Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (115)
Srazy (69)
Výlety (110)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Beta 400-450-525 Vše okolo ní..

#1 29.11.2013 18:19:07

Luksa
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 46
Založená vlákna
Místo: Frýdlant n. O.
Motorka: Hypermotard 1100, TE 250, TXT 300
Věk: 20
Tel: mobilní
0 0

Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Přidavejte sem své fotky,zkušenosti,rady,opravy,postřehy.. Před nedávném jsem koupil Betu 450 ještě s motorem KTM a zatím v pohodě jak jste na tom vy?


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3816_img_20131017_122440.jpg

 offline 

 

#2 30.11.2013 09:12:33

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Jezdil jsem Betu 450:
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/351_p1010185.jpg
Nyní sedlám Betu 525:
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/351_mk.jpg
Dost opomíjená a možná i podceňovaná značka. Kromě motoru KTM jinak vše Beta, neoriginální díly nebo repliky se nedělají, takže origo díly, ceny vyšší. Desky, kotouče pasují myslím ze sůzi.
Jinak osvědčený starý poctivý motor KTM ano  ano , vydrží opravdu hodně při pravidelné údržbě. Zaklepávají se sací ventily ne Nyní budu mít na motoru kolem 150 Mth bez šáhnutí do motoru a no problém.
Má to na rozdíl od KTM přepákování, pro mnohé - a starost navíc. Zadní kolo je na 3 ložiscích, kromě úzkého středového pasují ložiska i na předek z KTM. Doporučuji dát nerez ložiska na předek i zadek od Mikiberga. Mám je tam rok a spokojenist.
Pozor na páčky spojky, nebyly v náhradě a jsou kurevsky drahé. Nyní možná se už dají sehnat i v náhradě, já zatím nezlomil na žádné Betě ani jednu.
Je to buchar, při dobré údržbě ti musí vydržet dlouho, já většinou jen liji benzín a měním vzduchový filtr. Olej měním po 15-20 Mth, nyní jsem měmil po 30 Mth, nějak bylo moc akcí usch , ventily co druhou výměnu oleje.
Moto jsem doplnil o výztuhy chladičů, dobré je namontovat kvalitní blastry, já sice mám jen plastové od KTM, ale měl jsem je i na bývalé Betě a bez problému. Mám ale objímky páčky povolené, takže při pádu se pootočí a nezlomí smile  Není špatné vyvýšení řídítek, já dal tlumič řízení s odpruženými klemy, ale to už je moc prachů navíc a mnozí tvrdí, že vyhozené peníze. Já jsem ale s tím spokojen.
Na bývalé Betě jsem jezdil s komplet výfukem Leo-vince, nyní mám jen koncovku Akrapivič, na spodku je to znát dost, motor jde razantněji za plynem. Svíčky jezdím jen iridiové, nikdy jsem s nimi neměl problém.
Plastový kryt chránící spojkovou pumpu před roztrhnutým řetězem je dobré nahradit. Měl jsem na bývalé Betě i nyní mám od Paliče silný 6 mm nerezový výpalek, ale myslím že nedávno poslední kus bral tady někdo z fóra.  U Rendy v potoku jsem ohnul a urazil zadní brzdovou páku. Origo z 2 litry lze nahradit starší z KTM za 4 kila, jen je třeba si s tím pohrát. ano  Proti trávě a větvím jsem doplnil zadní brzdovou páku ke krytu lankem .
Ježdění je dost i o vhodných pneumatikách, nakonec jsem po různých značkách skončil u Mitas. Předek C15, na podzim do sraček jehly Bridgestone, zadek XT 754 nebo Mitas C 12. S takovouto kombinací určitě chybu neuděláš.
Moto jsem doplnil Fannyho vychytávkou( samozřejmě to není jeho vychytávka usch )- rekluse spojkou, ale to už je kapitola sama pro sebe.
Jezdil jsem TT 350, XR 400, KTM 450, ale nyní po těch různých úpravách mohu zodpovědně říct, že mám moto podle svých představ, na kterém se mi opravdu s radostí jezdí a neměnil bych. Jinak s Betou jsem max. spokojen a doufám , že ještě dlouho budu  heart 
Nemíním Betu nijak vychvalovat, je to stroj, jako každý podobný. Novější endura jsou na srovnatelné úrovni, někomu vyhovuje 2T, jinému 4T, někdo je zastáncem konkrétní značky, ale myslím si, že koupí tohoto stroje nikdo velkou chybu neudělá.

Editoval viteka 32 (30.11.2013 10:53:51)

 offline 

 

#3 30.11.2013 10:22:12

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


viteka 32:

Kocabov a jeho okolí nejvíc bet v republice asi proto že moto palic je za kopcem


Hrnečku vař!   .... a sakra, hrnečku DOST!!!!

 offline 

 

#4 30.11.2013 10:52:21

cita29
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 192
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300
Věk: 18
0 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Dělat ventily po každé druhé výměně oleje? To by mě z toho asi jeblo big_smile Dělal jsem ventily jednou na Betě 450 a to byla katastrofa, ten přístup tam  ne nevím jestli je to tak i u ostatních endur nebo jen u bety, nechci jí kvůli tomu nějak hanit, ale jsem rád že já s 2T takovy starosti nemam big_smile


2 tempi prestazione cool

 offline 

 

#5 30.11.2013 10:59:45

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


cita29:
Na každém enduru najdeš něco specifického. Máš naprostou pravdu v tom, že přístup k seřízení ventilů je katastrofální, ale s tím se žít dá. Stejné je to s přístupem ke vzduchovému filtru ne Nejdůležitější je vždy srdce motorky, a to má myslím tato Beta dobré. ano 
Raději pracně udělám 4x do roka ventily, než měnit píst co 60-100 Mth, když nic jiného, tak určitě mne to vyjde levněji smile 

Editoval viteka 32 (30.11.2013 11:01:53)

 offline 

 

#6 30.11.2013 21:24:19

Strejda-GC
Chemik od oranžového jezera°°°
Fotogalerie
Příspěvky: 8201
Založená vlákna
29 22

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..

 offline 

 

#7 01.12.2013 12:04:50

Stenli
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 69
Založená vlákna
Místo: Blansko
0 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Strejda-GC napsal(a):

http://vimeo.com/42707559

Hm, dobří zabijáci..

 offline 

 

#8 01.12.2013 12:26:14

Richichichi
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 515
Založená vlákna
Místo: Ostrava
Motorka: Fantic Caballero 200
Věk: 22
1 5

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Na betou jsem přemýšlel začátkem roku taky, super mašiny. Pár let stará Beta je za super peníz, bohužel dělají moc vysoké obsahy "pro začátečníky" jako jsem já.


Fantic Caballero 200 r.v. 2008

 offline 

 

#9 01.12.2013 12:35:20

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Richichichi:
S tím tvrzením bych až tak nesouhlasil. Výkon u 450 i 525 se dá plynule a jemně dávkovat a průběh výkonu je dost příjemný.
Betu 450 jezdila 2 roky Palcova dcera Ivana, která má snad i s výstrojí 50 kg a nemohla si ji vynachválit, říkala jí moje milovaná Zdenička usch Přesedlala na ni ze staré sůzy RM 125 a no problém. Přešla ale jen na tratě, nyní jezdí YZ 250 a za rok se z ní stal střelec k nepoznání, viz výsledky na soutěžích.

 offline 

 

#10 01.12.2013 15:50:43

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Strejda-GC:

beta 450rr faktory 2012  cena 245000kc nova   a to maji uz profici ano  ano jinak beta 450rr  2012  165000kc nova


Hrnečku vař!   .... a sakra, hrnečku DOST!!!!

 offline 

 

#11 01.12.2013 17:37:30

Luksa
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 46
Založená vlákna
Místo: Frýdlant n. O.
Motorka: Hypermotard 1100, TE 250, TXT 300
Věk: 20
Tel: mobilní
0 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Je to moje první motorka a zvykl jsem si rychle mám zatím sice jen 10mth ale jeví se že ještě bude sloužit a1 .Jediné co mně trochu trápí je docelá hlučná spojka hmm .Až se pořadně naučím na 450 tak bych chtěl zkusit Betu 300 2T ano 

 offline 

 

#12 01.12.2013 18:58:42

ZbyneKTM
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 597
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: KTM EXC 525, Honda VTR 1000
Věk: 33
Tel: můj?:-)
1 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Luksa:

a neni tak trochu "zbytecny" se ucit poradne na 4taktu abys hned nasledne presel na 2takt, u kteryho je cely jezdeni v podstate uplne jinak?

Jen se ptam, zaujalo me to...


Enduro - I love this game:-)

KTM - Klub Týraných Mužůsmile

 offline 

 

#13 01.12.2013 19:33:55

Luksa
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 46
Založená vlákna
Místo: Frýdlant n. O.
Motorka: Hypermotard 1100, TE 250, TXT 300
Věk: 20
Tel: mobilní
0 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Myslel jsem to spíš až se naučím na motorce obecně..Když jedu třeba na kamošově EXC 2T tak mi ta technika 2T problém nedělá..

 offline 

 

#14 03.12.2013 21:20:50

dudydrz
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 536
Založená vlákna
Motorka: beta 450
Věk: 38
Tel: 725311272
1 1

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


z ventilů nemějte strach za 2 roky jsem na ně nemusel šáhnout vždy byly ok.(pravda poslední dobou jsem moc nejezdil)páčky mě pasují z hondy, ložiska do přepákování taky krom jednoho..a ten vzducháč..nepřipadá mě že by k němu byl špatnej přístup.betička padne každýmu je nízká a lehká ano  smile 

 offline 

 

#15 31.12.2013 16:53:46

Luksa
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 46
Založená vlákna
Místo: Frýdlant n. O.
Motorka: Hypermotard 1100, TE 250, TXT 300
Věk: 20
Tel: mobilní
0 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Mám takovou hloupou otázku ale jak poznám (okem) jestli mám 450 nebo 525? .. tongue  a8 

 offline 

 

#16 31.12.2013 17:10:51

Honza
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 972
Založená vlákna
Místo: v lese mezi Pv, Bk a Vy
Motorka: ČZ 250/475 (62'), DRZ 400S (07')
Věk: 31
12 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Na motor / válec  jsi se díval? Někdy je tam nálitek s obsahem např. 445 ccm. Ikdyž teď nevím jestli jsem to neviděl jen na Hondách.


Neselhal jsem tisíckrát. Našel jsem tisíc způsobů, které nefungují.
T.A.Edison

 offline 

 

#17 31.12.2013 17:28:48

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Luksa:
Velice jednoduše, Betu 525 mám akorát já, jinak jsou to samé 450 usch 
Ale teď k věci. 525 je opravdu málo, dělaly se jen starší modely s motorem KTM. Na první pohled to poznáš jedině na origo polepu vedle airboxu, kde je buď 450 nebo 525. Pokud jsou již na moto jiné plasty nebo polepy, tak to poznáš jedině z papírů. Na rámu je jen VIN kód a na motoru pod řetězovým kolečkem dole na ofrézovaném nálitku číslo motoru. Motor je na pohled identický s 450, liší se jen vrtáním smile 
K čemu to potřebuješ vědět?
http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/351_dsc05512.jpg

Editoval viteka 32 (31.12.2013 17:37:51)

 offline 

 

#18 31.12.2013 17:54:19

Luksa
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 46
Založená vlákna
Místo: Frýdlant n. O.
Motorka: Hypermotard 1100, TE 250, TXT 300
Věk: 20
Tel: mobilní
0 0

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


No právě že ta moje je podle papíru 525 ale údajně tam někdo dal válec s pístem 450 a polepy jsou taky 450..No a zajímalo mně jestli to zjistím jestli to je 450 nebo 525.. cool 

 offline 

 

#19 31.12.2013 18:01:55

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


Luksa:
Jedině sundat hlavu a přeměřit vrtání.  a29 

 offline 

 

#20 31.12.2013 18:38:07

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1265
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 36
Tel: 774154754
4 3

Re: Beta 400-450-525 Vše okolo ní..


viteka 32: Nebo at zajede za tebou a ty to snadno poznáš smile 


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů