KOIN:
Ono toho zas tak moc k mazání není, spíš servis obecně:
- Klasika nejčastěji určitě řetěz - osvědčilo se mi jako čistič WD, nechat pak být a třeba za pár dní máznout sprejem na řetěz nebo vlastně už jakýmkoli olejem. (Ale WD hodně vysychá, na mazání spíš ne)
- kluzáky vidlic po umytí přejedu hadrem a pak hadrem trošku mastným od vidlicového oleje
- vzduchový filtr dělám dle potřeby a podmínek.. vždy max po 10Mth s moto olejem případně dříve, když se práší. Svíčka dle manuálu resp. min jednou za rok.
Motorku umývám vapkou, nicnémě nemířit na gufera v kolech a do vidlic.. po umytí lepší trošku projet nebo min. na 5min nastartovat a prohřát.
jednou za rok při nějakém odstrojení:
- stříknout všechny el. konektory kontaktolem apod.. zkontrolovat kabeláž obecně zda se nějak neprodírá ochranná bužírka a případně doopravit, spoj na baterce apod.
- zadní tlumič jde stejně na servis takže kyvka + přepákování rozebrat, kontrola a zda vše čisté tak pod gufera jen domáznout vazelínu
- kontrola ložisek krku řízení když se dělají přední vidle... pár let to opravdu vydrží takže spíš jen preventivní domazání a dotažení
- když si vzpomenu tak vazelínou ve spreji nějaké pohyblivé spoje typu stupačky, stojan.
Když měním brzdové desky tak lepší třmen rozdělat, namazat ten výsuvnej trn, vyčistit pístek a měním rovnou i kapalinu. Ideál je zatlačit pístek úplně dovnitř - vytlačit kapalinu i z "vnitřku" pístku a pak vyměnit, odvzdušnit. Dělám z vrchu, dolívám, zmáčknu a dole vyteče... Kapalinu ve spojce dělám tak co 25Mth/2x ročně... odsaji v nádobce, doliju čerstvou a pumpnu dolů... většinou teče dost špinavá na rozdíl od brzd.
Když přezouvám kolo pak kontrola ložisek kol, zatím zkušenost že přední vydržely od nova 180Mth pak šla moto na prodej... zadní jsem měnil po cca 100Mth... Na zadním kole jsem po roce dával nová gufera a přitom zkotroloval i mazivo pod krytem ložiska... bylo OK tak jsem dal nová gufera a jelo se dál. Ložisko na rozetě odejde jako první, většinou má neblahý vliv i přepnutý řetěz!
Lanka-bowdeny jsem nikdy nedělal, pod plynovej heft nedávám žádné mazivo-vše na sucho, občas jen rozeberu páčky a vyčistím/namažu ten trn kde jsou přišroubované.
Za mě asi tak