INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
- sykator
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 384
- Založená vlákna
- Motorka: Honda 450 CRF, KTM 250 EXC
- Věk: 28
- 2 0
Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Zdar pánové,
již několik týdnů řešim problém s moto a to ,že mi odcházejí svíčky od doby co sem si nechal udělat v zimě GO (píst + ojnice). Při první vyjížďce po GO mi odešla svíčka cca po 1 mth s tím, že se mi podařilo najít příčinu a tou byl o špatně vedené lanko od sytiče (u mé EXC je sytič vedený na řídítko nad dorazem nádrže), které bylo trochu napjaté a směs tedy byla bohatší.
Po této "opravě" se motorka začala chovat normálně, ale další svíčka vydržela pouze 5 mth -> neodešla během jízdy, ale motorku sem nemoh před další vyjížďkou nastartovat. Vyměnil jsem tedy svíčku a jezdil cca další 4 mth. Při poslední vyjížďce minulý týden mi po hodině ježdění začal tarokovat motor, tak jsem dal plný plyn a uháněl k domovu. Vytočený motor měl evidentní úbytek otáček na vršku, nicméně jsem domu dorazil. motorka chcípla hned jak sem vykop neutrál a když sem svíci vytáh a vyzkoušel zda dává jiskru tak nula.
Začínám být trochu bezradný páč z toho co sem tu přečet tak to vypadá na problém s Elektrikou.
Zde ještě pár detailů: • Svíčku jezdím BR8ECM - jezdil sem na ně celý minulý rok a každá mi vydržel cca 30 mth což by se dalo přisuzovat mé jizdě na půl plynu • Po GO sem se nehrabal v karburátoru -> tzn. stejné nastavení jako minulou sezonu • směs je nastavená spíše bohatší ale motorka se na volnoběh nepřehlastává a když sem dal novou svíčku tak průběh otáček byl plynulý bez mezer, tarokování atd…. • Celkově má moto najeto 320 mth-> bohužel jsem již 3-tí majitel takže ručim jen za posledních 90 mth.
A teď moje otázka, máte někdo zkušenosti s diagnostikováním problému v elektrice - Co, kde, jak?
Editoval sykator (21.04.2015 10:55:44)
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
sykator: A jak si sundával motor nepoškodil jsi kabel z indučky nebo fajfku ? , mrkni jestli není naprasklá fajfka a kabel stačí zlomit a je to v prd... A navíc 300mth už je dost. Začal bych cestou nejmenšího odporu, a to tím že bych tyto věci zkontroloval popř. půjčil s jiné moto. Pak přeměřit zápalko. Mě se na mojí moto 2T. uchcávali svíčky z důvodu špatného plovákového ventilu, tím byla vysoká hladina a uchcávalo se to ale to asi nebude tvůj případ , protože mě to blbě drželo volnoběh.
i pád na držku je pohyb vpřed.
- chalka
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2130
- Založená vlákna
- Místo: Vysočina
- Motorka: WR450F
- Web
- 7 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
curcab:
Začal bych prkotinama. Dělal ti tu motorku někdo nebo sis to dělal sám? Není blbě danej stator? (změněný předstih?). A ještě jednou bych se zaměřil na ten sytič. S karbíkem jsi vůbec nic nedělal? Není nějakej bordel na ventilku co zavírá plovák? Pohlá hladina? Předpokládám, že vzducháč máš čisťounkej...
Jestli motorka s novou svíčkou jezdí bez problémů 5 mth, pak svíčka odejde, je to 100% způsobeno bohatou směsí.
- sykator
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 384
- Založená vlákna
- Motorka: Honda 450 CRF, KTM 250 EXC
- Věk: 28
- 2 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
curcab napsal(a):sykator: A jak si sundával motor nepoškodil jsi kabel z indučky nebo fajfku ? , mrkni jestli není naprasklá fajfka a kabel stačí zlomit a je to v prd... A navíc 300mth už je dost. Začal bych cestou nejmenšího odporu, a to tím že bych tyto věci zkontroloval popř. půjčil s jiné moto. Pak přeměřit zápalko. Mě se na mojí moto 2T. uchcávali svíčky z důvodu špatného plovákového ventilu, tím byla vysoká hladina a uchcávalo se to ale to asi nebude tvůj případ , protože mě to blbě drželo volnoběh.
