Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Elektro moto

#81 12.10.2022 19:01:38

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: Elektro moto


koll:

O 30 let zpět  usch 

 offline 

 

#82 22.01.2023 20:16:52

Re: Elektro moto


Mne by spise zajimalo proc nejen na ceskem internetu i specializovanych serverech je tak strasne malo dostupnych informaci konkretne pro elektro motorky, vcetne testu.

Ono treba KTM Freeride E-XC je zajimave, ale jen do te doby, nez zjistite, ze se to neda nabijet na auto nebo e-kolo nabijeckach, protoze musite mit sebou tu obrovskou krabici na nabijeni. Ta se do batohu nevleze. Kdyz se chci projet, tak se chci projet na moto a ne v aute s vozikem a klidne si to naplanuji od nabijecky k nabijecce. Ma to homologaci, tak se to da.

Druha vec je vubec homologace samotne. Protoze je zde treba toto info https://ekolo.cz/legislativa a hlavne velmi zajimavy posledni odstavec , zde i s nejakym vysvetlenim https://circabc.europa.eu/sd/a/f473934e … slides.pdf teto vety:

vozidla určená především pro využití v terénu a zkonstruovaná pro jízdu na nezpevněném povrchu;

Ovsem jaka je realita? Uz vidim jak PCR chape to, ze EU narizeni je nadrazene nasi vyhlasce, kdyz se objevim na ceste byt jen na chvili s Velimotor VMX12, protoze mi to EU umoznuje pri ceste na offroad trat (mam minimalne dve v okoli). Nehlede na to, ze kdyz to nema homologaci, kterou treba na cyklostezku stejne nepotrebuji (a dobra, budu tam slusny a zaradim jednicku nebo dvojku a nepojedu vice jak 25 :-)). Ridicak mam, vybavu mam, povinne ruceni bych si klidne taky zaplatil, SPZ je asi scifi, kdyz to nema homologaci, to by se soudruhum na uradech zamotala siska uplne.

Ale ten stejny problem je treba i Sur-Ron. S homologaci muzu na cestu, i kdyz paramaterove ten Light Bee je slabsi nez to VMX, ale s SPZ pak clovek na cyklostezce bude lovna zver si myslim i kdyz pojede slusne navic je to stejne male pro vyssiho cloveka jako jsem ja a nosnost je taky slabota.

Drill / RevX nebo co to bude az se panove dohadaji u soudu se zda parametrove i v testech super treba ta verze Dakar ted a aspon to vice vypada jako kolo, tak na cyklostezce treba vice klidu nez Velimotor, ale pri vjezdu na cestu okamzite lovna zver ze strany PCR.

EM Escape i v zahranici zda se velmi povedeny stroj, pravda dojez slabota dost, cena vysoko, ale s homologaci nebo bez problemy viz. vyse.

Jak si jako predstavuji prosazovani elektromobility, kdyz je v tom takovy bordel? :-)

Letosni modely Velimotor VMX 12 (nebo v zahranici jako TimeET), Sur-Ron Storm Bee (Ultra bee mala nosnost, Light Bee prilis maly), KTM Freeride E-XC (nemoznost nabijet bez tahani skrine s sebou - opravte mne pokud se pletu) nebo EM Escape (dojezd proti ostatnim jeste spatne, ale vzhledem k primarnimu urceni motocyklu ho chapu) ci Drill (mensi dojezd teoreticky) si uz umim z pohledu dojezdu predstavit v ramci kraje jako cenduro/dualsport vzhledem k mape nabijecich stanic. JENZE - zadny z nich u nich nenabiju bez tahani nabijecky a to jeste doufam, ze fakt u vsech a legislativne je v tom jeste horsi gulas nez v necem se spalovakem a neni tam zadna vyhoda v tomto smeru.

 offline 

 

#83 23.01.2023 09:38:46

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 419
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: boxxbike,xmax400,SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 37
Tel: placatej
0 0

Re: Elektro moto


Zdar, zapomels na boxxbike, nabijecku das do batohu, kdyby nahodou tak neco malo i doslapes svepomoci a nikdo te honit nebude, protoze to vypada jak sjezdovy kolo - btw vyhledove budu mit k prodeji tu svoji potvoru, zacal jsem trenovat na triatlon a casu na vejletovani mam malo. L

 offline 

 

#84 23.01.2023 10:45:38

Re: Elektro moto


luke21:

Ktery myslis? Na strankach tam maji Talaria nebo Sur-Ron ty jsou male a pak nejaky GoWoW a Valkyrie (ten trochu pripomina Stealth B-52, ktery ma dobre recenze a jede 80, dojezd 60mil v pohode a jeste to ma slapky, tak se clovek tvari jako kolo.

Fakt by mne ale zajimalo jak je to primo s motorkami co nemaji homologaci. Mysleno oficialne kdyz nekam jedu a nekdo mne stopne. Na tohle chybi dost informace mi prijde.

 offline 

 

#85 23.01.2023 10:54:57

Re: Elektro moto


puffybodie:
A co jsi tim elaboratem chtel jako rict?????
Ze se vyrobci tech elektro-verglu nezabyvaji problemem dobijeni z verejnych auto-nabijecich stanic? Nebo ze provozovatele auto-dobijecich stanic neumoznuji dobijeni?
Ustanov celosvetove nejaky standard pro napeti lelektrickych pohonnych jednotek ktere budou muset zavazne pouzivat vsichni vyrobci. Tim padem odpadne potreba specializovanych nabijecek (budes mit doma jednu na vsechno jednostope elektricke). Potom i provozovatele dobijecich stanic zavedou moznost dobijeni, kdyz budou vedet ze mohou nainstalovat jednotne ss napeti pripojitelne standartizovanym konektorem.
Je v tom stejny bordel jako u elektronaradi. Kazdy vyrobce jede zamerne svoje napeti 18V, 20V, 36V k tomu jeste ruzne konektory baterii aby nebyly zamenne.... Tady se maji bit ekoteroristi na poplach.
Kdyz to nejde celosvetove melo by to jit alespon v ramci EU. Jednotne ss napeti, jednotny dobijeci konektor a v pripade ze bude nainstalovana vymenna baterie i jednotny bateriovy konektor. A kdo to nedodrzi nedostane CE certifikaci na prodej elektrovyrobku, coz znamena zakaz prodeje.

Takze si nestezuj na offmotu, ale zaukoluj sveho zvoleneho poslance v Bruselskem EU parlamentu at tuto problematiku zpracuje a prosadi do jednani.

 offline 

 

#86 23.01.2023 11:29:18

Re: Elektro moto


kick-start:

Nepochopil jsi........

To ze vetsina tech stroju nema integrovanou nabijecku a musis ji s sebou tahat je jen jeden problem. U nekoho tezsi, u nekoho lehci.

Mne spise zajima to, ze kdyz je jako ze podpora ekologie a elektro vpred, tak naprosto nejsou zadne informace at oficialni nebo i nekde v testech jak to vlastne je a co se muze nebo ne (mysleno oficialne, ne na sedo/cerno). Vsechno co najdes u nas se toci u elektro aut a kdyz je hodne stesti, tak kolobezek nebo kol, ale o motorkach ticho po pesine.

A treba ten dokument co jsem tu dal se vztahuje nejen na elektro, ale i na ty dvoutaktni Kyoto endura. Ze podle nadrazeneho EU predpisu mam moznost jet na tom od baraku po ceste nekam na MX trat a policajti nemaji ani ceknout. Otazka kdo uz to zkousel :-D

Navic si nestezuji, snazim se ziskat informace od lidi co uz tyto stroje maji. Kdyz ho nemas, tak mi asi tezko predas nejake dulezite informace, ze ano ;-)

V New Yorku to vyresili vtipne. Kdyz tam komunisti, pardon, ted se rika vlastne demokrati :-D zakazali enduro motorky a zacali je srotovat a zakazali i ty s homologaci, tak lidi zacali jezdit to same, ale na elektro a policajti najednou nic a i politici, protoze by museli byt proti tomu co sami prosazuji, cili elektro.

A pokud by jsi to moc chtel vedet, tak v Bruselu ted zacali resit to, aby byla zvysena rychlost a vykon pro ty ruzne elektro stroje a proste se aktualizovala ta norma.

Modely z lonskeho a pro letosni rok uz zacinaji byt zajimave i dojezdem, tak tahani nabijecky mensi preziju za to, ze s tim muzu uplne kamkoliv a jezdit i po cyklostezce :-)

 offline 

 

#87 23.01.2023 13:49:15

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 419
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: boxxbike,xmax400,SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 37
Tel: placatej
0 0

Re: Elektro moto


puffybodie:
cus myslen byl ceskej boxxbike valkyrie, ma to 36 kg +- a dokud to nestudujes moc sblizka tak to maj vsichni za sjezdovy kolo i kdyz to je motorka bez homologace ( ma dva retezy, prehazovacku, slapatka a k tomu motorkovej plyn), zatim co jsem potkal myslivce, straz ci cajty tak vzdy jen spomalis, zacnes slapat a s usmevem zmizis  a1 

puffybodie : ten EU predpis je uz aktualni?  jak je to s prejimanim k nam?


http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/3931_boxxbike.jpg

 offline 

 

#88 23.01.2023 17:44:25

Prochal11
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1461
Založená vlákna
Místo: Trhové Sviny
Motorka: Husaberg FE 450 Husqvarna TE 300 KTM 950 SER
Věk: 39
Tel: 774154754
5 3

Re: Elektro moto


Kdo se bojí,nesmí do lesa :-)

 offline 

 

#89 23.01.2023 18:42:28

Re: Elektro moto


luke21:

Jj Boxxbike Valkyrie nebo Stealth B-52 jsem si nasel. To je ta varianta ze to jeste vypada nejak jako downhill kolo, neni to tak tezke. Jede to treba 80 - 90 a muzes do toho slapat (kvuli pomahacum) nebo nemusis.

Jakmile uz je to ale neco jako Velimotor VMX12/ TimeET tak bez znacky jsi na silnici ve meste lovna zver okamzite a mimo ni jsi na tom uplne stejne jak s benzinem, jen tissi a bez "smradu", se znackou pro zmenu na cyklostezce jsi lovna zver minimalne od foticu a tezko i argumentovat ze jsi kolo, i kdyz pojedes slusne, protoze vzhled a chybejici slapatka no.

Dneska jsem byl na prodejne pokecat a cca do 3 tydnu tam maji mit Nicot EBeast. To i z nejakych zavodu vypada slusne a i s homologaci za 185 tis. Sur-Ron LightBee ten byl k smichu jak ty komponenty, tak velikost, tak i nosnost. Pro deti dobre, pro mne urcite ne. Talaria Sting o neco vetsi, ale jinak to same.

To PDF co jsem tu daval to je platne uz od roku 2013 (samotne narizeni je EU 168/2013), ta vyjimka tam pro motorky (a i benzinove), ze muzou na cestu, pokud jedou nekam na trat aniz by meli homologaci je nadrazena nasim vyhlaskam. Ale neco mi rika, ze do nizsich pater urednickych aparatu se to za tu dobu stejne nedoneslo. A jednani o jeji zmene se tyka toho abych se trochu chytil krok s vyvojem a posunulo se vyse limity pro ty nesmysly o rychlosti pro kolo na 25km/hod max a vykonu 250W.

 offline 

 

#90 23.01.2023 21:45:56

luke21
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 419
Založená vlákna
Místo: Praha 5
Motorka: boxxbike,xmax400,SH300, ex WR250R, XR400, DR650SE, XL600V, XT660XR, CBR600F, CB500, Jawa50
Věk: 37
Tel: placatej
0 0

Re: Elektro moto


Prochal11:
nestiham to, chtel jsem jezdit aspon jednou tydne na hodku a pul, turisticke trasy, za prahou to pro spalovaky moc neni a toto nikde nevadilo ( projel jsem i cervenou na karlstejn ze svatyho Jana ) ale mam maly deti, zvirata, postupne opravuji barak, do toho se snazim sportovat tak to vymenim za cyklokros a treba casem se uvidi, ted je skoda aby mi to lezelo nevyuzity v garazi

 offline 

 

#91 24.01.2023 09:05:32

Re: Elektro moto


puffybodie napsal(a):

Nepochopil jsi........

ale pochopil, nemej peci a mam na to jednoznacny nazor.

To ze vetsina tech stroju nema integrovanou nabijecku a musis ji s sebou tahat je jen jeden problem. U nekoho tezsi, u nekoho lehci.

Tenhle, rikejme tomu "dobijeci" problem dopadne stejne jako to vygradovalo u mobilu. Zatim je to co vyrobce to jiny konektor, jine napeti a tuny nepotrebnych nabijecek z doslouzilych vozitek. Nejsem zadny eko-silenec, nejsem vubec jakkoliv eko zamereny, ale to sjednoceni konektoru a napeti co u telefonu udelali je z meho pohledu rozumna vec hodna nasledovani jako jsem to popsal v mem minulem prispevku.
U elektronaradi mechanicky jednotny tvar kontaktnice baterie a stejne provozni napeti. Abys mohl menit baterku Hilti-Bosch-Makita-Hecht-Mountfield, .... a stacila ti na vsechno jedna nebijecka.
Pro elektro-kola-motorky-kolobezky ten samy princip. Kdyz bude baterie integrovana tak jednotny dobijeci konektor a napeti, kdyz bude vymenna tak navic i jednotny mechanicky tvar kontaktnice baterie.
Aby jsi se bez problemu pripojil v kterekoliv nabijeci stanici a neresil jestli jsi si vzal do baglu nabijecku nebo ten spravny specialni kabel tveho vyrobce.
Dobijeci stanice pro auta se dovybavi jednotnym stanovenym SS-napetim v jednotnem konektoru. Pokud by se povolilo pouzivat na dobijeni dobijeci 1fazovy auto-konektor vyrobci by nabijecky integrovali do vozidel(kola, kolobezky, atd...) a nedodzovali by jednotne napeti baterie a tim by byla znemoznena i jejich vzajemna zamenitelnost napric vyrobci.
Teprve az se k tomuto dopracujeme muzeme zacit mluvit o nejakem rozumnem prechodu na elektro. Nez se tohle ujednoti bude cokoliv elektrickeho jen hrani si na elektroprepravu.

A pokud by jsi to moc chtel vedet, tak v Bruselu ted zacali resit to, aby byla zvysena rychlost a vykon pro ty ruzne elektro stroje a proste se aktualizovala ta norma.

No a co se tyce legislativy na to mam taky celkem nekompromisni a pro mnohe neskousnutelny nazor.
1.) Cokoliv s elektro-pohonem ZAKAZ jizdy po chodnicich. Protoze nikde neni a ani nikdy stanoveno nebude kolik km/h je rychlost chuze a co uz je jeji prekroceni. Tohle plati predevsim pro elektro-kolobezky. Praxe uz myslim dostatecne ukazala co takove kolobrndy vyvadeji.
2.) Na cyklostezky jen elektro-kola s pomocnym "prislapem". Nevim jak to presne definovat, ale v principu je to kdyz slapete do pedalu nohama elektrika se prida a pomuze, neslapete elektrika nepomaha. Jakmile ma motocyklovy "heft" tak ZAKAZ i kdyz ma slapadla. (pricipialne stejne jako Stadion ci Babeta)
3.) Elektro-kolo bez slapadel samozrejme na cyklostezky ZAKAZ. Na silnici jen s povinnym rucenim a ridicakem podle vykonu (jako u motorek M, A1, A2, A)

Zadne vyjimky nebo kombinace tipu i kdyz je to typove kategorie jedna tenhle detailek ji muze zaradit i jinam, atd... Vsichni vime jak jsme vychcany narod v hledani mezirek v legislative.

Editoval kick-start (24.01.2023 09:22:34)

 offline 

 

#92 24.01.2023 09:37:59

Re: Elektro moto


kick-start:

Ohledne nabijecek.. Problem je pomerne jednoduchy. Ty sice muzes mit v batohu nabijecku od elektro stroje a vicemene je ti fuk jaky je konektor co zapojis do stroje, problem je na druhem konci. Tam mas sice klasicky 220V, ale ty jsou jen u cyklo stojanu. U auto nabijecek v podstate nejsou. A hop najednou se ti velmi vyrazne omezili moznosti kam vubec vlastne dojet. S tim ostatnim souhlasim, ale nemyslim, ze bych to vyresil. Vyrobci aut, ale i motorek si taky nektere dily montuji stupidnim sroubem jen proto aby si clovek musel koupit drahe nebo specializovane naradi

A to ostatni....

1) ale pravidla uz jsou definovana ted treba zrovna pro kolobezky nebo kola. Ze to lidi nedodrzuji nebo jsou proste jen idioti a jezdi jak cunata bylo vzdy se vsim, to nema nic s elektrem. A navic ani s CR, protoze to same je i jinde v Evrope nebo USA. Zakazy nikdy nic nevyresili a ani nejsou vymyslene k tomu aby neco resili, ale aby prinaseli dalsi penize z pokut do statni kasy aby bylo co rozkradat. Kdyby mel stat opravdovou peci, tak policie misto vybirani pokut za 55 v 50 je na cestach a sbira auta tem co te predjedou pred horizontem pres plnou a podobne veci. Ale vybirani na mistech v prvnim pripade je snazsi a je to stejne jako plosne zakazovani, protoze proste to vice nasype od tech slusnych. Ti opravdovi grazlove zakony stejne nedodrzuji at jsou jakekoliv

2) Doporucuji nastudovat definici cyklostezky, protoze na cyklostezku muze mnohem vice druhu nacini nez jen kolo ;-) Nechapu co je za problem s motocyklovym plynem? Na co je to elektro a plne pocitace, kdyz je vyrobce debil a neumi udelat tlacitko/mod kdy to proste nepojede vice jak 25? Neco co invalide co nemohou slapat? Nebo invalide co nemohou ani na kolo a jezdi na elektrovoziku, ti taky maji jet radeji po ceste? ;-) V Holandsku na cyklostezku muzou i benzinove motorky a ne vsichni se tam chovaji slusne a i presto to funguje a nejsou snahy to zakazovat nebo rusit, proc asi? A ne, statem kde jsme to neni

3) Souhlas s druhou casti jednoznacne, ale otazka je, proc to u nas nejde neco tak snadneho? ;-) A na tu prvni cast viz. vyse aneb proc tam neni mod pro cyklostezky (nekteri vyrobci uz to maji)


Proste politici a ekoteroristi plnou papulu kecu o ekologii a prechodu na elektro, ale v realite skutek utek a jedine jak se to da provozovat v podstate je v sede oblasti. Protoze i kdyz nebude clovek bezmozek a na cyklostezce bude dodrzovat bud 25 nebo se drzet s proudem (na gravel kole na cyklostezce bez problemu s malou namahou 40km/hod) tak hrozi ceska Karren (za komunismu typicka pavlacova drbna) a kdyz vjede na cestu, tak i kdyz bude mit osvetleni, odrazky, helmu, ridicak a i nejakou tu pojistku, tak bude lovna zver od PCR ze to nema SPZ a podobne kraviny a budou posilat mimo cestu, ze to na ni nepatri a na stezce zase budou mestaci chytracit, ze to neni kolo :-D A to vse je dusledek vseruzneho zakazovani, kdyz se mensina snazi diktovat vetsine.

OT dodatek k osvetleni...fascinuji mne fanaticti cyklisti co prosazuji kdeco jen aby to vyhovovalo pro jejich kola/jizdu, ale na cyklostezce jezdi vedle sebe, o ceste ani nemluve nebo jedou po ceste, i kdyz hned vedle je cyklostezka prazdna s lepsim povrchem a uplne nejvice ti co maji na ceste nejake silene diodove osvetleni z Aliexpressu. Ja mel na kole certifikovane LED z Taiwanu co splnuje nemecke predpisy, sviti to spickove a funguje to jako svetla u aut, takze to sviti tam kde ma, na cestu a ne ostatnim do ksichtu.

 offline 

 

#93 24.01.2023 12:29:45

Re: Elektro moto


puffybodie napsal(a):

Ohledne nabijecek.. Problem je pomerne jednoduchy. Ty sice muzes mit v batohu nabijecku od elektro stroje a vicemene je ti fuk jaky je konektor co zapojis do stroje, problem je na druhem konci. Tam mas sice klasicky 220V, ale ty jsou jen u cyklo stojanu. U auto nabijecek v podstate nejsou. A hop najednou se ti velmi vyrazne omezili moznosti kam vubec vlastne dojet.

Ptam se, PROC s sebou TAHAT NABIJECKU a je jedno jestli integrovanou nebo v ruksaku??? Kdyz muze byt komercni v nabijecim stojanu,  u supermarketu, v kempu, a nebo jen soukroma co ti pujci pingl v hospode za díško, nebo brigádnice v kase u hradu. Jedina pro vsechny elektro-moto-kolo-kolobezko hosty. At prijedou borci na Surronu, Boxxbiku, nebo duchodkyne na Mountfieldu....
Tobe ocividne nevadi tahat se s ni na hrbu, jinym treba jo. Prave toto by vyresila ta unifikace. Nemuset vubec resit tahani nabijecky, kabelu, spravneho konektoru.  Proste kdyz dojde stava tak ji dokopu u kterekoliv verejne nabijecky anichz bych na to musel myslet predem.
Mozna to vypada jako nejaky komunisticky diktat, ale pro uzivatele by to byla ohromna uleva. Na temer stejnem principu vznikly kdysi platebni karty. Terminaly co vsechno obstaravaji jsou v obchodech, hospodach, ty mas malinkou karticku a nemusis myslet na to ze jsi si zapomel vzit hotovost. Hotovost mas tehdy kdyzj ji potrebujes a pritom ji nemusis nosit kdy odchazis z domu.

Nebudu resit kdo vsechno muze na cyklostezku, kolik tam plati vyjimek atd...
Pro elektro vozidla vsech druhu a typu se predpisy postupne nabaluji, stanovuji se limity pro vykon, max. rychlost, softwarova omezeni, jejich vsemozne kombinace ....
Jakmile vejde v platnost nejake nove narizeni prodejci se snazi za pomoci pravniho vykladu najit jak ho obejit. Kdyz skulinu najdou slavnostne ji zverejni, udelaji reklamu ze s tim takhle "vybehli" jen aby prave oni co nejvic prodali. Vsichni vedi ze se bez specialnich pristroju neda dokazat jestli je nebo neni kolo "nacipovane" vykon - rychlost a co ja vim co vsechno jde jeste "poladit".
Proto bych se vysral na vsechny ty limity teoretickych(papirovych) vykonu, rychlosti, atd... ktere v praxi nejdou dokazat jinak nez zabavenim kola a prezkousenim v nejake patricne vybavene zkusebne a poresil to predpisem na jehoz jednoznacny vyklad neni potreba ani skladaci metr natoz pak nejake lejstro od vyrobce s teoretickou hodnotou.
Jedes po cyklostezce na elektrice bez slapadel - flastr, mas na cyklostezce "heft" na riditkach - flastr, jedes po chodniku na elektrokolobezce - flastr, elektrika bez slapadel(v principu motorka) na silnici bez pojistky, ridicaku - flastr.  Zadna maximalka, vykon, jizdni rezimy,......       
Vime vsichni co tu jezdime na endurech jak je to s jeho legalnosti, ze 99% ostrych endur co maji platnou STK by ji ve skutecnosti mit nemelo. Vykon 5, 7, 9kW na ktery jsou ty motorky homologovane nema ani jedna, katalizator taky ne, homologovane koleno lezi v regalu, sklon SPZ (kdyz uz ji ma nekdo na moto), odrazka, obe zrcatka atd...

 offline 

 

#94 24.01.2023 13:01:53

Re: Elektro moto


puffybodie: Legislativa vždy bude za vývojem. To se asi nikdy nezmění a jsem rád, že ne. Protože přece zákony nemůžou určovat vývoj, to bychom byli zpět v trochu jiném režimu. Nese to sice jiné nevýhody, ale ber to tak, že majitelé elektro jsou momentální průkopníci. Mám taky Boxxbike a nepociťuji nějaký problém s naší justicí.
Ještě bych tě chtěl upozornit na mylné tvrzení, že Nařízení EU je absolutně nadřazeno národní legislativě. Částečně máš sice pravdu, nadřazeno je, ale národní legislativa platí souběžně. Tím, že naše legislativa zpřísňuje pravidla nad rámec nařízení, tak "přebírá platnost" a pro nás tedy platí, že na silnici nemůžeme.

Jinak mám taky Boxxbike a můžu jen potvrdit, že to je stroj s největším "stealth faktorem". Prakticky vůbec nikoho nezajímáte. 90% lidí vidí kolo, 8% lidí vidí sjezdový kolo, 2% vidí Boxxbike. Spalovák už nemám a s jistotou můžu říct, že na tom jezdím mnohem víc a "vyjedu víc".
Jezdím víc, protože si třeba po práci můžu jít sklouznou hned do lesa co mám vedle baráku (Točná, Břežanské Údolí). Což když se podíváte kde to je, tak se spalovákem by to bylo asi tak 10 minut a klepeta.
A "vyjedu víc" protože za prvé můžu jezdit "skoro všude" jak psal Luke, klidně i na Karlštejn. V Ralsku jsem projel i policejním zátarasem na tankovce s přáním dobrého dne (ale neměl jsem integrálku, ale helmu bez brady). Na tratě třeba na Dolní Moravě vás pustí, takže si i docela zalítáte vzduchem.
Určitě výkonem nevyjedu tolik jako se spalovákem, ale zase 36kg a funkce přípomoci při tlačení, která udržuje stabilně 5 km/h na zadním kole způsobí, že se ve výsledku dostanu na mnohem krkolomnější místa.
Na šlapky jsem si nakonec tak zvyknul, že mi to přijde lepší než stupačky, mnohem lepší práce s těžištěm. Dojezd mi přijde dostatečný, dám tak 30-35km (hodně kopce a zbyde 20-30%, nechci baterku drásat do mrtě), na přejezdech můžu šetřit šlapáním, z kopce dobíjím. Tím, že celou dobu na tom musíte stát a kolenama se nechytnete, tak za zhruba ty 2h už stejně toho moc nepředvedete. Ruce a nohy bolej víc než na normální moto.

Nelituju, že jsem si z těch všech elektrostrojů vybral tohle. Je to fakt velká svoboda. Na takovýto alá cross-country dakar ježdění to není. Na lítání po polích to není. Na ježdění po kozích stezkách a technické ježdění to je lepší než moto. Průměrnou rychlost mám za 800km 13 km/h.  a29 
Samozřejmě to má jako vše i svoje negativa, furt se to kolo vyvíjí dopředu a občas se něco rozbije. Ale když převedu nájezd na motohodiny, tak mám cca nějakých 60-65 "normálních" motohodin. V servisu jsem byl 2x nějaké úkony na záruku, něco bylo domrdaný ode mne. Ale asi ne všude si za váma přijede majitel firmy pro stroj v pondělí a v pátek vám ho opravený doveze. Navíc je to i komunita lidí a máte možnost jim pak po ježdění u piva říct názor. 


Ale nejlepší je se jít s nima svést a udělat si názor sám... já jen dávám do pléna svoje zkušenosti za rok, co ho mám.

Editoval Williams (24.01.2023 15:33:52)

 offline 

 

#95 24.01.2023 13:48:46

Re: Elektro moto


kick-start:

Tak uplne jedno tahat nabijecku neni ani mne samozrejme. Ale kdyz to je pripadne aktualne jedina cesta jak si to dobit po ceste, tak co pripadne majitel nadela. Nebudu prece jezdit jen od garaze na 50pct a pak zase zpatky. Jasne, ze to je vaha navic, coz je u elektro stroje dalsi problem sam o sobe. Standardizace konektoru by pochopitelne zadny diktat nebyl, pokud by se to uchytilo trhem aneb co lidi kupuji a rozhodli co je nejlepsi. V ramci globalizace to jde stejne hure, kdyz amik ma zasuvku 110V a my 230V, tohle neni standardizovane doted a kolik na to bylo let ;-)

Fascinuje mne jak i v testech elektromorek predpokladaji, ze nabijet to budete jen doma nebo v garazi jak kdyby s tim clovek nemel nikam jet. Pak se nikde neda najit jak to je v realu. Stacilo mi 2 dny zjistit neco co maji automaticky davat informace provozovatele nabijecek, recenzti techto elektro stroju a jejich prodejci. Kdyz nejsou schopni tohoto, tak nejaka standardizace je jeste vetsi scifi. To ktera nabijecka ma 230V zasuvku uvadeji nekteri provozovatele ve svych mapach, ale jen nekteri a jinak kdyz je nejhure, tak existuje redukce na 230V z toho nejrozsirenejsiho Type 2 konektoru. Cyklo nabijecky 230V maji takze tam je to jasne, tam je pak jen jiny problem ze k cemu mi je homologovana motorka, kdyz prijezdem k te nabijecce stejne porusim zakon, to se pak statu muzu na nejakou homologaci a podobne vykaslat, protoze kdyz ze mne stat dela kriminalnika i kdyz se snazim vse dodrzet, zatimco ty opravdove neresi, tak to radeji at se do toho nemotaji vubec a nechaji tomu volny prubeh.

PR prodejcu mne nejak nezajima v jakemkoliv oboru. Zajima mne realita. U elektro stroju treba jejich realny dojezd v normalnim provozu pro homologovane, v terenu pro ty nehomologovane. Realitou neni dojezd 100km pri rychlosti 20km/hod pro 65kg jezdce. Tomu se v Evrope rika sprosta lez :-) Jinak ti slusni upozorni na pripady lidi co uz prisli o ridicak na Sur-Ronu nekde na cyklostezce uz pri prvni debate, ale vsichni takovi nejsou a nikdy nebudou i kdyby bylo milion zakonu. Naopak, cim vice ruznych narizeni a zakonu je, tim vetsi je v tom bordel a nevyznaji se v tom ani pravnici.



Nu dobra, dejme tomu ze zavedou flastr/zakaz podle toho jak to pises. Ono to muze znit logicky, ale neni to logicke. Nemuzes zakazovat neco pro co neni alternativa. Takze kdyz nemas kolobezkostezky, ebikebezslapadelstezky, jednokolkastezky, tak tezko muzes neco zakazovat, kdyz zaroven umoznujes tyto veci v obchodech legalne prodavat, protoze nastesti zatim i u nas je ustava stale nadrazena nesmyslum co kolikrat vypadnou z parlamentu.

Ten posledni bod, ktery se tyka i klasickeho endura je i to na co se snazim poukazat ja. At uz mas benzinovy stroj nebo elektro, tak pokud mas ridicak, pojistku a osvetleni, tak proc s tim nemuzes na cestu  ;-) Protoze kdyz budes chtit zakazovat, tak se da rozsirit tvuj predchozi bod na to, ze kolo patri jen na cyklostezku a na ceste nema co delat bez ridicaku, povinneho ruceni, STK a znacky (i klasicke kolo). To bych chtel videt ten rev :-)

 offline 

 

#96 24.01.2023 14:14:08

Re: Elektro moto


Williams:

Narizeni EU je pravne zavazne v cele EU viz. https://european-union.europa.eu/instit … slation_cs , ale pochopitelne konecne dusledky toho co tam je napsano ohledne enduro motorek je stejne jen o tom, ze na cestu se muze jen v ramci dopravy na nejblizsi okruh terenni a ne kdekoliv.

Diky moc za sdileni zkusenosti z provozu. Ono tohle vypada asi jako jedina realna cesta pokud se clovek vyda cestou trail/dualsport, ale nechce po ceste (kvuli omezene rychlosti/dojezdu) a zaroven ani nechce nejaky hard enduro (to uz se muze zajet na MX/Enduro trat a zaplatit pouzit samozrejme). Zarazi mne, ze pises dojezd cca 30, na netu psali mnohem vice a nemam na mysli jen papirovy od vyrobce. Jasne ze zalezi hodne kde a kdo na tom jezdi, ale ta baterka tam vypada dost velka, tak jako i na Drill One (ale to nema slapatka no).

Na jare si pujcim na vikend nejaky ten maly silnicni stroj s homologaci. To ma tak podobne dojezdy jako ty endura at homologovane nebo do 100km pri 50km/hod a vyzkousim si porovnani s beznou projizdkou a jak to vypada s nabijenim v okoli tim zjistim v jakem to je stavu na tohle pouziti a jinak cesta ala BoxxBike kdyz clovek nebude chtit prudit. A nebo pak proste benzinovy scrambler nebo rovnou benzinove enduro a cekat na opravdovy posun v bateriich :-)

 offline 

 

#97 24.01.2023 16:04:30

Re: Elektro moto


puffybodie: S těmi nařízeními je to právě složitější. Máš pravdu, ale jako příklad ti můžu uvést třeba GDPR, kde se pamatuje i na palubní kamery. Podle EU může pořizovat, ale poskytnout musíš jen policii a pojišťovně. Realita je ale jiná a spousty zemí to má striktnější, někde nemůžeš nahrávat vůbec. V práci to prakticky řešíme denně a zatím jsme nikdy nechtěli jít do sporu. Když nám český úřad něco řekl, že máme udělat podle českého práva, tak jsme to udělali. Tyhle spory mezi EU a národní legislativou jsou většinou na soudy (pokud se to vyhrotí s úředníkama) a někdy až na Evropský soud. Není to rozhodně nic co by stálo zažít za to, že ukážu policajtovi nařízení EU když mě chytí při přejezdu na motorce.

Jinak co se dojezdu týká, tak je větší pokud se budeme bavit o 100% nabití a total vybití. Ještě nikdy jsem baterku nevyždímal do prázdna. Nechci jí úplně trápit. Takže těch 30-35 je založeno na cca 20-30% co zbydou. Nejmíň jsem měl asi 10% a to už ani nemá moc výkon, kolem 20% to jde pak dost dolů co se vrcholu výkonu týká.
Mám ještě verzi s menší baterkou, takže proto mám i trochu menší dojezd než co je teď. Mám tam pak špalky a silnější ráfek a moto výplet, to taky vezme nějaký dojezd.

On je to právě paradox trochu oproti tomu na co jsme zvyklí ze spalovacích motorů. Týká se to trochu toho proč i když elektro bere energii z uhlí, tak je furt víc eko. Účinnost spalovacího auta/motorky je někde 30-40%. Elektro může mít i 90%. Takže na ten pohyb už potřebuji 2x méně energie.
Jenže to pak přináší problém, když naruším "hladký provoz" třeba jinýma gumama, váhou, nebo odporem vzduchu. Tím, že se pohybuji na hodně vysoké účinnosti motoru, tak jakákoliv změna mi uzme z celkové účinnosti pohybu.
U normální moto se díky tomu pohybujeme celkem na podobném dojezdu, i když budeme dělat brikule s gumama, ráfkama nebo aerodynamikou, protože největší žrout energie je motor a převody kde mi končí spousta tepla.
U elektro se ta stejná změna projeví mnohem více, protože se už pohybuji na vysoké účinnosti. Třeba jak teď nasněžilo, tak jsem měl dojezd asi o 1/3 menší, protože valivý odpor šel hodně nahoru. Ale s tím jak to klouzalo jsem stejně dřív umřel na fyzičku  big_smile  


Tohle je třeba faktor, který je někdy trochu překvapením, když přesedláte na elektro a pak každou změnou si uzmete velkou část dojezdu. Třeba dát mud gumy na F-150 sice ubere trochu dojezd, zhorší spotřebu, ale člověk to ještě pro to zvětšení penisu udělá, protože na počítadle to vezme pár desítek kilometrů dojezdu. To samé pak uděláte na F-150 Lightning a máte o 35% menší dojezd, což už je trochu citelné.   


Takže ten dojezd je takový hodně proměnlivý. Asi bych neměl problém na tom navrtět i těch 50km, ale proč. Jezdím spíš na to co fyzicky vydržím to je většinou těch 30-35km a pěkný 2-3h ježdění.

 offline 

 

#98 25.01.2023 11:07:19

Re: Elektro moto


Williams:

Ale i kdyz vynecham to narizeni EU, tak porad tady je 361/2000sb, paragraf 57, bod 7:

Vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 2, 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.

Elektro kolo / motorka bez homologace a slapek je taky sportovni vybaveni (na kterem by mi navic melo byt umozneno i pohyb na ceste pri doprave na nejblizsi trat podle toho narizeni EU). Nebo jsem alespon nenasel nejakou prilohu nebo dodatek specifikujici obdobne sportovni vybaveni, protoze koleckove lyze nebo brusle uz jsou taky elektricke ;-)

Jinak moc diky za detaily o stroji. V podstate je to tedy tak, ze v modu e-kola to ma dojez klidne pres 100, v modu pro e-motorku v terenu treba kolem 30, mix toho bude kolem 60 treba (jasne dle vahy, vetru, vyuziti prislapu a pdoobne).

 offline 

 

#99 19.03.2023 10:05:54

Re: Elektro moto


Pán na bazoši nabízí přestavbu na elektromoto.
https://motorky.bazos.cz/inzerat/166212 … otorka.php
za přestavbu do dodaného šasi resp. motorky chce 5000 EUR, přičemž má větší baterku i motor, než Freeride E-XC.
Líbilo by se mi to do endurového šasi ale našel jsem na prodej akorát mx Hondu CRF... ale i tak bych měl elektrický motocross za cca 8000 éček, což je výrazně lepší, než všechno co je na trhu...


Teoreticky není mezi teorií a praxí žádný rozdíl. Prakticky tam ale rozdíl je.

 offline 

 

#100 20.03.2023 13:49:27

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Elektro moto


Miguel: zajímavá alternativa, když třeba někomu zakuká motor a rýsuje se GO za 50-60 tis, tak proč to nepředělat na ebike.
Koukám že tam jsou dvě páčky i nožní brzda. Ta páčka vlevo je zadní brzda spojená s nožní brzdou nebo je to spojka ?

v případě že by ten ebike měl i spojku je to ještě zajímavější ...


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů