INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
- Frank
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 100
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 300 Tpi, gsxr 1000, KTM 790 R, SMCR 690
- Věk: 43
- 0 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Martin993: Mám pružiny na svoji váhu a teda mezi 15 standart a 18 soft poznám rozdíl značnej . Jestli ty nebudeš necita 😂😉
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Frank: možná jsem necita ale furt mě to přišlo tvrdý,...jako poznám rozdíl mezi 12 a 18 ale mezi 12 a 15 necítím nic, pořád betonárka,... jak říká Martin, bude to chtít zainvestovat do podvozku a nechat si to nastavit u borca co ví co dělá,..
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Rischwon napsal(a):,..vím co od toho chci ale neumím si to donastavit,..
Kdyz jsem videl tenhle tvuj dotaz na tlunice rekl jsem si dam tomu par dni jestli ti nekdo odpovi. A zase hovno. Nevim jestli se sem lidi boji napsat vysledky svych pokusu domaciho ladeni, aby nahodou nebyli za blazny, kdyby ty jejich zasahy nebyly uplne spravne. A je tu i druha moznost, ze ti co tomu prisli na kloub svymi pokusy - nebo se k tomu v ramci sve prace dostanou to proste nepusti, protoze KNOW-HOW. Je tady par lidi co berou jezdeni hodne vazne a jsou ochotni pustit do nakupu znackovych tlumicu bez mrknuti oka treba 50tis.Kc. Potom je tady o hooodne pocetnejsi skupina lidi kteri do nakupu tlumicu takoveto prachy nevrazi a stacilo by jim dostat ze sveho serioveho tlumeni to nejlepsi co na nich naladit jde. Nemaji problem si tlumice (predek) doma rozebrat a zkusit s nima neco udelat, jen je potreba vedet co!!! A o tom se tu proste zaryte mlci. 1. Pruziny na vahu je asi zaklad, to vedi vsichni. 2. Vyska hladiny oleje a jeji vliv na tlumeni je popsana v kazdem manualu k motorce - tady problem taky neni. 3. Viskozita oleje, s tim uz se moc lidem laborovat nechce i kdyz je to i v domacich podminkach jednoduse realizovatelne. 4. Prenastaveni planzet - tohle tema tady jeste nikdo kloudne nerozebral a tahle cast se zatim jevi jako ta nejtajemnejsi.
Ja se dostal az k bodu 3. viz. zde, tady je kalkulacka jak olej namichat, a tady si muzes stahnout odborne ctivo Motorcycle Suspension Bible
Mam dotaz na ty co si nechali "nastavit tlumice u odborniku" Rekli vam jaky presne olej do toho mate pri pristi vymemene zase nalit? Nebo alespon jakou viskositu, kdyz treba budete chtit zmenit znacku oleje? Nebo to skoncilo tim ze - tady mas nastavene tlumice, zaplat a nic dal ti k tomu nereknu.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Tak pome na to , ja som bastlil iba yamahove 2komory, ktore pouzivam dodnes, mozno niekomu pomoze par postrehov a moznonsu to blbosti, inak na aj forach idu celko.do mega podrobnosti, takze napr. ku tymto tlmicom sa tam da najst vsetko. Ciel bol najst nastavnenie na endurko a nezabit sa na trati.. jo a som amater, akoze total..ale tak taky sa tu asi najviac pytaju..
Takze: Pruziny mozno aj o stupen viac ako na vahu,
Tvrde tlmice nemusia znamenat tvrdost - ked je tvrdsia pruzina a jazdi sa tlmic "roztiahnuty" , pruzina nema predpatie a na pocit moze byt tlmic prijemnejsi. Podobne central.
Olej osobne mam pocit ze cim redsi tym asi lepsie, ale aj rozumna cena, pri pokusoch sa ho minie..
Tak a pome na planzetky. Bacha na tie skrutky co to drzia,su riadne makke a matky byvaju na lepidle alebo zaklepnuty zavit, takze nahriat,netahat, odbrusit vrch, opatrne.. pri spetnej montazi zasa zalepit,alebo zaklepnut zavit. Nechcete aby sa vam same povolili..
Tlmeni vlastne robi akoby obojstranne jednoamerny ventil,ktory brzdi rychlost prietoku oleja.
Planzety su skladane v "stacks" a sss tlmic ma.vzdy BV base valve a MV mid valve.BV mate uplne navrchu a MV v strede. Akykolvek tlmic mate, pruzina drzi vahu a zrychlenie a rychlost pohybu ovplyvnuju planzety. Dolezite je chapat pojem zrychlenie, o to totiz podla mna stale v tlmicoch ide.
Chapem to tak, ze BV robi hlavne tlak na MV a zabranuje kavitacii, a v druhom rade nieco malo tlmi. Osobne som naprv opatrne skusal podlozkove pokusy v BV, ale efekt je ... a asi je aj tento postup nie uplne ok.
Podlozky, v akomkolvek stacks su ukladane od velkeho priemeru po maly, pricom
Najvacsie , ovplyvnuju pomale pohyby a neovplyvnuju zvysok stacku (zvyknu sa pokusne odoberat vo vacsom pocte), su tenucke.. Stred robi priebeh rychlosti zrychlenia, tuna ani nie je pre laika co vymyslat.. A spodna -byva hruba- jej priemer, ovplyvnuje vysoke rychlosti a chovanie celeho stacku, to akobsa ohyba.. !!! Tu je podla mna tazisko zmeny MX sss tlmicu na xc tlmic.
Ak mate spodnu 16ku a date 14ku, vysledok je asi taky,ze v 60ke navalis koren a namisto drby, ani nevies ze si nieco presiel. Inde to moze mat samozrejme nevyhody..cely tlmic dramaticky zmakne a jazditevuplne inu motorku..
Podobne funguju zmeny aj na rebound strane..
Dalej pozor, stoh moze mat tzv float = ked zatiahnete maticu na full, tak podlozky kusok" plavaju". Merate sparovkami, a snazte sa udrzat ako bol zmena floatu - prietoku oleja mimo podlozky, ma dramticky vplyv na cely tlmic. Podlozky mozu mat rozne hrubky radovo v 0.01 mm!! A priemery su spravidla odstupnovane po 2mm.
Vsuvka- kliky hore na tlmici, su vlastne v malom riadenie prietoku bypasovym kanalikom okolo podloziek cez ihlovy ventil( takze skoro zvacsovanie floatu). Preto ten slaby vyznam..
Pri rozoberani dbajte na to co ako bol, robte si zaznamy aspon o priemeroch, foťe si co ako bolo poskladane. Studujte aj angl. fora, na poslednych stranach byvaju uz vykoumane pouzitelne stacks, ktore ludom sedia na ich styl jazdy, a aj popisane kombinacie,co seriovy tlmic robeny pre test jazdca, menia na tlmic pouzitelny pre hobika, jo .. kopirovanie je lahsie ako vlastne pokusy.
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Ahoj všem, nemáte někdo kompletní schéma elektroinstalace? Koupil jsem sadu na ventilátor plus relé… a bohužel ventilátor nesepne. Pojistka je ok. Tak bych rad prošel elektroinstalaci. Je to rok 2018. Děkuji F.
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Zdarec borci mam dotaz u mojí HSQ TE 300 2022 mi nedrží volnoběh když začnu točit šroubem na vzdušníku tak na otáčky vůbec nereaguje když u zahřatého motoru zapnu sitič tak motor nezhasne a zvednou se otáčky motka jede v točkàch dobře ale ve spodu tarokuje mam v garaží ještě karbec HSQTe300 2014 a ve spodku se chová lépe. Nevíte co s tim? Samo filtr čistej,beňo přes mikro síťku,svíčku jsem taky pruboval novou. Děkuji.Prochal.
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Prochal11: "Nevíte co s tím?" - no víme co s tím... ideálně dodělat "iddle screw tpi" - viz google/youtube.
Řešil jsem to na jaře tohoto roku... v podobných podmínkách jako je teď - teploty kolem 5-10st, vlhko.. od nové cca 35mth v pohodě a pak to začalo chcípat, i s novou svíčkou. Šroub funguje dobře, jen nyní možná trošku horší studené starty (předtím na poprvé, nyní chytne až na podruhé). Teď ještě trošku ladím šroub bohatosti - popravdě nevím zda/kolik vlivu nyní má, když je klapka novým šroubem "iddle" malinko pootevřená...
edit: u TPI 18-19 je prý sřoub bohatosti povolen jen o cca 1,5ot, u 20-23 pak 3-4ot od zašroubované pozice.
Editoval Toman (26.10.2022 08:15:16)
- cimo2T
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 365
- Založená vlákna
- Motorka: HSQ TE 300
- Věk: 28
- 2 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Prochal11 napsal(a):Zdarec borci mam dotaz u mojí HSQ TE 300 2022 mi nedrží volnoběh když začnu točit šroubem na vzdušníku tak na otáčky vůbec nereaguje když u zahřatého motoru zapnu sitič tak motor nezhasne a zvednou se otáčky motka jede v točkàch dobře ale ve spodu tarokuje mam v garaží ještě karbec HSQTe300 2014 a ve spodku se chová lépe. Nevíte co s tim? Samo filtr čistej,beňo přes mikro síťku,svíčku jsem taky pruboval novou. Děkuji.Prochal.
videl som uz vela tpi stýmto problemom a skoro vzdy to bolo zadrete a vzdy motorka isla ale nereagovala na volnobeh ani na sitič (videl som to na moto čo mali 10hodin)
- Martin993
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 763
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300
- Věk: 24
- 0 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
nebo pokud v nízkých tarokuje tak jestli není ucpaná hadička od CCP čidla nebo špatné čidlo - prohodit na zkoušku s druhým čidlem (nad výfukovým kolenem - stejné oem číslo)
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
cimo2T: .. je pravda že mně motorka na ten volnoběžný šroub- resp. regulace obtoku trošku reagovala... Nicméně nejjednoduší je sundat koleno a posvítit dovnitř... co jsem tak slyšel, tak se to přidírá nejčastěji u sání a je to vidět.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
kick-start: díky že jsi trošku rozjel diskuzi,...borec co mě dělal tlumiče na minulé moto, tak se k tomu stavěl stylem,..že tlumiče uplně přeskládal aby fungovali, ale nic bližšího k tomu neřekl,...každopádně ten rozdíl byl znatelnej,..no přes zimu to u něj nechám nastavit a zeptám se na olej,..rozdělat tlumiče, vyměnit gufera a nalít olej bych mohl zvládnout,...
Jinak tady odpovědi na tvé otázky bod po bodě 1. Mám 80-82kg bez výstroje takže předpokládám že standartní pružina by měla byt ok 2. výšku hladiny oleje jsem nikdy neřešil,...ale kdybych si měnil olej sám,..nalél bych tam dle manuálu popř. tolik kolik bych vylél když by nebyl žádná únik 3. tak tady už jsem uplně bokem 4. o přenastavení planžet se servisák pouze zmínil že bez toho by to nefungovalo tak jak má, ale nic konkrétního
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
jaké jezdíte řadičky? origo jsou teďka nedostatkové zboží a na začátku října mě v KTM řekli že budou nejdříve 2. týden v listopadu,..pořídil jsem proto kovanou řadičku SCAR, poprvé lehla na tvrdý povrch a hned se ohla,..jako bonus mě začal téct olej přes gufero,...tak snad nebude ohlá řadící tyč,..
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Tak uteklo 20 dni a krome tebe a (predevcirem Rischwon-a) se nikdo nevrtal v predni vidlici
Indian napsal(a):Planzety su skladane v "stacks" a sss tlmic ma.vzdy BV base valve a MV mid valve.BV mate uplne navrchu a MV v strede.
Tohle jsem uplne nepochopil. Ktere planzety jsou BV a ktere MV, muzes to popsat na tech fotkach?
Indian napsal(a):Ak mate spodnu 16ku a date 14ku, vysledok je asi taky,ze v 60ke navalis koren a namisto drby, ani nevies ze si nieco presiel. Inde to moze mat samozrejme nevyhody..cely tlmic dramaticky zmakne a jazditevuplne inu motorku..
Vyhrabal jsem fotky ktere jsem si udelal kdyz jsem mel rozdelanou vidlici Freeride. Takhle jsou podlozky seskladane z fabriky. Ta cervena cisla pod podlozkama jsou jejich prumery.
Takze podle toho co jsi napsal bych mel odstranit podlozku 16 co je vpravo uplne posledni. Potom uz to porkacuje vzestupne 9, 12, 14, 16 - coz chceme. Z leve strany to nemenit protoze tam je prumerova vezstupnost uz fabriky (10, 14, 16).
Tady odstranit podlozku 16 uplne nalevo, zbytek ponechat. Nebo dostranit i 8,5 a zacit az 12-tkou?
Jakou funkci maji ty "trojuhelnikove" podlozky co jsou na spodni strane komprese? Z horni strany nejsou, stejne tak jako nejsou u odskoku.
Vsechny ty fotky jsou foceny podle logiky, na leve strane vrch, na pravo spodek.
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
kick-start:
Tento tlmic je iny, a kedze som amater, nastudovane v ramci moznosti mam len Yamahacke SSS, moj nazor:
Komprese dole - mi pride ako v SSS tlmici MV = Mid Valve, v SS tlmici robi aj kompresiu aj odskok. z lava mi to pride ako kompresia, a pruzinka robi float / medzera, o ktoru sa vedia posunut podlozky bez prehnutia/ POZOR, float by som zbytocne nemenil, zmeraj sparovkou, resp. zmeraj podlozku aku odoberies a rovnaku hrubku, ale maly priemer podloz pod tu 14ku (asi by tam sla premiestnit nudzovo aj ta 20ka). Drzat rovnaky float asi maju za ucel aj tie dve minipodlozky 10ky co tam su, doslova vyplnaju miesto)
kedze MV ma maly priemer a dlhu drahu cez cely tlmic, preto je velmi citlivy aj na male zmeny. Ak vezmes prec 1-20ku (zostanu 3), budes mat celu drahu maksiu uz v malych rychlostiach pohybu a pri drobnych pohyboch (akoze ides po hrbolatej ceste, tak to zacne vidla lepsie filtrovat..), a kedze je to MV, tak dost vyrazne.
Predpokladam ze 14ka je hruba, okolo nej sa ohyba cely stoh (stack), hlavne vo vysokej rychlosti / supnes koren v 70tke, otvori sa vse rychlo naraz, teda mal by sa/. Zmena 14 ky na 13ku bude velmi citelna, lebo pri rychlom pohybe sa ohybaju podlozky okolo mensieho priemeru co vyrazne ulahci otvorenie. Rovnako ale trocha zmekne vsetko, pretoze vzdy ciastocne funguju vsetky podlozky naraz, ohybaju sa ciastocne samostatne a ciastocne vsetky.. Dobre sa to da predstavit, ked ich potiahnes prstami ..
Opacna strana je odskok, 12ka medzi trojuholnikmi je tzv. crossover (CO), 9 je oporna - bude isto hruba, a ta za nou je tam podla mna len na vyplnenie miesta.
u mna to vyzera takto, cislo za bodkou je hrubka v desatinach, takze 20.1 = D20, hr.0,1 mm, ta je velmi dolezita, a mlao by platit, ze napr. 2 ks 20.1 je menej ako 1ks 20.2
MID Valve: float asi 0,25 / tak ako bol povodne/
REB 16.3 12.2 14.1 16.1 18.1 20.1 13.1 20.1x3 ______
COMP 20.1x3 18.1 16.1 14.1 12.1 11.2x2 17.3x2
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
kick-start:
foto oznacene ako "Odskok nahore" mi pride ako nieco podobne ako BV - base valve v SSS, aj ked dost odlisne. v principe si myslim, ze zmeny tuna nebudu az tak dramaticke, neviem si to predstavit, ako to tam je poskladane, ale myslim, ze tato cast nejazdi cez cely tlmic, a podla mna robi hlavne protivahu MV - drzi olej pod nejakym tlakom, aby pri rychlom pohybe MV nekavitoval /= nestihnu sa ovorit podlozky a za podlozkami vzniknu bublinky vyplnene vakuom, pri spätnom pohybe sa tlmic prepadne cez toto vakuum/.
Uplne napravo je tzv. check plate - hruba podlozka s pruzinkou, nahradza planzety ale funkcia je defakto len 0/1 otvorene / zatvorene - tadial sa vrati olej preteceny cez planzety.
Editoval Indian (28.10.2022 12:26:39)
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Kedze hladas plynulejsie, kopirovacejsie nastavenie - teda menej citim drobne hrbolce (podlozka 20.1),prudku hranu v rychlosti mi tlmic zozere, ale zasa sa na nom nehupam(podlozka 14->12) jak na hojdacke - (plynule nemusi znamenat maksie) skusil by som toto:
MV ak je 14 ka hruba, tak skus dat 14 ku tenku, 12ku hrubu, a zvysok dolad aby zostal rovnaky float. vsetko co je u teba za 14 kou je akoby nepodstatne, podlozky sa tuna toho niako nedotknu ani pri mega ohnuti.
z stohu ... 16.1 - 14.4 - 10 - 10 sprav stoh .. 16.1 - 14.1 - 12.3 - 10 - 10
a prip. mozes odobrat 1x 20.1 z vrchu ale potom pripocitaj jej hrubku dole, takze ... 16.1 - 14.1 - 12.4 - 10 - 10
menej ako 3ks 20.1 by som nenechaval,. lebo sa mozu trvalo deformovat.
PS 2 zmeny naraz ti presne neukazu, co sa cim meni, ale kto by to stale rozoberal 1 zmena naraz je lepsia, edukativnejsia..
Dobre je pouvazovat nad moznymi zmenami a nakupit podloziek viac, stoja menej ako postovne, takze rozne hrubky, priemery.. pre MV asi 13 a 11 a 10.1 na vyplnenie. pre BV by som sa mozno skusil do buducna zbavit toho crossovera 16ka medzi 24kami.. robi urcite nieco ako jemne kopirovanie nerovnosti, ale tym ze je v BV, len nejak jemne koriguje tlak oleja. Za mna tuna zrusit a prip. spravit stoh meksi ..
float je akoby bypas, umoznuje pretekanie oleja mimo podlozky = nieco akoby si jazdil len pruzinu toto iste robi vlastne nastavenie reb a com, ale v mensom cez ihlovy ventil.
(plynule nemusi znamenat maksie) - predstav si, ze sa meni rychlost tlmica z malej na velku / ides po vlnach a trafis koren/ zaciatok zrychlenia- v nejakej miere reaguju velke podlozky a velke zrychlenie - reaguju aj male. a toto potrebujes mat v nejakej rovnovahe, nemozes sa cez maku cast stohu dostat velmi rychlo a narazit o tvrdu cast stohu. Malo by to reagovat cele v rovnovahe, plynule..
- PANCHO
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 91
- Založená vlákna
- Místo: Benešov u Prahy
- Motorka: Yamaha WR450F, KTM 300EXC
- Věk: 43
- Web
- 0 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
Ahoj,,pokud se nekdo najde a vedel by nebo se uz s tim setkal? Ktm tpi 300 2019 Zaclo to kourit a jako ze hodne,vymena gufer na klice,nepomohla,stale huli,olej v prevodovce nemizi, Vedel by tady nekdo co treba?
Editoval PANCHO (29.10.2022 19:24:05)
Fortes fortuna adiuvat
CARPE DIEM
- chalka
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2130
- Založená vlákna
- Místo: Vysočina
- Motorka: WR450F
- Web
- 7 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
PANCHO napsal(a):Ahoj,,pokud se nekdo najde a vedel by nebo se uz s tim setkal? Ktm tpi 300 2019 Zaclo to kourit a jako ze hodne,vymena gufer na klice,nepomohla,stale huli,olej v prevodovce nemizi, Vedel by tady nekdo co treba?
Prodat pryč a koupit Yamahu by pomohlo
- chalka
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2130
- Založená vlákna
- Místo: Vysočina
- Motorka: WR450F
- Web
- 7 0
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
PANCHO: 2008 bylo nejlepší enduro co jsem mel, ta dávala ve výjezdech dvoutaktum nafrak.
|