INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Do lesa NE!
- blejdamint
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 536
- Založená vlákna
- Motorka: Honda xr 650r
- Věk: 50
- 2 0
Re: Do lesa NE!
jopr: Jj krásný,viděl jsem jich tu pár v Česku do lesa asi jedině tak to bych mohl, krásný Tu 500km je jak u nás v ČR 50 mám za barákem cca 70km okruh o délce 230 km lesem, buší a pískem bohužel.... To bylo co mě brali s kamenityma vyjezdama krásný výhledy z 800metru do krajiny no by na kolo asi nebylo
Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc
- Navrc.WR-F
- Moderátor
- Fotogalerie
- Příspěvky: 5901
- Založená vlákna
- Místo: Kósek od Olomóca
- Motorka: XT660Z Ténéré , XT660R, Asiawing NC250
- Věk: 33
- Tel: Redmi Note 8 PRO
Re: Do lesa NE!
Odkud seš? Mě někdo projíždí se Sur-ronem za zahradou a ještě se mi tam nikdy nepodařilo doběhnout a zastavit. Docela by mě to taky zajímá
Re: Do lesa NE!
Sám sobě kladu otázku, jestli elektrika vyřeší problém ježdění v lese. Omezí to problém s hlukem, ale lesy budou rozježděné pořád...
- voTTe
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 22
- Založená vlákna
- Místo: Praha - Braníček
- Motorka: Berg FE 450 '09
- Věk: 26
- 0 0
Re: Do lesa NE!
hansr: kiwibibo:
Předně bych rád podotknul, že sur-rony neprodávám a ani s nikým takovým nemám nic společnýho Všechno co píšu níže pramení z mýho nadšení z týhle malý mrchy
Koupil jsem ho pro přítelkyni, která je malá a zvedat ostrý enduro by nemohla, ale kdykoli můžu, tak jí to beru Nejlepší věc na tom je, že bydlim v Praze a když chci, tak to vytáhnu a můžu zprášit les hned za barákem a nikdo o mě neví...Když to udělám na Bergovi, za 3 minuty tam jsou benga
Co se týče výdrže baterky, tak je to strašně závislý na stylu jízdy. Svůj dojezd jsem zatím neměřil, ale holka 50 kg na tom ujede tak 70 km. Udávaný dojezd je "až" 100 km, ale to je samozřejmě měřený po rovině, při optimální rychlosti, takže tak 20 km/h Někdo se toho dojezdu lekne, ale za mě to stačí - není to na enduro výletění, ale třeba 30-50 km v terénu to dá a když fakt jedu, tak mi stejně dřív odejdou ruce, než baterka Je třeba počítat s tím, že pokud chce člověk dojet dál/dát si větší kolečko, chce to vzít do batohu nabíječku (má tak kilo, takže o ní ani nevim) a je ideální si zajet někam na oběd a dobít to. Full nabitý to je za nějaký 3 hodinky. Myslel jsem si, že mě tyhle věci s dobíjením budou srát, ale zvykl jsem si, prostě ta technologie je taková. Jakmile je na baterce 50 %, je to signál, že je třeba se začít vracet
Tady v tom videu na tom frajer práší závod a baterka klekne po 58 minutách závodního tempa: https://www.youtube.com/watch?v=u6DzZK7UpNE
Ostrým endurům to bez modifikací stačit nebude a to hlavně při přejezdech. S origo rozetou 48T to jede lehce pod 80 km/h po rovině. My jsme nahodili 58 zubů, což sice ubralo maximálku, ale tu nějak neřešim, přidalo to zase dost fun factoru Je to prostě jako řídit lehký kolo s 6KW Ve výjezdech taky nevyjedete to, co na ostrý. Ale je to fajn trénink na ostrou, především pak práce tělem, protože pořád honíte trakci na zadním kole, kde je v základu guma 70/100. Na single trailech si troufnu říct, že bude Sur-ron rychlejší než enduro, protože je mrštnější. Výhoda je taky, že s tím můžete všude a lidi si myslí, že je to kolo.
Super věc je, že se jich teď prodává dost po celým světě a vzniká okolo toho celkem fajn komunita, začalo se vyrábět celkem dost aftermarket dílů - kontrolery, baterky atd... Dost komponentů je z kola, takže možnost upgradu je široká. Možnost modifikací a komunita, kde si lidi navzájem docela ochotně poradí, mě přesvědčily, proč koupit zrovna sur-rona. Za "relativně" nízkou pořizovačku proti konkurenci je fajn bajk...do ceny boxxbiku se dá objednat nová vidle, tlumič a spousta dalších věcí. Pokud by člověk chtěl časem vyšší výkon, dá se pořídit lepší kontroler, případně baterka. To už ale celkem leze do peněz. Není pak ale problém z toho tahat i víc než dvojnásobný výkon při cca stejném dojezdu.
Pořizovací cena je okolo 100 tisíc. To je cena za velmi průměrný elektrokolo...Je to čína, ale největší akcionář sur-ronu je Segway, takže to určitě není čína, který by se člověk musel bát. Stock podvozek neni moc dobrej. Resp. je jezditelnej, když od toho člověk nečeká zázraky. My už máme novej podvozek objednanej a na cestě.
Tady s tím dávají kluci pěkný polety: https://www.youtube.com/watch?v=jAzfnszBao4
Co jsme zatim udělali nebo měnili: - rozeta z 48 na 58 zubů - řetěz DC X ring - brzdový desky Shimano H03C - představec DMR Swarm OS - řídítka Azonic 31,8mm - ProTaper gripy - ukončení řídítek Oxford - elektrický plyn Domino - chod původního lankovýho plynu byl strašně dlouhej...zatím asi nejlepší modifikace, co jsme udělali! - zadní blatníček FOX - fajn vylepšení za 2 kilča, prodává se to jako přední plastový blatník do mtb vidlice, ale fofr páskama se dá krásně přidělat dozadu na sur-rona, aby nelítal bordel na tlumič - haltr v zadním kole - nutnost! - zesílené duše - pořádný gumy, původní byly tragický - objednanej podvozek - vidle Marzocchi bomber 58 a Fox DHX2 tlumič
Dost uvažuju, že koupím druhý elektro, abych mohl taky s klidem jezdit o po cyklostezkách, víc po turistických trasách atd. Buď druhýho saurona, nebo ještě zvažuju Drill one (taky český výrobek jako Boxxbike, cenově stejně jako Boxxbike). Odkaz zde: http://czem.pro/drill-one/
Vlastně jsou za mě asi 2 cesty, jak pořídit elektro:
1) Nízká pořizovačka a pak upgrade - Sur-ron za 100 a sám si ho postupně vylepšovat. 2) Vyšší pořizovačka a mít tam už většinu kvalitnějších komponentů - Boxxbike nebo třeba ten Drill one
tyvole....sem se celej rozvášnil s tim psaním
Editoval voTTe (18.05.2020 15:09:37)
Re: Do lesa NE!
JirkaR napsal(a):Sám sobě kladu otázku, jestli elektrika vyřeší problém ježdění v lese. Omezí to problém s hlukem, ale lesy budou rozježděné pořád...
ani literu zákona s tím nesplníš, protože do lesa nesmí nic s motorem:) u mě bylo elektrické EXC před klasikou a bavilo mě to 14 dnů...
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- voTTe
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 22
- Založená vlákna
- Místo: Praha - Braníček
- Motorka: Berg FE 450 '09
- Věk: 26
- 0 0
Re: Do lesa NE!
offroaderTE: Na to upřímně moc neumím odpovědět. Ale třeba ta baterka samotná, respektive použitý články nejsou moc levná sranda. Tím to ale skoro končí Spíš mi to ale přijde podobný jako u elektrokol, prostě je o ty věci zájem, tak jsou ty ceny nastřelený. Relativně nová technologie, elektrika je teď in.... atd. atd.... Časem to bude lepší....
Editoval voTTe (18.05.2020 16:29:53)
Re: Do lesa NE!
Li-on baterky samozřejmě. Proč stojí jakýkoliv elektromobil 800 tis. plus?
Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.
- Stanďour
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 533
- Založená vlákna
- Místo: Plzeň
- Motorka: LC4, ex XT600Z
- Věk: 40+
- Tel: komurkowy
- 3 0
Re: Do lesa NE!
MotoDriver:
To už je normální enduro Nevím jestli se nesekli s tím točivým momentem, to nemá ani oktávka
Editoval Stanďour (19.05.2020 06:44:09)
Nezadržujte prdy, ty pak přechází po páteři do mozku a odtud vychází posrané nápady!
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Do lesa NE!
Stanďour: to ji tam asi ulítla nula nahoru 52Nm by to snad mohlo mít,ale i to mi přijde hodně
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
Re: Do lesa NE!
offroaderTE napsal(a):Stanďour: to ji tam asi ulítla nula nahoru 52Nm by to snad mohlo mít,ale i to mi přijde hodně
70-95 nm maji 250w moturky v elektrokolech
Re: Do lesa NE!
voTTe:
Dík za popis, já si říkal, proč je boxxbike o 100k dražší. Svezu se na obou a uvidím. Přestěhoval jsem se na Křivoklátsko na statek a les mám za barákem, tak právě přemýšlím o elektropohonech, abych neprudil lidi. Koukal jsem i na auta, ale štve mě, že nejde namontovat tažný (u Nissanu). Koukal jsem na kola, ale tam asi není takový výkon, jako u těchto strojů a hlavně to vypadá pořád jako kolo, takže lidi poznají prd. Ale když koukám na ten model 20 co sem dával Moto Driver, tak to je už na pohled motorka, což je na hovno.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
- Alexanderovic
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 643
- Založená vlákna
- Místo: Praha
- Motorka: Husaberg Fe 450 '08 ; KLX 250, ex-DR Z 400 S
- Věk: '92
- Tel: 60551osm894
- 1 1
Re: Do lesa NE!
blejdamint: A to jsem myslel (nebo spise doufal), ze v Au to nikdo neresi. A je to jen tvuj district? Nevis jak to je treba na NZ?
- blejdamint
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 536
- Založená vlákna
- Motorka: Honda xr 650r
- Věk: 50
- 2 0
Re: Do lesa NE!
Alexanderovic:
No může být...... samozřejmě,že je to můj pohled. Ale po 6ti letech ježdění v NP,kde je stezka tam.muzes,nesmíš nic odnášet,jako rostliny ,stromky, zvířata atd.je vše obecny majetek a jako plátce daně ho můžu používat. NP to zůstává můžeš pouze po licencovaných roads,roadWorthy to je naše STK a platnou register Plate,poznávací značkou. A to jsou cesty stovky km rovně,pro mě nezáživné a k ničemu. Jsou tu tak krásná místa kde najdeš vše v jednom jak písek,štěrk,výjezdy,sjezdy skalama britský v okruhu cca 200km a cely den máš co robit,zmláceného šťastnej..... Jak to popsat nevím. No a teď jedeš a těch míst je tu asi více,lidi o nich ví no a chytli mě 3 x ve 2 měsíčních každý druhý víkend jsem jezdil sobota a neděle . Nebyl jsem pokutovanej bo jsme neuměli vždy zastavili a 2hodinov proslov,jako napovodu. A tu s polišama nemůžeš smlouvat,kdo tu byl a žil tak ví. Nikde se to nedoctes a zjistit to nejde. Bo místní nemají registrované moto tak se ujede je to snadný. Poenta, NP teď obhospodařují soukromé subjekty. Cedulky s upozorněním jsou dle zákona rozmístěné ale nenajdeš je, takže vše je akorát za stara, zjistíš to až tě lapnou. Můžeš jezdit v NP všude kde je cesta to je zákon. Ale zákon když vstoupíš na soukromý sektor že majitel o tom musí vědět. To tu funguje pouze někde a jsou označeny i s tel číslem. Velice jednoduché a majitelé s tím většinou nemají žádný problém,ale to jsou místa na ježdění nezajímavá spíše jen průjezd přes pozemek. Kdyby i Tyto pozemky byly takto označené problém pro normální lidi není, zavoláš predstavis se a je to. V tomto případě se v místech těží asi vzácné dřevo........... A vysazuje se borovicemi asi není jaksi v těchto místech vhodné ale jak píšeš je to jen můj pesimistický možná nasrany pohled na danou situaci atd. No melu furt dokola. Na NZ nevím netuším,máme v klubu kluky co tam jezdí atd. Je rozdíl jestli jsi Australan nebo cizinec,velký rozdíl. To je právě ten pohled ze kterého píšu. Tato země je tak specifická,že některé věci nejdou ani vysvětlí, natož pochopit naším evropským myšlením.
NP Kuranda a Dimbulah
Editoval blejdamint (20.05.2020 05:11:01)
Kdo chce hleda jak, kdo nechce hleda proc
Re: Do lesa NE!
Můžeš jezdit v NP všude kde je cesta to je zákon. Ale zákon když vstoupíš na soukromý sektor že majitel o tom musí vědět.
Nejsem si jistej s tím ježděním, po cestách jak píšeš. Tuhle mě zastavili policajti na velkým enduru a byli v pohodě, ale říkali, že i když není zákaz nemám tam co dělat tak jsem si to hledal a třebas toto:
Mám čtyřkolku a rád bych se zeptal jak je to s vjezdem na účelové pozemní komunikace - tedy polní a lesní cesty. Je možné po nich s čtyřkolkou jezdit? Jakým způsobem musí být tyto komunikace označeny, aby na ně nebylo možné vjet? Jak rozpoznat co je ještě lesní/polní cesta a co už je les/pole?
Je nějaká definice lesní cesty a definice polní cesty (např. lesní cesta je ta, která je nezpěvněná a je obklopena stromy ve vzdálenosti 10 metrů a méně) apod. ?
ODPOVĚĎ: Odpověď na Váš dotaz rozdělím do tří částí: 1/ Veřejně přístupné účelové komunikace: Naprostá většina lesních a polních cest spadá do kategorie veřejně přístupných účelových komunikací. Těmi jsou dle § 7/1 zákona o pozemních komunikacích pozemní komunikace, které slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků. Veřejně přístupné účelové komunikace podléhají tzv. právu obecného užívání, tzn. že každý smí užívat veřejně přístupné účelové komunikace bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, přičemž každý takový uživatel se musí přizpůsobit stavebnímu stavu a dopravně technickému stavu dotčené veřejně přístupné účelové komunikace (§ 19/1 zákona o pozemních komunikacích). Ovšem pozor, v případě lesních a polních cest je zapotřebí zohlednit rovněž speciální právní předpisy, které obecné užívání těchto pozemních komunikací významně modifikují (tzn. že s prostým zařazením lesních a polních cest do kategorie veřejně přístupných účelových komunikací nelze vystačit, jednalo by se o nesprávný výklad právní úpravy). 2/ Lesní cesty: Český právní řád v současné době neobsahuje explicitní vymezení pojmu "lesní cesta", přestože tento pojem používá. V tomto ohledu je klíčový lesní zákon a pojmy, se kterými pracuje. Pro správné pochopení problematiky lesních cest je zapotřebí pracovat s pojmy "pozemek určený k plnění funkcí lesa", "lesní porost" a "les". Do kategorie pozemků určených k plnění funkcí lesa spadají mimo jiné nezpevněné lesní cesty, nejsou-li širší než 4 m, a zpevněné lesní cesty (§ 3/1 lesního zákona). Lesními porosty jsou stromy a keře lesních dřevin, které v daných podmínkách plní funkce lesa (§ 2 písm. c) lesního zákona). Pojmem "les" jsou lesním zákonem označovány a/ lesní porosty s jejich prostředím a b/ pozemky určené k plnění funkcí lesa (§ 2 písm. a) lesního zákona). Lze tedy shrnout, že pod pojem "les" spadají dle lesního zákona rovněž lesní cesty (neboť se jedná o pozemky určené k plnění funkcí lesa), tzn. že kde lesní zákon hovoří o lese či lesích, mají se na mysli rovněž lesní cesty. Pro zodpovězení Vašeho dotazu je klíčový § 20/1 písm. g) lesního zákona, dle něhož je v lesích (tedy i na lesních cestách, neboť spadají pod pojem "les") zakázáno jezdit a stát s motorovými vozidly. Z tohoto všeobecného zákazu existují samozřejmě výjimky (a to pro osoby, které zajišťují hospodaření v lese apod.), z tohoto zákazu může povolit výjimku rovněž vlastník lesa (§ 20/4 lesního zákona). Příznivci motocyklů či čtyřkolek často argumentují ve prospěch užívání lesních cest motorovými vozidly s využitím rozsudku Nejvyššího soudu sp. zn. 33 Odo 449/2005, ze dne 22. 2. 2006. V rámci tohoto rozhodnutí dospěl Nejvyšší soud k závěru, že lesní cesty spadají do kategorie veřejně přístupných účelových komunikací a podléhají tudíž právu obecného užívání (jak rozvádím v části 1/ výše). Se závěry shora uvedeného rozsudku Nejvyššího soudu se lze v zásadě ztotožnit, příznivci motocyklů či čtyřkolek však tyto závěry aplikují nesprávně. Po vydání tohoto rozsudku totiž došlo ke změně zákona o pozemních komunikacích, který v současné době výslovně zohledňuje omezení obecného užívání veřejně přístupných účelových komunikací speciálními právními předpisy (např. tedy lesním zákonem). Změna zákona o pozemních komunikacích byla provedena zákonem č. 152/2011 Sb. , účinného od 1. 7. 2011. Tímto zákonem byla na konec § 7/1 zákona o pozemních komunikacích doplněna věta: "Úprava nebo omezení veřejného přístupu na účelové komunikace stanovené zvláštními právními předpisy tím není dotčena.". Jako příklad těchto zvláštních právních předpisů je pak v poznámce pod čarou uveden lesní zákon. Prakticky stejná úprava byla zákonodárcem provedena rovněž v § 19/1 zákona o pozemních komunikacích (upravujícím obecné užívání pozemních komunikací), když toto ustanovení zní: "V mezích zvláštních předpisů upravujících provoz na pozemních komunikacích a za podmínek stanovených tímto zákonem smí každý užívat pozemní komunikace bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny (dále jen "obecné užívání"), pokud pro zvláštní případy nestanoví tento zákon nebo zvláštní předpis jinak." Jako příklad zvláštního právního předpisu, který může obecné užívání pozemních komunikací modifikovat je zákonem o pozemních komunikacích v poznámce pod čarou opět zmíněn lesní zákon. Prostřednictvím zákona č. 152/2011 Sb. tak zákonodárce jasně deklaroval, že lesní cesty jsou sice veřejně přístupnými účelovými komunikacemi, při jejich obecném užívání je však nutné respektovat rovněž lesní zákon, tzn. že obecné užívání veřejně přístupných účelových komunikací (dle zákona o pozemních komunikacích) je limitováno omezeními (zákazy) dle lesního zákona. Tento svůj úmysl ostatně zákonodárce popsal v důvodové zprávě k zákonu č. 152/2011 Sb. , když uvedl: "Doplnění výslovné úpravy vztahu zákona o pozemních komunikacích k zákonu o lesích a zákonu o ochraně přírody a krajiny do § 7 odst. 1 zákona (úprava veřejně přístupných účelových komunikací), kdy v některých případech je zpochybňována aplikace ustanovení § 20 odst. 1 písm. g) lesního zákona (obecný zákaz jezdit a stát s motorovými vozidly v lesích) ve vztahu k úpravě obecného užívání účelových komunikací podle zákona o pozemních komunikacích. Výsledkem je nejednotný postup při posuzování přestupků a správních deliktů různými správními úřady a s tím spojená četnost těchto přestupků s vědomím jejich beztrestnosti (např. provozovatelé čtyřkolek). Navrhované zpřesnění znění zákona č. 13/1997 Sb. , o pozemních komunikacích napomůže k respektování platné právní úpravy lesního zákona a zákona o ochraně přírody a krajiny ve vztahu k úpravě zákona č. 13/1997 Sb. Ustanovení § 19, které upravuje obecné užívání pozemních komunikací a podmínky tohoto užívání, se v této souvislosti doplňuje o odkaz na příslušná ustanovení zákona o lesích a zákona o ochraně přírody a krajiny." Lze tedy uzavřít, že jízda se čtyřkolkou, popř. motocyklem je v lesích (tedy i na lesních cestách) v zásadě zakázána. Z tohoto důvodu není žádné speciální označování lesních cest zapotřebí (vše vyplývá přímo ze zákona). Nejste-li si si v případě konkrétní cesty jist, doporučuji Vám obrátit se s dotazem na místně příslušný orgán státní správy lesů (kterými jsou dle § 47/1 lesního zákona obecní úřady obcí s rozšířenou působností a kraje).
|