INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
- huncut
- začátečník

- Fotogalerie
- Příspěvky: 20
- Založená vlákna
- Místo: Myjava[SK]
- Motorka: XR650R
- Věk: Citim sa na 15
- Tel: Hladkací
0 0
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
chaloni, nechcete niekto vymenit moj ladak s karbon koncom za origo vyfuk? asi starnem a zacinam uprednostnovat tichsie pojazdenie... kedtak SS... dik
Editoval huncut (27.09.2022 10:15:11)
Too many roads, too little time...
- huncut
- začátečník

- Fotogalerie
- Příspěvky: 20
- Založená vlákna
- Místo: Myjava[SK]
- Motorka: XR650R
- Věk: Citim sa na 15
- Tel: Hladkací
0 0
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
Ak by niekto potreboval, tak som povyfarboval v skicari original el.schemu pre europsky typ XR650R. Je to takto podstatne prehladnejsie.
Edit: pozeram, ze system zmensil kvalitu, ak chces, napis ss s mailom, poslem ti tam obrazok s vyssim rozlisenim.
Editoval huncut (11.02.2023 12:04:46)
Too many roads, too little time...
- huncut
- začátečník

- Fotogalerie
- Příspěvky: 20
- Založená vlákna
- Místo: Myjava[SK]
- Motorka: XR650R
- Věk: Citim sa na 15
- Tel: Hladkací
0 0
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
Moje BRP Kupena v r2016 s motard kolesami, ani som neriesil hrozny stav, cena zjednana na minimum a odvtedy kompletna GO vsetkeho. Vsetky loziska, gufera, vsetko co sa po sebe klze, sucha: -MOTOR: Vybrus, nikasil, ojnica, centrovanie kluky, prelis, vyvaranie hlavnych capov kluky laserom+vybrus, zrovnanie valca, repas sediel ventilov, nove origo ventily, gufera, pruziny, dve nove kolieska prevodovky, oprava zasekov na spojkovom kosi, samozrejme nova rozvodovka, sponovak, o-kruzky, repas vodnej pumpy, prelakovanie karterov a ina kozmetika.... -TLMICE: -Vpredu nove gufera, prachovky, klzne puzdra, manzety. Vzadu repas tiez+vsetky nove loziska prepakovania.... BRZDY: -nove kotuce, repas+lakovanie brzdovych strmenov a hornej pumpy, nove platnicky... KOLESA,RAM -loziska, gufera, rozperky, centrovanie vypletu, loziska v krku riadenia, nove retazove rolne, klzaky na kyvnu, retazova zada, nove pneu... KOZMETIKA: -nove predne, zadne led svetlo, novy tachometer, led blinkre,
Ak by chcel niekto pomoct, napis SS, poslem; -Vykresy: kluc na spojku, vtahovak na kluku, stahovak magneta. -Skoro kompletny zoznam dielov, nahrad a zdrojov lozisk a gufier do motora a ramu.
Co som zistil, na co nase XRky po 20+ rokoch trpia: -v motore som po rozobrati objavil 20rocny original piest, bez vybrusu (!) - bol zobraty piestny cap+ojnicne oko-rachot (bezna vec u 600 1V), nikasil v HU trochen zodraty, inak motor ako tak stale pouzitelny, sedla ventilov podpalene. -valec dosadacou plochou deformovany viac ako predpis 0,05mm-zrovnanie -zodrate hlavne capy kluky >0,03mm a aj balancer, velka vola voci vn.loz.kruzku-navarane laserom, vybrusene -zodrate bocne zuby niektorych koliesok prevodovky-kvalty nevyskakovali-vymena -hl.lozisko na kyvnej, lava strana-lozisko malo volu, povodne sa zadrelo a vydralo do al elipsu, nove vypadavalo-vyriesene vlozkou -ram mal od retaze vydrate zo steny asi 7mm-to ked neriesis rolne a retazove voditka, tak si retaz robi co chce-nadvarene -prava stupacka, zadny zavit strhnuty (udajne tiez bolest XRR), vysustruzeny valcek-diera do ramu a obvarene -zvarat ram by sa nemalo, ale ak sa zvaranie a vytvrdenie ramu spravi tak ako ma, ram sa celkom kamarati s pridavnym materialom AlMg45MnZr. -prasklina na zvare na podsedlovom rame pri hornom srobe (fabricky je tam iba jeden malinky) -zaseky na spojkovom kosi: toto sa prejavuje tazko vyraditelnym neutralom na mieste-zaseky zabrusovan -viac uz ma nenapada...
BTW kamos, ktory si kupil /novu/ 2-rocnu KTM 690 Enduro sa na XR odviezol a povedal ze som mu dal mega chrobaka do hlavy, lebo je to o dost lahsie a pocitovo to ide rovnako 😄 Njn, bola to nadcasova motorka ...
Editoval huncut (07.04.2023 10:18:48)
Too many roads, too little time...
- Prochal11
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1461
- Založená vlákna
- Místo: Trhové Sviny
- Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
- Věk: 39
- Tel: 774154754
5 3
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
Xr-ko bylo moje první origo enduro. Na začátek mě fakt pěkně školilo , ale ujelo to hodně na to že to byl takovej hunt. Nechápu že na to honda nenevázala Ten motor byl držák a jelo to fakt pěkně
Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)
- duso
- Bahnomil

- Fotogalerie
- Příspěvky: 619
- Založená vlákna
- Motorka: XR600 97
- Věk: 29
2 0
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
...tak to klobúk dole to muselo stáť penez a nervov.
Inak ložiská na kluke vraj majú mať kus volu (tiež som si to všimol na mojej že jedno dám rukou dole keď som to mal rozhodené) dôvod je vraj ten, že ložisko sa pretáča počas chodu a nedochádza tak k nerovnomernému opotrebeniu (ak sa dobre pamätám - video motoservis petra to vysvetloval na xr600), potom ukázal komponenty nejakej ktm-ky kde na to nemysleli...
Editoval duso (11.04.2023 08:03:14)
- huncut
- začátečník

- Fotogalerie
- Příspěvky: 20
- Založená vlákna
- Místo: Myjava[SK]
- Motorka: XR650R
- Věk: Citim sa na 15
- Tel: Hladkací
0 0
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
duso: diky, stalo to vsetko co pises, ale bolo to take pozvolne hobby, 6 rokov som to mal dokopy rozhodene co na to nebol cas...
Inak tie loziska kluky co pises, je to podla mna skor taka konstrukterska dilema ci nechat vnutorny kruzok na kluke napevno nalisovany alebo nie...niektore motorky to tak maju, ine nie...
Ja sa priklanam skor k napevno nalisovanym loziskam.
Ak je napevno, neriskujes zodrate hlavne capy klukovky, avsak lozisko ma uz z principu nizsiu zivotnost a nachylnost na pittingy kedze spicka sily z expanzie stale zatazuje jednu oblast loziska. Rovnako aj vnutorna vola v lozisku je o malinko zmensena z dovodu zvacsenia vnutorneho kruzku o hodnotu presahu, co tiez znizuje zivotnost, ak je to zle navrhnute. A jasne, ze demontaz takehoto loziska je horsia. Tu sa ti vsak lozisko zacne ozyvat ked uz zacne odchadzat, pekne ho vymenis za max. par desiatok eur a ides dalej.
Na druhej strane, ak mas par tisicinovu volu na hlavnom cape klukovky voci vn. loz. kruzku, lozisko je zivotnostou na tom lepsie, kedze vnutorny kruzok sa pretaca a neschytava spicku sily z expanzie stale na to iste miesto, vonkajsi kruzok vsak stoji a je na tom rovnako ako v predch. pripade. Tu ale riskujes prave tie zodrate hlavne capy kluky kedze vnutorny kruzok sa na cape pretaca a nemaju zarucenu stalu vrstvu oleja medzi sebou. Taketo lozisko vymenis lahsie, ale ak mas zodrate aj capy kluky, tak len takato oprava, nadvarit to, je radach stoviek eur.
ja som mal malinko zodraty cap kluky, volu <0,035mm na cape kluky voci vnutornemu loziskovemu kruzku a daval som kluku prave do Petry. S karolom som najprv vypisoval, ze co s tym. Nakoniec capy kluky podbrusil, dal to na laserove nadvaranie-minimum vneseneho tepla a deformaci-spicka a takto to obrusil na priemer pod vn.loziskovy kruzok. Ohladom tejto vole cap-kruzok, pisal som mu ze ak uzna za vhodne, kludne moze cele lozisko a z druhej strany len loziskovy kruzok (valcekove) nechat nalisovany na kluke. Montazi a demontazi karterov to nevadilo kedze jedno lozisko bolo gulickove a druhe valcekove. Kluka mi z Petry prisla s nalisovanym kruzkom a loziskami.
Editoval huncut (22.09.2023 22:33:22)
Too many roads, too little time...
- huncut
- začátečník

- Fotogalerie
- Příspěvky: 20
- Založená vlákna
- Místo: Myjava[SK]
- Motorka: XR650R
- Věk: Citim sa na 15
- Tel: Hladkací
0 0
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
pani, mam pre vas dobru inspiraciu na umiestnenie baterie a prerabku XR na komplet DC elektricky okruh.
takze uz pri odbocovani v tme dolava v strede krizovatky po zdochnuti motora ostanu svietit svetla aj blikat blinkre...
bol to taky pokus, bal som sa, ci sa bateria nebude prehrievat a ci to vobec v takomto zapojeni bude dobijat. teoria bola, ze miesto nad vyfukom je za jazdy stale v prievane od kolesa aj od okoliteho vzduchu a bateria sa tympadom uchladi. bateria ma cca 36°C po cca 1h testovacej jazde s vonkajsou teplotou 25°C. takze guut // vela fabrickych umiestneni baterii na moto je na horsich miestach...
drziak vyrobeny z AlMg3 t=3mm, zvnutra od strany kolesa este vystuzeny kratkym kuskom AL profilu navarenym o podsedlovy ram, aby sa to neuklepalo. bateria je bezne dostupna AGM 12V 2,6Ah pouzivana v UPS, alarmoch atd...presne sa nad vyfuk zmesti.
originalne reglery AC aj DC isli prec a su nahradene jedinym 3-fazovym reglerom so skratovou regulaciou aku ma 95% moto. ja som mal doma regler z v-stroma, isiel tam ten, ale hociaky 3f do 100W prikonu bude ulohu plnit. regler isiel na miesto AC reglera (foto).
priamo na alternatore je nutne prepojit dve silove vinutia-fazy do "hviezdy", cize spojit im stred vinuti. na foto je vidno uzemnovaci bod, do ktoreho bola prispajkovana jedna strana AC vinutia pre svetla. tento koniec vinutia treba odpajkovat a spojit ho s jednym z koncov druheho vinutia, toto samozrejme zaizolovat a hlavne zabezpecit proti pohybu. pozor, alternator xr ma zvlast vinutie pre CDI, toho sa nechytat. alternator v XR nieje v oleji, takze je to cista praca.
do reglera idu teda po novom z altiku 3 vodice: 1. vodic: spojeny stred oboch vinuti 2. vodic: koniec 1. vinutia 3. vodic: koniec 2. vinutia
po takejto uprave treba vsetky tri vodice premerat na kostru - multimeter by mal vykazovat nekonecny odpor. medzi jednotlivymi vodicmi (stred vinutia - koniec vinutia) by mal byt odpor okolo 1ohm, medzi koncami 1. a 2. vinutia okolo 2ohm (sucet predch. 2 merani).
povodne bolo jedno vinutie/faza zvlast pre AC okruh svetiel a druha faza pre blinkre a ostatne DC prislusenstvo. dokopy by to takto malo davat okolo 70W podla manualu. s mojim LED svetlom so spotrebou par watt si tam mozem dovolit dat aj vyhrievane gripy
moja motorka je uz elektricky ako kazda ina, teda ram (-) a cez hlavny kablovy zvazok ide (+), ktory ide cez poistku a dalej sa rozdeluje. toto uz vyzaduje prerabku hlavneho kabloveho zvazku, takisto aj konektoru na prepinac svetiel. ale je to jednoduche, je tam zopar kablikov... prakticky sa zopar vodicov, ktore boli povodne urcene pre AC okruh svetiel odstrani a jednym vodicom sa potiahne (-), druhym (+). tym, ze sa prakticky komplet zrusil AC okruh sa to vpredu na konektore podstatne zjednodusi a je tam celkovo menej kablikov.
funguje to, dobija...
Too many roads, too little time...
- Fullspeed
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 33
- Založená vlákna
- Motorka: Honda XR650R
- Věk: 33
0 0
Re: Honda XR 650 R - tipy, triky, rady
huncut: Nazdar chlape, to je super prácička a inspirace... Mám baterku s držákem takhle umístěnou ...bylo to k XR original kit koupené v roce 2003 v Rakousku...
|