Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba

#1 21.05.2013 22:20:18

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Umíte mi někdo poradit, kde hledat příčinu spotřeby 6,5 l? Trysky karburátoru originál (hlavní 132,5, volnoběžná 37,5), výfuk i vzduchový filtr taky originál. Jezdím po asfaltu cca 80-100 km/hod a v lehčím terénu. Díky

Editoval dimi650ta (06.08.2013 20:50:02)

 offline 

 

#2 22.05.2013 20:51:45

NEW black-jack
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 111
Založená vlákna
Místo: Severovýchod někde okolo Kopru
Motorka: Suzuki DR 350 SE
Věk: 31
1 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


dimi650ta:

Ahoj Míťo, tak už vím, proč jsi mi včera volal... ale nedovolal a8  Jestli máš dlouhodobě tak vysokou spotřebu, tak fakt není něco v cajku... vzpomínám si, že jednou si řešil nějaké gufero v karbecu, díky kterému benzin pořád tekl do motoru a pak jsi přes vypoušťák vylil z motoru kvantul benzinu s olejem, není to zas něco podobného? Nemůže ti benzin vytékat přepadem z karbecu?


Black-jack is back :-D

 offline 

 

#3 22.05.2013 21:24:07

Myna
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 145
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: DR 350S 90´
Věk: 23
1 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


A jinak jede a startuje dobře? Může to být třeba jen rozladěné.


A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli key usch

 offline 

 

#4 23.05.2013 06:32:18

Pitr
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1055
Založená vlákna
Místo: Valachia
Motorka: KTM 525 EXC
Věk: 36
Web
6 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Čau seřiď plovákovou komoru. Muže to být tím že je vysoká a tím to teče ven a ani si toho nemusíš všimnout.


Je třeba vyzkoušet všechno

 offline 

 

#5 23.05.2013 07:38:30

zachvat
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 445
Založená vlákna
Místo: Jindř. Hradec
Motorka: Husaberg Fe450
Věk: 43
1 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Převody máš originál? Nemáš je kratší?

 offline 

 

#6 23.05.2013 22:19:10

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


NEW black-jack: před 2 roky propouštěl palivový kohout a byla ztyřelá nějaká gumička v karburátoru, kvůli které motor chvíli běžel na volnoběh a pak chcípnul. Mechanik to vše vyměnil a byl klid. Ale ten karburátor na pohled vypadá jako ohořelý. Celý motor je čistý jen ten karburátor jako opálený nad táborákem. Z pravé strany vede shora dolů taková tenká asi 2mm mosazná trubička, cca 10 cm dlouhá. Ve spodní části to bylo původním majitelem asi lepené, vypadá to jako kus černé žvýkačky. K čemu to slouží? Nemůže to být ta příčina? Jinak jsem vydělal ten gumový válec, co byl pod sedlem a vedl do airboxu. Zkoušel jsem to projet a zdálo se mi, že to jelo lépe. Může to mít vliv na snížení spotřeby? Že tam teď jde více vzduchu? Nebude se teď rychleji zanášet vzduchový filtr? K čemu tam vlastně ten gumový válec byl? Příští týden se mi na motorku má podívat známý, co dělá mechanika v servisu v Suzuki, tak snad na něco přijde...

Editoval dimi650ta (23.05.2013 22:25:09)

 offline 

 

#7 23.05.2013 22:22:48

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Myna:

startuje a jede dobře, jen ta spotřeba.... co jsem se tak ptal, tak u 350 by měla být kolem 3,5-4 l. Psal mi známý, co má DR650, a při rozumné jízdě má spotřebu kolem 4,5 l...teď byl na 14 dnů v Maroku a s plně naloženou motorkou jezdil po pistách a písečných dunách max. za 7 l...

 offline 

 

#8 23.05.2013 23:18:34

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


zachvat:
podle manuálu i návodu k obsluze, byly měly být tyto počtu zubů: 15/43
hecnul jsem se, vzal čelovku a zašel do garáže a ....na rozetě je napsáno JTR 808-41, čili 41 zubů, což je o 2 zuby méně než by mělo být... kryt u pastorku se mi už nechtělo sundávat, ale předpokládejme, že tam je taky 15 zubů....v tom případě mám asi verzi "CH" určenou asi pro švýcarský trh (motorka pochází z Rakouska), kde je podle manuálu počet zubů 15/41...přičemž počet článků řetězu pro obě verze je 108 ks...teoreticky je to převod do rychla a spotřeba by měl a být menší - ale není, ale zase jsem zjistil, že u této "CH" verze je hlavní trska 132,5 měla by být 127,5 a jehlová tryska je 0-7 a měla by být 0-5....možná, že tady je zakopaný pes...

