INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Prosím o radu s výběrem motorky
Prosím o radu s výběrem motorky
Dobrý den Hrozně jsem se vzhlédl v krosce nebo závodním enduru,chtěl bych něco takového,ale s tím to typem motorek nemám moc zkušenosti,5 let jsem jezdil na Hondě Xr 125l naprosto bezúdržbový stroj,trocha se bojím toho servisu u krosky,chtěl bych do toho dát maximálně 50tisíc Kč,co jsem se díval nejvíce by mi vyhovovala 250 ve 4t,250 2T bych měl strach Dneska jsem se byl dívat na husqwarnu wr 360,to se mi zdá na mě moc dělo...
Potřeboval bych radu od vás zkušenějších jestli jít do Huqwarny wr360 nebo nějakou krosku 2504t,popřípadě jestli někdo z vás prodává krosku ve slušném stavu bych byl vděčný,jinak chci jezdit převážně louky lesy pak ambice na trať dik
- peTTR
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2844
- Založená vlákna
- Místo: MTŘ
- Motorka: XT 600 43f "89, HQ TE300 "17
- Věk: O 5 let mladší jak moje XT
- 21 6
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
V prvé řadě bych se vyhl značce husqvarna Jelikož jsi se byl dívat na wr360 tak počítám že je tvůj rozpočet cca 25-45tis. kč???? To bych vybíral mezi japoncema nebo ktm...
Yamaha XT600= svoboda pohybu HQ te300 - nechápu jak jsem do teď mohl žít tak po selsku
- Šéďa
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 387
- Založená vlákna
- Místo: Plzeňský kraj
- Motorka: Ktm exc 450
- Věk: 30
- Tel: mám
- 0 0
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Lupen2211: Kdyby si chtěl tak ti necham TTR 600 rok 98 s TP A STK
Editoval m.sedivec (27.10.2014 12:14:03)
Když řežu....., musíte mi přidat plyn.
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Dobře si promysli, jestli chceš jezdit po lese, nebo po trati. Pokud chceš jezdit po trati, a věnovat se motokrosu, zapomeň na enduro motorku. Enduro má jinak odladěný podvozek, a nikdy z toho motokrosovou motorku neuděláš, pokud nepůjdeš do jiných tlumičů. A nevěř tomu, že Ti někdo naladí na enduro motorce podvozek tak, že bude žehlit. Pokud tam opět nebudeš mít jiný tlumiče než na enduro. Nastavení na enduro a motokros je zcela odlišné. Na enduru chceš velký odskok, aby Ti motorka pomohla při odlepení a přeskoku, a v trialových pasážích, na motokrosu je tohle nežádoucí. Takže se zamysli nad tím, co chceš jezdit, a pokud chceš přecházet na motokros, jdi rovnou na krosovou motorku. Enduro Ti dá hodně co se týká balancování na motorce. Naučíš se rovnováhu, sžiješ se s motorkou, víš jak na ní stát. Jestli máš něco od boha, půjde Ti to. Jestli jsi dřevo, bude Ti to trvat dost dlouho, bude to bolet, a možná nikdy pořádně jezdit nebudeš. Enduro je dřina a je to o fyzičce, motokros je dřina, a je to taky o fyzičce. A přeci je to obojí něco jiného. Na trati potřebuješ vydržet 20 minut jezdit na plno. Na enduru si můžeš odpočnout. Jak Ti dojdou síly, je to v obou případech hodně nebezpečné. Unavíš se, přestaneš se soutředit. Uděláš jednu chybu, a nameleš si hubu. Je potřeba jezdit, a hodně věcí se učit a dostat je do krve abys je dělal automaticky a nemusel se na to tolik soustředit, protože únava Ti soustředění otupí, a když Ti za zadkem hučí 5 borců, a Ty máš nutkání se držet před nima, nekončí to dobře. Právě v tu chvíli je to o psychice, kdy se nesmíš nechat vyhecovat, a jet si to svoje. Nikdy se na enduru klukům na mx motorce nevyrovnáš. Na to rovnou zapomeň. Tratě jsou vždy rozbitý, a s enduro podvozkem Tě to umlátí. Furt Ti bude něco na tom podvozku chybět. A naopak. Jestli máš 50 tisíc na motorku, a chceš jezdit enduro tak budiž. Jestli máš 50 tisíc a chceš na trať, tak se na to vykašli. Údržba motorky Tě u 2T bude stát 30 až 50 tisíc ročně. 2T je na trati dost unavující. To jeho tahání dost unavuje. Jede to jako píchlá svině, a kluci co na tom lítají se vyrovnají 450 4T. Je to radost na ně koukat. Ale za servis budeš dávat desítky tisíc. 250 2T Tě na trati zničí. Takže na 2T bych zapoměl. Ve 4T bych se nebál 350. Průběh 4T je zcela odlišný. Měl jsem možnost vyzkoušet na trati KTM 450 SXF 2013. To se s mojí KTM 125 EXC nedá naprosto srovnávat. Napřed mi chyběl na 125 výkon. Ale výkonu je tam na trati dost. Jen se člověk musí naučit ji na trati používat. Jen jí držet nad přívěrou a mít ji pořád v otáčkách. A tady nastává problém s únavou předloktí. Ztuhne, a dojezdíš. On Tě utahá i 4T. Ale enduro 2T nejen že tahá, a potřebuješ sílu, on Tě zlikviduje po dvou kolech podvozkem. Tam nastal problém. Výkon ok, pokud ji nepodtočíš. Když budeš mít 250, sebere se líp. Ale pak s ní budeš mít problém nad přívěrou. Když jsem sedl na 450 SXF, co má kluk naladěnou na svých 130 kg!!!! tak ta motorka se mnou byla na rozbitý trati naprosto klidná. Kdo to nezkusí, neuvěří. A průběh toho motoru je nádhera. Motor dávkuje výkon plynule od spodu až nahoru. Podvozek Tě nemlátí, a odpadá Tě nutnost soustředit se na každou díru na trati. Prostě jedeš, a soustředíš se jen na brzdění, a stopu. Že je to někde víc nebo míň rozbitý netřeba tolik řešit. Ten podvozek je perfektní. Po 15 minutách na 125 enduru jsem vyřízenej. Po 5 kolech na tý 450 mě nahnali do depa. Že jsem jezdil prý stále rychleji, tak mě raději stáhli. A já nebyl unavenej. Chceš jednou jezdit mx ? Motokros 350 4T. KTM 250 nebo 350 SX nebo Kawasaki KX 250. Ani jedna Tě nezklame. Ale zapomeň na 50 tisícový rozpočet.
Editoval MichalEXC (19.10.2014 22:19:29)
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
TTr nevypadá špatně,je to určo držák já bych ji nevyužil ,navíc jak na 125ccm nemám papíry
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Michale dik že jsi mě dostal do obrazu,na Mx nemám ambice a potřeboval bych se na motorce naučit spíš někde na louce nebo v lese na mx trati bych se rozbil nikdy jsem ji nejel,chtěl bych začínat enduro učit se jezdit,ježdění na xr 125 je pro mě oničem je mi 25 let chci zkusit silnější motorku,nejvíc cennově přijatelné pro mě by byla 250 4t mx,endura jsem se díval ty jsou dražší,máš zkušenost stím to typem motorky?
- PeTe1985
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 177
- Založená vlákna
- Místo: Červený trpaslík
- Motorka: EXC 450 06´
- Věk: 29
- Tel: 773555688
- 1 0
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Lupen2211:
Na louky a lesy papiry stejne nepotrebujes a i kdybys je mel a oni te capli, tak ti je stejne seberou
Jestli chces jezdit louky a lesy, kup klidne neco bez papiru, aspon usetris penize.
A pokud jeste nevis, co presne budes chtit jezdit, tak ti stejne nikdo neporadi.
Casem urcite nejake motorky vystridas (at kubiky nebo takty) a prijdes na to, co ti sedi.
Motokros mas urcite na porizeni levnejsi, nez enduro. Dulezite je ale opravdu koupit neco aspon v nejakem stavu, jinak v tom zahucis a skoncis drive, nez vlastne zacnes.
A pokud nepocitas s tim, ze bys do toho mel prubezne investovat penize, tak kup radeji neco tupeho, ale drzaka a budes mit klid. Ono totiz i tupe enduro je skvela zabava a da se s nim vyjet opravdu hodne, viz myslim Bitrin tady jezdil na ttcku celkem sadarny.
- PeTe1985
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 177
- Založená vlákna
- Místo: Červený trpaslík
- Motorka: EXC 450 06´
- Věk: 29
- Tel: 773555688
- 1 0
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
klidne si kup hondu xr400 nebo suzu drz 400. S tim vyjedes opravdu hodne a na servis je to zlate. nebo ostrou, ale tam opatrne, co budes kupovat.
- Matko
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 189
- Založená vlákna
- Motorka: Yamaha TT 600E
- Věk: 24
- 1 0
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
250 2T sa absolutne bat nemusis.Je to vyhoda ze udrzba ta vyde na menej ako 4T.A neni to az tak hrozne a ide to pekne od spodu takze kolko plynu tomu das tak to ide.Mam Suzuki RM 250 r.v. 2003 a ide uplne krasne a bez problemovo ziadne spojkovanie nic, a da sa to pekne zrovnat aj po lukach a lesoch enduram.
- Šéďa
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 387
- Založená vlákna
- Místo: Plzeňský kraj
- Motorka: Ktm exc 450
- Věk: 30
- Tel: mám
- 0 0
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Lupen2211: Vzhledově hezký a co vim jen z doslechu tak Honda prý 4T motokrosy umí, ale počítej stím že s tou údržbou MX 250 4Taktu to bude dost finančně náročný pořád to je 6-7let starej závodní stroj..... Ale třeba budeš mít štěstí a fakt se o to majitel dobře staral a udělal před prodejem GO motoru,...... jestli né tak bude čekat v nejblišší době tebe.... Ale jinak štastnou ruku při koupi....
Když řežu....., musíte mi přidat plyn.
- ZbyneKTM
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 601
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: KTM EXC 525, Honda VTR 1000
- Věk: 33
- Tel: můj?:-)
- 1 0
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Lupen2211:
Cau, kluci ti tady pisou , ze na to co chces jezdit je idealni nejaky bezpapirovy levnejsi enduro nebo tupa XR nebo DRz ale rozhodne ne mx motorka, pac te tam fyzicky utaha podvozek a financne motor a a ty jako dalsi prispevek das inzerat na mx motorku ...moc neposlouchas
Ona te opravdu utaha.
Treba jen pro zajimavost: kolikrat zmacknes takovy to gumovy kolecko na posilovani nez ti ztvrdne ruka? Zkus to delat 10 minut v pomalych intervalech v kuse a pak budes mit predstavu, jak MUZE vypadat enduro blbnuti v lese. Ne řádění po louce, tam radis bez spojky, ale kanonek, vyjezd s korenama a kladama a kamenama....a nebavim se ted o zadnym extremu, proste normalni enduro jizda.
Pak dej vedet, jak to dopadlo.
Hodne stesti pri vyberu toho spravnyho nacini ¨
Jo a promin, na tvoji otazku ohledne udrzby krosky muzu rict jen to, ze s tim nemam zadne zkusenosti
Editoval ZbyneKTM (20.10.2014 22:36:54)
Enduro - I love this game:-) KTM - Klub Týraných Mužů
- SethX
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1353
- Založená vlákna
- Místo: Dubné
- Motorka: KX500 93', KX250 89', YZ250
- Věk: 37
- 6 0
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
MichalEXC: Jako začátečník, kterej se teprve učí na trati jezdit nenasype 50litrů za sezonu do údržby, když mu teda tu motorku za 50 neukradnou v depu
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Borci jsem si to urovnal v hlavě,řekl jsem si že z praktického hlediska enduro bude jasná volba. budu se dívat po exc ,wr,drz Co si myslíte o husabercích , husqvarnách máte nějaké zkušenosti s těmito stroji v enduru diky
Re: Prosím o radu s výběrem motorky
Lupen2211:
Něco Ti k tomu povím z mého pohledu. 1. na té motorce budeš jezdit Ty. Ty do toho investuješ, Tobě to udělá radost, bude to Tvůj splněný sen, pro Tebe samotného. Nikdy si nekupuj motorku kvůli tomu, že se někomu líbí. Musí se líbit Tobě, a měl bys k ní mít nějaký sympatie. To, že to jezdí kluci z offmota, že se tu dozvíš, nějaký pro a nebo proti, to ber informativně. Nerozhoduj se kvůli tomu, že tu někdo nesnáší oranžovou nebo zelenou, nebo modrou či žlutou. Ser na tyhle názory lidí. Ty na tom budeš jezdit. 2. rozhodl jsi se pro enduro. Z praktického hlediska. Tomu moc nerozumím. No ale budiž. Můžeš to mít na papírech, a jezdit třeba do krámu na nákup. To je asi vše, co vidím na enduru praktického. Ale zamysli se třeba nad tímhle. Chceš, budeš, jezdit enduro. Budeš jezdit do kopců, budeš padat, a budeš tu motorku neustále zvedat, tahat se s ní, budeš jí nadávat, možná do ní kopneš, a věř, že až jí budeš zvedat v terénu kde sotva stojíš unavenej na nohou, třeba po desátý, přijde Ti každý kilo méně vhod. Myslím na tý motorce..né na sobě takže porovnej si váhu motorek. Vyvaruj se 130kg lundrám. Nedavno jsem padl ve výjezdu...ležel jsem v poměrně strmém výjezdu hlavou dolů, a motorka mi ležela na břiše. Tak jsem si tam tak ležel, a říkal jsem co s ní. Mám 67 kg, sílu nějakou mám, ale kdykoliv jsem s ní pohnul, tak se posunula blíž k hlavě, takže po třetím pokusu už byla na prsou. Já fakt nevěděl co s ní. Kdyby nebylo jiné řešení, asi bych se snažil ji přehodit přes hlavu a poslat z toho kopce dolů....svině jedna těžká..a to měla v tu chvíli cca 98kg. Kámoš se chvilku tím pohledem asi bavil, a pak ji zvedl. Takže asi tolik o váze. Jestli to bude KTM ne bo Husaberg je jedno. Obojí je špičkové. Husqvarnu třeba takovou http://www.motoinzerce.cz/motorky/husqv … -250.html, wr nebo drz na to bych se já osobně vysral. 3. budeš jezdit enduro, budeš padat, motorka bude chcípat, ne vždy budeš v terénu, který Ti umožní dobře startovat, tedy co se týká motorů s nakopávačkou. I když motorka v garáži chytne na šlápnutí, po pádu to tak není. i bez pádu je to někde v kopci kdy potřebuješ nastartovat docela prdel, takže koukej po elektrickém startéru. Nejlépe obojí. Startér je sice váha navíc, ale zachrání Ti hodně sil. A proč obojí? No až vyštavíš baterku, jsi se startérem v prdeli. Ale nemám přehled u jakých motorek tyhle možnosti jsou. 4.budeš jezdit enduro, výjezdy, trialové prvky ? Spojka bude Tvůj největší přítel, pro předloktí nepřítel , takže spojka..hydro spojku.
To by asi byly moje čtyři prvky výběru.
Zbytek je velkým otazníkem. Mezi ničím jiným než Husabergem nebo KTM bych nevolil. Jelikož KTM polkla Husqvarnu, tak asi ani té bych se nebál. Pak je to o štěstí a trpělivosti. Hlavně o tom štěstí, abys netrefil motku po praseti.
Tak snad Ti to trochu zlehčí výběr.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
|