách a musím říct, že jsem za celou dobu vyjížďky řetěz neokoupal ani v brodu. Sada byla celá jedna kupa sraček a brusivo to bylo solidní. Stroj dostal pořádně pokouřit, jezdec taktéž a celá sada jakbysmet. Stále je sada použitelná, funkční a bez větší deformace.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sada má najeto 1093km terénem a cca 720km asfaltu. Přední kolečko jeví už opotřebení hodné výměny, řetěz jsem dopínal všehovšudy 3x a rozeta má vymačkanou náběžnou hranu. Celkově bych sadu hodnotil zatím tak, že kolečko odjede ještě dobu do srazu(tzn. +200km terénem) a na říjen ho už vyměním. Zbytek sady má myslím první třetinu života za sebou.

 cool   ano 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sada nakonec vydržela ještě další sezónu s výměnou pastorku. Rozeta překvapila svou výdrží a řetěz obstál velmi dobře. Mohu doporučit.  cool   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#2 24.06.2010 08:01:28

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11381
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


Včera jsem se díval na sadu zase a podruhé jsem musel o půlzávit dopnout řetěz. Sada má najeto 760km, je připravená na sraz a tak nějak se ustálil stav a posledních 100km je beze změny.  cool   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#3 24.06.2010 08:40:57

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11381
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


Mám na mašině počítadlo km (ale na předním kole - zadek vždy najede min o 20% více) a počítadlo doby, za kterou se kolo otáčí. Tedy nepočítám klasické mth, ale dobu, kdy je stroj v pohybu. Časově se údaj moc od klasických mth neodchyluje, jak jsem se přesvědčil u kluků, kteří mají klasické počítadlo mth. Spíš najedu menší údaj a to pro rest nic špatného nepřinese. Rád si nechávám rezervu.

Řetěz od ČZ jsem měl a u mě obstál velmi dobře. Záleží na tom, jak se k němu chováš. Když jezdíš 3x týdně a namažeš ho jednou za měsíc, tak ti nepomůže asi žádná značka  usch .

Tenhle je EK a klidně ti hodím i odkaz:
http://www.motoline.cz/e-shop/product_i … ts_id=2608

Bral jsem ho společně s duralovou rozetou a kolečkem a zatím maximální spokojenost. Jen mě sere, že se sám neumeje, nevysuší a nenamaže, takže pořád řetěz na pikaču  lol . Tohle by mi u řetězu určitě vyhovovalo  a1   cool   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#4 07.12.2010 10:14:39

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11381
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


Včera jsem sundal řetěz, vyměnil primární kolečko, dnes očistím a namažu řetěz a rozetu, vyměním sponku a sada je ready na druhou sezónu - jakmile sadu vyřídím, kupuju o5 duralovou rozetu - je to paráda!!!  cool   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#5 26.02.2011 19:45:24

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


můžu se zeptat naty fotky na novou rozetu novy řetěz ne

 offline 

 

#6 26.02.2011 20:09:02

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11381
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


Nepochopil jsem asi úplně otázku - co se chceš zeptat, ptej se. Fotky kdyžtak dodám  cool   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#7 27.02.2011 08:10:43

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


že když koupím novou rozetu musim koupit novy řetěs ne ty ho tam nemaš na te fotce!! key  key 

 offline 

 

#8 27.02.2011 08:19:09

Vojtas
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1318
Založená vlákna
Motorka: FE450
Věk: 25
Tel: NokiaN8
7 0

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


HONDAR: má ho tam... jenom už má něco najeto, tak holt nevypadá jako novej...


Baseball, basketball and football...
....all require one ball...
...ENDURO REQUIRES TWO!!!

 offline 

 

#9 27.02.2011 11:08:41

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


Je nesmysl dát nový řetěz na starší rozetu nebo novou rozetu na starší řetěz. Jsou to zbytečně vyhozené peníze. Zásadně se mění komplet řetězovka- řetěz, rozeta, kolečko. Většinou potom měníš ještě kolečko. Já mám 13 z kolečko a měním pak ještě 2x kolečko, protože velmi trpí.

 offline 

 

#10 27.02.2011 12:15:17

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11381
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


Tak jste mě předběhli  cool   ano  - díky za rychlost..

Jinak TO HONDAR:
Na fotkách je Rozeta, Primární kolečko, Krabice od řetězu, v sáčku Řetěz, v malých sáčcích pak sponka a šablonky.
Jak psal Viteka 32, koupíš sadu NOVOU a po sjetí primáru (největší zátěž na zub = nejrychlejší opotřebení) se mění jen ten 1x-3x (podle situace).
Je nesmysl koupit nový řetěz a ponechat starou rozetu a kolečko nebo jen jedno z toho. To pak sice ušetříš za rozetu/kolečko, ale zničíš tím daleko rychleji řetěz podstatně větší hodnoty.
Doporučil bych tedy výměnu kompletní  ano2   cool   ano   key 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#11 27.02.2011 16:03:45

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


to ja vim taky už jezdím a pohybuju se v motorkařství njaky roček jen mě to zaujalo že řetěz starý a nová rozeta ikyž byl ten řetěz jeno špinavý big_smile 

 offline 

 

#12 27.02.2011 17:26:12

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11381
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Test řetězové sady Supersprox dural 48z/ EK520SRO/ JR kolečko 14z


Já jsem pořád nějak mimo mísu - dával jsemn všechno nové. Kdo dával starej řetěz?


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů