INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Jak řešíte SPZ v lese
- S.h.I.t.
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 107
- Založená vlákna
- Místo: Hradec Králové
- Motorka: KTM LC4 400 SC
- Věk: 33+
- Tel: placatej, velkej
- 0 0
Re: Jak řešíte SPZ v lese
kiwibibo:
na znacku ne. Mam tohle na mobil, ale staci do toho drcnout po strane a jakmile se to odaretuje, je to problem. Musi tam byt jeste nejake zajisteni proti rotaci - na telefon se da pouzit guma pres rohy, ale znacka je velka a proti rotaci to drzi dost malo.
1=1, 2=10, 3=11, 4=??
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Ještě to horní oko nechám otevřený aby to bylo kratší.
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Fishmen: To vypadá pěkně Tvoje práce? Jen bych uvítal, kdyby byly ve vložkách do gum závity, aby ti nic nečouhalo za ně. Hlava šroubu nebo matka už ti bude asi překážet kvůli blatníku (ty hloubky z fotek neodhadnu. A prostor pro zahloubení pro zapuštěnou hlavu šroubu ve vložce nebude, protože bys ji tím zničil. Taky bych viděl jako lepší řešení na zadní straně ty oválný otvory profrézovat až dolů, aby se ti v tom nedrželo případný bláto a nasazením značky bys ho případně krásně vytlačil ven z drážky, nebo ho udělat širší, aby se mělo kam vytlačit, jestli rozumíš. Na pevnost uchycení značky by to nemělo žádný vliv.
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Fishmen: Tímhle provedení vložky ale budeš muset dávat mnohem víc materiálu na celou hloubku základní desky, aby byla vložka schovaná ve žlábku. Lepší by byl závit ve vložce. Předpokládám, že průměr do gumy je 10 mm, tak by to na M6 krásně vyšlo. Tím bys mohl osazení na konci snížit třeba o 3 mm a tím i celou desku, kratší čas výroby, ušetříš materiál, .... jen nevím, jak by závit držel v té tištěné vložce. Ty tunely jsem myslel takhle nebo aby ses nešidil o nějakou větší tuhost desky, která by tím "tunelem" byla v celé výšce uprostřed zeslabená, tak rozšířit vybrání do stran. Omlouvám se za malůvku. To by ničemu nevadilo, deska by byla i pevnější a případný bláto by se mělo kam natlačit. Za frézování se omlouvám, na foto to vůbec nevypadá jako tištěný na tiskárně Prosím tě, kde jsi sehnal ty gumový průchodky? Potřeboval bych je na zahrádku do květníků pro vyzkoušení hydroponickýho systému.
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Problém je ten, že jsem začátečník ve světě 3D tisku , tak neumím dělat závity. Dál si nejsem jistej pevností závitu, i když v té výšce 10mm by to mohlo držet a pak ještě nevím jestli by to ten závit vytisklo. Aby se to nepropadalo. Možná by šlo ten závit vyříznout, ale taky sem ještě nezkoušel. Proto jsem volil tuto variantu, která je pro mě nejsnadnější. oproti té kovové vložce je to navýšení 2mm, tak to není zas taková hrůza.
Jinak myslím, že to bude dost pevný i když bych tam udělal ty tunely. Ten materiál je docela houževnatej.
https://www.aliexpress.com/item/4001062 … 4c4dZEU4aM
Editoval Fishmen (09.03.2021 14:37:10)
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Fishmen: Každopádně se mi tohle udělátko líbí, pěkně to vypadá a mělo by to spolehlivě a jednoduše fungovat Závit na 3d tiskárně asi neuděláš, ale závitníkem by to mohlo jít "v ruce". Nebo by šla díra udělat kónická s rozšířšním vzadu a značku k tomu přidělat trhacím nýtem, který by byl ve vložce schovaný, ... Nevím, kolik času, energie a materiálu stojí ty 2 mm tlousťky destičky navíc. Chápu, že hledáš řešení, který zvládneš na "klč" sám pro možnou montáž se základním nářadím. Tohle bys asi i úspěšně mohl prodávat, až to vyzkoušíš. Ty průchodky mám na ali už objednaný, ale je to poslední díl ke skládačce, který nedorazil a nevím, kdy bude. Tak jsem myslel, jestli jsi to neměl někde z čr. ale díky. Nějak to vyřeším. Ať tím nezasírám vlákno.
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Nemam to vyzkousene no. S tou matkou je to jistota, ale vyzkousim do toho vyriznout zavit. Chapu o co ti jde. Taky mam rad funkcni veci bez zbytecnych nastaveb a kdyby to bylo tenci na hloubku tak to bude kompaktnejsi. Ted mam udelane tohle a jsem docela spokojenej.
EDIT: Tak vyříznutí závitu se neosvědčilo. Skoro bez odporu se oddělila ta podsada od vložky pro gumu. Ta varianta s matkou se osvědčila víc, akorát musím upravit rozměry.
Editoval Fishmen (10.03.2021 07:54:26)
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Proc to delas tak mrnavy, setris vahu??? Vem si jaka je SPZ plachta. Ten drzak nebude slouzit v terenu ale na prejezdy a kdyz to nekdo roztahne na 100km/h a jezdci za nim se ta SPZ sasekne do usmevu tak uz to zadna prdel nebude. Dva srouby na prichyceni te plastove zakladny k blatniku jsou podle me malo. Kdyz tam mas to zapusteni pro hlavu sroubu tak 4ks M6, do kazdeho rohu jeden a paty doprostred pro sichr. Nebo 4ks M8 do kazdeho rohu. 10mm hlavicky sroubu M6 kdyz je urostred dira 6mm tak te plochy na drzeni moc nezbyva a kdyz se do toho opre fujavec pri rychosti 100km/h coz si na prejezdu nekteri radi vrknou....
Ten oval ze spodni strany pro posun toho gumoveho valecku bych nenechal jako oval, ale dal bych do prostred zuzeni aby se musel pri posunu lehce protlacit. Jako kdyz vyvrtas dve diry vedle sebe, propilujes je abys je spojil a uprostred mezi nimy ti trosku materialu zbyde tak ti to tam udela takovy obloukovy vystupek. viz obr.
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Tyjo ted nevim jestli to myslíš vážně.
- SethX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1353
- Založená vlákna
- Místo: Dubné
- Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
- Věk: 37
- 6 0
Re: Jak řešíte SPZ v lese
kick-start napsal(a):Proc to delas tak mrnavy, setris vahu??? Vem si jaka je SPZ plachta. Ten drzak nebude slouzit v terenu ale na prejezdy a kdyz to nekdo roztahne na 100km/h a jezdci za nim se ta SPZ sasekne do usmevu tak uz to zadna prdel nebude. Dva srouby na prichyceni te plastove zakladny k blatniku jsou podle me malo. Kdyz tam mas to zapusteni pro hlavu sroubu tak 4ks M6, do kazdeho rohu jeden a paty doprostred pro sichr. Nebo 4ks M8 do kazdeho rohu. 10mm hlavicky sroubu M6 kdyz je urostred dira 6mm tak te plochy na drzeni moc nezbyva a kdyz se do toho opre fujavec pri rychosti 100km/h coz si na prejezdu nekteri radi vrknou....
Ten oval ze spodni strany pro posun toho gumoveho valecku bych nenechal jako oval, ale dal bych do prostred zuzeni aby se musel pri posunu lehce protlacit. Jako kdyz vyvrtas dve diry vedle sebe, propilujes je abys je spojil a uprostred mezi nimy ti trosku materialu zbyde tak ti to tam udela takovy obloukovy vystupek. viz obr. http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … zakspz.jpg
4 x M8 na přišroubování držáku SPZ? Ale no tak
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Fishmen napsal(a):Tyjo ted nevim jestli to myslíš vážně.
Ano, vsechno co jsem napsal myslim opravdu vazne. Dovedes si predstavit kdyz by ta znacka utrzena za jizdy vetrem nekoho trefila???? Pomahaci se zetaji: Odkud ten drzak mate, to jste si zbastlil sam. Odpoved: Ne, ne, ja to koupil, je to na to delany. Pomahaci: A od koho jste to koupil, na internetu z ciny? Odpoved: Ne z ciny, od pana Fishmen z offmota.
StethX napsal(a):4 x M8 na přišroubování držáku SPZ? Ale no tak
Nejde o to co udrzi sroub M6, na tu znacku by dva smozrejme bohate stacily, jde o tu malinkou plochu co je pod hlavickou za kterou to bude drzet. Pokud by jsi to mel jako drzak "americke SPZ" v dilne nad ponk tak je to bez problemu, ale ono to je do realneho provozu. Mas vyzkouseno co ten plast z tiskarny snese??? Jak se zachova na patnacte vyjizdce az za to nekdo vezme a trosku mu foukne protivitr, nebo bude mijet dodavku v protismeru a oba pojedou 80km/h.
Ja bych si to jako drzak z no-name plastu na motorku nedal. Kdyby to bylo z hliniku tak to uz je jina.
Editoval kick-start (10.03.2021 09:48:00)
- Stanďour
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 533
- Založená vlákna
- Místo: Plzeň
- Motorka: LC4, ex XT600Z
- Věk: 40+
- Tel: komurkowy
- 3 0
Re: Jak řešíte SPZ v lese
No chce to vyzkoušet, ale jinak se dřív uklepe tabulka RZ než se vyrve kus plastu podle mě. Já už jednu RZ měnil, byla beznadějně popraskaná. Novou jsem chytnul dvěma šroubky M5 dokud je celá. M8 nemáš ani na podsedláku
Nezadržujte prdy, ty pak přechází po páteři do mozku a odtud vychází posrané nápady!
- Stanďour
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 533
- Založená vlákna
- Místo: Plzeň
- Motorka: LC4, ex XT600Z
- Věk: 40+
- Tel: komurkowy
- 3 0
Re: Jak řešíte SPZ v lese
... ale jinak se mě ten nápad moc líbí. Myslím že guma od zavařovačky by udělala na začátek ve službách získání důvěry ve výrobek hodně parády Ale věřím že to neprdne.
Nezadržujte prdy, ty pak přechází po páteři do mozku a odtud vychází posrané nápady!
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Fishmen napsal(a):Tyjo ted nevim jestli to myslíš vážně.
Nejhorší na tom je, že ano to je jak kdyby nikdy neviděl, jak motorka vypadá. Jak je široká vepředu, jak to rozšíříš při jízdě nohama, jak vzduch obtéká, že značka je cca 200 mm široká, z jedný strany máš ještě koncovku výfuku, značka je na off verzi blatníku umístěná pod cca 45 úhlem?? vůči zemi. Blatník je v místě pod světlem cca 150 mm široký a zužuju se dolů k nějakým 100 mm?? Takže plocha značky mimo blatník je malá.
Když se to vezme tzv. ideově, tak RZ můžeš mít připevněnou jen zákonným způsobem, což je na homologovaném blatníku způsobem, který určil výrobce vozidla, kde máš osvětlení pro RZ správné barvy, atd. Tady se asi nevyhneš vrtání do čísel - bude to u každý značky individuální, což už je taky průser na sebrání papírů, když to bude ideově. Čistě ideově by měl fízl každýho enduráka z motorky sundal, poslal pěšky domů a motorku na zkušebnu výkonu motoru, protože otevřená verze není homologovaná pro provoz a to se týká každýho soutěžáku vyjma AJP Atd, atd, atd.
Takhle na přejezd po silnici ti ale případně poděkují, že značku máš připevněnou a pojedeš spokojeně domů. Jediná věc je, ověřit si, jestli je ten plast spíš pevný a křehký, nebo je opravdu houževnatý. Na to ti stačí jeden vzorek, přišroubovat k nějaký desce a dejme tomu větší šroubovák ... A ne vzhledem k větru , ale kvůli vibracím, který se přenáší. Jinak značka je přes průchodku / silentblok "odvibrovaná"
Re: Jak řešíte SPZ v lese
kick-start napsal(a):Proc to delas tak mrnavy, setris vahu??? Vem si jaka je SPZ plachta. Ten drzak nebude slouzit v terenu ale na prejezdy a kdyz to nekdo roztahne na 100km/h a jezdci za nim se ta SPZ sasekne do usmevu tak uz to zadna prdel nebude. Dva srouby na prichyceni te plastove zakladny k blatniku jsou podle me malo. Kdyz tam mas to zapusteni pro hlavu sroubu tak 4ks M6, do kazdeho rohu jeden a paty doprostred pro sichr. Nebo 4ks M8 do kazdeho rohu. 10mm hlavicky sroubu M6 kdyz je urostred dira 6mm tak te plochy na drzeni moc nezbyva a kdyz se do toho opre fujavec pri rychosti 100km/h coz si na prejezdu nekteri radi vrknou....
Ten oval ze spodni strany pro posun toho gumoveho valecku bych nenechal jako oval, ale dal bych do prostred zuzeni aby se musel pri posunu lehce protlacit. Jako kdyz vyvrtas dve diry vedle sebe, propilujes je abys je spojil a uprostred mezi nimy ti trosku materialu zbyde tak ti to tam udela takovy obloukovy vystupek. viz obr. http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … zakspz.jpg
Já si myslím, že ty dva šrouby stačí.
Co se týče toho druhého, tak to samé co ty píšeš už tam přeci je a je to udělané v tom nejužším místě. Když to není k ničemu přidělané a je tou gumou protažená vložka (průchodka), tak jen rukou je docela bitka to nandat nebo vyndat. Myslím, že to dostatečně drží. Zatím jsem to víc netestoval.
Co se týče toho tvého dalšího příspěvku, jestli si dovedu představit, že by ta značka někoho trefila. Představit si to dovedu, doufám, že se to nestane a nemám to zatím nijak testované a nic neprodávám. Nikde sem nic takového nepsal.
Ted k tobě. Z tvého psaní mi přijde, že si to okamžitě odsoudil aniž bys položil nějaké doplujcí otázky co by tě zajímalo a evidentně sis ani na internetu nenašel co se tiskne za materiály. Tudíž ničemu a nikomu neprospěješ, tak mi ani nemusíš odpovídat. Myslím, že vím k čemu by to vedlo.ˇ
A kdyby to někoho zajímalo, tak sem si vyráběl takové přípravky na vylisování a nalisování horního a spodního kloubku zadního tlumiče na husaberg a jeden kousek sem blbě naměřil, tak sem ho použil na testy. viz video
https://youtu.be/dHf0DQsZ3Kc
Re: Jak řešíte SPZ v lese
Fishmen: Ten test na videu je o ničem, prkno měkký a funguje jako "tlumič". Když už, tak jsi to měl zkusit třeba ve svěráku vzít napříč a zmáčknout díru, jak to drží. A další věc, kladivem do kladiva už nedělej. Jednou jsem z toho chytil takový otřep přímo přes žílu na bicepsu, že ze mě tekla krev jako z prasete Na chíře to musel doktor vyřezat skalpelem, jak to bylo hluboko ... (to byly ještě starý poctivý komoušký kladiva )
Jestli máš obavu o "pevnost" místa pro hlavy šroubu, tak ani nemusíš dělat tak hluboký zapuštění. Hlava ti může koukat nahoru o něco míň, než je tloušťka vnější stěny gumový průchodky. Nebo můžeš ještě volit jiný typ šroubu třeba s čočkovou hlavou na imbus. Hlava šroubu i s velkoplošnou podložkou je jen o cca 0.13 mm vyšší než hlava klasický M6 na 10 mm klíč. A díky té podložce dostaneš velkou plochu. Jen bys asi musel provést úpravu celkových rozměrů. Ale pro ten sichr, by stačilo vybrání pro klasickou podložku, která má cca 12 mm vnější průměr. Velkoplošná mi přijde zbytečná. V případě použití šroubu s čočkovou hlavou na imbus a zareznutí šroubu, by bylo i snazší jeho povolení. Jak klasický 6ti hran zapustíš do materiálu, nedostaneš se na podržení hlavy a může se ti protáčet při povolování. Na takový spoj bych rád použil i samojistící matici. Tu by to určitě při dotahování udrželo, ale po přireznutí a povolování asi ne. Spoj bude na korozi hodně náchylný. Další možnost máš celou destičku podlepit např. 1 - 2 mm silnou oboustrannou páskou. Ta by zvýšila pevnost ve spoji destička vs. blatník a ještě by ti kompenzovala mírný zaoblení blatníku, protože plocha na blatníku většinou není rovná. 3M oboustranka drží jak hovado a to i ve vlhku a umí se pěkně zmáčknout tam, kde je potřeba. Máš to pěkný Ještě můžeš zkusit kontaktovat člena RadoTP http://www.offmoto.com/profile.php?id=355, který dělá motopřípravky 3d tiskem. https://www.motopripravky.cz/
Editoval Janek (10.03.2021 18:23:02)
|