INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
enduroracer:
no ale holka je kus, to se musí nechat
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
O tom žádná
- AJP FANS CZ
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 385
- Založená vlákna
- Motorka: AJP PR5 2015, AJP PR5 2016, Gas Gas TXT 280
- Věk: mladý
- Web
- 3 4
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
Zdar, po menší velmi zajímavé diskuzi výše přidávám další pokálený kecy o údržbě bezúdržbové motorky.
Na minulé vyjížďce byla urvána spodní příruba na chladiči - při nešikovném položení brnkla nešťastně větev - vytekla chladící kapalina - motorka KO - chladič šel dnes na letování, bude snad příští týden. (nemám foto - ilustrační pouze). Oprava ráfku - před několika měsíci dostalo zadní kolo slušný zásah - nakopnutej ráfek (nemám foto). Výměna zadních pneu (někým zatracovaná, někým opěvovaná Mitas C18 a klasika XT754), dopředu lehce jetá po závodnících. Výměna duší, za ty supr tlustý Dunlop snad 3,5 nebo 4 mm. Výměna ložisek v předním kole (teprve objednáno) - po smrti nejsou, ale při otáčení kola slyšet jsou - první výměna po 5200 km u starého AJP přední ložisko: SKF 6004 RS C3. K tomu Gufera - přední: 25x42x7 NBR-WAS Dichtomatik. (za nula nula prdlačky) Preventivně objednány ložiska do zadního kola (na starém AJP byly měněny jednou v cca 2500 km - nevím přesně), stále jsou v dobrém stavu. Na novém AJP po 2300 km stále originální ložiska, vše ok. Zadní ložiska označení: SKF 6005 RS C3, Gufero 30x47x7 NBR-WAS/GP Rubena. Srovnání levého chladiče + výroba z 4mm pásoviny: Levý chladič na starém AJP dostal někde (už ani nevím kde ) větší zásah, kdy se už slušně prohnul. Opatrně jsem ho přes dřevěný špalek srovnal, vyrovnal tenoučkým šroubovákem žebra po otlačeninách (na foto je stav před) a vyrobil svépomocí a za pomoci kotoučové brusky pořádné chrániče chladičů. Funkční to bude, estetické nic moc. Bohužel mašina na řezání vodním paprskem mi přijde až příští týden, řezání plasmou se mi používat nechtělo Srovnání Blasteru
Zítra přijde na řadu preventivní mazání přepákování - na starém AJP bylo měněno ložisko na cca 3500 km (ale nikdy nebylo namazané). Tak teď v 5200 bychom ho namazali. U druhého AJP to samé (najeto 2300, ložisko stále ok - namažene). Sedlo: Už přes rok máme roztržené sedlo. Nevíme, jak se to stalo, ale koženka a molitan kolem byla velmi ztvrdlá (ne postupem času, ale zničeho nic - benzín, bláto??? nevím co to zapříčinilo). Každopádně se zeptáme místní čalounice, jestli by to nějak dokázala sdrátovat - chceme funkčnost na estetiku dlabu. Nový potah stojí 1000 Kč.
Brzdové destičky přední jsou stále ok, zadní to samé (na obou motorkách). Na staré byly destičky měněny na cca 2000 km - zadní praskly po tom, co jsme zohnuli kotouč, přední jsme vyměnili, že jsme tam dali lepší sintrované, aby to líp brzdilo - změna žádná, takže máme náhradní doma.
Snad jsem na nic nezapomněl, kdyžtak hodím edit.
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
AJP FANS CZ:
Jak se to rozebírá takhle špinavý , sedlo mám možná ještě víc potrhané, na to to nejezdí. Ps: před chvílí si odvezli kluci z Plzně mou kadla, kadla, kuck, kuck motorku.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
jopr:
Si delas prdel, ze uz to zas nejede? Tu svou vyplnenou servisku radsi spal, at nikdo pri pripadnym prodeji nevidi, co je to za sypak
- AJP FANS CZ
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 385
- Založená vlákna
- Motorka: AJP PR5 2015, AJP PR5 2016, Gas Gas TXT 280
- Věk: mladý
- Web
- 3 4
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
jopr: co s tím děláš člověče pořád? Je to na nic vrtat se v tom, když je to špinavý. JSem měl chvilku čas na rozebrání, abych v pátek stihnul hodit pneu na srovnání a chladič na letování, na mytí nezbyl
Editoval AJP FANS CZ (24.10.2016 10:47:17)
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
Janek: Ajp fans : Asi nějaký bludný kořen (páteční směna). Byl jsem po 5-ti týdnech zajezdit, těšil jsem se jak malej kluk. Pohoda vyjížďka (80 km ) lehčí výjezdy, potoky atd. a cca po 60 km zas na volnoběh vylítly otáčky na max. a po chcípnutí zase kolísavý, tak jsem dojel dom a volal. Byli ze mě na mrtvici , že to není možný ( nová říd. jdnotka). Na diagnostice jim to nic neukazuje, tak tam musí tu jednotku něco kurvit, Portugalci navrhli vyměnit lambdu, ale Prochy říkal, že prolezou komplet elektřinu, zajdem na večeři a 4 měsíce o mě nechce slyšet , říkám jo , já přes zimu nebudu jezdit . Aspoň jsme pokecali . Někde se tu řešila rychlost a převody, tak jsem to taky prubnul. Převod 12/52 max. rychlost 114 km/h ( motor řve jako kr..., jízda v poho ani to moc neplave, vibrace od př. kola) 100km/h ( motor dost vytočenej, vibrace jsou menší a kdyby motor netrpěl, dalo by se tak jezdit) 90km/h (motor na můj vkus pořád lehce trpí, mírné vibrace od př. kola, ale jízda ok) 80km/h (vše ok a nuda). Ideál rychlost 85 km/h.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
Johny5:
To budu asi já, já tlačim pořád
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
- super-biker
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 55
- Založená vlákna
- Místo: Jihlava
- Motorka: AJP PR5 250 Enduro
- Věk: 30
- 0 0
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
čau AJPFans, určitě udělej přepákování, já ho dělal při cca 2000 Km a některá ložiska byla zarezlá i čepy byly od rzi a vevnitř v ložiskách byla voda, sice sem to nakonec z úsporných důvodů v benzínu rozhejbal a pořádně promazal a dal slib že to minimálně 2x ročně to rozhodím (spíš častěji, bohužel ochrana proti vniknutí vody je bídná). Nicméně je jisté že do budoucna bude výměna ložisek nutná, jsou tam ložiska HK 2020 2RS a je jich tam hafo, tak to moc levné není, čepy také nebudou zadarmo. Obrázky mám v deníku moto na motorkářích.
- super-biker
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 55
- Založená vlákna
- Místo: Jihlava
- Motorka: AJP PR5 250 Enduro
- Věk: 30
- 0 0
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
jopr napsal(a):Janek: Ajp fans : Asi nějaký bludný kořen (páteční směna). Byl jsem po 5-ti týdnech zajezdit, těšil jsem se jak malej kluk. Pohoda vyjížďka (80 km ) lehčí výjezdy, potoky atd. a cca po 60 km zas na volnoběh vylítly otáčky na max. a po chcípnutí zase kolísavý, tak jsem dojel dom a volal. Byli ze mě na mrtvici , že to není možný ( nová říd. jdnotka). Na diagnostice jim to nic neukazuje, tak tam musí tu jednotku něco kurvit, Portugalci navrhli vyměnit lambdu, ale Prochy říkal, že prolezou komplet elektřinu, zajdem na večeři a 4 měsíce o mě nechce slyšet , říkám jo , já přes zimu nebudu jezdit . Aspoň jsme pokecali . Někde se tu řešila rychlost a převody, tak jsem to taky prubnul. Převod 12/52 max. rychlost 114 km/h ( motor řve jako kr..., jízda v poho ani to moc neplave, vibrace od př. kola) 100km/h ( motor dost vytočenej, vibrace jsou menší a kdyby motor netrpěl, dalo by se tak jezdit) 90km/h (motor na můj vkus pořád lehce trpí, mírné vibrace od př. kola, ale jízda ok) 80km/h (vše ok a nuda). Ideál rychlost 85 km/h.
Jppr: Mě začala motorka na volnoběh být neklidná (lítali otáčky) poté co jsem to položil v poli vysušeném na troud, všude bylo plno drobného prachu, jezdil sem tam a dělal blbosti a prvně sem si myslel že, jsem zasral vzduchový filtr, nicméně příčina byla v lanku od plynu, normálně se do něj dostal prach a drhlo a proto to nedrželo volnoběh, stačilo lanko demontovat, prolít ho olejem a najednou motorka jela úplně v pohodě, tak skus promazat lanko plynu! třeba to pomůže, ta řídící jednotka je na to hodně citlivá, také nezapoměn mít dostatečnou vůli na lanku plynu, větší je lepší než mít moc malou.
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
super-biker:
To lanko jsem dělal při minulé poruše volno. otáček (+další věci ), tím to nebylo. Teď prostě během jízdy otáčky vylítly a pak kolísaly, jako když ubíraš a přidáváš plyn. O tom přepáčku jsem se bavil s Prochym, když byl teď u mě, říkal že mluvil s Ajp Fans, Jak teď dal fotky rozebraných motek. Ptal jsem se ho na kolik to vyjde, udělat přepáčko a myslím že říkal 1500, tak jsem mu řekl, že to je málo a ať mi ho klidně udělá.
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
- AJP FANS CZ
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 385
- Založená vlákna
- Motorka: AJP PR5 2015, AJP PR5 2016, Gas Gas TXT 280
- Věk: mladý
- Web
- 3 4
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
Po rozebrání přepákování na novém AJP jsme zjistili, že to ložisko už je taky po smrti - motorka je teď u pana Hory - nemám čas na to. Už minule nám Hora říkal, že ta ochrana ložiska přepákování není nejlepší, hlavně doporučil při mytí motorky tam moc nestříkat vapkou nebo silným proudem. Od výroby to přepákování není moc namazaný (stejný problém jako na Betách - známí si koupí nové bety a první co udělají, rozeberou přepákování a namažou).
Avšak když jsme rozebrali přepáčko na starém AJP, které už Hora dělal (po 1500 km) bylo krásně namazaný, nikde stopy rzi a udělal tam i takové papírové prachovky. Takže tím to trochu vylepšíl a věřím, že to vydrží o fous dýl.
cca 1500 jsme platili taky za přepákování u Hory (vč. práce mylsím)
SUperbiker: supr záznam v deníku, jen tak dál
E: o prázdinách mi taky otáčky vylítly a jen občas klesly. Jsem z toho byl celej špatnej, čím to je. A bylo to už žádnou vůlí na lanku plynu. Osobně nesnáším, když má plyn vůli - strašně to ruší při jízdě, ale alespoň miniaturní tam být musí. Takže se plyn o fous povolil a ok. Zatáčení na napjatost neměla vliv - klasický příklad z pionýra - že když zatočím na jednu stranu - volnoběh jak sviňa, když na druhou je akorát
Editoval AJP FANS CZ (26.10.2016 08:48:39)
- babaexc
- Uživatel
- Fotogalerie
- 0 0
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
Ještě jsem na to nekoukal ale přes zimu to rozdělám a nacpu všude maznice (kyvka,přepákováni) dělam to u všech stojů co jsem měl a pokud se tam sem tam něco natlači a voda vytlači vydrži to nesrovnatelně a nemusi se to furt rozdělávat.
- WoxmenRX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Motorka: Červená 350
- Věk: 23
- 0 0
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
Přidán mou zkušenost. Přepáčko na Betě jsem rozdělal v 50mth bylo namazaný a čistý. To samozřejmě nemění nic na tom, že namazat to hned po koupi není od věci.
Rada od zkušenějšího je k nezaplacení.
Re: AJP PR5 - Reinkarnace XR250?
No o tý vapce na přepáčko Prochy taky mluvil, že to není nejlepší medicína. Říkal, že nějaký kluk co jezdí závody to rozebírá ( maže ) dvakrát do roka. No s mým nájezdem km to udělám dvakrát za život
Nad nikým se nepovyšuj, před nikým se neponižuj
|