Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Oleje pro 2t motory - základní specifikace

#21 12.02.2021 12:31:17

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


liba23 napsal(a):

Dost mi to vrtá hlavou,  když má některý  ten ojl nižší bod hoření a shoří ve válci ( můj předpoklad )  tak co potom promaže pohyblivé části přívěry ??

liba23: Ono ti část čerstvě nasáté směsi při přepouštění proběhne do výfuku kvůli lepšímu vypláchnutí a díky "tvaru" kolena a protitlaku se potom vrátí zpět do válce. Proto má koleno dost zásadní vliv na průběh motoru.

Taky mi ten bod hoření vrtá hlavou, jakou má údaj pro mě informaci. Stejně dochází k drastickýmu ředění benzínem s teplotou vzplanutí cca 20 stupňů. A to ředění je ještě zásadně ovlivněný poměrem benzínu a oleje.
Na druhou stranu mám zkušenost, že při poměru 1:50 u oleje s vysokou teplotou hoření jsem měl flusance oleje až na výstuup z koncovky a vatu zajebanou za 30 mth. Při stejným poměru oleje s teplotou hoření okolo 100 st. jsem dělal vatu po 60 mth a v trubkách byly jen saze.
U 4T motorů taky nikdo moc nechce, aby se olej spaloval, protože z toho jsou usazeniny, který se zaklepávají do sedel ventilů .... a snižuje to životnost dílů motoru. Co jsem zběžně koukal na Motul 4T oleje, tak teplota hoření je někde od 225 - 250.

Všechny písty, co vyndávám, si tak nějak kontroluju, přeměřuju .... na posledním pístu mě zaujalo, že je suveréně nejvíc černej pod kroužkama a nevím, čím to je. To mě taky přivedlo na téma olejů.
Při 130 mth byl sjetý 0.05 - 0.08 mm, což je možná ještě v toleranci (nemám servisní manuál), ale je to +/- stejně, jako nějaký píst u EXC 200. Olej mám stejný a jen jsem změnil poměr mazání. U EXC 1:50, Beta 1: 60 - 1:70.

Přijde mi že díky míň oleje dochází k horšímu utěsnění válec / píst / kroužky a proto je píst pod kroužkama černý od spalin.
Ten poměr 1:70 je naprosto dostačující k mazání, ale je to možná málo na těsnící funkci oleje, která je taky jednou z nejdůležitějších funkcí.
Třeba by se vyplatilo po nějakým nájezdu začít dávát olej s vyšší vyskozitou (nechce se mi zvyšovat poměr oleje), aby se zlepšila funkce těsnění.

Kdo to sleduje, jak třeba vnímáte stav pístu při výměnách - premix karbec vs. mixer oleje?
Když jsem viděl nějaký písty z prvních TPI, tak mi přišly často černý jako bota i při malým nájezdu.

Editoval Janek (12.02.2021 12:32:57)

 offline 

 

#22 12.02.2021 18:46:48

xoblih
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 222
Založená vlákna
Místo: Prostějovsko
Tel: Mám
2 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Janek napsal(a):

Taky mi ten bod hoření vrtá hlavou, jakou má údaj pro mě informaci. Stejně dochází k drastickýmu ředění benzínem s teplotou vzplanutí cca 20 stupňů. A to ředění je ještě zásadně ovlivněný poměrem benzínu a oleje.
Na druhou stranu mám zkušenost, že při poměru 1:50 u oleje s vysokou teplotou hoření jsem měl flusance oleje až na výstuup z koncovky a vatu zajebanou za 30 mth. Při stejným poměru oleje s teplotou hoření okolo 100 st. jsem dělal vatu po 60 mth a v trubkách byly jen saze.

Chvilku jsem se pročítal různejma vláknama na Thumpertalk a nikde nikdo nenapsal jednoznačnou odpověď.
Někde psali, že záleží v jakém spektru otáček jezdíš většinu času, podle toho volit bod hoření (např MX vyšší vs. enduro nižší).
Někde zase, že je ve spalováku taková teplota, že to zhoří tak či tak a ta sr*čka, co jde z výfuku je natryskováním karbce.
Debata většinou končila tím, že základ je správné natryskování.

Editoval xoblih (12.02.2021 18:49:41)

 offline 

 

#23 16.06.2021 11:41:43

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Zkusím oživit téma...  Koukal jsem na tu tabulku a snažím se z toho vydedukovat nějaký pravidla pro olej do TPI..

Tak samo musí splňovat normu.. jako etalon je předepsaný motorex s visk 56 při 40st, 9,6 při 100°C a bodem hoření 110°C.
Beru údaj visk u 40st jako určitou tekutost pro pumpu/čerpadlo. Viskozita při 100°C by pak mohla odpovídat kvalitě mazání resp. nějakému olejovému filmu v motoru?

Pokud melu nesmysli tak mě opravte  a22 

Takže pro mrdali hobíky do lesa mi vychází nejlíp:
62 - 10,4 - 86 hoření: Valvoline syn Power 2T
46,4 - 8,9 - 88 hoření: Motul 710

Kde motul 710 by měl být "řidší" resp. o trošku méně mazivější,  valvoline i víc "mazivější" než doporučený motorex. Oleje dělané pro MX a závodní režimy mají vyšší viskozity aby ten provoz umazaly co?

Teď ještě otázka bodu hoření... závodní MX mají 250°C m doporučovaný TPI olej 110°C .... valvoline/motul 710 pak pod 90°C.

Nemůže to být i na škodu takový nízký bod hoření?.. neovlivní to tedy i film mazání pístu/válce?

 ee1 

 offline 

 

#24 15.11.2022 14:16:20

mitalo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 7
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 2016
Věk: 29
0 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Zdar, má někdo zkušenost s tímhle olejem ? https://www.ridersmx.cz/maxima-racing-oil-castor-927-1l

 offline 

 

#25 15.11.2022 20:55:17

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Mitalo: ahoj, Jj, co tě zajímá? Za sebe mohu s klidným svědomí říct, že jsem nejel lepší olej. Už jsem to tady někde psal. Zkoušel jsem ho i na RC modelu👍🏻.

 offline 

 

#26 16.11.2022 09:56:35

mitalo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 7
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 2016
Věk: 29
0 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Felipe:

Zkušenosti a tak. Dával jsem Motul 800, ten na mrdání v lese není to už jsem zjistil. Motorex Cross Power 2T byl v pohodě. Ještě jsem chtěl zkusit Motul 710 a tenhle ricinový.
Koupil jsem po dlouhé době 2T tak nemám moc zkušenost. Jsem dá se říct začátečník tak bych potřeboval radu. Díky

 offline 

 

#27 16.11.2022 12:51:54

Felipe
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 282
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC
Věk: 3+
Tel: služební a zvoní
3 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Tak castor 927, určitě není na nějaké to šimrání… je to opravdu pro full gas! Pokud nevyhovoval Motul 800, tak 927 bych ani nepokoušel.

 offline 

 

#28 17.11.2022 17:43:30

mitalo
začátečník
Fotogalerie
Příspěvky: 7
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300 2016
Věk: 29
0 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Felipe:

Ok děkuji za radu smile

 offline 

 

#29 07.06.2023 17:44:29

OndraMZ
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 607
Založená vlákna
Motorka: Exc250 17
0 0

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Oleje Pema má aktuálně motul 710 se specifikací 033MOT070  smile  Za víc než přijatelnou cenu tak jsem zvědav jaká bude spokojenost  smile 

 offline 

 

#30 13.06.2023 11:10:40

Re: Oleje pro 2t motory - základní specifikace


Janek napsal(a):

liba23 napsal(a):

Dost mi to vrtá hlavou,  když má některý  ten ojl nižší bod hoření a shoří ve válci ( můj předpoklad )  tak co potom promaže pohyblivé části přívěry ??

liba23: Ono ti část čerstvě nasáté směsi při přepouštění proběhne do výfuku kvůli lepšímu vypláchnutí a díky "tvaru" kolena a protitlaku se potom vrátí zpět do válce. Proto má koleno dost zásadní vliv na průběh motoru.

Taky mi ten bod hoření vrtá hlavou, jakou má údaj pro mě informaci. Stejně dochází k drastickýmu ředění benzínem s teplotou vzplanutí cca 20 stupňů. A to ředění je ještě zásadně ovlivněný poměrem benzínu a oleje.
Na druhou stranu mám zkušenost, že při poměru 1:50 u oleje s vysokou teplotou hoření jsem měl flusance oleje až na výstuup z koncovky a vatu zajebanou za 30 mth. Při stejným poměru oleje s teplotou hoření okolo 100 st. jsem dělal vatu po 60 mth a v trubkách byly jen saze.
U 4T motorů taky nikdo moc nechce, aby se olej spaloval, protože z toho jsou usazeniny, který se zaklepávají do sedel ventilů .... a snižuje to životnost dílů motoru. Co jsem zběžně koukal na Motul 4T oleje, tak teplota hoření je někde od 225 - 250.

Všechny písty, co vyndávám, si tak nějak kontroluju, přeměřuju .... na posledním pístu mě zaujalo, že je suveréně nejvíc černej pod kroužkama a nevím, čím to je. To mě taky přivedlo na téma olejů.
Při 130 mth byl sjetý 0.05 - 0.08 mm, což je možná ještě v toleranci (nemám servisní manuál), ale je to +/- stejně, jako nějaký píst u EXC 200. Olej mám stejný a jen jsem změnil poměr mazání. U EXC 1:50, Beta 1: 60 - 1:70.

Přijde mi že díky míň oleje dochází k horšímu utěsnění válec / píst / kroužky a proto je píst pod kroužkama černý od spalin.
Ten poměr 1:70 je naprosto dostačující k mazání, ale je to možná málo na těsnící funkci oleje, která je taky jednou z nejdůležitějších funkcí.
Třeba by se vyplatilo po nějakým nájezdu začít dávát olej s vyšší vyskozitou (nechce se mi zvyšovat poměr oleje), aby se zlepšila funkce těsnění.

Kdo to sleduje, jak třeba vnímáte stav pístu při výměnách - premix karbec vs. mixer oleje?
Když jsem viděl nějaký písty z prvních TPI, tak mi přišly často černý jako bota i při malým nájezdu.

Tak teď jsi pobavil :-D :-D :-D , asi by měli přepsat všechny skripta o fungování 2T motoru. Ale podal jsi to přesvědčivě.

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů