Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Vzduchové tlumiče

#1 24.11.2017 00:23:08

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Vzduchové tlumiče


Máte někdo reálné zkušenosti s vzduchovýma tlumičema? Jak to funguje? (Dost lidí říká že na hovno). Jak je to se servisem, vydrží atd.? Jestli se tomu radši úplně vyhnout nebo je to pro hobbíka v pohodě?

Editoval peTTR (24.11.2017 00:23:36)


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#2 24.11.2017 08:37:00

SethX
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1353
Založená vlákna
Místo: Dubné
Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
Věk: 37
6 0

Re: Vzduchové tlumiče


peTTR napsal(a):

Máte někdo reálné zkušenosti s vzduchovýma tlumičema? Jak to funguje? (Dost lidí říká že na hovno). Jak je to se servisem, vydrží atd.? Jestli se tomu radši úplně vyhnout nebo je to pro hobbíka v pohodě?

Úplně se jim vyhni  ano  Já sem na svojí kawě po všem trápení s těma vzduchama vozil starou pružinovou vidli z 08 a byl klid. Mám dva kámoše, úplně stejná motorka a ty maji klid, ale já měl ty tlumiče víc v servisu než na motorce.

 offline 

 

#3 24.11.2017 08:54:41

maravojtu
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 48
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300
0 0

Re: Vzduchové tlumiče


peTTR: Měl jsem je na KTM sxf 250 2015 fungl nový sundaný z 16 a docela dobrý. Wpčka fungovaly dobře, ale byly o poznání tvrdší oproti pružině i na malym doporučenym tlaku. Po 9 mth mi najednou zustaly ve zdvihu při tréninku. V servise mi řekl, že se podfoukl vzduch kam neměl. Oprava nic nestála. Po dalších cca 15 mth to bylo v pohodě. Pak jsem to prodal.

 offline 

 

#4 24.11.2017 10:40:12

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Vzduchové tlumiče


peTTR: je mega rozdíl ve vzd.vidlici KYB nebo SHOWA kde Japonci šly komplikovanou cestou, několika komor = mnoho těsnění, mnoho třecích ploch = mnoho problémů, komplikované nastavení/naladění... a problémů bylo tolik že HONDA je od MY17 zpět s pružinovou vidlicí SHOWA ano 
Něco jiného je vzduchová WP na KTM/HUSQ ta je ve všech testech MX po světě hodnocena jako TOP ano  já jí mam třetí rok, už na druhé MX moto bez jediné poruchy a před více než rokem jsem jí pořídil i na EXC 300, velmi jednoduché nastavení ano super že "změnu pružin" uděláš za minutku pumpičkou big_smile a dík minimu třecích ploch, je ta vidle i super citlivá ano chce to jen jednou za 7-10dní zkontrolovat tlak... a jinak samá positíva a jistoty a1 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#5 24.11.2017 10:42:19

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: Vzduchové tlumiče


PETARDAK:

A servis takové vidle?

 offline 

 

#6 24.11.2017 10:49:10

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Vzduchové tlumiče


Strejda-GC napsal(a):

PETARDAK:

A servis takové vidle?

Nic, je to vidlice jako každá jiná, pokud pravidelně čistíš a mažeš kluzné trubky tak gufera drží, stejně výměna oleje v intervalu "dle vkusu každého soudruha", vnitřní gufero které drží tlak vzduchu je v čistotě a v oleji to běžně neodchází (byly s ním problémy jen u prvních kusů MY16 dík montáži) a navíc je jen to občasné kontrolování tlaku wink 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#7 24.11.2017 11:54:31

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: Vzduchové tlumiče


PETARDAK:

To jde  ano 
A v jakém tlakovém rozmezí se pohybuješ min hodnota  pravděpodobně na enduro a max hodnota na MX?

 offline 

 

#8 24.11.2017 12:33:30

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Vzduchové tlumiče


Strejda-GC:  výrobce říká, pro MX 7-10,6... víš jakou (ne)palici já jedu tongue  a foukám end.7,5 a pro MX 8,2... i na MX moto mám upravenou sestavu planžet, hlavně na kompresní straně, pro větší citlivost...

Těch vidlic i nových, se mezi MX teamy, občas dost "povaluje" od pilotů co montují třeba OHLINSy... a já ocením, když nic jiného, tak úbytek téměř 2kg vyk! 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#9 24.11.2017 14:08:49

Re: Vzduchové tlumiče


Jak jsme jezdili s tim rakusakem (vratnej z ktm),  tak si postavil na vylet model HQ 300 19 a mel na nem vzduchovou vidli.  V kameni,  korytech jel fakt palici a vypadalo to,  ze funguje ano  ano 
Vzduch mas v levy noze + asi??  0.3 l oleje na mazani a prava noha je hydraulika olejova. (mozna jsem obratil leva/ prava)
Do lesa bych ale chtel posledni xplor,  to je fakt z rise snu  ano 

Editoval Janek (24.11.2017 14:10:28)

 offline 

 

#10 24.11.2017 14:38:34

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Vzduchové tlumiče


PETARDAK:

No já právě pokukuju spiš po Japoncích od RV. 13 vejš. Koukal jsem na videa ( rozborka, sborka) a docela peklo ten systém. Díval jsem se teda hlavně na Kawu. Jedinou výhodu vidím právě v tom rychlém doladění na daný terén.

Ale co tak čtu i od ostatních, tak pro mě jako hobbíka, by to přineslo asi víc problémů jak užitku  hmm 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#11 24.11.2017 15:09:15

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Vzduchové tlumiče


peTTR: Zrovna ta Kawa má tu vidlici asi nejkomplikovanější, máš tam tři tlakové komory které se vzájemně ovlivňují a22 a to vychytání naladění, je docela kosmos...  bliz2 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#12 24.11.2017 15:35:45

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Vzduchové tlumiče


PETARDAK:
 
Přesně  hmm  Dík moc za info, asi na to prdim... Za to mi to nestojí  heh2 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

#13 24.11.2017 16:41:23

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 907
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Vzduchové tlumiče


PETARDAK:

Když už si zmínil úpravu planžet, můžeš mi nejak polopaticky vysvetlit v čem spočívá ta úprava? A jak vubec ta soustava funguje to mi pořád uniká  hmm 

 offline 

 

#14 24.11.2017 17:40:28

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Vzduchové tlumiče


koll napsal(a):

PETARDAK:

Když už si zmínil úpravu planžet, můžeš mi nejak polopaticky vysvetlit v čem spočívá ta úprava? A jak vubec ta soustava funguje to mi pořád uniká  hmm 

V kostce: v tlumiči je píst, v něm kanály a na pístu je "stromeček" planžet, při pohybu pístu, kanály prochází olej, tlačí na planžety, ty se  ohýbají a umožní průtok oleje = tlumič se pohybuje s požadovaným odporem... nó a skladbou toho stromečku planžet (jsou různě tlusté a různě velké) ladíš progresi tlumiče... je to hlavně o obrovské zkušenosti a praxi, o mnoha pokusech a omylech o mnoha záznamech a evidenci a hodně o intuici... a o pochopení že napřed potřebuješ pro své užití, správně tvrdé pružiny a až pak můžeš ladit tlumení, né chtít (obvykle změkčit) pérování, úpravou tlumení... a nejčastější požadavek zákazníka: udělej to tak, ať je to soft na enduro a "pootočením šroubku" je to hard na MX nebo SM je úsměvný... a1 


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#15 24.11.2017 17:49:46

koll
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 907
Založená vlákna
Motorka: 300 exc 2017
Věk: 29
5 2

Re: Vzduchové tlumiče


PETARDAK:

Díky  ano  na trať si to naklikej natvrdo a na enduro to zase překlikej na měkko, s tim se setkávám často  big_smile 

 offline 

 

#16 24.11.2017 22:22:07

peTTR
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2844
Založená vlákna
Místo: MTŘ
Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
Věk: O 5 let mladší jak moje XT
21 6

Re: Vzduchové tlumiče


PETARDAK napsal(a):

koll napsal(a):

PETARDAK:

Když už si zmínil úpravu planžet, můžeš mi nejak polopaticky vysvetlit v čem spočívá ta úprava? A jak vubec ta soustava funguje to mi pořád uniká  hmm 

V kostce: v tlumiči je píst, v něm kanály a na pístu je "stromeček" planžet, při pohybu pístu, kanály prochází olej, tlačí na planžety, ty se  ohýbají a umožní průtok oleje = tlumič se pohybuje s požadovaným odporem... nó a skladbou toho stromečku planžet (jsou různě tlusté a různě velké) ladíš progresi tlumiče... je to hlavně o obrovské zkušenosti a praxi, o mnoha pokusech a omylech o mnoha záznamech a evidenci a hodně o intuici... a o pochopení že napřed potřebuješ pro své užití, správně tvrdé pružiny a až pak můžeš ladit tlumení, né chtít (obvykle změkčit) pérování, úpravou tlumení... a nejčastější požadavek zákazníka: udělej to tak, ať je to soft na enduro a "pootočením šroubku" je to hard na MX nebo SM je úsměvný... a1 

Super, též mě to zajímalo  smile  ano 


Yamaha XT600= svoboda pohybu
HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů