Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Husqvarna TE610/TE570 oprava magneta

#1 03.06.2010 23:37:52

B.Stratton
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 143
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: Houska TE/TC 570 (r.v. 2002)
Věk: 31
Tel: +420775112555
0 0

Husqvarna TE610/TE570 oprava magneta


Tak se mi podařilo odhalit a opravit můj problém s nastartováním husqvarny TE570.
Jednalo se o pro Husqvarny klasickou záležitost a to odelepené a pootočené magnety v magnetu. Takto pootočené magnety způsobí, že si motor zapaluje směs všude jinde, než kde má. U mě se například projevilo tak, že mi motor střílel do karburátoru a to s takovou razancí, až mi karburátor odstřelil z motoru. Projevy takovéto závady jsout tedy velice různé od neochoty motoru se vytáčet, nebo naopak neschopnost funkce v nízkých otáčkách, přes extrémní kopance do nakopávačky až po "totálně mrtvej motor". Záleží pouze o kolik a kam se magnety pootočily. Je taky velice pravděpodobně, že se projevy mohou měnit, protože jakmile se magnety jednou odlepí tak se už mohou libovolně otáčet v magnetu.

Jelikož sem si celou opravu dělal sám, tak bych se rád podělil o zkušenosti v krátkém návodu opravy magneta pro modely TE/TC/SMR610 a TE/TC/SMR570.

1. Demontáž magneta z klikové hřídele.

Pro tyto učely bude určitě potřebovat stahovák magneta a nějakou pomůcku na zafixování magneta. Stahovák si můžete nechat vysoustružit nebo se můžete pokusit ho vyrobit ze šroubu. Závit v magnetu je metrický pravotočivý s průměrem 28mm a stoupáním 1.5mm (M28x1.5). Na fixaci magneta jsem použil hranolek cca 5x5mm, který jsem tak nějak pokroutil aby to připomínalo oroginální fixátor co je uveden v manuálu od husqvarny. Jeho použití můžete vidět na následujícím obrázku.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_dscn1070.jpg http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_dscn1072.jpg
Při stahování pokračujte tak, že stahovák zatáhněte hodně pevně do magneta(aby nedošlo ke stržení závitu). Potom dotáhněte šroub stahováku taky vcelku dost velkou silou. Pokud se magneto neuvolní, což se určitě neuvolní, tak krátce bouchněte kladivem po hlavě šroubu stahováku (né moc ani zas úplně málo) a dotáhněte zase šroub stahováku. A tak pořád dokola dokud magneto nebude dole...

2. Kontrola pozice magnetů

Tady je to trochu komplikovanější, protože na přelomu roku 2000 došlo ke změně konstrukce magneta a tak se můžete potkat s dvěma typy magneta. Starší typ magneta má rysku horní úvratě jinde než model po roku 2000.

Tady vidíte starší model magneta s ryskou v přímce s dírami v magnetu. (Tedy jedná se pouze o modely s označením 610 do roku 2000)
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_magneto610.jpg

Na dalším obrázku je model magneta, která se určite používal v modelech 570 a 610 po roku výroby 2000. Tady je ryska posunuta o něco dál proti směru rotace.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_dscn1068.jpghttp://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_dscn1067.jpg
Tyto fotky jsou z mé husqvarny TE570 2002

Natočení magnetů budeme určovat podle vzdálenosti této rysky TDC a prolisované dírky v plastu co drží magnety. Tento prolis najdete tak, že když se podíváde ze spodní strany magneta, tak v plastu co drží magnety najdete hromadu malých prolisů o stejne hloubce a průměru, a mezi těmito prolisy jsou další s větším průměrem a jeden z nich má podstatně větši hloubku než ostatní. Můžete ho vidět na následujícím obrázku magneta (TE610 1997) viz právý hrot šuplery.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_64mm.jpg
Na šupleře hned můžete vidět, že vzdálenost mezi značkou TDC a tímto prolisem je 64mm. (Platí pro modely starší než rok 2000, kde je značka TDC v přímce s dírami).

Pro modely mladší než je rok 2000 a magnetem , kde je značka TDC posunuta (viz obrázky nahoře) je tato vzdálenost menší a ta 40.5mm.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_dscn1080.jpg

Pouze pro přesnost aby, kdyby nebylo patrné z obrázků, tak značku TDC si vyneseme na zadní stranu magneta a poznačíme například fixou. Vzdálenost k prolisu určujeme proti směru otáčení magneta.

Pokud Vám tedy pozice magnetů odpovídají podle obrázků, tak už nemusíte číst dál a můžete začít hledat problém nekde jinde smile

3. Přilepení magnetů

Takže poku jste podle bodu 2. zjistili, že máte pootočené magnety tak gratuluju, protože oprava této závady je velice levná stači jenom vyčistit odmastit a nalepit. Nejprve všask musíte dostat magnety zalité v plastu z kovového koše magneta. Pokud to nejde roukou, tak můžete vzít šroubovák a pomalu a jemně(je to celkem máslo plast) můžete zkusit pozvednout plastový kroužek s magnety zespodu.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_dscn1076.jpg
A takhle to vypadá, když se vám to podaří dostat ven.

Lehce ošmirglujte rez z vnitrřní strany magneta, protože voda a následná koroze pravdepodobně způsobila, že se ty magnety odlepily. Nakoce odmastěte jak kovový koš tak plastový věnec s magnety.
Pro nalepení magnetů jsem se rozhodl pro dvousložkové epoxidové lepidlo Loctite Double Buble.
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/657_dscn1077.jpg
Nemám s tímto lepidle žádné zkušenosti, takže nevím co můžu očekávat důvod proč sem se rozhodl je ten, že obecně dvousloškové expoxidové lepidla lepí hodně dobře, ženská v obchodé co mi ho dala byla celkem pěkná smile a hlavně to byl vzorek zdarma big_smile. Každopádně pokud se to hned odlepí tak zde budu referovat.

Před samotným slepením si zkuste magnety sesadit nasucho a dobře se podívejte po krajích magneta, kde se setkává s plastovým věnečkem. Jelikož se magneto stříká barvou až po nalepení magnetů můžete někde vidět odloupanou barvu, která odpovída kapkám barvy na plastovém věnečku. I takto můžete získat představu o správnosti natočrní magnetů. Doporučuji před zahájením lepeni si udělat značku jak chcete magnety do koše magneta nalepit. Je pravděpodobné, že pokud magnety nalepíte špatně a lepidlo zatvrdne, tak už ty magnety ničím s toho koše nedostanete smile


Tak to je tak asi všechno takže hodně zdaru při opravách magneta u Husqvarny


Pila je prostě pila smile

 offline 

 

#2 04.06.2010 07:11:46

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11379
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Husqvarna TE610/TE570 oprava magneta


Super návod - díky za všechny, kteří budou v budoucnu potřebovat  wink   cool   ano   ano   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#3 04.06.2010 13:01:18

B.Stratton
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 143
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: Houska TE/TC 570 (r.v. 2002)
Věk: 31
Tel: +420775112555
0 0

Re: Husqvarna TE610/TE570 oprava magneta


Tak jenom bych chtěl dodat, že sem dneska namontoval magneto do motorky a už vrčí takže návod pro modely nad 2000 je správnej nebyl sem si jistej protože sem vycházel z návodu pro te610 z německýho serveru. Jenom pro úplnost tady je ještě odkaz na německej server:

http://www.husqvarna-forum.de/phpbb/vie … highlight=


Pila je prostě pila smile

 offline 

 

#4 04.06.2010 13:08:46

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11379
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Husqvarna TE610/TE570 oprava magneta


 cool   ano 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#5 04.06.2010 13:15:16

Vláďa
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 935
Založená vlákna
Místo: ČR
Věk: 50+
Tel: Lenovo
0 0

Re: Husqvarna TE610/TE570 oprava magneta


B.Stratton:

 ano Zejména návod jak vybírat lepidlo má něco do sebe lol  ano 
Ale i to ostatní se jistě bude někomu hodit ano2  heh2 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů