Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

zimni plan

#1 17.12.2009 10:13:21

Wenca24
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 468
Založená vlákna
Místo: Jeseník
Motorka: Transalp, Konopnice
0 0

zimni plan


Takze v Albanii jsem malicko dorazil podvozek, takze se mam zas pres zimu v cem hrabat smile  Budu menit:loziska v zadnim kole, v krku rizeni, s tim udelam aji gufera a olej ve vidlici, + mi popraskaly prachovky...

Ted mam otazku, kde mam koupit dily, mam objednavat origo(pripadne ELIT), nebo to mam koupit nekde kde prodavaj loziska a gufera, podle rozmeru?
Kde se daj sehnat prachovky na XTcko?

 offline 

 

#2 17.12.2009 10:57:14

Vacuto
Pokročilý
Fotogalerie
Příspěvky: 119
Založená vlákna
Motorka: Yamaha XT600 Z
Věk: 22
0 0

Re: zimni plan


podle me je lepsi loziska kupit, nekde v prodejne napr (ZKL nebo SKF) origos budou 200x drazsi!
SKF jseou lepsi a urcite vydrzi jak origo mozna i vic smile

Editoval muck (17.12.2009 10:58:09)

 offline 

 

#3 17.12.2009 11:04:47

radeva
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 368
Založená vlákna
Místo: Šumperk
Motorka: TT 600 R
Věk: 47
0 0

Re: zimni plan


Wenca24:

Zadej si do vyhledavače, Kotík Ilko- Šumperk, dá se u něho něco sehnat.

 offline 

 

#4 17.12.2009 11:49:31

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: zimni plan


Jak píše muck, není problém sehnat ložiska a gufera v nějaké prodejně. Nyní se tím zabývá řada soukromníků a dokážou sehnat cokoli. Problém bývá s jehlovými ložisky do přepákování, protože jsou to většinou atypy a s kulovými ložisky do tlumičů. Ty většinou musíš koupit v originálu. Za ložiska a dvojbřité gufera do kol zaplatíš oproti originálu možná třetinu a výdrž v tom kole bude stejná. Něco jiné je třeba ložiska do motoru na kliku, tam bych asi volil original.

 offline 

 

#5 17.12.2009 11:52:22

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: zimni plan


Jinak prachovky, gufera, olej i ložiska do krku umíme. Jen ložiska do kol neee.
prachovky by měly odpovídat tyhle:
http://www.yacomi.cz/advanced_search_re … cription=1
gufera na XT 95-03 (nevim který máš)
http://www.yacomi.cz/advanced_search_re … cription=1
ložiska do krku (kuželíková):
http://www.yacomi.cz/loziska-do-krku-rizeni-p-3641.html


Dej koním pít...

 offline 

 

#6 17.12.2009 13:06:09

Wenca24
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 468
Založená vlákna
Místo: Jeseník
Motorka: Transalp, Konopnice
0 0

Re: zimni plan


viteka 32:

Takze loziska do krku se daji taky sehnat normalne nekde v obchode?


Semis: Dik za odkazy. wink  Ty prachovky vypadaji stejne(predpokladam ze 430 mm maji kdyby se roztahli...?)

 offline 

 

#7 17.12.2009 13:51:17

Semis
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3155
Založená vlákna
Místo: východní skoro Pragl
Motorka: DR-Z400SM, EXC 250, TXT 250
6 2

Re: zimni plan


Wenca24:

JJ ty ložiska jsou v sadě včetně těch krycích prachovek.

Ty gumový prachovky jsou poměrně poddajný a lidi si to tady berou normálně na tyhle endura.


Dej koním pít...

 offline 

 

#8 17.12.2009 19:21:25

riderccm
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 370
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Yamaha xt 600 (43f)
Věk: 26
1 0

Re: zimni plan


Já mám celý motor s ZKL ložisek a naprosto v pohodě (na kliku i s označením C3 - což je s vůlí) - tak že bych se toho vůbec nebál. Cokoli jde nakoupit neorigo bych v ložiscích neřešil a nakoupil. I do krku řízení bych to dal, kdybych věděl rozměry - sice sem to měnil, ale po navařování housenky na spodní ložisko abych ho vůbec dostal ven byly stejně čísla zničené - a navíc mám starší verzi, tak že bych ti nepomohl.
Jinak ty ložiska stojí litr - což je za dvě ložiska i sprachovkama dobrá cena  a12 

 offline 

 

#9 17.12.2009 20:08:48

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: zimni plan


Na kliku bych ZKL nedal... za prvý je tam potřeba hodně dobrá přesnost a za druhý je hodně tepelně namáhaný a to obyčejný ložisko nezvládá...


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#10 17.12.2009 21:45:13

riderccm
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 370
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Yamaha xt 600 (43f)
Věk: 26
1 0

Re: zimni plan


Suchman napsal(a):

Na kliku bych ZKL nedal... za prvý je tam potřeba hodně dobrá přesnost a za druhý je hodně tepelně namáhaný a to obyčejný ložisko nezvládá...

Přesnost: záměrně se na kliku dává c3 - což je přesná vůle už od výroby, aby když se tam ložisko napere aby nebylo moc těsné a hned ze začátku než si sedne se "špatně nezajelo"

Tepelně namáhané: Ložisko ať s jakékoli oceli si myslím že teplotu vydrží s velkou rezervou, spíš jde o olej aby ho dobře mazal.

Jinak stalo se ti někdy, že se ti motor chytl jen na ložiskách, nebo si to někde viděl? Já spíš vždy prvně chytlý píst a pod.  Ložiska sem vždy vyměňoval stylem - když už je to rozhozené... nebavím se o kolech tam je to bordelem který to ložisko vydře.

Myslím že zkl  a pod. jsou špičkové ložiska a anich bych se nedivil kdyby se dělaly ze stejného matroše a ve stejné fabrice, akorát se na origo šuplo made in japan a hned v to má každý důvěru a dá za to 2x větší ceny. Jako že sem se s  takovýma fišema setkal mnohokrát a konkrétně nebudu tady zmiňovat místní firmu  ale kluci co tam dělají na hotový výrobek nalepují šťítky made in austria a pod. a to ten výrobek stojí 50 a více tisíc vyváží se po celém světě.

Si myslím že na své motorce už určitě podruhé měnit ložiska (v motoru) nebudu, bo mě ty ložiska tu motorku jako takovou prežijou na 100%  key  hmm 

Editoval riderccm (17.12.2009 21:56:23)

 offline 

 

#11 17.12.2009 21:58:53

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: zimni plan


Vím, že ložiska se dělají provozuschopné do určité teploty (nevím přesně) a ložiska určená na kliku mají tuto teplotu o dost větší.
C3 je přesný, ale jenom z práce vím, že při téhle přesnosti radši používáme SKF.
Jinak ZKL mám na hřídelích v převodovce, SKF vyvažovák, a origo na klice.


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#12 17.12.2009 22:03:13

riderccm
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 370
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Yamaha xt 600 (43f)
Věk: 26
1 0

Re: zimni plan


Suchman napsal(a):

Vím, že ložiska se dělají provozuschopné do určité teploty (nevím přesně) a ložiska určená na kliku mají tuto teplotu o dost větší.
C3 je přesný, ale jenom z práce vím, že při téhle přesnosti radši používáme SKF.
Jinak ZKL mám na hřídelích v převodovce, SKF vyvažovák, a origo na klice.

To nevím, ale u motorek které točí 6 - 7 tisíc bych to neřešil.  key 
Jinak, samozřejmě každého volba...  geer 

 offline 

 

#13 17.12.2009 22:03:58

Suchman
Administrator
Fotogalerie
Příspěvky: 4498
Založená vlákna
Místo: Brno
Motorka: ETX50, TT600R(e), XR600R, NX650, Betta 207,210
Věk: už moc
Tel: 774 817 423

Re: zimni plan


riderccm napsal(a):

Jinak stalo se ti někdy, že se ti motor chytl jen na ložiskách, nebo si to někde viděl? Já spíš vždy prvně chytlý píst a pod.  Ložiska sem vždy vyměňoval stylem - když už je to rozhozené... nebavím se o kolech tam je to bordelem který to ložisko vydře.

Mám doma vyvažovák, kterej měl chycený ložisko. Někdy ti to vyfotím... Je jasný, že 100x častěji to přidřeš na pístu, jak se ti něco stane s těma ložiskama. S tou klikovkou je to fakt... pohledám ti ty hodnoty, aby jsi to viděl.


Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.

 offline 

 

#14 17.12.2009 22:16:55

riderccm
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 370
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Yamaha xt 600 (43f)
Věk: 26
1 0

Re: zimni plan


Od známých ze strojírenského odvětví ( já sem kuchař - nerozumím tomu - v motorkách se hrabu ze zábavy  big_smile  ) slyšívám, že zkl je na špičkové úrovni, akorát je to české tak tomu nikdo nevěří, ale prý to špička vždy byla a bude a že šmrncovní je tam mít dnes na všem made in japan - ale fakt nevím sou to možná hospodské keci.
Každopádně se zkl třeba dávaly do starých zetek, 2t který má točky, vzducháč který se několikrát v terénu těžce přehřál a navíc 2t tak že na ložiska na klice toho oleje taky nebylo nikdy navíc - problém s ložisky nikdy nebyl - to je pro mne argument  hmm 

 offline 

 

#15 17.12.2009 22:18:16

viteka 32
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 3345
Založená vlákna
Místo: Kocábov
Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
Věk: 54
Tel: mám
18 3

Re: zimni plan


riderccm:
Tak to asi nemáš pravdu. Stalo se nám to na DT 125 R a dokonce dvakrát, chytlé ložiska na klice, po rozdělání motoru píst i válec jak nový, museli jsme měnit ložiska a gufera na klice.

 offline 

 

#16 17.12.2009 22:36:02

riderccm
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 370
Založená vlákna
Místo: Valašsko
Motorka: Yamaha xt 600 (43f)
Věk: 26
1 0

Re: zimni plan


viteka 32 napsal(a):

riderccm:
Tak to asi nemáš pravdu. Stalo se nám to na DT 125 R a dokonce dvakrát, chytlé ložiska na klice, po rozdělání motoru píst i válec jak nový, museli jsme měnit ložiska a gufera na klice.

Dali ste tam c3 o kterých sem mluvil -co jsou od výroby s vůli? To byl právě vždy důvot chyceného ložiska bo tam lidi dali obyč a při nalisování na kliku a vložení do kartru ložisko bylo tak těsné, že se po pár kilometrech chytlo. Mám dojem že ty origo sou s vůlí ale nepíše se to tam bo je to podle katalogového čísla - nikdo to tam neřeší, je to kus pod číslem.  key 

 offline 

 

#17 18.12.2009 11:10:10

andrew x
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 586
Založená vlákna
Motorka: DR 650 SE
Věk: 24
0 0

Re: zimni plan


riderccm:
plně tady s tebou se všim souhlasím, taky jezdim komplet moter se ZKL, ono je taky rozdil jak tady nekdo piše 2T DT ktere toči 10-12tis a XT 4-6tis

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů