INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
sirr: Trosku to poopravim 690R 2007-2014 46KW, 2015-2016 49KW, 2019- 54KW
Polozme si otazku "A k cemu je to dobre?" takovy vykon. V NEzavodnim motardu na litani po okreskach a nahaneni vseho co dojedeme at uz to ma 4 nebo 2 kola - parada. Ale do terenu, na skakani kolem komina, co tam s takovym stadem? Navic kdyz je ten vykon vykoupen tou spoustou "zbytecne" sloziteho agregatu. Dlouha jednicka, jak zde na ni upozornovali, je v terenu fakt k prdu. Ja si to odzkousel kdyz jsem mel YZ a jet s ni v terenu krokem bylo hodne problematice. Po presednuti na TTR (mel jsem tehdy doma obe) byl ten rozdil markantni.
- pospa5
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 302
- Založená vlákna
- Motorka: YZ 125, TTR 600
- 1 0
Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
kick-start: K cemu ten vykon? No pro nekoho, kdo uz ma trochu odjeto, nejezdi tezkej teren a chce se na motorce obcas trochu vyradit. Na sviznej presun krajinou staci tech 30kw v ttr bohate, ale tak nejak mam potrebu mit tolik vykonu, aby sla motorka v pohode na zada kdy chci a ne jen rekneme do dvojky na ttr. To stejny na silnici, kdyz za to vezmu treba na 3 plnej, tak chci, aby sla vykonem na zada, ne jen zrychlovala. Jasne, objektivne to neni potreba, ale ja se na ty motorce chci bavit, kdyz uz si na ni udelam cas. Neco jinyho je pak na trati, tam mam naopak 125 a libuju si v tom, ale to je trochu neco jinyho. Proste na krosce je zaba jet na plno, ale na dualu je podle me zabava mit vzdycky dost vykonu, i kdyz ho vyuzijes treba jen parkrat za jizdu pro ten pocit a jinak jedes pohodicku. S prevodama mi rozhodne neprijde jednicka na ttr kratka a uz vubec ne v porovnani s yz. Pocitove bych rekl, ze 1 na ttr odpovida u me tak 2ce na yz a s yz na 1 se da jet krokem, coz s ttr relativne taky, ale bezi na volnobeh.
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
pospa5: výkon se hodí třeba v Albánských napůl vyschlých říčních korytech, kde říční písek a štěrk "žere" výkon a motky jako DRZ400 mají velkej problém, páč v těch korytech se dá jet 30 i více km. O jízdě v pouštním písku, dunách a fesh feshi asi škoda mluvit,že?
co se týče rychlé jedničky, stačí změnit řetězové kolečko a je to ok
Editoval offroaderTE (13.12.2022 16:48:21)
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
pospa5 napsal(a):mam potrebu mit tolik vykonu, aby sla motorka v pohode na zada kdy chci a ne jen rekneme do dvojky na ttr. To stejny na silnici, kdyz za to vezmu treba na 3 plnej, tak chci, aby sla vykonem na zada, ne jen zrychlovala
to uz ale ni o enduru, proste jsi dosel do bodu kdy chces lehkou motorku na silnicni blbnuti s tim ze zvladne i nejaky ten prejezd mimo asfalt. Takze ta moje uvaha o motardu nebyla vubec mimo.
pospa5 napsal(a):S prevodama mi rozhodne neprijde jednicka na ttr kratka a uz vubec ne v porovnani s yz. Pocitove bych rekl, ze 1 na ttr odpovida u me tak 2ce na yz a s yz na 1 se da jet krokem, coz s ttr relativne taky, ale bezi na volnobeh.
offroaderTE napsal(a):co se týče rychlé jedničky, stačí změnit řetězové kolečko a je to ok
Blbe jsem to napsal, ja psal o YZ400f ne o YZ 2T. Motocrossy jsou ale postaveny na trat a nejake upravy sekundarniho prevodoveho pomeru do pomala, jakoze pro jejich enduro pouziti nic nevyresi. Motocossova 1-cka je zprevodovana tak aby vydrzela dojet az do prvni zatacky pote co na startu spadne startovni rost. Mezi startem a prvni zatackou se vetsinou neradi, takze od vyroby je jednicka dlooouha protoze na nic jineho nez na start se nepouziva. Sam jsem si vyzkousel ze zvyseni sekundarniho prevodoveho pomeru "jakoze zpomaleni crossa pro enduro pouziti" je k hovnu. V terenu se takoveto zprevodovani vice do pomala projevi jeste vetsim prokluzem zadniho kola na temer jakemkoliv povrchu. Proste to hrabe jeste vic a o nejakem plynulejsim rozjezdu nemuze byt ani rec. Paradoxne se mi motorka lepe ovladala s 47z rozetou nez 51z. A svoje co rict k tomu ma i spojka. Na crossce je udelana na ON/OFF, s nejakym spojkovanim v enduro nasazeni se nepocita. Spojka je jen na rozjezd stylem co nejrychleji vystrelit ze startovniho rostu a potom uz jen na podrazovani rozepnout-podradit-sepnout. Nahoru se radi bez spojky. Tvuj pocit ze 2-ka YZ je stejne rychla jako 1-cka TTR je uplne mimo. Tvrdim ze 1-cka YZ400f(s tovarnim prevodem) je jako lehce vytocena 2-ka TTR, protoze to mam osobne vyzkousene.
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
kick-start: to co jsi napsal je za mě také pravda - s těma převodama je možnost manipulovat jen do určité míry a záleží na moto. Spíš se to vyplatí u těch "slabších" kde si pomůžeš snížením kolečka o jeden zub. Na xchallenge jsem zkoušel i o 2z oproti originálnímu převodu a dalo se s tím jezdit zas jen něco.. na rychlejších úsecích nepohodlné.. furt řadíš - všechny převody jsou vlastně kratší a pak už nemáš kam
A k tomu výkonu... pokud je stejná váha, stejná životnost motoru tak proč nemít rezervu? Stále je jednodušší ten výkon umravnit/snížit dle potřeby než se snažit ho zvýšit. Za mě je třeba velké zklamání CRF 450L .. dost jsem se na tento typ motorky těšil a v EU je to prostě bez úspěchu (nevím jaký vliv na to měly emisní normy apod...). Prostě mít motorku o takovéto váze 130-140 kg s výkonem aspoň kolem 35kw a servisním intervalem 2-3tis km ... to tady prostě chybí a už asi nebude.
Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
kick-start: jen pro tvoji informaci....motokrosy motokrosovou jedničku téměř nepoužívají Závodní start se z 95% provádí na 2hý rychlostní stupeň a jednička se až na pár vyjímek na trati nikde nepoužívá....(možná tak na nezávodní rozjezd od auta z depa..:-)
Jinak, nemá asi cenu obhajovat převody,jedničky,dvojky,trojky,osmičky,rozety, jízdu krokem....to či ono...,balast... Papírovej výkon je danej, kdo o tu motorku má zájem , ať se sveze....a rozhodne sám...
Na vrchol nevedou zkratky...jen krev,pot a slzy ! Čím víc jsem starší, tím víc ty zkratky hledám .... :-)
Re: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
|