INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
Zdravím, uvažuju že bych pořídil "tupé" enduro. Mohl by někdo, kdo skutečně vyzkoušel porovnat? Pokud možno i z hlediska údržby-poruch. Papírově jsou si dost podobné, ale co praxe za jízdy?
Teorie říká toto, ale co praxe? DRZ znám, ty dvě druhé bohužel ne.
TTR ´00 DRZ-S ´05 XR ´98 výkon 44k/6.500 40/7.600 35/7.500 krouťák 50Nm/5.000 36/5.800 33/7.000 váha suchá 131/142? kg 132 117 zdvihy P/Z 280/280 288/295 280/300 rozvor 1480 1485 1425 sedlo 945 935 930 olej 6.000 km 6.000 1.000 ventily 6.000 km 24.000 ?
Vím, že DRZ je téměř bezúdržbové, XR asi bude taky ale kratší intervaly, u TTR mám trochu obavu z těch slavných klínků a plechů co se často řeší a nejsem si jistý cenou a dostupností dílů vč. plastů.
Díky za případné odpovědi
- viteka 32
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3345
- Založená vlákna
- Místo: Kocábov
- Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
- Věk: 54
- Tel: mám
- 18 3
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
jees:
Především je třeba si uvědomit, co vlastně chceš jezdit. Jestli lehký terén s přejezdy i po silnici nebo napůl a nebo jen terén . Pokud začneš jezdit terén, tak tě to většinou chytne, je to něco úplně jiného se vyřádit na pár km, než polykat spousty km. Podle toho bych přizpůsobil výběr. TTR je váhově trochu jinde a v terénu zjistíš, že ti začne vadit jeho váha při zvedání. Sally ti potvrdí, že s DRZ chybu neuděláš ani v terénu. Je to takové univerzálnější nářadí. Ne údržbu asi nejnáročnější, má ale chladiče, v terénu větší možnost poškození. Je to ale něco za něco. XR 400 jsem jezdil, na začátek do terénu ideální. Je dost obratné, výkonu ti chybět nebude. Je to ale už starší stroj, je jich málo a drží si cenu.
- mart
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1193
- Založená vlákna
- Motorka: WR400F, exTT600R
- Věk: 5X
- 3 1
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
Info k TTR:
- váha suchá/mokrá 131/154 kg - startovací plíšky nepraskají pokud je správně seřízený dekompresor (jde "našlápnout" rukou) - dostupnost dílů v Yamaze do 2. max. do 3. dne
modrá je dobrá ;-)
- Vojtas
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1318
- Založená vlákna
- Motorka: FE450
- Věk: 25
- Tel: NokiaN8
- 7 0
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
u TTR jsou pera na hřídelích (tady na offmotu se tomu říká teda klínky) + plíšky kick startéru otázkou jednoho dne práce (když všechno nejde hladce) a cca 1000,- když budeš brát i originál nový těsnění... jinak cca 500,- v dílech - plíšky, pera, nový zajišťovací podložky. V autorizáku v Liberci to měli do 3 dnů pro mě přichystaný. komplet plasty (zadní blatník, přední, maska) tě vyjdou asi na 4-5 tisíc. Jinak pozor... plný provozuschopný TTR má 150kg a jelikož je nejvyšší, je ta váha už fakt znát a i já (190cm, 84kg) jsem měl občas problémy s krátkou nohou a následným neudržením motorky. Pokud s tím budeš jezdit v terénu, tak to chce údržbu prakticky po každý vyjížďce - takže žádná vysněná bezúdržba se nekoná... u vzducháču chce minimálně vyčisti žebrování a zkontrolovat olej, otřít kluzáky tlumiču, aby se při prvním propružení nedostal přischlej bordel přes prachovky a gufera, namazat řetez... dřív se dělali i vtípky ohledně startování TTR... nemusíš se bát, stačí mít jenom čistčí vzducháč a seřízenej karbec a nastartuješ to na max pátej kop i ulity. Jiný starty jsem měl na první ostrej kop (jak na to s láskou vzpomínám, když teď startuju studenýho Berga ).
Baseball, basketball and football... ....all require one ball... ...ENDURO REQUIRES TWO!!!
- viteka 32
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3345
- Založená vlákna
- Místo: Kocábov
- Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
- Věk: 54
- Tel: mám
- 18 3
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
jees: Jinak je zima, sice počasí tomu nenasvědčuje, ale do jara máš času dost. Porčti si tyhle témata na offmotu, jak o TTR 600, XR 400 nebo DRZ. Toho materiálu je tu dost Historie offmota ti taky napoví. Offmoto vlastně vzniklo jen z členů TTR 600 a jeho zastánců, ze začátku se tu vše točilo kolem těchto strojů. Za několik let se situace nějak otočila, zůstalo tu jen několik skalních zastánců TTR 600, ostatní všichni vyměnili. Odpověď proč určitě najdeš na offmotu. Ono koupit dnes dobrou motorku není snadné a na druhou stranu zbavit se v dnešní době TTR 600 že mi nevyhovuje taky není snadné. Nejlíp uděláš, když si stanovíš priority ježdění, svezeš se na uvedených endurech a podle toho vybereš. Řídit se radami někoho taky není nejrozumnější, každému sedne něco jiného. Sice třeba takové XR 400 asi sedne kdekomu
- bagr12
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 126
- Založená vlákna
- Místo: BK a okolí
- Motorka: Husaberg FE 650
- Tel: DualSIM
- 0 0
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
Naprosto souhlasim,nejdulezitejsi je urcit si,kde budu jezdit a mozna jeste lepsi pujcit si jakoliv enduro treba na vykend a zkusit si jezdit podle te predstavy. Pak zjistis,jestli vubec mas koule na to treba skocit do lesa a jet rekneme 10 kilaku nekam kde to neznas atp. Ja vyzkousel oba poly extremu (BIG 800 , Transalp 650 - to byla slabota , pak jsem mel Hondu CR250 a to bylo zase prilis moc a navic bez papiru) Ted mam XT600 (chtel jsem TT , ale nezadarilo se) a jsem maximalne spokojeny. Mylim si,ze otazku zdvihu perovani nebo hmotnosti nebudu hodne dlouho resit. Tim chci rict,ze treba ja bych bylo vpoho na vsech trech , kdo ma nalitano a pozna kazdy kg by nechtel ani jednu a vybral by neco jineho.
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
Díky za odpovědi, ještě upřesním: zapoměl jsem napsat kde jezdit – delší přejezdy, polní cesty, nějaká ta skládka staveb.materiálu, trochu les, trochu bahno, prostě lehký terén, ne nějaké extra výjezdy ani dlouhé cesty terénem (není kde). V zásadě by to šlo odjet i na XT, ale chtěl bych něco endurovějšího s 21/18 pneu kvůli gumám. DRZ znám a kromě váhy mi vyhovuje, v podstatě bych bral DRZ lehčí tak o 20kg. Jak psal Vojtas, když potřebuju někde šlápnout, je pak váha+těžiště znát.
Viteka32: se sallym jsem, myslím, něco málo už psal, řešil jsem původně DRZ S nebo E. Jelikož E se často používá jako ostrá bezúdržbovka, nedá se nic v kloudném stavu sehnat a místo něj jsem tedy dal XR (váha) a doplnil o TTR. Že tu dřív byly samé TTR vím (proto jsem právě doplnil tu TTR), teď mě právě překvapilo že všichni mají už téměř závodní nářadí, ale je to posun dopředu pokud se člověk věnuje svýmu koníčku. Já bych to ale nevyužil
Mart: tak to je dobrá zpráva. Jen nechápu ten rozdíl váhy, 10l benzínu + cca 2,5l oleje bude tak 10kg+ suchá 132 mi dává 142kg. Našel jsem ale suchou váhu jak 132, tak 142kg u TTR, tak nevím
Vojtas: to je obsáhlé info, dík. Já měřím tak 178, tak to bych s TTR asi šlápnout ani nemohl? Výšku sedla mají papírově stejnou všechny, ale záleží i na šířce sedla apod. Jinak bezúdržbou myslím to, že neřešíš mth a nemusíš měnit písty, štelovat ventily apod, jinak umýt, namazat, zkontrolovat je klasika, to jsem napsal nepřesně
- dudydrz
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 572
- Založená vlákna
- Motorka: xtrainer 300
- Věk: 38
- Tel: 725311272
- 2 1
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
podle toho co chceš jezdit tak bych volil drz je to nejnovější,proti jiným v podst.bezůdržbový a kdyby tě to chytlo pustí tě to i do těžšího terénu.zeptej se atamana ten na ní jezdí ůplně všechno.ale do jara je času dost zkus popřemýšlet a hlavně zkusit i třeba drz 400E,KTM 450,a tak podobně a než napíšeš že z toho máš strach tak to projed není to tak hrozný 4tnení jak 2T je klidnější.akorát častěji měníš oil a to zas není taková položka.
- viteka 32
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 3345
- Založená vlákna
- Místo: Kocábov
- Motorka: Beta 525 RR, Suzuki VS 800 Intruder
- Věk: 54
- Tel: mám
- 18 3
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
Jinak pokud jsme u té náročnostri údržby, neviděl bych to nijak dramaticky ani u KTM 450 a podobné ostré. U TTR je náplň oleje přes 3 litry, u KTM asi 1,3l, spotřební materiál vyjde nastejno. Každý z toho dělá vědu, ale není to zas tak tragické. Byl jsem zastáncem jednoduchosti vzducháčů- TT 350, XR 400, ale mohu s klidným svědomím říct, ze od doby, co jezdím KTM vodníky, nemohu vůči nim říct křivého slova a s údržbou nemám problém. Hlavně nehledat problémy, kde vlastně nejsou
- mart
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1193
- Založená vlákna
- Motorka: WR400F, exTT600R
- Věk: 5X
- 3 1
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
jees napsal(a):Díky za odpovědi, ještě upřesním: zapoměl jsem napsat kde jezdit – delší přejezdy, polní cesty, nějaká ta skládka staveb.materiálu, trochu les, trochu bahno, prostě lehký terén, ne nějaké extra výjezdy ani dlouhé cesty terénem (není kde). V zásadě by to šlo odjet i na XT, ale chtěl bych něco endurovějšího s 21/18 pneu kvůli gumám. DRZ znám a kromě váhy mi vyhovuje, v podstatě bych bral DRZ lehčí tak o 20kg. Jak psal Vojtas, když potřebuju někde šlápnout, je pak váha+těžiště znát.
Mart: tak to je dobrá zpráva. Jen nechápu ten rozdíl váhy, 10l benzínu + cca 2,5l oleje bude tak 10kg+ suchá 132 mi dává 142kg. Našel jsem ale suchou váhu jak 132, tak 142kg u TTR, tak nevím
info o suché váze je z uživatelskýho manuálu, nicméně podstatná je ta mokrá, a ta dělá těch zmíněnách +- 154 (někde tu je vlákno o váhách motorek, navážil jsem s nářadím a taštičkou s lékarnou, apod. 153 kg)
jinak měřím 173 a občas nedošlápnu, ale to nevidím jako problém výšky, na tu bych to nesváděl - je to spíš o jezdeckých schopnostech, nebo přesněji o neschopnostech
Edit: a abych případně mohl potvrdit konflikt zájmu, mám TTRko pověšený na inzerci...
Editoval mart (05.01.2014 17:23:47)
modrá je dobrá ;-)
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
viteka 32: Musím potvrdit jednoduchost údržby ostrých endur. Olej+filtry nejsou zase taková rána, moto je navíc stavěné na tvrdé zacházení a provozní podmínky. Málokdo z hobíků tu motorku dokáže honití nadoraz...takže životnost je někde jinde, než je oficiálně udáváno. A s "ostrou" se houbařina a vlastivěda jezdit dá...ale obráceně to je hodně náročné. Jak na umění, tak na spotřebu materiálu. A k tématu -z navrhovaných strojů bych si osobně sáhnul po XR 400. Lehká živá mrška, obrovský potenciál a "fun factor".
Editoval tank (05.01.2014 17:19:28)
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
C.J.: dík, na tuhle tabulku jsem zapoměl. Myslím ale, že všichni nevážili stejnou metodou, stojan na váhu nebo extra P/Z kolo bude rozdíl. Schválně zkusím oba způsoby a uvidíme
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
dudydrz: DRZ-E jsou buď dobité nebo bez SPZ, často obojí. To jsou snad obecně nejzmasenější stroje, to už bych asi volil něco ostřejšího s MTH. Je to ale škoda, mě by se E líbilo
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
viteka 32: tu náročnost vidím u výměn dílů, když kouknu do manuálu a je tam píst 60-90mth, díly na předku, zadku a podobně, štelování ventilů, tak mám obavu zda 1)to sám zvládnu finančně/časově/manuálně, za b)to dodržovali předchozí majitelé, zvlášť když už plánovali prodej. Ta výměna oleje (myslím si) bude ten nejmenší problém, spíš ty výměny dílů. když vezmu v potaz dlouhé přejezdy, padne fůra peněz za servis na jízdu po silnici
- C.J.
- Veterán
- Fotogalerie
- Příspěvky: 2580
- Založená vlákna
- Motorka: EXC 450 05
- Věk: 36
- 13 1
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
jees napsal(a):C.J.: dík, na tuhle tabulku jsem zapoměl. Myslím ale, že všichni nevážili stejnou metodou, stojan na váhu nebo extra P/Z kolo bude rozdíl. Schválně zkusím oba způsoby a uvidíme
Oběma způsoby naměříš stejně..
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
mart: no, možná když člověk ví že nedošlápne, vyjede to, co by jinak nevyjel protože už prostě musí. S váhou je to stejně, kdybych nežral, ušetřím váhy víc než než u ostré moto (a že bych mohl), ale to je holt už člověk
- tank
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1640
- Založená vlákna
- Místo: HK
- Motorka: KTM EXC 450, LC4 640
- Věk: x+55
- 5 2
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
jees:
No, ty díly...teď se jdeme "podívat" pod hlavu exc 450, s cca 340 Mth, bez předchozích výměn pístu. Vím o Betě s 420 Mth...a asi je hodně dalších takových příkladů. Ty "ostré" tak rychle neuštveš, pokud tedy nejseš opravdu střelec a nevalíš palici. To bys ale nepoptával TT-XR-DR... Ložiska, příložky, řetězky -to je spotřebák u všeho. Jen na ty dlouhé silniční přejezdy to opravdu není...
Pokud máš v hledáčku TT -nabízí se i "oranžová konkurence" LC4. Dlouho už jezdíme LC4/400 -a je to "těžký" univerzál.
Editoval tank (05.01.2014 18:01:10)
Čím více poznávám lidi, tím více si vážím dobytka.
Re: Porovnání TTR x DRZ-S x XR400
tank: jestli má TTR přes 150kg, zůstane ve výběru jen DRZ a XR
|