 offline 

 

#9 24.05.2013 11:37:07

Laos
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 35
Založená vlákna
Motorka: XR 650R a další
Věk: ucházející(30-40)
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


dimi650ta:

Spotřeba u dr350 je na silnici když jedeš kolem 80-90 a lehtáš to kolem 4 litrů. Pokud do terénu tak klíďo 7-8litrů.
Úplně na začátku zkontroluj filtr jestli není KO, případně vyprat, naolejovat případně dát nový.
Zároveň bych se mrknul na svíčku jestli není mokrá.
Potom kontrola hladiny benzínu v karburátoru, jestli je v pořádku. Jestli ne zkontroluj jestli ti funguje správně jehlový ventil, který ti pomocí plováků zavírá správně přívod paliva.
Pokud i tohle bude OK, což pochybuji, zkontrolovat všechny o kroužky i ten na bohatosti směsi a případně vyměnit.
Dále zkontrolovat sytič jestli ho nemáš zaseklý tzn. rozšroubovat zkontrolovat.
Až tohle budeš mít hotový, tak seřiď preventivně ventily a dej vědět jak jsi dopadl.
Trysku nech 132,5 to je ok.

PS: v rozetách to fakt nehledej.

Editoval Laos (24.05.2013 11:38:01)

 offline 

 

#10 01.06.2013 10:28:56

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Laos: před 2 dny se mi na motorku díval známý....a na nic zvláštního nepřišel. Svíčka byla černá jako bota. Možná proto, že jsem z domova k němu ujel krátkou vzdálenost jen 4 km? Nebo že jsem vydělal tu gumovou trubku z airboxu? Prý jsem si tím vyděláním trubky z airboxu moc nepomohl. Sice tam půjde více vzduchu a motor půjde více za plynem, ale zároveň se bude nasávat do filtru více nečistot a motor budu mít větší spotřebu... Podle VIN kodu mám mít karburátor Mikuni 14EL K 791. Ten tam je. Velikost trysek hlavní/volnoběžná 132,5/37,5 souhlasí. Jehla má být na 4 zářezu, byla na 3, tak ji dal správně, ale zřejmě si tím zvýším už tak velkou spotřebu. Šroub bohatosti má být vyšroubován o 2 otáčky zpět ze zašroubované polohy - nastaveno správně (nezapamatoval jsem si, kolik tam bylo původně, ale asi taky 2 otáčky). Nastavení plováku má být 14,6 mm +-1,0. Zkontrolováno a souhlasí. Vzduchový filtr čistý. Tak co dále? Kde hledat příčinu tak vysoké spotřeby? Napadá mě leda vyzkoušet jiný karburátor od někoho známého.
Sytič mám ruční přímo na karburátoru, ten je buď při startu vytažený nebo po zahřátí motoru zpět zatlačený, není to přes lanko na řidítka jako u jiných motorek, takže tam asi problém se zaseknutím lanka nebude.

 offline 

 

#11 05.08.2013 22:42:20

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Konec trápení s vysokou spotřebou. Motor dostával příliš bohatou směs. Přitom hlavní i volnoběžná tryska měly označení velikosti podle manuálu (ale asi se pokoušel někdo z předchozích majitelů zvětšit jejich průměr), nastavení výšky plováku taky souhlasilo, nesouhlasilo jen označení jehly - místo 5CD27 tam mám 5CD56. Byly namontovány menší trysky: hlavní ze 132,5 na 122, volnoběžná ze 37,5 taky za menší (přesnou velikost teď nevím), nová svíčka, nový vzduchový filtr, jehla na 2. drážce odspoda z celkem 5 drážek. Motor seřízen na brzdě. Při stejném výkonu má nyní plynulejší průběh. O víkendu jsem najezdil cca 340 km po silnici i v terénu s průměrnou spotřebou 3,129 l/100 km.  Maximální spokojenost...

 offline 

 

#12 06.08.2013 14:04:25

Laos
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 35
Založená vlákna
Motorka: XR 650R a další
Věk: ucházející(30-40)
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


dimi650ta:
Hlavně si zkontroluj zhruba po ujetí cirka 500km svíčku aby jsi neměl moc chudou směs. Jinak jestli jsem to správně pochopil, tak jsi tam dával menší trysky? Nebo tam byly menší?

Editoval Laos (06.08.2013 14:04:45)

 offline 

 

#13 06.08.2013 20:45:02

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Laos:
pochopil jsi to správně, nyní jsou tam menší trysky. Podle výrobce tam měly být trysky 132,5/37,5 a to pro motocykly s rokem výroby 1995-1999 a s označením CH (a ty velikosti jsem tam i měl). To označení CH je zřejmě pro Rakousko a Švýcarsko, kde se počítá s provozem ve větší nadmořské výšce, a tedy motor by měl mít bohatší směs. Svíčku časem zkontroluju, ale jsou teď taková vedra, že člověka ani nebaví jezdit...

 offline 

 

#14 07.08.2013 15:56:29

Laos
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 35
Založená vlákna
Motorka: XR 650R a další
Věk: ucházející(30-40)
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


dimi650ta:
Ty hale  tady, ale u  DR 350-SE (verze S) píšou jiný trysky. Mrkni na to, mně se nechce zdát, že jsi tam dal ty menší trysky, tam bude problém jinde.
Nahoře jak je to E-02 to znamená pro verze anglie UK, E-04 - Francie atd.


http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3226_vystoiek.jpg

 offline 

 

#15 07.08.2013 16:06:23

duso
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 619
Založená vlákna
Motorka: XR600 97
Věk: 29
2 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


tie trysky si podla mňa menil zbytočne stačilo dať nižšie ihlu...

 offline 

 

#16 07.08.2013 19:20:46

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Laos:
Velice zajímavá tabulka. Kde jsi k ni přišel? Chtělo by to zjistit, který kod patří kterému státu. Já mám na karburtátoru označení 14EL + ještě K791 (to nikde neumím zjistit, co to znamená) a podle te tvoji tabulky bych měl mít karburátor specifikace E-18. Nevíš, co to je za zkratku ITEM? Souhlasí velikost hlavní i volnoběžné trysky 132,5/37,5, souhlasí označení jehly 5CD56, jehlová trubice=velikost komínku 0-7 taky souhlasí, povolení šroubu bohatosti směsi o 2 otáčky zpět rovněž souhlasí. Jiné typy mají 1 1/8 nebo  1 3/4 zpět. Ale vidíš sám, že těch možností kombinací je spousta. V tabulce Autodata 2002 je zase pro Suzuki DR 350 SE r.v. 1995-9 pro normální verzi i verzi CH uvedena jehla 5CD27, ale tu v te tvoji tabulce nikde nevidím...

 offline 

 

#17 07.08.2013 19:38:01

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


duso:
já bych to tak jednoduše neviděl. To co píšeš určitě můj mechanik udělal a zkoušel motor na brzdě nejdříve s různou výškou polohy jehly, ale lambda sonda ukazovala, že směs byla stále hodně bohatá. Pak začal snižovat velikosti hlavní a volnoběžné trysky. Všem odborníkům na seřizování karburátorů se omlouvám, pokud jsem to napsal blbě  big_smile . Já jsem opravdu s tou spotřebou lehce přes 3 l maximálně spokojen, protože o takové spotřebě se mi ani nesnilo, a jen doufám, že tento stav vydrží už nastálo...

 offline 

 

#18 08.08.2013 09:32:42

Laos
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 35
Založená vlákna
Motorka: XR 650R a další
Věk: ucházející(30-40)
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


dimi650ta:
Ta tabulka je z manuálů, jsou rozřazeny podle roků výroby a podle modelů. Není problém stáhnout na internetu. To ITEM a v něm ty hodnoty E-18 atd. znamenají vývozní verze pro jaký stát či kontinent to bylo vyrobeno. U tvé verzi E-18 není napsáno pro jakou zemi je to vyrobeno, nenašel jsem to tam. Jaký máš rok výroby?
Máš pravdu, že těch kombinací je spousta, je to kvůli (nesmyslným) emisním limitům, ale hlavně kvůli nadmořské výšce.
Pokud Ti dělal mechanik tryskování s lambda sondou, pak by spalování mělo být ok, maximálně můžeš přijít o výkon když tam máš menší trysky, ale to jsem řekl hodně, hodně obecně.

 offline 

 

#19 08.08.2013 17:59:15

dimi650ta
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 56
Založená vlákna
Motorka: Honda XL650V
Věk: 53
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


Laos:
rok výroby 1998, první uvedení do provozu 1999 v Rakousku. Mechanik měl v pc uložené barevné grafy křivky výkonu před a po úpravě. Dříve ten výkon byl takový kostrbatý, nyní hladší křivka. I v provozu za jízdy cítím, že to jede plynuleji.

 offline 

 

#20 08.08.2013 19:27:28

Laos
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 35
Založená vlákna
Motorka: XR 650R a další
Věk: ucházející(30-40)
0 0

Re: Suzuku DR 350 SE, r.v. 1999 - vysoká spotřeba


dimi650ta:
ještě Ti sem vložim fotku z manuálu pro tvůj rok výroby. A jak tak koukám, tak hlavní tryska je 122.5



http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/3226_vystoidek.jpg

Editoval Laos (08.08.2013 19:28:32)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů