tomas11 napsal(a):
Jestli se to vyplatí, jsem myslel z toho hlediska aby ve výsledku náklady nepřesáhly cenu za jakou ji třeba už pořídím s TP. A to myslím z hlediska testace. Aby mě například nevyhodili za špatný stav chromu, jiný odstín barvy atd atd. Potom by se to třeba náklady vyrovnalo moto s klasickým TP.
Dělat veterány tě musí bavit. Jít do toho s tím že první věc co tě zajíma je jestli se víc vyplatí tamto nebo ono tak to se na to rovnou vyser.
Za olezlý chrom tě od testace nevyhodí, ba naopak, původní stav je více preferovaný než naleštěná replika. Seznam používaných barev je také známý takže není nutné mít jen ČSN 8850.
Do SZ ti napíšu tel. na člověka který je v testační komisi a můžeš se ho sám přeptat na věci co potřebuješ.
Jinak nevím co konkrétně tě vede k tomu pořídit si jednu z těch nejprofláknutějších moto jako je 559. Třeba taková 487 s původnám českým TP se dá sehnat za 1/2 až 1/3 ceny co 559 nebo 592 s TP. Má stejný výkon, mnohem lépe se na ní jezdí a je to úplně stejná kategorie jakože-veteránů. Jen nesmíš naletět na cenu některých prodávajících co si myslí že mají doma poklad.
Například tahle 487 je cenově úplně mimo. Nachlup stejná a s TP a původní komančskou malou SPZ se o víkendu prodala za 30tis. a to byla na bazoši vystavena měsíc a půl. Tady máš podobnou jen bohužel s EU plachtou a tady další.
Když si chceš ale motorku teprve pořizovat tak bych ti doporučil vyprdnout se na všechny ty profláknuté kejvy a panelky a sáhnout po modelu který není zas až tak moc obvyklý. ČZ Trail je v podstatě jen 21" přední kolo a zvednutý výfuk jinak je to sériovka, takže co se týče ND sežene všechno. Moc lidí na něm ale nepotkáš a rozhodně je to lepší investice než 559 a v dnešní době ho s papírama seženeš za stejný prachny co 559 s TP. Třeba tahle žádnou renovaci nepotřebuje, jen zprovoznit. Když si koupíš 559 s TP dáš za ní kolem 50tis a to do ní dalších 30tis. až třeba 100tis vraziš, záleží jak moc poctivě budeš renovovat a hlavě co umíš sám a co budeš kupovat. A pořád máš motorku kterou má každý jouda.
Dám ti dva tipy.
1) Ve Francii se teď pod tíhou nařizení EU bude zavádět STK na motorky. Tím pádem se tam hodně lidí začíná motorek zbavovat protože je logicky sere že budou muset absolovat věc kterou tam doteď vůbec nemuseli řešit. No a tyhe nechtěný motorky se už začínají objevovat v inzerci tady v ČR, protože překupníci s motorkama to samozřejně vědí taky a nezahálejí. Tím pádem se k nám dostávají modely co byly za komančů určeny jen na vývoz Traily, Californie, Endura 998, atd....
2) Na bazoši je překupník který sem tahá motorky z pobaltí. Seká to za ceny kolem 30-35tis. většinou sportky ČZ 473, 470 Jawy 353, 559, 360, atd.... Stav teda silně předrenovační ale všechno na papírech. V inzerátu má lokalita Semily, teď tam zrovna od něj nic není, ale jak přejde zima určitě zase něco doveze.
Takže za mě určitě nepořizovat moto s tím že ji dáš na zelenou SPZ pokud to není vyloženě nějaký echt model který moc moc chceš.