Nejste přihlášen(a)
Rychlé hledáníSERVIS :: TUNING
ENDURO - CROSS
TIPY A TRIKY
MOTOSPORT :: ZÁVODY
ARCHIVINFO - POKEC - AKCE
INZERCE : Motocykly
INZERCE : Příslušenství - ND
INZERCE : Ostatní
|
REKLAMA
Stránky: 1 Vzduchové tlumiče#1 24.11.2017 00:23:08
Vzduchové tlumičeMáte někdo reálné zkušenosti s vzduchovýma tlumičema? Jak to funguje? (Dost lidí říká že na hovno). Jak je to se servisem, vydrží atd.? Jestli se tomu radši úplně vyhnout nebo je to pro hobbíka v pohodě? Editoval peTTR (24.11.2017 00:23:36) Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku offline #2 24.11.2017 08:37:00
Re: Vzduchové tlumiče
Úplně se jim vyhni Já sem na svojí kawě po všem trápení s těma vzduchama vozil starou pružinovou vidli z 08 a byl klid. Mám dva kámoše, úplně stejná motorka a ty maji klid, ale já měl ty tlumiče víc v servisu než na motorce. offline #3 24.11.2017 08:54:41
Re: Vzduchové tlumičepeTTR: Měl jsem je na KTM sxf 250 2015 fungl nový sundaný z 16 a docela dobrý. Wpčka fungovaly dobře, ale byly o poznání tvrdší oproti pružině i na malym doporučenym tlaku. Po 9 mth mi najednou zustaly ve zdvihu při tréninku. V servise mi řekl, že se podfoukl vzduch kam neměl. Oprava nic nestála. Po dalších cca 15 mth to bylo v pohodě. Pak jsem to prodal. offline #4 24.11.2017 10:40:12
Re: Vzduchové tlumičepeTTR: je mega rozdíl ve vzd.vidlici KYB nebo SHOWA kde Japonci šly komplikovanou cestou, několika komor = mnoho těsnění, mnoho třecích ploch = mnoho problémů, komplikované nastavení/naladění... a problémů bylo tolik že HONDA je od MY17 zpět s pružinovou vidlicí SHOWA Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas... offline #5 24.11.2017 10:42:19
Re: Vzduchové tlumičePETARDAK: offline #6 24.11.2017 10:49:10
Re: Vzduchové tlumiče
Nic, je to vidlice jako každá jiná, pokud pravidelně čistíš a mažeš kluzné trubky tak gufera drží, stejně výměna oleje v intervalu "dle vkusu každého soudruha", vnitřní gufero které drží tlak vzduchu je v čistotě a v oleji to běžně neodchází (byly s ním problémy jen u prvních kusů MY16 dík montáži) a navíc je jen to občasné kontrolování tlaku Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas... offline #7 24.11.2017 11:54:31
Re: Vzduchové tlumičePETARDAK: offline #8 24.11.2017 12:33:30
Re: Vzduchové tlumičeStrejda-GC: výrobce říká, pro MX 7-10,6... víš jakou (ne)palici já jedu a foukám end.7,5 a pro MX 8,2... i na MX moto mám upravenou sestavu planžet, hlavně na kompresní straně, pro větší citlivost... Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas... offline #9 24.11.2017 14:08:49
Re: Vzduchové tlumičeJak jsme jezdili s tim rakusakem (vratnej z ktm), tak si postavil na vylet model HQ 300 19 a mel na nem vzduchovou vidli. V kameni, korytech jel fakt palici a vypadalo to, ze funguje Editoval Janek (24.11.2017 14:10:28) offline #10 24.11.2017 14:38:34
Re: Vzduchové tlumičePETARDAK: Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku offline #11 24.11.2017 15:09:15
Re: Vzduchové tlumičepeTTR: Zrovna ta Kawa má tu vidlici asi nejkomplikovanější, máš tam tři tlakové komory které se vzájemně ovlivňují a to vychytání naladění, je docela kosmos... Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas... offline #12 24.11.2017 15:35:45
Re: Vzduchové tlumičePETARDAK: Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku offline #13 24.11.2017 16:41:23
Re: Vzduchové tlumičePETARDAK: offline #14 24.11.2017 17:40:28
Re: Vzduchové tlumiče
V kostce: v tlumiči je píst, v něm kanály a na pístu je "stromeček" planžet, při pohybu pístu, kanály prochází olej, tlačí na planžety, ty se ohýbají a umožní průtok oleje = tlumič se pohybuje s požadovaným odporem... nó a skladbou toho stromečku planžet (jsou různě tlusté a různě velké) ladíš progresi tlumiče... je to hlavně o obrovské zkušenosti a praxi, o mnoha pokusech a omylech o mnoha záznamech a evidenci a hodně o intuici... a o pochopení že napřed potřebuješ pro své užití, správně tvrdé pružiny a až pak můžeš ladit tlumení, né chtít (obvykle změkčit) pérování, úpravou tlumení... a nejčastější požadavek zákazníka: udělej to tak, ať je to soft na enduro a "pootočením šroubku" je to hard na MX nebo SM je úsměvný... Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas... offline #15 24.11.2017 17:49:46
Re: Vzduchové tlumičePETARDAK: offline #16 24.11.2017 22:22:07
Re: Vzduchové tlumiče
Super, též mě to zajímalo Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku offline |