Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
110
Re: KTM EXC 250/300TPI, Husqvarna TE 250/300i
pato77: vzhledem k tomu že (dík covidu) MX a XC modely KTM rok přesluhují a nové budou MY23, až po 4 letech, ne po třech, jako v minulosti... mě z toho logicky plyne, že inovované EXC, budou až MY24... a m.j. další nápovědou je, že EXC MY 22 nemá oranžový rám, jako tradičně mívá (mimo 6D) poslední ročník modelu A stejně tak, si pouze domýšlím, že nová verze vstřikování TBi bude pro 2T MX verze (fotky prototypů, lze dohledat), ať nemusí mít oil nádrž, oil čerpadlo aj... a EXC bude dál TPi s odděleným mazáním a výhodou tankování čistého benzínu.
Editoval PETARDAK (05.01.2022 12:58:29)
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Zaujimavé veľmi zaujimavé,tym pádom odpadá množstvo nepotrebných veci ..a mixovaná zmes(čo môže byť nevýhoda ale zase človek vie,že to tam pôjde v takom pomere akoby malo),pôjde rovno do motora..len či ktm to dá aj do endur ako exc
PETARDAK: 2024 se už dávno testují a jak jsem psal, reálné testování mmj. probíhá i v ČR. Naneštěstí covid, omezení cestování (karantény po návratu do D, A + dlouhou dobu i zákazy cestování ..... a taky vážné zranění jednoho z hlavních testovačů na "dlouhou" dobu vše zastavilo nebo zpomalilo, Ale kluci už zas jezdí, ladí a zkouší .... A cokoliv dál by bylo podle standardu offmota jen jeden "vrátnej z Mattighofenu povídal" , tak si počkejte, doufejte, spekulujte.
Zaujimavé veľmi zaujimavé,tym pádom odpadá množstvo nepotrebných veci ..a mixovaná zmes(čo môže byť nevýhoda ale zase človek vie,že to tam pôjde v takom pomere akoby malo),pôjde rovno do motora..len či ktm to dá aj do endur ako exc
Asi je potřeba vidět širší souvislosti než jen to, co je na TPI "nepotřebných" věcí .... 2T mají v sobě vývoj vstřikování už desítky let zpět. Lodní motory jsou "výkladní skříní" technologie vstřikování 2T motorů. Aprilia, Vespa, Honda, Yamaha, Sherco, Beta, TM .... všichni mají technologii vstřikování 2T v různý fázi vývoje. S tím souvisí i velké množství prozkoumaných ces .... a také patentů, registrovaných technických řešení .... Proto není jednoduše možné jen tak něco vyrobit a seriově prodávat, byť by to bylo třeba i nejfunkčnější a nejlepší na světě. U 2T endura je největší problém vyladit motor tak, aby fungoval "dokonale" v celém spektru otáček a zatížení. Tahle potřeba například odpadá u lodních motorů, kde se motory využívají jiným způsobem a proto jejich systém vstřikování na enduro použití nefunguje dobře, byť mají desítky let zkušeností. Další věc je nutnost řešit emisní limity. I tady je vidět, že je problém vyrobit homologový 2Tsoutěžní enduro s "normálním" výkonem a "99,9%" endur tu jezdí na silnici nelegálně, protože otevřením na plný/použitelný výkon končí homologace (platí i pro 4T). Proto nejde úplně jednoduše uplatňovat jednoduchá řešení a KTM to vzala, musela vzít, po svém. Další věc je, že vlastně už od konce 90 let začal hon na 2T čarodejnice, které do té doby totálně ničily 4T konkurenci. Dostupná, levnější, jednodušší, snadno servisovastelná 2T technika s výborným potenciálem řešení emisních limitů byla nahrazena složitou, drahou a servisně náročnější 4T technologií. Zatímco se v 70-80 letech prodalo v USA + mega motorek do bláta, tak v současnosti jsou rádi, že se prodá do 100 000 kusů a bude už jen hůř. Četl jsem, že rozpočty týmů s přechodem na o 2 takty vyšší technologii musely navýšit 4násobně své rozpočty, aby mohly fungovat. 2T v motorkách je a byla roky zašlapávaná do země a najednou chceme mít z 2T během 3 let nejlepší motor na světě .... Vždyť když se dnes podívám na MS motokrosu dvoutaktů, mám v sobě víc sentimentu a nostalgie než pohled na budoucnost. Nejsmutnější je, že o tom, na čem budem v budoucnu jezdit, nerozhoduje zdravý rozum, trh, zájem zákazníků, .... ale vym*daní politici, byrokrati, bafuňáři, nenažrané korporace ..... "Zdravý rozum byl nahrazený jednotkou kubický dolar"
Zdarec všem... jen taková otázka, na kterou hledám dlouho už "odpověď".
Někde jsem četl i slyšel od nějakých expertů, že 2T TPI strojům vadí zimní "-°C" teplota venku... co si o tom myslíte ?
Podle mě ježdění s obaleným motorem od sněhu nedělá dobře ani Tpi, ani žádnýmu jinýmu 2T, 4T motoru. Ale když to nekoupeš ve zmrzlý řece nebo v tom sněhu, tak by to neměl být takový problém.
Tpi je háklivé na ohřátí motoru před jízdou, protože dávkuje míň oleje než když děláš premix. Při zapnutém ,,sytiči" by mělo dávat oleje víc, ale i tak se doporučuje nechat ohřát na místě bez zatížení. Alespoň takhle ten ,,TPi" problém chápu já.
borci jaká je pružina přívěry na nových TPI? Je to stále rozdělené podle barev (zelená, žlutá, červená) nebo už se na to u TPI nehraje? Nechce se mě to rozdělávat, určitě už někdo laboroval. Díky
Rischwon: já mám u svého tpi tvrdší pružinu. standardně se montuje střední tvrdost. údajně se u tpi nedoporučuje do přívěry zasahovat/štelovat či pružiny měnit, v praxi je to naprosto běžné a má to předěláno nebo upraveno spousta jezdců.
offroaderTE: To se tradovalo u prvních TPI , když se ještě nevědělo , teď je přímo v manuálu napsáno , doladit podle potřeby
To tu nepis, nebo te tu ukamenuji. Neustalym opakovanim lzi, ze se to nesmi, vytvorili pravdu, ze se to nesmi ... Opravdu se divim, ze si jeste nejaky servisak neudelal jednoduchy otackomer a nenastavuje priveru podle realnych otacek motoru misto subjektivniho dojmu ...
Jinak zkuste oslovit sveho dealera tpi, jestli nema novy mapy. Kamarad ji ma ted nahranou novou a je upravene krome jineho i davkovani mazani. Spotreba oleje je vyrazne vyssi.
offroaderTE: Ahoj, nevím. Kamarád má HQ300 21 a dělal mu to Promoto při servisu pístu, ... Ale už na tu mapu jede víc lidí. Proto jsem psal, zkuste oslovit svého dealera .... a myslel jsem, že sem k tomu třeba někdo něco napíše, abych se tu nezesměšňoval sám
Martin993: ano 22 by měly mít nejnovější mapu,..první dojem s 14z rozetou, že je to hodný jak beránek,...pak jsem přehodil na 13z a ten rozdíl mě i zaskočil,..jede to krásně,.. a jedno je jisté,..na ladění přívěry budu šahat max skrz zmírnění výkonu,...
Také jsem se na 22 dostal k hodnému nastavení - zelená pružina, 2 ot. ven (zároveň) a teď jsem dával i hlavu s nižší kompresí tak jsem zvedav kdy to odzkouším na 17 tku karbec s keihinem ale občas rád vzpomínám ale zub času a opotřebení bohužel nezastavíš..
V KTM mi bylo řečeno , že tu mapu mají až úplně poslední 21ky a všechny 22, takže já si ji tam s mojí 21kou půjdu nahrát, (prý to ale není úplně třeba ) Jinak měl sem 19ku a jela jako kurva , byla v základu jak byla od výrobce, kamarád taky 19ka bez zásahu a jela úplně jinak , podstatně míň a další kamarád též 19ka a taky jela jinak . Pak sem pořídil 21ku a byl sem zklamanej, jak to "nejelo", takže sem poladil tu přivěru a spokojenost ...
je to ta 103 na konci - Extreme... jak Rika Janek - 22 ji mají v základu. Myslím ze i 21 Gasíci co vyšli koncem roku 20 ji uz měli tky.
ano, měla by to být se 103 na konci, ta dává více oleje do směsi. Mám 21 ku koupenou na podzim a mám tam nahrátou ...103 od dealera. Většina dealerů motorky oživuje, otevírá a přehrává mapy těsně před tím než si ji zákazník vyzvedne. Proto mají skoro všechny 21ky už tu 103ku
Martin993:k tomu "hodnému nastavení" ... jezdíš mapu soft nebo performance? (Tipuju že teda performance.. na soft ne to hodné už tak nějak samo od výroby)