INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM 525,530 exc vs 450 exc
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
solidus napsal(a):Ahoj pánové, tak jsem po dovče a moje první kroky vedly do garáže. Tím víc, co tu napsal Petardak.
Takže jsem shodil nádrž, víko ventilů, srovnal si tečku na motoru s tečkou na ozubeném kole pro rozvodový řetízek, vyndal měrky a šel na to Celé jsem to dělal OSMKRÁT - změřil, zadním kolem "projel" celý cyklus, znovu tečka proti tečce a nové měření. V prvních dvou případech jsem měl problém kamkoliv dostat 0.05, někam i 0.02, to už jsem si zavolal kámoše, aby se mnou kontroloval "tečky", v šesti dalších byly výsledky vždy stejné - obě vůle na sání 0.12, jeden výfuk 0.12, druhý 0.15, to by mělo být vše ok.
Má někdo vysvětlení, proč při prvních dvou měřeních mi to nevycházelo? Motor není v rámu úplně kolmo k zemi (navíc jsem jí dal na stojan tak, že přední kolo bylo na zemi a zadní ve vzduchu, abych s ním mohl pohodlně točit a měla oporu), takže je potřeba srovnat si tečky s osou motoru a ne kolmo na zem. Pokud jsem tečku "přejel", tak při prvních dvou měřeních jsem to srovnal otáčením kolem do protisměru, v ostatních šesti, když jsem přejel, "objel" jsem nové kolo. Ale to podle mě nemůže mít vliv.
Projel jsem několik videí na UT a všichni to dělají naprosto přesně jako já - já jako oni teda Zas to není raketový inženýrství, že jo.....
inženirstvi to neni:-)nemaš nahodou lehce projetou vačku?nebo vyčochtana ložiska na vačce???to by vysvetlovalo ten rozdil v mereni.
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
solidus napsal(a):Ahoj pánové, tak jsem po dovče a moje první kroky vedly do garáže. Tím víc, co tu napsal Petardak.
Takže jsem shodil nádrž, víko ventilů, srovnal si tečku na motoru s tečkou na ozubeném kole pro rozvodový řetízek, vyndal měrky a šel na to Celé jsem to dělal OSMKRÁT - změřil, zadním kolem "projel" celý cyklus, znovu tečka proti tečce a nové měření. V prvních dvou případech jsem měl problém kamkoliv dostat 0.05, někam i 0.02, to už jsem si zavolal kámoše, aby se mnou kontroloval "tečky", v šesti dalších byly výsledky vždy stejné - obě vůle na sání 0.12, jeden výfuk 0.12, druhý 0.15, to by mělo být vše ok.
Má někdo vysvětlení, proč při prvních dvou měřeních mi to nevycházelo? Motor není v rámu úplně kolmo k zemi (navíc jsem jí dal na stojan tak, že přední kolo bylo na zemi a zadní ve vzduchu, abych s ním mohl pohodlně točit a měla oporu), takže je potřeba srovnat si tečky s osou motoru a ne kolmo na zem. Pokud jsem tečku "přejel", tak při prvních dvou měřeních jsem to srovnal otáčením kolem do protisměru, v ostatních šesti, když jsem přejel, "objel" jsem nové kolo. Ale to podle mě nemůže mít vliv.
Projel jsem několik videí na UT a všichni to dělají naprosto přesně jako já - já jako oni teda Zas to není raketový inženýrství, že jo.....
Při přejeti značek se otáčí motorem dokola,ne zpátky! Při otáčení motorem zpátky jenom na značky se vůle v mechanismu rozvodů/ motoru vymezí opačně a pak na ventilu bude jiná hodnota vůle.
Někdo jinej to určitě vysvětlí líp.
Z founu je to psaní nahouno.
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
solidus napsal(a):Ahoj pánové, tak jsem po dovče a moje první kroky vedly do garáže. Tím víc, co tu napsal Petardak.
Takže jsem shodil nádrž, víko ventilů, srovnal si tečku na motoru s tečkou na ozubeném kole pro rozvodový řetízek, vyndal měrky a šel na to Celé jsem to dělal OSMKRÁT - změřil, zadním kolem "projel" celý cyklus, znovu tečka proti tečce a nové měření. V prvních dvou případech jsem měl problém kamkoliv dostat 0.05, někam i 0.02, to už jsem si zavolal kámoše, aby se mnou kontroloval "tečky", v šesti dalších byly výsledky vždy stejné - obě vůle na sání 0.12, jeden výfuk 0.12, druhý 0.15, to by mělo být vše ok.
Má někdo vysvětlení, proč při prvních dvou měřeních mi to nevycházelo? Motor není v rámu úplně kolmo k zemi (navíc jsem jí dal na stojan tak, že přední kolo bylo na zemi a zadní ve vzduchu, abych s ním mohl pohodlně točit a měla oporu), takže je potřeba srovnat si tečky s osou motoru a ne kolmo na zem. Pokud jsem tečku "přejel", tak při prvních dvou měřeních jsem to srovnal otáčením kolem do protisměru, v ostatních šesti, když jsem přejel, "objel" jsem nové kolo. Ale to podle mě nemůže mít vliv.
Projel jsem několik videí na UT a všichni to dělají naprosto přesně jako já - já jako oni teda Zas to není raketový inženýrství, že jo.....
Ventily se měří v horní úvvrati pístu v kompresi = máš skoro celý zdvih pístu na obě strany než najede vačka do ventilů. Právě proto bych chybu v měření hledal ve špatném nastavení té správné horní úvrati ( ne střih ) .
Co shoří neshnije
- solidus
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 129
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
- 0 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
Dneska jsem ji ráno projel a teď jsem byl přeměřit vůle znovu. Kolem "na tečky" jsem točil vždy jen po směru jízdy a hodnoty jsou stejné, jak jsem psal posledně, tzn. 0.15 jeden vejfuk a zbytek 0.12
Zas jsem o něco moudřejší.
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
MotoDriver napsal(a):Při přejeti značek se otáčí motorem dokola,ne zpátky! Při otáčení motorem zpátky jenom na značky se vůle v mechanismu rozvodů/ motoru vymezí opačně a pak na ventilu bude jiná hodnota vůle. Někdo jinej to určitě vysvětlí líp. Z founu je to psaní nahouno.
Úhel zavření ventilu na vačce je větší, než úhel otevření, takže značka +/- x stupňů sem tam nemůže hrát roli. Jen pozor, aby ses netrefil na automatický dekompresor, ale to by ovlivnilo jen Výfukový ventily, ale to bys musel být pár stupňů před hú. Na aretaci motoru pro seřizování vůlí ventilu budeš mít někde spešl otvor - asi z boku nebo zepředu motoru - najdeš v manuálu , pokud to neumíš najít třeba i okem. Pokud budeš ve správný poloze pro nastavení, je podle mě jedno, jestli ji donastavíš pootočením motoru zpět .... Taky pozor na olej, něco málo ti vytěsní, ale to je minimum
- solidus
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 129
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
- 0 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
Máš pravdu, ten otvor pro aretaci jsem na nějakém videu zahlédl, ale použili ho až pro aretaci při výměně podložek ventilů. V nejbližších dnech provedu měření ještě jednou a použiju tuhle aretaci, abych měl jistotu.
- MotoDriver
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1792
- Založená vlákna
- Místo: Mechov
- Motorka: 250f
- Věk: 40 a víc
- Tel: mám
- 13 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
Janek napsal(a):MotoDriver napsal(a):Při přejeti značek se otáčí motorem dokola,ne zpátky! Při otáčení motorem zpátky jenom na značky se vůle v mechanismu rozvodů/ motoru vymezí opačně a pak na ventilu bude jiná hodnota vůle. Někdo jinej to určitě vysvětlí líp. Z founu je to psaní nahouno.
Úhel zavření ventilu na vačce je větší, než úhel otevření, takže značka +/- x stupňů sem tam nemůže hrát roli. Jen pozor, aby ses netrefil na automatický dekompresor, ale to by ovlivnilo jen Výfukový ventily, ale to bys musel být pár stupňů před hú. Na aretaci motoru pro seřizování vůlí ventilu budeš mít někde spešl otvor - asi z boku nebo zepředu motoru - najdeš v manuálu , pokud to neumíš najít třeba i okem. Pokud budeš ve správný poloze pro nastavení, je podle mě jedno, jestli ji donastavíš pootočením motoru zpět .... Taky pozor na olej, něco málo ti vytěsní, ale to je minimum
Nás to tak učili na učnˇáku,že se to má celý přetočit a nebo kdyžuž nazpátek tak to otočit více nazpět a pak najet na značky/střih.Je mě jasný,že v těch rozvodech/motorech jsou nějaký rozdíly,ale ta vůle v celým mechanismu,vždycky nějaká bude.
