INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
liba23 napsal(a):Dost mi to vrtá hlavou, když má některý ten ojl nižší bod hoření a shoří ve válci ( můj předpoklad ) tak co potom promaže pohyblivé části přívěry ??
liba23: Ono ti část čerstvě nasáté směsi při přepouštění proběhne do výfuku kvůli lepšímu vypláchnutí a díky "tvaru" kolena a protitlaku se potom vrátí zpět do válce. Proto má koleno dost zásadní vliv na průběh motoru.
Taky mi ten bod hoření vrtá hlavou, jakou má údaj pro mě informaci. Stejně dochází k drastickýmu ředění benzínem s teplotou vzplanutí cca 20 stupňů. A to ředění je ještě zásadně ovlivněný poměrem benzínu a oleje. Na druhou stranu mám zkušenost, že při poměru 1:50 u oleje s vysokou teplotou hoření jsem měl flusance oleje až na výstuup z koncovky a vatu zajebanou za 30 mth. Při stejným poměru oleje s teplotou hoření okolo 100 st. jsem dělal vatu po 60 mth a v trubkách byly jen saze. U 4T motorů taky nikdo moc nechce, aby se olej spaloval, protože z toho jsou usazeniny, který se zaklepávají do sedel ventilů .... a snižuje to životnost dílů motoru. Co jsem zběžně koukal na Motul 4T oleje, tak teplota hoření je někde od 225 - 250.
Všechny písty, co vyndávám, si tak nějak kontroluju, přeměřuju .... na posledním pístu mě zaujalo, že je suveréně nejvíc černej pod kroužkama a nevím, čím to je. To mě taky přivedlo na téma olejů. Při 130 mth byl sjetý 0.05 - 0.08 mm, což je možná ještě v toleranci (nemám servisní manuál), ale je to +/- stejně, jako nějaký píst u EXC 200. Olej mám stejný a jen jsem změnil poměr mazání. U EXC 1:50, Beta 1: 60 - 1:70.
Přijde mi že díky míň oleje dochází k horšímu utěsnění válec / píst / kroužky a proto je píst pod kroužkama černý od spalin. Ten poměr 1:70 je naprosto dostačující k mazání, ale je to možná málo na těsnící funkci oleje, která je taky jednou z nejdůležitějších funkcí. Třeba by se vyplatilo po nějakým nájezdu začít dávát olej s vyšší vyskozitou (nechce se mi zvyšovat poměr oleje), aby se zlepšila funkce těsnění.
Kdo to sleduje, jak třeba vnímáte stav pístu při výměnách - premix karbec vs. mixer oleje? Když jsem viděl nějaký písty z prvních TPI, tak mi přišly často černý jako bota i při malým nájezdu.
Editoval Janek (12.02.2021 12:32:57)
- xoblih
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 222
- Založená vlákna
- Místo: Prostějovsko
- Tel: Mám
- 2 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Janek napsal(a):Taky mi ten bod hoření vrtá hlavou, jakou má údaj pro mě informaci. Stejně dochází k drastickýmu ředění benzínem s teplotou vzplanutí cca 20 stupňů. A to ředění je ještě zásadně ovlivněný poměrem benzínu a oleje. Na druhou stranu mám zkušenost, že při poměru 1:50 u oleje s vysokou teplotou hoření jsem měl flusance oleje až na výstuup z koncovky a vatu zajebanou za 30 mth. Při stejným poměru oleje s teplotou hoření okolo 100 st. jsem dělal vatu po 60 mth a v trubkách byly jen saze.
Chvilku jsem se pročítal různejma vláknama na Thumpertalk a nikde nikdo nenapsal jednoznačnou odpověď. Někde psali, že záleží v jakém spektru otáček jezdíš většinu času, podle toho volit bod hoření (např MX vyšší vs. enduro nižší). Někde zase, že je ve spalováku taková teplota, že to zhoří tak či tak a ta sr*čka, co jde z výfuku je natryskováním karbce. Debata většinou končila tím, že základ je správné natryskování.
Editoval xoblih (12.02.2021 18:49:41)
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Mitalo: ahoj, Jj, co tě zajímá? Za sebe mohu s klidným svědomí říct, že jsem nejel lepší olej. Už jsem to tady někde psal. Zkoušel jsem ho i na RC modelu👍🏻.
- mitalo
- začátečník
- Fotogalerie
- Příspěvky: 7
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 300 2016
- Věk: 29
- 0 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Felipe:
Zkušenosti a tak. Dával jsem Motul 800, ten na mrdání v lese není to už jsem zjistil. Motorex Cross Power 2T byl v pohodě. Ještě jsem chtěl zkusit Motul 710 a tenhle ricinový. Koupil jsem po dlouhé době 2T tak nemám moc zkušenost. Jsem dá se říct začátečník tak bych potřeboval radu. Díky
- Felipe
- Bahňák
- Fotogalerie
- Příspěvky: 282
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC
- Věk: 3+
- Tel: služební a zvoní
- 3 0
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Tak castor 927, určitě není na nějaké to šimrání… je to opravdu pro full gas! Pokud nevyhovoval Motul 800, tak 927 bych ani nepokoušel.
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Oleje Pema má aktuálně motul 710 se specifikací 033MOT070 Za víc než přijatelnou cenu tak jsem zvědav jaká bude spokojenost
Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace
Janek napsal(a):liba23 napsal(a):Dost mi to vrtá hlavou, když má některý ten ojl nižší bod hoření a shoří ve válci ( můj předpoklad ) tak co potom promaže pohyblivé části přívěry ??
liba23: Ono ti část čerstvě nasáté směsi při přepouštění proběhne do výfuku kvůli lepšímu vypláchnutí a díky "tvaru" kolena a protitlaku se potom vrátí zpět do válce. Proto má koleno dost zásadní vliv na průběh motoru.
Taky mi ten bod hoření vrtá hlavou, jakou má údaj pro mě informaci. Stejně dochází k drastickýmu ředění benzínem s teplotou vzplanutí cca 20 stupňů. A to ředění je ještě zásadně ovlivněný poměrem benzínu a oleje. Na druhou stranu mám zkušenost, že při poměru 1:50 u oleje s vysokou teplotou hoření jsem měl flusance oleje až na výstuup z koncovky a vatu zajebanou za 30 mth. Při stejným poměru oleje s teplotou hoření okolo 100 st. jsem dělal vatu po 60 mth a v trubkách byly jen saze. U 4T motorů taky nikdo moc nechce, aby se olej spaloval, protože z toho jsou usazeniny, který se zaklepávají do sedel ventilů .... a snižuje to životnost dílů motoru. Co jsem zběžně koukal na Motul 4T oleje, tak teplota hoření je někde od 225 - 250.
Všechny písty, co vyndávám, si tak nějak kontroluju, přeměřuju .... na posledním pístu mě zaujalo, že je suveréně nejvíc černej pod kroužkama a nevím, čím to je. To mě taky přivedlo na téma olejů. Při 130 mth byl sjetý 0.05 - 0.08 mm, což je možná ještě v toleranci (nemám servisní manuál), ale je to +/- stejně, jako nějaký píst u EXC 200. Olej mám stejný a jen jsem změnil poměr mazání. U EXC 1:50, Beta 1: 60 - 1:70.
Přijde mi že díky míň oleje dochází k horšímu utěsnění válec / píst / kroužky a proto je píst pod kroužkama černý od spalin. Ten poměr 1:70 je naprosto dostačující k mazání, ale je to možná málo na těsnící funkci oleje, která je taky jednou z nejdůležitějších funkcí. Třeba by se vyplatilo po nějakým nájezdu začít dávát olej s vyšší vyskozitou (nechce se mi zvyšovat poměr oleje), aby se zlepšila funkce těsnění.
Kdo to sleduje, jak třeba vnímáte stav pístu při výměnách - premix karbec vs. mixer oleje? Když jsem viděl nějaký písty z prvních TPI, tak mi přišly často černý jako bota i při malým nájezdu.
Tak teď jsi pobavil :-D :-D :-D , asi by měli přepsat všechny skripta o fungování 2T motoru. Ale podal jsi to přesvědčivě.
|