INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Stav 2T motoru
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: Stav 2T motoru
Raduz TT600r tak když to vezmu podle tebe, tedy řekl bych krapet do extrému, tak není problém vzít vzduchovou pistoli a roztočit ten motor např. přes kliku, nebo vývodoví hřídel... A to vše za konstantních otáček.
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: Stav 2T motoru
MotoDriver - běžné využití znám před více jak dekádou jsme to probírali na SPŠ a nedávno jsem si to zopáknul na VŠ. Ale jak jsem psal, zajímá mně jestli s tím má někdo zkušenosti na 2T (ovšem ostrém).
Chlapi neber te to špatně, ale nehledejte důvody proč to nejde. Jsme češi
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Stav 2T motoru
Felipe napsal(a):Raduz TT600r tak když to vezmu podle tebe, tedy řekl bych krapet do extrému, tak není problém vzít vzduchovou pistoli a roztočit ten motor např. přes kliku, nebo vývodoví hřídel... A to vše za konstantních otáček.
Hele, žádnej píst není úplně těsnej, kruhy taky ne. Tlak ve válci ti při pomalém protáčení unikne. Když točíš pomalu, uniká to "víc", když rychle, míň. Proto bys měl mít stejné podmínky pro měření. U kicku je to problém docílit jen pákou. Když bys měl stejné podmínky + manometr místo svíčky, tak např po 40mth "kudla" provozu něco určitě změní. K vyhodnocení stavu musíš mít nějakou historii, abys mohl porovnávat. Pokud to budeš dělat např. co 10mth, povedeš si záznamy a po 50mth třeba otevřeš motor, tak budeš mít měření manometrem a k tomu skutečný měřený stav na začátku a konci a z toho už se dá něco vyvodit. Pak to ke kontrole během života pístu může k něčemu být.
Položím ale jinou otázku - k čemu to vše? Stejně po předepsaných mth otevřeš motor, přeměříš a ohledáš skutečný stav. Loupající se nicasil ve spodní části válce a pístu tímhle přece nezjistíš...
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: Stav 2T motoru
Raduz.. nezlob se, ale muj první příspěvek: Dobrý den/ahoj, zkoušel někdo z Vás diagnostikovat stav opotřebení pístní skupiny u 2T motorů pomocí měřených tlaků ve válci? Předpokládám, že by i tlaky mohli mít vypovídající hodnotu o stavu (životnosti) motoru. Myslím to tak, jako že by se změřily tlaky u nového motoru, následně např. po 30MTH a s tím i rozborka a přeměření válce s pístem, po případně další hodnoty….
- Monix
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 209
- Založená vlákna
- Motorka: EXC300TPI, YZ250F/20
- Věk: 50+
- 2 0
Re: Stav 2T motoru
není to pro 2T, ale asi bude podobné - Suzuki uvádí v manuálu k RMZ250 měření kompresního tlaku jako indikátor pro potřebu servisu - standardní tlak 400-800kPa
- Raduz TT600r
- .....starosta.....
- Fotogalerie
- Příspěvky: 11376
- Založená vlákna
- Místo: Olomouc,Přerov,Lipník
- Motorka: NÁMAHA
- Tel: 723 151 102
- Web
Re: Stav 2T motoru
Monix napsal(a):není to pro 2T, ale asi bude podobné - Suzuki uvádí v manuálu k RMZ250 měření kompresního tlaku jako indikátor pro potřebu servisu - standardní tlak 400-800kPa
Slušnej rozsah.
Felipe: njn. Nějak mi stávkuje kufr, tak už nějakej pátek skoro vůbec . To bude tím.
Řiť, ať jedeš lip tel.: 723151102, 587571224
- karol920
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 150
- Založená vlákna
- Motorka: kxf270
- Věk: 52
- Tel: +421905518769
- Web
- 1 0
Re: Stav 2T motoru
meranie kompresného tlaku u 2T - Jawa ČZ MZ a im podobné stroje - bežná diagnostika , zameraná hlavne na tesnosť piestnych krúžkov a bezdemontážna indikácia potreby výbrusu. - pri ostrých motoroch , kde väčšinou skôr praskne piest , než sa zoderú krúžky , takmer zbytočnosť. Ale pri motoroch s prepážkou vo výfuku stále má svoje miesto na identifikáciu lokálne zodratého piestneho krúžku. Nenahradí ale v plnom rozsahu vizuálnu kontrolu a meranie. Obvyklý tlak pri dobrom stave motora je o cca 10% vyšší , ako kompresný pomer motora - 125ky tlak okolo 15bar , 250-tky od 12.5bar
pri 4T stále bežne používaná diagnostika , slúžiaca aj na zistenie netesnosti ventilov . Pri motoroch s automatickým dekompresorom (napr RMZ) však značne nepresná.
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Stav 2T motoru
A ak ti nestaci vyjadrenie od tak skuseneho clovek ako je karol920 - tak mozes polemizovat dalej.
Nikto tu nepisal ze to nejde spravit - ide a pomerne lahko - akurat ze tym skoro nic nezistis.
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: Stav 2T motoru
Jsem moc rád za příspěvek od uživatele Karol920 - je něco říkající. Děkuji Ale bohužel to nemůžu říct o tvém příspěvku jojkoz - bylo by lepší kdy by jsi psal k tématu. Navíc na něco jsem se tě ptal s ojkou .
- jojkoz
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 227
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2010
- 1 0
Re: Stav 2T motoru
Ojnica sa robi na volu 0,018 mm - este nieco ?
Moj prvy prispevok v tejto teme bol velmi k veci - tak ako aj inych - nemozem za to ze si si nieco vymyslel a jednoducho si nemozes priznat ze je to volovina.
A myslim ze tymto to tu mozem zakoncit.
|