Je to barva, kterou mám prostě rád Modrá je dobrá, už je to tak.
- YZ 450
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 697
- Založená vlákna
- Místo: VVP Libavá
- Motorka: SV 1000S,KTM 525 EXC,KTM 990 Adventure
- Věk: 41 let
- Tel: 732 913 143
- 1 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
MotoDriver napsal(a):Janek napsal(a):MotoDriver napsal(a):Při přejeti značek se otáčí motorem dokola,ne zpátky! Při otáčení motorem zpátky jenom na značky se vůle v mechanismu rozvodů/ motoru vymezí opačně a pak na ventilu bude jiná hodnota vůle. Někdo jinej to určitě vysvětlí líp. Z founu je to psaní nahouno.
Úhel zavření ventilu na vačce je větší, než úhel otevření, takže značka +/- x stupňů sem tam nemůže hrát roli. Jen pozor, aby ses netrefil na automatický dekompresor, ale to by ovlivnilo jen Výfukový ventily, ale to bys musel být pár stupňů před hú. Na aretaci motoru pro seřizování vůlí ventilu budeš mít někde spešl otvor - asi z boku nebo zepředu motoru - najdeš v manuálu , pokud to neumíš najít třeba i okem. Pokud budeš ve správný poloze pro nastavení, je podle mě jedno, jestli ji donastavíš pootočením motoru zpět .... Taky pozor na olej, něco málo ti vytěsní, ale to je minimum
Nás to tak učili na učnˇáku,že se to má celý přetočit a nebo kdyžuž nazpátek tak to otočit více nazpět a pak najet na značky/střih.Je mě jasný,že v těch rozvodech/motorech jsou nějaký rozdíly,ale ta vůle v celým mechanismu,vždycky nějaká bude.
Souhlasim.S motorem pri nastavovani rozvodu VŽDY tocit ve smeru otacek motoru.A nebo,jak bylo psano,kdyz uz zpet,tak o kus vic a pak znovu ve smeru otacek motoru!
Lepší být první v pekle,než druhej v nebi.. Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho jen ti nejlepší!
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
YZ 450 napsal(a):Souhlasim.S motorem pri nastavovani rozvodu VŽDY tocit ve smeru otacek motoru.A nebo,jak bylo psano,kdyz uz zpet,tak o kus vic a pak znovu ve smeru otacek motoru!
A proč u této motorky? Neřeším všeobecně nebo něco jinýho. Jinak se neřeší nastavení rozvodů, ale seřízení ventilů
- YZ 450
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 697
- Založená vlákna
- Místo: VVP Libavá
- Motorka: SV 1000S,KTM 525 EXC,KTM 990 Adventure
- Věk: 41 let
- Tel: 732 913 143
- 1 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
Janek napsal(a):YZ 450 napsal(a):Souhlasim.S motorem pri nastavovani rozvodu VŽDY tocit ve smeru otacek motoru.A nebo,jak bylo psano,kdyz uz zpet,tak o kus vic a pak znovu ve smeru otacek motoru!
A proč u této motorky? Neřeším všeobecně nebo něco jinýho. Jinak se neřeší nastavení rozvodů, ale seřízení ventilů
Nastaveni rozvodu ma primou souvislost s natocenim vacky a tim padem i s nastavenim ventilove vule.Netvrdim ze to tvuj problem vyresi,ale tohle je zaklad.
Lepší být první v pekle,než druhej v nebi.. Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho jen ti nejlepší!
- solidus
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 129
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
- 0 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
kucí, takže ...
Měřil jsem to ještě jednou a sedí to, jak jsem psal. Takže vůle na ventilech by měly být v tolerancích. Vracím se tedy k mému problému se startováním.
Teplá po chcípnutí (ať už chcípákem, nebo prostě se někde zamrdám, že mi to zdechne), tak pokud ihned zmáčku startér, tak chytne ať už s kvaltem (se spojkou) nebo na neutrál. Klidně 10x za sebou. Nechám stát půl minuty a už jen točí startér a nic. Chystám se vyndat a vyčistit karbec, to jsem ještě nedělal. Baterka nová, zkoušel jsem i přes kabely připojit auto a taky žádný rozdíl. Volnoběh drží studená se sytičem i pak teplá bez něj. Nic dalšího závadného na moto nepozoruji. Svíčka nová, pokud ji vyndám, je ok.
Podle infa od pár lidí, začínám mít pocit, že je to vlastnost a ne vada
Na m.cz jsem četl u stejné moto, ale ročník 2004, snímač v zápalku. Dá se to nějak diagnostikovat, že je KO? Co můžu ještě udělat?
díky
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
solidus napsal(a):kucí, takže ...
Měřil jsem to ještě jednou a sedí to, jak jsem psal. Takže vůle na ventilech by měly být v tolerancích. Vracím se tedy k mému problému se startováním.
Teplá po chcípnutí (ať už chcípákem, nebo prostě se někde zamrdám, že mi to zdechne), tak pokud ihned zmáčku startér, tak chytne ať už s kvaltem (se spojkou) nebo na neutrál. Klidně 10x za sebou. Nechám stát půl minuty a už jen točí startér a nic. Chystám se vyndat a vyčistit karbec, to jsem ještě nedělal. Baterka nová, zkoušel jsem i přes kabely připojit auto a taky žádný rozdíl. Volnoběh drží studená se sytičem i pak teplá bez něj. Nic dalšího závadného na moto nepozoruji. Svíčka nová, pokud ji vyndám, je ok.
Podle infa od pár lidí, začínám mít pocit, že je to vlastnost a ne vada
Na m.cz jsem četl u stejné moto, ale ročník 2004, snímač v zápalku. Dá se to nějak diagnostikovat, že je KO? Co můžu ještě udělat?
díky
4kusy exc(2008...2011)x stejny pribeh hq 450...510..(2010)stejny problem,exc 450 ...500 2013(strikačka)bez problemu,
ted 2t a na drnc proste na to šlapni,a nereš:-)
- Fireman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 504
- Založená vlákna
- Místo: J.Č.
- Motorka: KTM 525 exc
- Věk: 32
- Tel: 150
- 8 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
solidus napsal(a):kucí, takže ...
Měřil jsem to ještě jednou a sedí to, jak jsem psal. Takže vůle na ventilech by měly být v tolerancích. Vracím se tedy k mému problému se startováním.
Teplá po chcípnutí (ať už chcípákem, nebo prostě se někde zamrdám, že mi to zdechne), tak pokud ihned zmáčku startér, tak chytne ať už s kvaltem (se spojkou) nebo na neutrál. Klidně 10x za sebou. Nechám stát půl minuty a už jen točí startér a nic. Chystám se vyndat a vyčistit karbec, to jsem ještě nedělal. Baterka nová, zkoušel jsem i přes kabely připojit auto a taky žádný rozdíl. Volnoběh drží studená se sytičem i pak teplá bez něj. Nic dalšího závadného na moto nepozoruji. Svíčka nová, pokud ji vyndám, je ok.
Podle infa od pár lidí, začínám mít pocit, že je to vlastnost a ne vada
Na m.cz jsem četl u stejné moto, ale ročník 2004, snímač v zápalku. Dá se to nějak diagnostikovat, že je KO? Co můžu ještě udělat?
díky
Ahoj, nečetl jsem co všechno si už řešil, ale nabízí se problém s hladinou v karburátoru (ventilek na plováku). Může ti propouštět = po delší době se "uleje" a nenastartuješ.
Co shoří neshnije
- solidus
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 129
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
- 0 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
mrknu na karbec a dám vědět.
Alf666 mě tím straší už dýl, že je to prostě vlastnost hele, chci letos koupit hodně novější nebo novou kačenu, páč mě enduro opravdu dostalo. A nechci prodávat motorku, o kterou se sice starám, pečuju, měním vše, co je potřeba (a dělá mi to radost) s nevyřešeným e-startováním.
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
sirr napsal(a):solidus napsal(a):mrknu na karbec a dám vědět.
Alf666 mě tím straší už dýl, že je to prostě vlastnost hele, chci letos koupit hodně novější nebo novou kačenu, páč mě enduro opravdu dostalo. A nechci prodávat motorku, o kterou se sice starám, pečuju, měním vše, co je potřeba (a dělá mi to radost) s nevyřešeným e-startováním.
Řek bych že se jedná o vadu, kterou mnoho uživatelů nedokázalo odstranit, proto zlidověla...(prodejce ti stroj prodal s vadou..?) Je to asi nemoc karburátorových 4T strojů. Základ je 100% ok baterie, těsnost výfuku z válce, příruby sání karburátoru, a na vině asi bude směs - stav a seřízení karburátoru (falešné přisávání, obohacování...v různých režimech..) Když jí točíš : - používáš páčku pro teplé starty?, mění se nějak chod? Má chuť chytnout? (přivádíš teplému motoru čerstvý vzduch) - ochuzuješ - před startem 2X práskneš plynem naprázdno? mění se nějak ..má chuť?nebo jen "ždíme" ..bez škytnutí - obohacuješ směs - když jí točíš, a přidáváš plyn, jaký je chod..? - obohacuješ směs - když jí točíš, skus pustit sitič...- obohacuješ směs
je to velké laborování, má nato vliv hodně věcí... třeba PETRADÁK by věděl víc...
nema to žadnou pačku pro teply starty,2x praskne plynem...už to nenatoči vubec
- solidus
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 129
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
- 0 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
Packu mam v krabici, demontová ji asi předchozí majitel.
Za chvili napíšu vic.
- solidus
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 129
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
- 0 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
sirr - prodávající studenou (sahal jsem si) motorku nastartoval na sytič a e-start. Pak jsme ji vzali ven, sněžilo (možná si vzpomínáte na kalamitu 29.2. letos), projeli a po chcípnutí na startér chytala. Už si nepamatuju, jestli od chcípnutí uběhla nějaká doba nebo jsme ji startovali hned (což jediné funguje i teď).
Pak jsme ji vezli na vozejku asi 100km ve vánici (teď si uvědomuju, že jsme nevypli béňo a pod motorkou bylo nachcáno ve vozejku). Druhý den mi nechytala ani na nakopávačku, startér jen točil. V té době jsem sahal bohužel na volnoběžné otáčky (ne na bohatost směsi). Dal jsem novou baterii (typ dle manuálu). Kopnul jsem tak 50x během dvou hodin a nic. Po dolití nového benzínu a výměně svíčky na nožní ok.
Odpovědi: - páčka pro teplé starty je demontovaná předešlým majitelem - 2x prásknu plynem naprázdno a studenou ji pak nenakopnu, dokud ji nenechám chvíli bejt, u teplé to samé - když ji točím a přidám plyn - na neutrál se normálně adekvátně zvyšují otáčky (jezdím silnici a chová se to podle mě správně). neškytá, nekucká, nedusí se. Pokud s kvaltem, motorka normálně IHNED zrychluje, necítím žádné zpoždění v reakci, žádný výkonový propad třeba ve středních otáčkách apod. Samozřejmě nemám zatím schopnosti z ní mačkat maximum, ale reakce plyn-motor je podle mě absolutně v pořádku. - pokud přidám sytič a mám kvalt, motorka zrychlí. To samé, pokud jedu se sytičem a "vypnu" ho, motorka zpomalí. Myšleno jako kdybych ubral nebo přidal plyn.
Pokud přidám plyn těsně potom, co ji nakopnu studenou, tak ji samozřejmě udusím a pak mi nejde nastartovat.
Pokud někde lehnu. Tak vypnu béňo, naklopím na stranu, 2x prošlápnu a pak kopnu a chytí. Samozřejmě jen na kopačku. Na startér jen točí. Pokud tohle neudělám, tak je to fakt porod nakopnout ulitou mrchu :-D
Mrknu se na nětěsnosti karbec-motor-svod-výfuk, ale nic si nevybavuju, že by bylo NOK.
Jak jste asi pochopili, alf666 mi párkrát radil po telefonu, za což mu děkuji, vždycky si udělal čas.
- solidus
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 129
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC-f 350 2018; Triumph Speed Triple 1050 2009
- 0 0
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
sirr - podle toho popisu u tý páčky to ale chápu tak, že je to sytič ovládanej na řidítkách ne? Dodává extra benzín pro studený start. Takhle je to tak napsané, pro teplý se nepoužívá.
Re: KTM 525,530 exc vs 450 exc
solidus: Ta páčka je jen ovládání sytiče.
|