INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
KTM exc 300 výměna pístu
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Nightfuckers napsal(a):Ktm u Nové dává vždy zabehovy píst A na ten by se nemělo jet víc než 50 h. A výměna zase za A
Kluci tak si to tu pročítám, a tohle ve mě vyvolává dost velkou zvědavost a toužím po vysvětlení. Prosím mohl by mě někdo tohle vysvětlit? Pochopím záběhový olej, ale co je proboha záběhový píst? Co je na něm "záběhového" ? Pokud je tam záběhový píst, měl by se tedy zabíhat i motor. Jakým způsobem se motor u 300 EXC správně zabíhá? Pokud by se měl po 50Mth vyměnit znovu za velikost A, dalo by se to tedy pojmout tak, že válec s pístem je zaběhnutý po 50Mth?
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
MichalEXC:
Já to chápu tak, že během 50 MTH si ten píst formuje a opotřebovává různý sebemenší hranky na válci, proto je potřeba po padesáti měnit, pokud je nový nikasil. Vem si třeba stopy od nástroje - rýhy, ve kterých se drží olej. U novýho nikasilu jsou ostrý, po 50 MTH už jsou otupený, i když na žádným rozměru to nepoznáš.
Já zajíždím tak, že nechám na volnoběh, vychladne, zahřeju, lehce projedu, vychladne, to už se převlíkám a jdu poctivě zahřát a zlehka jedu. Po jedný nádrži už jí dávám, ale ještě dlouho nedržím v plných a po druhý nádrži je hotovo. To celý s trošku bohatší směsí a důrazem na zahřátí motoru. Takhle s každým pístem s tím, že ten první do čerstvýho nikasilu jde ven dřív.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
To sou hovna. zabehovej pist
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Říkal jsem si, zda se někdo k tomu nesmyslu vyjádří. Očekával bych reakci toho kdo to vypustil z huby, a čekal jsem na nějaké rozumné opodstatnění, které by mě nepřesvědčilo o tom, že je tento záběhový nesmysl možný, ale alespoň bych si myslel, že dotyčný sám je zmatený nepravdivou informací. Takhle si mohu pouze myslet, že jsou zde záměrně psány nesmysly, a někdo se tím zjevně dost dobře baví V dnešní době, kdy je prodej předražených náhradních dílů obrovský byznys, by mě toto vůbec nepřekvapilo. Ovšem z hlediska mechaniky je to stejnej nesmysl jako třeba záběhový brzdový destičky. Informace z fora opravdu k nezaplacení
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
MichalEXC:
Nezajíždíš brzdový desky, kotouče, řetězovku, ložiska? Potom si po někom takovým kup motorku!
Pokud chci relevantní info nejdu sem, ale do servisního manuálu, ale každej to asi dělá jinak.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
David89:
Je rozdíl zajet a jezdit--a zajet a vyměnit
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
- Nightfuckers
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 492
- Založená vlákna
- Motorka: Exc300
- Věk: 905 Před n.l.
- 0 0
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Hoši hoši. Sorry že sem zapomel u slova zabehovy píst napsat uvozovky nahoře. Jde o to že ten první ackovy píst u Nového stroje by tam neměl být víc jak 50h. +- jinak si na něj dejte i 300h jestli chcete ale objednejte potom rovnou C ten první A který má zespodu nápis ktm se koupit nedá. Koupit se dá potom A v druhovyrobe i když oba dělá vertex. jestli vám tady Fiss dá foto toho origo A ať víte co mám na mysli tak to bude lepší.
Buď jedeš, nebo se jebeš
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Je dobré vědět, že ten "A" od KTM (má větší vůli a opravdu je značený jako záběhový) má 71,925mm... a "A" od VERTEXu je 71,94!!!
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Jsem neznalý 2t problematiky ale chtěl bych říct že buď jsem klikař nebo uplnej Lůzr !!! Koupil jsem ojetou Betu 300rr která měla najeto 225mt . Majitel tam měnil ve 180mth jednou píst a dal B ! Já to asi po 50mth od koupě tj. asi 70mth po výměně pístu rozebral vše zkontroloval a dal opět píst B(nový) který je tam doteď . Upozorňuji že jsem sice strojař ale nevím kde se má ten válec měřit (kde vzniká největší ovalita ) ale !!! Nechal jsem ten válec před montáží změřit na 3D měřícím stroji kde to scanoval v různých hloubkách po asi 1cm až pod přepouštěcí kanály a vyšla mi ovalita někde na hranici 0.012 mm což je dle mého názoru zanedbatelný . Vizuální opotřebení nevidím žádné nikde nic přidřeného a byli vidět i stopy po honování . Motorka má aktuálně najeto něco kolem 350mt a včera jsem zrovna koukal na píst přez výfukový kanál . Píst nemá žádné viditelné opotřebení. Válec je stále čistej jen na pístu se začíná pod kroužky dělat ta vyleštěná ploška takže to brzy opět rozhodím a píst určitě vyměním .Netuším kolik 2t může vydržet ale můj má ke 400mth na tři písty nic neklepe nic netluče na ojce není znatelná vůle a proti nové moto jede ta moje stále srovnatelně (měl jsem možnost to vedle sebe vyzkoušet) Z toho co tu čtu jsem uplně vedle když vidím po 100Mth nové nicasily , písty , ojnice atd... Může mi to tu někdo znalý vysvětlit ? Pojďte do mě !!!!
Re: KTM exc 300 výměna pístu
jenda62:
Bud v klidu, jezdi dál v klidu, a servisuj jako doposud. Jsi-li strojař, dej na své uvážení. Zde pomoc nečekej, protože tady nikdo znalý problematiky nicasilu není. Kdyby byl, dělal by nicasil, měl by na to nejspíš firmu která by byla proslavená, vozili by se sem válce z celého světa a neřešilo by se tady neustálé loupání nicasilu a průsery s tím spojené. Oprava nicasilu je přežitek z dob komunistů kdy se nic nesmělo, nic se nesehnalo. Nicasil se tajně vozil do Anglie na opravu, tam to umí, vědí na co dát pozor, a vozili ho tam kluci co jezdili k nám do čech na závody. Jinak jsi byl bez šance ho opravit. Začalo se to pak dělat u nás, nějakým způsobem se to dělá do dneška, bohužel pořád stejně blbě. Pošli si v čr nicasil kam chceš, oni to beztak všichni sváží k jednomu člověku který to dělá pořád stejně blbě. Já měl díky nějaký vyšší moci to štěstí, že se nicasil povedl, a do dneška ten válec je ve 125 a frčí jako fík. Chceš-li se pokusit o opravu nicasilu, pošli ho tam preventivně když je nicasil ještě pěkný. Pak máš šanci že bude držet. Pokud chceš mít klid, kup si nový válec a nicasil na starém válci vůbec neřeš.
Zážitek nemusí být pozitivní, hlavně musí být silný.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Presne tak, dávaš tomu nažrať pri nie úplne zahriatom motore (prípadne rovno na studeno) a stále v otáčkach a zničíš to za pár desiatok motohodín.
Re: KTM exc 300 výměna pístu
hansr: No jsem mrdal jako každej jinej o stylu jízdy to asi nebude Viděl jsem asi před dvěma lety v rumunsku jednoho týpka co nás vodil po Sibiu kterej měl rok starou husqvarnu 2014rv. Měla naběháno 1000mth na 4 písty ještě se s tím chlubil a věř tomu že to byl střelec velikej !!! Motorka po jeho roce ježdění byla chudák největší co jsem kdy viděl ale motorově mu to stále velmi dobře fungovalo !!!
Re: KTM exc 300 výměna pístu
Nightfuckers napsal(a):Hoši hoši. Sorry že sem zapomel u slova zabehovy píst napsat uvozovky nahoře. Jde o to že ten první ackovy píst u Nového stroje by tam neměl být víc jak 50h. +- jinak si na něj dejte i 300h jestli chcete ale objednejte potom rovnou C ten první A který má zespodu nápis ktm se koupit nedá. Koupit se dá potom A v druhovyrobe i když oba dělá vertex. jestli vám tady Fiss dá foto toho origo A ať víte co mám na mysli tak to bude lepší.
pist s vyrazenym ktm se normalne da koupit origo ktm..... (koupil sem uz 4.... nekde bych mel i foto)
|