Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Stav 2T motoru

#21 05.02.2015 13:52:47

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


Raduz TT600r
tak když to vezmu podle tebe, tedy řekl bych krapet do extrému, tak není problém vzít vzduchovou pistoli a roztočit ten motor např. přes kliku, nebo vývodoví hřídel... A to vše za konstantních otáček.

 offline 

 

#22 05.02.2015 13:56:45

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


MotoDriver
- běžné využití znám před více jak dekádou jsme to probírali na SPŠ a nedávno jsem si to zopáknul na VŠ.
Ale jak jsem psal, zajímá mně jestli s tím má někdo zkušenosti na 2T (ovšem ostrém).

Chlapi neber te to špatně, ale nehledejte důvody proč to nejde. Jsme češi lol 

 offline 

 

#23 05.02.2015 15:06:16

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Stav 2T motoru


Felipe napsal(a):

Raduz TT600r
tak když to vezmu podle tebe, tedy řekl bych krapet do extrému, tak není problém vzít vzduchovou pistoli a roztočit ten motor např. přes kliku, nebo vývodoví hřídel... A to vše za konstantních otáček.

Hele, žádnej píst není úplně těsnej, kruhy taky ne. Tlak ve válci ti při pomalém protáčení unikne. Když točíš pomalu, uniká to "víc", když rychle, míň. Proto bys měl mít stejné podmínky pro měření. U kicku je to problém docílit jen pákou.
Když bys měl stejné podmínky + manometr místo svíčky, tak např po 40mth "kudla" provozu něco určitě změní. K vyhodnocení stavu musíš mít nějakou historii, abys mohl porovnávat.
Pokud to budeš dělat např. co 10mth, povedeš si záznamy a po 50mth třeba otevřeš motor, tak budeš mít měření manometrem a k tomu skutečný měřený stav na začátku a konci a z toho už se dá něco vyvodit. Pak to ke kontrole během života pístu může k něčemu být.

Položím ale jinou otázku - k čemu to vše?
Stejně po předepsaných mth otevřeš motor, přeměříš a ohledáš skutečný stav.
Loupající se nicasil ve spodní části válce a pístu tímhle přece nezjistíš...


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#24 05.02.2015 15:16:24

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


Raduz.. nezlob se, ale muj první příspěvek:
Dobrý den/ahoj, zkoušel někdo z Vás diagnostikovat stav opotřebení pístní skupiny u 2T motorů pomocí měřených tlaků ve válci? Předpokládám, že by i tlaky mohli mít vypovídající hodnotu o stavu (životnosti) motoru. Myslím to tak, jako že by se změřily tlaky u nového motoru, následně např. po 30MTH a s tím i rozborka a přeměření válce s pístem, po případně další hodnoty….

 offline 

 

#25 05.02.2015 16:36:51

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Stav 2T motoru


 roll  ajo, soráč. Tak to jsem krapet uletěl  a1 
Moc práce, málo spánku, spousta starostí, málo chlastu a pak dělám hovadiny a6   lol 

Ale tak zase dobrý v tom, že jsme došli k podobnýmu závěru  cool   ano 
Ty podmínky ale zůstávají.


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#26 05.02.2015 16:55:23

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


V poho Raduz wink 
To znám, to je tím nedostatkem chlastu a1 , o ten spánek snad ani nejde beer 
Ale jsem moc rád že jsme se dostali na stejnou vlnu.
Možná jsem popletl smilies.

 offline 

 

#27 05.02.2015 17:20:18

Monix
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 209
Založená vlákna
Motorka: EXC300TPI, YZ250F/20
Věk: 50+
2 0

Re: Stav 2T motoru


není to pro 2T, ale asi bude podobné - Suzuki uvádí v manuálu k RMZ250 měření kompresního tlaku jako indikátor pro potřebu servisu - standardní tlak 400-800kPa

 offline 

 

#28 05.02.2015 17:39:38

Raduz TT600r
.....starosta.....
Fotogalerie
Příspěvky: 11376
Založená vlákna
Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
Motorka: NÁMAHA
Tel: 723 151 102
Web

Re: Stav 2T motoru


Monix napsal(a):

není to pro 2T, ale asi bude podobné - Suzuki uvádí v manuálu k RMZ250 měření kompresního tlaku jako indikátor pro potřebu servisu - standardní tlak 400-800kPa

Slušnej rozsah.  lol 

Felipe:
njn. Nějak mi stávkuje kufr, tak už nějakej pátek skoro vůbec  beer . To bude tím.  a2 


Řiť, ať jedeš lip    tel.: 723151102, 587571224

 offline 

 

#29 05.02.2015 21:43:25

karol920
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 150
Založená vlákna
Motorka: kxf270
Věk: 52
Tel: +421905518769
Web
1 0

Re: Stav 2T motoru


meranie kompresného tlaku u 2T
- Jawa ČZ  MZ a im podobné stroje - bežná diagnostika , zameraná hlavne na tesnosť piestnych krúžkov a bezdemontážna indikácia potreby výbrusu.
- pri ostrých motoroch , kde väčšinou skôr praskne piest , než sa zoderú krúžky , takmer zbytočnosť. Ale pri motoroch s prepážkou vo výfuku stále má svoje miesto na identifikáciu lokálne zodratého piestneho krúžku. Nenahradí ale v plnom rozsahu vizuálnu kontrolu a meranie.
Obvyklý tlak pri dobrom stave motora je o cca 10% vyšší , ako kompresný pomer motora - 125ky tlak okolo 15bar , 250-tky od 12.5bar

pri 4T stále bežne používaná diagnostika , slúžiaca aj na zistenie netesnosti ventilov . Pri motoroch s automatickým dekompresorom (napr RMZ) však značne nepresná.

 offline 

 

#30 05.02.2015 22:16:41

jojkoz
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 227
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 2010
1 0

Re: Stav 2T motoru


A ak ti nestaci vyjadrenie od tak skuseneho clovek ako je karol920 - tak mozes polemizovat dalej.

Nikto tu nepisal ze to nejde spravit - ide a pomerne lahko - akurat ze tym skoro nic nezistis.

 offline 

 

#31 06.02.2015 08:01:13

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Stav 2T motoru


Jsem moc rád za příspěvek od uživatele Karol920 - je něco říkající. Děkuji
Ale bohužel to nemůžu říct o tvém příspěvku jojkoz - bylo by lepší kdy by jsi psal k tématu. Navíc na něco jsem se tě ptal s ojkou heh2 .

 offline 

 

#32 06.02.2015 09:25:32

jojkoz
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 227
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 2010
1 0

Re: Stav 2T motoru


Ojnica sa robi na volu 0,018 mm - este nieco ?

Moj prvy prispevok v tejto teme bol velmi k veci - tak ako aj inych - nemozem za to ze si si nieco vymyslel a jednoducho si nemozes priznat ze je to volovina.

A myslim ze tymto to tu mozem zakoncit.  a3 

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů