INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
DRZ 400 Vůle v krku řízení
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
DRZ 400 Vůle v krku řízení
Zdravím, tak se si všimnul při dávání motorky do garáže, že když sem vzal za přední brzdu, tak něco lupe v krku řízení, abych z toho vynechal brzdu a tlumiče , opřu přední kolo o zeď a zatlačím proti zdi, výsledek je stejnej. (samozřejmě, malý propružení je, ale ne tolik jako když to jen zabrzdím) V servisním manuálu je popsaný zjištování vůle , chycením za přední vidle a motorka na montážním stojanu, to sem zkusil, ale vůli tam necitím. Tento postup se mě nezdá moc šťasntej, protože ani za asistence bráchy co mně motorku přidržovla jsem tam tu vůli necítil a spíš se hejbala celá motorka na stojanu, to stejný ikdyž jsem ji nechal na kolech a brácha ju přidržoval.
Na montážní, stojanu chodí řidítka v celé dráze lehce a stejnoměrně, bez nějakých záseků. ( v rámci omezovaní kabeláží a lanek a brz. hadice).
Teď otázka na majitele DRZ. Dotahovali jste ložiska v krku a když ano, nějaká rada na co si dát vyloženě pozor? Postup je popsanej sice v manuálu, ale zkušenost z praxe si rád poslechnu.
Díky
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- ViTTek
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2017
- Založená vlákna
- Místo: SeveroVýchod
- Motorka: TT 600S
- Věk: 37
- Tel: 731 587 67nula
- Web
- 0 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Pokuď chceš zjistit vůlu v krku řízení, tak jenou rukou zabrzdi přední brzdu, druhou ruku dej na krček, na spoj krček - brýle dej prst(y). Pak motorkou cukej (houpej) dopředu - dozadu. Pokuď tam je vůle tak ji budeš cítit v prstu na ruce kterou se dotýkáš krčku. Ložiska v krčku dotáhni a pak povol, ale vše s citem. Brýle musí chodit přesně, volně, ale bez vůle. Nejlépe se to dělá jen s brejlemi - bez nasazených tlumičů, kola, řídítek..
Pojedeme zkratkou...
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
ViTTek:
Vyzkoušel jsem jak si psal a vůle je tam cítit. To jak si to popsal bez vidlí, kola, řídítek resp. jen brýle, tak je to v tom manuálu.
Díky za radu.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- ja401
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 123
- Založená vlákna
- Místo: Čelákovice
- Motorka: DRZ 400S,Stadion S11
- 0 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Honza:
Já vůli dotahoval tak před dvěma lety. Povolíš tu matku (něco jako kontra) dotáhneš to ložisko nebo co to je a je to. Samozřejmě na stojanu aby ti šlo lehce zatáčet řidítky a nedrhlo to a nemělo to vůli. Pak dotáhneš kontra a hotovo. Ani ne 5min. práce
- ViTTek
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2017
- Založená vlákna
- Místo: SeveroVýchod
- Motorka: TT 600S
- Věk: 37
- Tel: 731 587 67nula
- Web
- 0 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Když už to budeš dotahovat - tak to pro klid duše celé rozdělej, zkontroluj, promaž - a pak seřiď.
Pojedeme zkratkou...
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
ViTTek: Tak nějak to mám v plánu, kddyž už to bude celý rozvrtaný.
Ještě moh bys mi prosím popsat správný postup při zpětné montáži předního kola? Co datáhnout nejdřív, aby se mi nekřížili vidle.
Jako logický by mi přišlo, dotáhnout nejprve ty dva šrouby toho třmenu na straně osy, kde není závit, tj pravá strana motorky. Pak trošku stáhnout matku osy a šrouby na levé straně, propružit párkrát vidle, dotáhnout šrouby třmenu a nakonec dotáhnout matkou osu.
Je ten postup správný? Díky.
Editoval Honza (05.06.2012 16:23:13)
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Honza napsal(a):ViTTek: Tak nějak to mám v plánu, kddyž už to bude celý rozvrtaný.
Ještě moh bys mi prosím popsat správný postup při zpětné montáži předního kola? Co datáhnout nejdřív, aby se mi nekřížili vidle.
Jako logický by mi přišlo, dotáhnout nejprve ty dva šrouby toho třmenu na straně osy, kde není závit, tj pravá strana motorky. Pak trošku stáhnout matku osy a šrouby na levé straně, propružit párkrát vidle, dotáhnout šrouby třmenu a nakonec dotáhnout matkou osu.
Je ten postup správný? Díky.
Já to dělám tak jak to zvažuješ ty. Tzn., že gum. paličkou zaplácnu osku na doraz, ale ne zatloukat nafest, pak dotáhnu 2 šrouby na spojené podložce nohy, kde není na osce závit, pak teprve dotánout matici osky a nakonec levou nohu z pohledu řidiče - dvojmatku. Pokud to budeš dělat jak píše vittek, tzn. utahovat závit na osce a nebudeš mít dotažený dvojšroub, oska se zbytečně zatáhne do 1 vidlice a navíc se bude v tom povolení protáčet. Zní to šíleně, ale když to máš před sebou, je to jasný jak facka.
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Sice pozdě, ale dopíšu to sem. Tak vůli jsem snad dotáhnul dle rad.
Rada od "ViTTek" na zjišťování vůle je šikovná. (druhý příspěvěk tématu, nějakým taháním za vidle atd. sem neucítil nic) Odstrojil jsem celej předek motorky, jen na co bych upozornil, je dobrý si povolit tu velkou matici nahoře na brýlích ještě před sundáním řidítek. Brýle rozdělala, namazal, nebyly viditelné žádné otlaky od válečků ložisek na miskách. Složil a dotáhnul, opravdu to nepostřebuje moc, musí to jít prostě lehce, ale bez vůle. Vše smontoval a vůle zmizela. Takže
Co se týká ložisek, tak dle našich norem tam žádný nesedí, hledal sem po netu a všude našel jen sadu přímo na DRZ 400 za cca 1500-,. tak kdyby někdo měl tip na levnější varinatu pro budoucí výměnu sem s ní.
A teď dotaz co s tím možná trochu souvisí. V rychlostech nad 80 km/h se mě rozeskáče přední kolo, ne nijak výrazně, ale je to jako by ste jeli po zvlněné cestě. Vím , že jednou z příčin může být vůle v krku, ale žádnou tam necítím. Napadla mě pneu, mám tam obutou od bývalého najitele čínskou Innovu, může to dělat ta pneu? Nebo prostě nemůžu čekat od špalků, že se na cestě budou chovat jak silnoční pneu?
Díky
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
- Honza XT
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 549
- Založená vlákna
- Místo: Brno
- Motorka: EXC 250
- 4 1
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Honza:
To nestabilni predni kolo mam pri vyssich rychlostech taky. Ale az tak nad 110. Toto muze ovlivnit cela rada faktoru- tlumice, loziska, guma atd. Je mozny, ze to nepujde eliminovat nikdy. Mohl bys zkusit zmenit nastaveni tlumicu - jak predek tak zadek a pak jinou gumu a uvidis.
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Honza XT:
Uvidím až třeba přezuju na Mitasku, nějak té činské Innově v tomto nevěřím ( ne, že nedržela v terénu, ale prostě může být někde nevyvážená) Tlumiče mám naklikaný, dle manuálu na tovární nastavení. Mohl bych si s tím pohrát, ale jedině stylem pokus omyl, protože vůbec nevím s kterým parametrem bych měl hýbat. Uvidím po přezutí, zas tak často po silnici 80 nelítám a v terénu se to neprojevuje. Každopádně díky za reakci.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
co se týká přední vidlice, tak při enduro-silničním obutí a dotažení tlumení na fest je naprosto v pohodě tak do 130 km, pak už to plave, ale řekl bych, že je to prostě tím, že je to lehký duro a nabírá vítr pod blatník+vysoký těžiště. Při nasazeném drapáku a správně vyštelované vidlici bych řekl, že ta hranice příjemné jízdy je těch 110 jak píše HonzaXT, ale jen pokud se sjíždí vzorek rovnoměrně. Pokud je předek už oskákanej, tak alespoň dle mé zkušenosti je jízda příjemná tak do 80km/h. Samozřejmě vše popisuju na silnici. V terénu to žmoulá normálně až do top speed (dle terénu a vkusu každého soudruha). Silniční jízdu dost ovlivní taky jestli jsi zvyklý sedět více na nádrži, nebo až vzadu na sedle. Tenhle posaz je dobrej, když už mám syndrom akátové větve, tak sednu až ke kapse na vercajk a při rychlejší jízdě se pak motorka vlní-předek dobře nesedí. Pokud zatížíš předek, trochu se to hopsání zlepší. Další věc, nevím, jestli tam nemáš haltr, ten v podstatě taky pořádně nevyvážíš.
Jinak tovármní nastavení dle manuálu mě vůbec nevyhovovalo, na mých 182cm/100kg to bylo strašně měkký (předek) a při festovnějším brždění se předek strasně potápěl. Navíc se mě hádal předek a zadek, nakopávalo mě to. Po roce neúspěšném ladění jsem vyhledal firmu, kde mě to tak nějak v rámci možností tohohle stroje dali do kupy. Tobě to sedí? Tipuju ale, že máš tak o 30kg míň, ne?
Editoval Ataman (01.07.2012 15:33:36)
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Ataman:
Sedím prakticky na nádrži Oskákaná se mě nezdá, haltr tam není. Mám v plné polní 180 / 75 kg, takže taková univerzální japonská váha na kterou předpokládám, že to bylo v továrně zamýšlený to sériový nastavení. Syndrom akátové větve je co? Že tě sicna tlačí do prdele?
Na zadek jsme nechytal, to mě vyhovuje od předhozího majitele. Ona aby bylo jasno, už jsem to sem několikrtát psal, před tím sem jezdil na té NX 125 z 89' a ta měla podvozek jasně po smrti, takže já to nemám s čím pořádně porovnat. Klidně mi sem hoď kontakt na tu firmu, kde ti to seřídili.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Honza napsal(a):Ataman:
Sedím prakticky na nádrži Oskákaná se mě nezdá, haltr tam není. Mám v plné polní 180 / 75 kg, takže taková univerzální japonská váha na kterou předpokládám, že to bylo v továrně zamýšlený to sériový nastavení. Syndrom akátové větve je co? Že tě sicna tlačí do prdele?
Na zadek jsme nechytal, to mě vyhovuje od předhozího majitele. Ona aby bylo jasno, už jsem to sem několikrtát psal, před tím sem jezdil na té NX 125 z 89' a ta měla podvozek jasně po smrti, takže já to nemám s čím pořádně porovnat. Klidně mi sem hoď kontakt na tu firmu, kde ti to seřídili.
jo tak tvoje váha by asi měla být na to tovární nastavení. Max. zkus dotáhnout pár kliků víc do tuha, ale dělej to po kouskách a vždy to vyzkoušej v terénu. Taky jsem to tak zkoušel, na lepší špeky jsem neměl prostředky. Těch 25 kg je ten rozdíl, co už nešel seřídit Mám trochu hustší olej v přední vidlici. Jinak dají se tam dát progresivní pružiny Hyperpro, ale nemám osobní zkušenost, tak zlepšení nerozvádím. Akátová větev je místní výraz pro kur...y otlačenej zadek z on jízdy. V terénu se víc stojí, tak to je bez problémů.
- Honza
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1010
- Založená vlákna
- Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
- Motorka: DRZ 400S (07')
- Věk: 35
- 14 0
Re: DRZ 400 Vůle v krku řízení
Abych téma uzavřel, sice skoro po roce, ale olej v tlumičích sem mělil, až teď na jaře.
Problém se "skakajcím" předním kolem při vyšších rychlstech na silnici byl v tom, že v každé vidli bylo o 2 dcl méně oleje než je předepsáno, takže to netlumilo jak mělo.
Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují. T.A.Edison
|