INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Udělal jsem tabulku s vybranými oleji a snažil se dohledat z technických listů základní údaje. Třeba to někomu pomůže ve výběru a možná se tu rozjede nějaká zajímavá debata na tohle téma. Kde je A, platí Ano, kde je FC místo A, platí FC atp. Kde je A?, tak jsem našel víc protichůdných informací. Kde není A, platí Ne nebo jsem nedohledal. Viskozitní index - čím méně se mění viskozita s teplotou, tím vyšší je viskozitní index Bod hoření - teplota, při který olej začne hořet při daných podmínkách. V některých technických listech je uvedená hodnota od - do v rozmezí několka stupňů, někde je uvedená jen konkrétní číslo. Viskozita - čím vyšší číslo, tím hustší olej. Oleje s nízkou viskozitou mohou být řídké díky předředění, takže to brát s rezervou nebo si dohledat dostupný informace. Moje špatná úroveň angličtiny mi neumožnila tohle vyčíst. FD je předepsaná pro KTM, Hq, Betu, ... Jako poslední jsou oleje do 2T zahradní techniky pro nějaký porovnání. Kdybyste dohledali další zdroje, hoďte to sem a tabulky podle toho doplním
Oleje Elf mají 4 různý provedení olejů 1. Mineral 2. Synthetic Based 3. Syntetic Technology 4. 100% Synthetic Taky pozor i na ta slovíčka, protože Synthetic Based (někdo píše Base) je jiným slovem polosyntetika. Co česky znamená obchodní termín Synthetic Technology nevím, ale je jiný složení, než 100% Synthetic.
U Motulu mě zaujal olej 710. Na globálních stránkách vás výběr oleje 710 odkáže na technický list se specifikací Motul 710 033MOT070 Při volbě lokace Czech Republic vás výběr oleje odkáže na technický list se specifikací Motul 710 033MOT064. podle údajů se jedná o dva dost různé oleje. Ten olej pro naši lokaci se mi zdá "papírově" jako nelpší olej pro TPI a pro takový ty hobby jezdce, co nedrtí pořád plnej.
- xoblih
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 222
- Založená vlákna
- Místo: Prostějovsko
- Tel: Mám
- 2 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Janek:
Zaujal mě rozdíl v bodu hoření Motulu 800, který většinou všichni doporučují, oproti např 710 nebo motorexu.
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
xoblih: V popisu u 800 off road / factory line off road (dvě různý obchodní označení pro stejný olej) je přímo uvedený, že je to racing lubricant for motocross/MX, složení vyvinutý pro motocross grand prix teams. V našich končinách se ale rozmohlo rčení, že svýmu miláčkovi dám to nejlepší (vlastně i ve smyslu to nejdražší) i když se čudlám po lesích a hájích a plný plyn dám jen když mě motorka potáhne při blbým vrknutí . Tak je potřeba brát v úvahu, kdo ten olej pro koho doporučuje. Potom se nebudeš divit, že máš vyfukový systém zasraný od nespálenýho oleje, .... https://www.motul.com/cz/cs/products/80 … ff-road--2 Téměř "papírově" stejný je olej Iphone Samurai Racing a i tohoto oleje je napsaný, že Iphone je exluzivní dodavatel do MXGP
Nemáte někdo zkušenost s Pema autodíly? Mají oleje Motul opravdu za velmi nízkou cenu. Motul 710 033MOT064 za 204,- 4 litry za 795,- To je cca 43 % ceny Motorexu cross power, který je kvalitativně i použitím +/- stejný Motul 800 291,- a 4litry balení za 999,- https://www.autodily-pema.cz/autodilype … e-oleje/2t
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Janek napsal(a):Nemáte někdo zkušenost s Pema autodíly?
Mám... beru tam několik let olej do auta, do motorky beru Shell Advance Ultra 4T 15W-50 (148,-), filtr HF652 kolem 100,- a mají i slušný ceny na baterie. Objednám toho vždy "na rok" a je klid. Vždy spokojenost s dodáním.
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
- 5 3
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Od te doby co mam 2T cca 4roky používam motul 800 a jsem spoky na přejezdech tomu dám full gas a vejfuk a prostor u přívěry je čistej. Je ale pravda že když jsem moto na Slovensku kupoval byla motka zasraná od oleje brutálně borec prej lil taky motul 800 1:40🙄 Byl to ale fakt mrdal chtěl 2T 300 zkusit protože to tam místní smetánka brala jako vrchol endura všichni jeli bomby pod přívěrou😀 Po koupi jsem hned měnil píst byl tam C vůle byla ještě na Céčko ovalita válce taky v toleranci ale píst byl černej jak bota hlava byla taky úplně zanesena karbonem prostor přívěry a přivěra jeden úhel. Pucoval jsem to acetonem půl dne. Když jsem loni kontroloval píst cca po 80Mth a dával Dčkovej píst byl krásně čistej i všechno okolo na motul 800 v poměru 1:60-1:65 benzín z 70% 100 oktan. Naměřené tolerance jsem sem nepsal protože si je z hlavy už nepamatuji.
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Janek:
Beru tam když maj akci, dvakrát se mi stalo že jsem objednal 4L kanystr ale už nebyl skladem, tak mi proste poslali 4x 1L za stejnou cenu. Dodání maj rychlý
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
A nemůže být nějaký problém s kvalitou? Přijde dost divné, že někdo třeba ten Motul 710 umí za 200 a někdo za 400 skoro. Nemůžou být ty extr. Levné nějaké šmečka ?
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
liba23:
Kupuju už snad třetím rokem a ne jenom já. Je to asi i o tom jak moc si chce kdo nahrabat
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
V pema autodíly beru už dlouho oleje do aut a můžu jen doporučit a skvělé ceny!
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Okolo 200,- Motul 710 jsou prodejci napříč republikou, Jihlava, Brno, Liberec, Pardubice, Praha, ale Ostrava a okolí hraje prim, velká koncentrace Do Pemy jsem volal a ptal se na důvod nízké ceny. Dostal jsem odpověď, že olej kupují po paletách a ne po kartonech, jako většina. Pema autodíly taky třeba prodává sadu plastů na Betu za 2566,- což je ještě o 220,- levnější , než sada třeba od Motoline i s 10% slevou pro offmoto. U plastů se o žádným šméčku mluvit nedá a i tak mají nejnižsí cenu na trhu Takže i o maržích to bude hodně.
Jen pro zajímavost ceny Motul 710 Pema autodíly 204,- Ostrava Autodílyparts 169,- Ostrava Mroauto 196,- Bohumín ADR autodíly - 200,- Ostrava Zábřeh Autodíly Dufy 202,- Ostrava-Mariánské Hory Filobat 203,- Bílovec (vedle Ostravy) Raglu 204,- Ostrava - Hulváky Granex 204,- Ostrava Hrabůvka
Zase třeba plná kvalitní sysntetika Shell ADVANCE Ultra 2T se dá koupit okolo 160,-
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
S těma plastama je to rozdíl v řádech 10tek procent , u těch olejů skoro 100 procent. Nehraje v tom roli sousední Polsko ? Nestačí to tam někde v garáži? Nezkoušeli jste někdo porovnávat třeba obaly - flašky levný acdrahý stejného druhu a výrobce..?
- rc28
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 178
- Založená vlákna
- Místo: radši jen Vysočina
- Motorka: RR250
- 3 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Rok zpátky jsem si zjišťoval info o normách pro 2T oleje kvůli zahradní technice, tak vám to sem dám. Nerad bych se dostal do vlny zbytečného hejtu, ale pokud má někdo nějakou podloženou připomínku, tak se rád poučím - jsou to informace volně dostupné na netu. Třeba to alespoň začátečníkům k něčemu bude.
Hlavní normy olejů pro dvoutaktní motory jsou: API (americká), JASO (japonská) a ISO (mezinárodní)
API (TA až TD) - TA – zastaralá – Pro motory o obsahu míň než 50ccm - TB – zastaralá – Pro motory 50-250ccm, Motorky a pily. - TC – aktuální – Pro všechny výkonné 2T motory - TD – zastaralá – lodní motory. Nahrazuje norma API TC-W
Norma API TC je v praxi uvedená snad na všech olejích. Neexistuje proces ani test, který by musel olej projít aby dostal API TC. Stačí interní testy výrobce oleje a odůvodnění a API TC si tam může plácnout kdo chce – nic neříkající. Na některých olejích je API TC+ nebo TC++, ale to je jen snaha upozornit, že je ten olej ještě lepší – není to ničím podloženo. Podle netu musí být API TC lepší nebo roven JASO FB aby fungoval.
JASO (FA až FD) - FA – zastaralá – První stanovená norma. Dnes překonaná. - FB – aktuální – Ve všem lepší než FA. Dnešní základ JASO. - FC – aktuální – Mazivost stejná jako FB, ale větší nároky na čistotu, kouř, dokonalejší spalování - FD – aktuální – Mazivost stejná jako FB, ale ještě větší nároky na čistotu, kouř, dokonalejší spalování než FC
Norma JASO je pěkně přehledná a třídy jdou pěkně po sobě. Má jasně dané testy pro splnění specifikace.
ISO (L-EGB až L-EGD) ISO třídy korespondují s JASO. Mají stejné testy. ISO normy mají údajně lehce lepší kouřivost než JASO ekvivalenty.
Ohledně minerálního, polosyntetického a plněsyntetického oleje jsem nenašel kloudné vysvětlení jen toto: „Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku.“ 2004 Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha
TISI – Thajský institut – norma zaměřená na čistotu Huqvarna 346 test – Test čistoty na motoru Husqvarna 346 – Jen reklamní tah Mogulu
Závěr? Podle norem: Garantovanou mazivost a výkonnost by měly mít teoreticky všechny až na Stihl HP stejnou. Rozdíly budou v dokonalosti spalování, usazování karbonu a bordelu a taky kouřivosti – tam bude Stihl HP a Husqvarna HP pokulhávat.
Existuje ještě Mogul TS, to je takový horší TSF. Pro info starý olej M2T splňuje jen API TB což je totální pravěk a jely na něj všechny dvoutakty 30 let zpátky.
Osobně si myslím a nechci se hádat, že i moderní dvoutakty (karbec bez premixu) nejsou citlivé na oleje a pokud ho tam člověk dává 1:50 tak se to umaže i kdyby topil jako kráva - což je vlastně nakonec pro dvoutakt nejlepší. Jestli má někdo zakarbonovaný výfuk a píst tak tomu prostě málo dává, ale že by to měl na svědomí olej tak tomu nevěřím. Máme motorovku starou 31 let a ta víc než polovinu života jela na M2T a motorovka jak všichni víme jede pořád plnej - no není ji nic. Do Bety dávám Liqui Moly podle manuálu spíš z úcty k ní, ale nemyslím si, že je to lepší olej než třeba TSF.
Editoval rc28 (10.02.2021 14:24:45)
Co nepovolíš urvi, co neurveš to zkurvi!
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
liba23 napsal(a):S těma plastama je to rozdíl v řádech 10tek procent , u těch olejů skoro 100 procent. Nehraje v tom roli sousední Polsko ? Nestačí to tam někde v garáži? Nezkoušeli jste někdo porovnávat třeba obaly - flašky levný acdrahý stejného druhu a výrobce..?
Jediní oficiální dovozci automotive olejů Motul jsou Inter Cars a Motoservis Deyl (www.olej-servis.cz). Potom tu jsou ještě další dovozci, ale ti mi řekli, že dováží oleje Motul pouze pro průmysl, ale ne oleje automotive. I tady je rozdíl v ceně dost velký, byť jsou oleje se zárukou jednoho oficiálního zdroje Inter Cars 1L 335,- a 4L balení 1203,- Deyl 1L 274,- a zajímavějších 1020,- za 4L balení Těm Ostravským prodejcům nedodávají a jejich oleje nejsou z oficiální český distribuce. Přesto se nemusí jednat o žádný šmejd a pravděpodobně to budou originální oleje, ale budou z polské distribuce. Na stránkách Motulu je vidět, že v části Polska poblíž Ostravy je velký množství oficiálních dovozců Motulu , takže i velká konkurence Pema Autodíly prý ještě asi před 2 lety brala oleje od Intercarsu, ale teď už ne. Co jsem mluvil se zástupcem Intercarsu, tak nepadl ani náznak , že by to byli nějaký šméčka, což v dnešním často podpásovým konkurenčním boji znělo jako balzám. Ale před jedním prodejcem ze seznamu "Ostravských", co jsem tu dal, jsem dostal varování. Uvádět ho z doufám pochopitelných důvodů nebudu.
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
rc28: Díky , požádám potom admina o přesunutí / smazání těch příspěvků o cenách a bylo by dobrý, aby tu bylo spíš něco "v duchu" tvýho příspěvku. S posledním odstavcem souhlasím, pokud píšeš pořád o zahradní technice, kde je ten účel tak nějak podobný. Myslím, že rozdíly pro 2T motory - všeobecně - jsou dost velký a je lešpí si vybrat olej pro svůj účel. Do sněžnýho skůtru a teplot mínus 20 a víc musí přijít jiný olej než ten, který může přijít do endura v létě .... Do vysokootáčkovýho 2t modelářskýho motůrku taky nedáš motul 710, ale olej vhodný pro otáčky cca 16 - 20 000, který byl za tím účelem vyvinutý. Třeba už jen z důvodu vyšší životnosti a ne proto, že by to s jiným olejem nejelo. u jedno nebo dvou olejů v tabulce jsem našel info, že je pouze pro motory bez přívěry. Proč? Nevím, ale když to tam píšou, nepoužiju ho do motoru s přívěrou, byť splňuje nějakou normu.
Prochal11 napsal(a):Po koupi jsem hned měnil píst byl tam C vůle byla ještě na Céčko ovalita válce taky v toleranci ale píst byl černej jak bota .... Když jsem loni kontroloval píst cca po 80Mth a dával Dčkovej píst byl krásně čistej ....
Když kouknu na tenhle příspěvek, tak jsem měl skoro stejnou zkušenost - na cca 80 mth setina z válce pryč a o číslo větší píst. Když jsem změnil olej, tak mám zkušenost, že za 250 mth byl válec pořád stejný a dávaly se 3 B písty za sebou . Teď u Bety 130 mth, válec v "nule" a šel znovu píst A. Co bych měl chtí víc. Kdybych používal olej Motul 800, umazalo by se to, nezadřelo by se to, ale vím, že bych měl větší opotřebení i když jen v řádu setiny, dvou, ale prakticky to jsou už 2 rozměry pístu .... A nemyslím, že by to bylo tím olejem, ale tím, že prostě pracuje lépe v jiným režimu, než já využívám. Stejně nakonec do motoru vlítnou klapky a budu kupovat nový válec .... a uštřím velký kulový takže to možná ve finále vyjde všechno na stejno
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Janek: Nevím zda to tu někde padlo, ale ze zvědavosti co ty leješ tedy za olej v současné době?
- koll
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 907
- Založená vlákna
- Motorka: 300 exc 2017
- Věk: 29
- 5 2
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
liba23:
Porovnával jsem flašky Motul od různých prodejců a ještě hledal na netu podle čeho by se dal poznat fejk a nic jsem na tich nádobách nenašel. Jestli to stáčí nějakej pšonek v garáži tak je to borec, protože na to tady jezdíme snad všichni několik let
- Jarynn
- Mazák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 4392
- Založená vlákna
- Místo: Ostrava
- Motorka: EXC 300
- Věk: 45
- 14 8
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Janek napsal(a):liba23 napsal(a):S těma plastama je to rozdíl v řádech 10tek procent , u těch olejů skoro 100 procent. Nehraje v tom roli sousední Polsko ? Nestačí to tam někde v garáži? Nezkoušeli jste někdo porovnávat třeba obaly - flašky levný acdrahý stejného druhu a výrobce..?
Jediní oficiální dovozci automotive olejů Motul jsou Inter Cars a Motoservis Deyl (www.olej-servis.cz). Potom tu jsou ještě další dovozci, ale ti mi řekli, že dováží oleje Motul pouze pro průmysl, ale ne oleje automotive. I tady je rozdíl v ceně dost velký, byť jsou oleje se zárukou jednoho oficiálního zdroje Inter Cars 1L 335,- a 4L balení 1203,- Deyl 1L 274,- a zajímavějších 1020,- za 4L balení Těm Ostravským prodejcům nedodávají a jejich oleje nejsou z oficiální český distribuce. Přesto se nemusí jednat o žádný šmejd a pravděpodobně to budou originální oleje, ale budou z polské distribuce. Na stránkách Motulu je vidět, že v části Polska poblíž Ostravy je velký množství oficiálních dovozců Motulu , takže i velká konkurence Pema Autodíly prý ještě asi před 2 lety brala oleje od Intercarsu, ale teď už ne. Co jsem mluvil se zástupcem Intercarsu, tak nepadl ani náznak , že by to byli nějaký šméčka, což v dnešním často podpásovým konkurenčním boji znělo jako balzám. Ale před jedním prodejcem ze seznamu "Ostravských", co jsem tu dal, jsem dostal varování. Uvádět ho z doufám pochopitelných důvodů nebudu.
http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … ul_dis.jpg
90% autodílů u menších prodejců jde do našeho regionu z PL. Dokonce i Stahlgruber mívá občas polské balení a to je u nás prý distribuční sklad mezi DE a CZ,ale nemám to ověřeno.S olejema to bude to samé ,většina prodejců bere od poláků.Prostě je jejich trh obrovský proti našemu a tak tam i marže na základě obratu vypadají jinak..
- Frank
- Pokročilý
- Fotogalerie
- Příspěvky: 100
- Založená vlákna
- Motorka: Ktm 300 Tpi, gsxr 1000, KTM 790 R, SMCR 690
- Věk: 43
- 0 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
300 Tpi 102 mth , válec v super stavu a znovu píst A . Celou dobu Motorex. Původní píst měl opravdu menší rozměr než teď píst A, takže se mi potvrdilo, jak už tady mnozí psali, že KTM dává do moto " zajížděcí" píst.
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Dost mi to vrtá hlavou, když má některý ten ojl nižší bod hoření a shoří ve válci ( můj předpoklad ) tak co potom promaže pohyblivé části přívěry ??
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
|