Kabel od fajfky je tam "novej" cca 100 mth společně sfajfkou. Nicméně když sem teď naposledy zkoušel naprázdno svíčku tak při vyndavání svíčky z motoru sem stáhnul fajku z kabele a všim sem si trochu oxidace na tom trnu na který se kabel do fajky "nabodne.
Jinak servis sem si sám nedělal ale dával sem to servismanovi u nás kam dávaj kamarádi motorky delší dobu a neslyšel sem že by něco dokonil...
Jako taky mě napadlo kouknout na karbec -> to bych asi udělal o víkend...
- sykator
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 384
- Založená vlákna
- Motorka: Honda 450 CRF, KTM 250 EXC
- Věk: 28
- 2 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Bahnak1991 napsal(a):jakej dáváš olej a poměr
Před GO sem dával Bel ray Si7 s poměr 1:50 a od doby GO sem přešel na MOTUL 800 též s poměrem 1:50 akorát první nádrž po pístu sem dal 1:40 na radu servismana
- sykator
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 384
- Založená vlákna
- Motorka: Honda 450 CRF, KTM 250 EXC
- Věk: 28
- 2 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
chalka napsal(a):curcab:
Začal bych prkotinama. Dělal ti tu motorku někdo nebo sis to dělal sám? Není blbě danej stator? (změněný předstih?). A ještě jednou bych se zaměřil na ten sytič. S karbíkem jsi vůbec nic nedělal? Není nějakej bordel na ventilku co zavírá plovák? Pohlá hladina? Předpokládám, že vzducháč máš čisťounkej...
Jestli motorka s novou svíčkou jezdí bez problémů 5 mth, pak svíčka odejde, je to 100% způsobeno bohatou směsí.
Jak sem psal GO sem si sám nedělal. Zapalování sem nekontroloval a jak poznám správnou pozici statoru? Doma mám v počítači manuál k motoru na starší KTM tak bych to zkusil pohledat... vim že sou tam udělaný rysky ale toť vše
Karbec sem čistil před GO cca 15 mth po té co sme jezdili v brutálnim bahně. ale přes zimu ho dycky stejně jako nádrž vypustim aby se mi neusazoval olej s benzínu.
Vzducháč sem zkoušel taky měnit, páč sem se obával že sem ho trochu víc namazal a blbě mi to táhne vzduch. Jediný co by s tim mohlo bejt spojený je, že sem přes zimu utěsňoval airbox silikonem v místech kde mi zadní kolo házelo nejvíc bahna...tak jedině to, že by mi obohatilo směs...
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Ako vyzera sviecka ked ju vytiahnes ? Farba, nanosy ... ?
Na otcovej KTM EXC 300 2008 je povodna sviecka uz 170 MTH - vozi sa ale len obcas. Ja som doteraz na svojich KTM vzdy menil pred sezonou - aj to len tak pre dobry pocit - nikdy mi neodisla (za sezonu dam tak 20-50 MTH).
A nahodou ti neberie olej z prevodovky ? - Hlavne ak sa pouziva prevodovy a nie motorovy 4T olej v prevodovke - tak vie zahadzovat sviecku ak si prisava .
Editoval jojkoz (21.04.2015 13:15:02)
- Kulda73
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 402
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 125 LC2, HSQ WR 125, Honda XL600
- Věk: 17
- Tel: 605482397
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
sykator napsal(a):chalka napsal(a):curcab:
Začal bych prkotinama. Dělal ti tu motorku někdo nebo sis to dělal sám? Není blbě danej stator? (změněný předstih?). A ještě jednou bych se zaměřil na ten sytič. S karbíkem jsi vůbec nic nedělal? Není nějakej bordel na ventilku co zavírá plovák? Pohlá hladina? Předpokládám, že vzducháč máš čisťounkej...
Jestli motorka s novou svíčkou jezdí bez problémů 5 mth, pak svíčka odejde, je to 100% způsobeno bohatou směsí.
Jak sem psal GO sem si sám nedělal. Zapalování sem nekontroloval a jak poznám správnou pozici statoru? Doma mám v počítači manuál k motoru na starší KTM tak bych to zkusil pohledat... vim že sou tam udělaný rysky ale toť vše
Karbec sem čistil před GO cca 15 mth po té co sme jezdili v brutálnim bahně. ale přes zimu ho dycky stejně jako nádrž vypustim aby se mi neusazoval olej s benzínu.
Vzducháč sem zkoušel taky měnit, páč sem se obával že sem ho trochu víc namazal a blbě mi to táhne vzduch. Jediný co by s tim mohlo bejt spojený je, že sem přes zimu utěsňoval airbox silikonem v místech kde mi zadní kolo házelo nejvíc bahna...tak jedině to, že by mi obohatilo směs...
tím utěsním airboxem bych to neviděl dělal jsem to kolikrát,taky aby jsi toho tam nenablil belík. Jakou má svíčka barvu,když odejde ? A 1:50,to je dost málo.Kolik je v manuálu ? A ještě mě napadlo nebero ti to olej ? zkusil bych jinou svíčku nějakou českou
Kawa Power!
- Kulda73
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 402
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 125 LC2, HSQ WR 125, Honda XL600
- Věk: 17
- Tel: 605482397
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
chalka napsal(a):curcab:
Začal bych prkotinama. Dělal ti tu motorku někdo nebo sis to dělal sám? Není blbě danej stator? (změněný předstih?). A ještě jednou bych se zaměřil na ten sytič. S karbíkem jsi vůbec nic nedělal? Není nějakej bordel na ventilku co zavírá plovák? Pohlá hladina? Předpokládám, že vzducháč máš čisťounkej...
Jestli motorka s novou svíčkou jezdí bez problémů 5 mth, pak svíčka odejde, je to 100% způsobeno bohatou směsí.
to by poznal i jízdou,kdyby to bylo bohatý.
Kawa Power!
- sykator
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 384
- Založená vlákna
- Motorka: Honda 450 CRF, KTM 250 EXC
- Věk: 28
- 2 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Kulda73 napsal(a):sykator napsal(a):chalka napsal(a):curcab:
Začal bych prkotinama. Dělal ti tu motorku někdo nebo sis to dělal sám? Není blbě danej stator? (změněný předstih?). A ještě jednou bych se zaměřil na ten sytič. S karbíkem jsi vůbec nic nedělal? Není nějakej bordel na ventilku co zavírá plovák? Pohlá hladina? Předpokládám, že vzducháč máš čisťounkej...
Jestli motorka s novou svíčkou jezdí bez problémů 5 mth, pak svíčka odejde, je to 100% způsobeno bohatou směsí.
Jak sem psal GO sem si sám nedělal. Zapalování sem nekontroloval a jak poznám správnou pozici statoru? Doma mám v počítači manuál k motoru na starší KTM tak bych to zkusil pohledat... vim že sou tam udělaný rysky ale toť vše
Karbec sem čistil před GO cca 15 mth po té co sme jezdili v brutálnim bahně. ale přes zimu ho dycky stejně jako nádrž vypustim aby se mi neusazoval olej s benzínu.
Vzducháč sem zkoušel taky měnit, páč sem se obával že sem ho trochu víc namazal a blbě mi to táhne vzduch. Jediný co by s tim mohlo bejt spojený je, že sem přes zimu utěsňoval airbox silikonem v místech kde mi zadní kolo házelo nejvíc bahna...tak jedině to, že by mi obohatilo směs...
tím utěsním airboxem bych to neviděl dělal jsem to kolikrát,taky aby jsi toho tam nenablil belík. Jakou má svíčka barvu,když odejde ? A 1:50,to je dost málo.Kolik je v manuálu ? A ještě mě napadlo nebero ti to olej ? zkusil bych jinou svíčku nějakou českou
Svíčka je do černa, ale to byla už od dob koupě (tim nechci říct že je to správně ) -> určitě udělám nějaký fotky... V manualu je dokonce 1:60 ale já mažu 1:50 kvůli tomu že občas si zajedu zajezdit na MX trať... Olej zkusim vypustit kolik ho tam bude a preventivně vyměnit, ale motka když se ohřej tak nehulí a po ježdění nemám zadělanou koncovku olejem
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
sykator: Statoru na pohled dle mě nic není, to černý je izolace a kdyby v něm byla chyba, tak pro opravu nepomůže vyměnit svíčku. Já být tebou, tak zkusím na zkoušku dát jinou indukční cívku.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Jednoduchá zkouška jestli je to v elektrice nebo bohata směs je taková: Do moto dej funkní svíci, zahřej ji projed tak at je vyplý sitič pak ji dej na stojan a nech klepat na volnoběh a zavři ventil od nádrže a poslouchej , chvilku budou otačky stejné a pak jak bude docházet benzin v plovákové komoře tak pokud je směs moc bohata tak se ti hodně zvednou otáčky a pak to zdechne (dojde benzín) protože čím menší hladina tim chudší směs a tím vyšší otáčky, pokud to zdechne bez zvýšení otáček tak je problém jinde než ve směsi, protože máš černé svíce tak to bude v elektrice. Tohle mi radilo několik odborníků a fakt to funguje.
i pád na držku je pohyb vpřed.
- Kulda73
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 402
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 125 LC2, HSQ WR 125, Honda XL600
- Věk: 17
- Tel: 605482397
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
curcab napsal(a):Jednoduchá zkouška jestli je to v elektrice nebo bohata směs je taková: Do moto dej funkní svíci, zahřej ji projed tak at je vyplý sitič pak ji dej na stojan a nech klepat na volnoběh a zavři ventil od nádrže a poslouchej , chvilku budou otačky stejné a pak jak bude docházet benzin v plovákové komoře tak pokud je směs moc bohata tak se ti hodně zvednou otáčky a pak to zdechne (dojde benzín) protože čím menší hladina tim chudší směs a tím vyšší otáčky, pokud to zdechne bez zvýšení otáček tak je problém jinde než ve směsi, protože máš černé svíce tak to bude v elektrice. Tohle mi radilo několik odborníků a fakt to funguje.
Ale,zvednou se ti otáčky pokaždý protože motor nasaje víc vzduchu žádnej,pak dojde benzín a chcípne.Takže tohle cvičení je k ničemu. bohatou poznáš podle svíce.
Kawa Power!
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Tak to je jasné že podle svíce taje podle foto černá, ale to neznamená jen bohatou směs, proto ta zkouška čti to celé když krytizujes, pokud je směs ok jemně se zvednou otačky a zdechne to , pokud je směs hodně bohata tedy tak ze uchcává svíčku do mrtva, tak se otáčky zvednou uplně nesmysně nahoru a vydrzí to docela dlouho tzn. je tam moc benzínu. vyzkoušeno funguje to. zkoušel jsem to před opravou a po opravě karbecu.(ventilu plovakove komory )
Kulda73 napsal(a):curcab napsal(a):Jednoduchá zkouška jestli je to v elektrice nebo bohata směs je taková: Do moto dej funkní svíci, zahřej ji projed tak at je vyplý sitič pak ji dej na stojan a nech klepat na volnoběh a zavři ventil od nádrže a poslouchej , chvilku budou otačky stejné a pak jak bude docházet benzin v plovákové komoře tak pokud je směs moc bohata tak se ti hodně zvednou otáčky a pak to zdechne (dojde benzín) protože čím menší hladina tim chudší směs a tím vyšší otáčky, pokud to zdechne bez zvýšení otáček tak je problém jinde než ve směsi, protože máš černé svíce tak to bude v elektrice. Tohle mi radilo několik odborníků a fakt to funguje.
Ale,zvednou se ti otáčky pokaždý protože motor nasaje víc vzduchu žádnej,pak dojde benzín a chcípne.Takže tohle cvičení je k ničemu. bohatou poznáš podle svíce.
i pád na držku je pohyb vpřed.
- Vojtas
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1318
- Založená vlákna
- Motorka: FE450
- Věk: 25
- Tel: NokiaN8
- 7 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Ale,zvednou se ti otáčky pokaždý protože motor nasaje víc vzduchu žádnej,pak dojde benzín a chcípne.Takže tohle cvičení je k ničemu. bohatou poznáš podle svíce.
Pleteš se... :-) nastavoval jsi někdy volnoběžnou směs na ucho? :-) pokud ne, tak princip nastavování je takovej, že při udealním směsovacím poměru jsou otáčky motoru nejvyšší, při čemkoli jinačím jsou otáčky menší... vzduchu to saje pořád stejně protože vzduchovej kanál se ti nezvětší...
Baseball, basketball and football... ....all require one ball... ...ENDURO REQUIRES TWO!!!
- curcab
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 367
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 250 EXC
- Věk: 33
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
Vojtas napsal(a):Ale,zvednou se ti otáčky pokaždý protože motor nasaje víc vzduchu žádnej,pak dojde benzín a chcípne.Takže tohle cvičení je k ničemu. bohatou poznáš podle svíce.
Pleteš se... :-) nastavoval jsi někdy volnoběžnou směs na ucho? :-) pokud ne, tak princip nastavování je takovej, že při udealním směsovacím poměru jsou otáčky motoru nejvyšší, při čemkoli jinačím jsou otáčky menší... vzduchu to saje pořád stejně protože vzduchovej kanál se ti nezvětší...
Přesně tak ale to plati pouze u dobře nastavené hladiny pokud je na ho... tak mužeš točit kolik chces a prd skoro to nereaguje. Vlastní skušenost.
i pád na držku je pohyb vpřed.
- Kulda73
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 402
- Založená vlákna
- Motorka: KTM 125 LC2, HSQ WR 125, Honda XL600
- Věk: 17
- Tel: 605482397
- 0 0
Re: Po GO začaly odcházet svíčky - KTM EXC 250
curcab napsal(a):Tak to je jasné že podle svíce taje podle foto černá, ale to neznamená jen bohatou směs, proto ta zkouška čti to celé když krytizujes, pokud je směs ok jemně se zvednou otačky a zdechne to , pokud je směs hodně bohata tedy tak ze uchcává svíčku do mrtva, tak se otáčky zvednou uplně nesmysně nahoru a vydrzí to docela dlouho tzn. je tam moc benzínu. vyzkoušeno funguje to. zkoušel jsem to před opravou a po opravě karbecu.(ventilu plovakove komory )
Kulda73 napsal(a):curcab napsal(a): Jednoduchá zkouška jestli je to v elektrice nebo bohata směs je taková: Do moto dej funkní svíci, zahřej ji projed tak at je vyplý sitič pak ji dej na stojan a nech klepat na volnoběh a zavři ventil od nádrže a poslouchej , chvilku budou otačky stejné a pak jak bude docházet benzin v plovákové komoře tak pokud je směs moc bohata tak se ti hodně zvednou otáčky a pak to zdechne (dojde benzín) protože čím menší hladina tim chudší směs a tím vyšší otáčky, pokud to zdechne bez zvýšení otáček tak je problém jinde než ve směsi, protože máš černé svíce tak to bude v elektrice. Tohle mi radilo několik odborníků a fakt to funguje.
Ale,zvednou se ti otáčky pokaždý protože motor nasaje víc vzduchu žádnej,pak dojde benzín a chcípne.Takže tohle cvičení je k ničemu. bohatou poznáš podle svíce.
Nijak nekritizuju chápu jak to myslíš,minulý týden jsem taky seřizoval karbec. Až někdy budu mít podobný probél taky vyzkouším co píšeš.A kdy ti vůbec svíčka odejde? Je to furt dokola nebo náhodně ?
Kawa Power!
|