INZERCE : Příslušenství - ND
|
REKLAMA
Servis nynejsi 2T vs 4T
- Toman
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 568
- Založená vlákna
- Místo: Brno-venkov
- Motorka: GG EC 300 Tpi
- Věk: middle age
- 1 0
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
PETARDAK: no na Bractec už přešla i 22 HQ.. spojka je parádní měkká díky pístku 9mm místo 10mm brembo, k brzdám pasují desky stejné jak KTM/brembo.. a ráfky jsou obyč stříbrné ale myslím že Excel
Takže suma sumárum - blastry stejně kupujeme většinou jiné s výztuhou, kryt pod motor raději s prepakovanim (1500).. no oproti HQ nemá přepínač map (2500,-?)
.. rozdíl ceny 25-30tis..
Edit: jo ještě má HQ/KTM možnost nastavení předpětí na předku..
Editoval Toman (25.11.2021 20:29:31)
- PETARDAK
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1403
- Založená vlákna
- Místo: Nový Jičín
- Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
- Věk: 60
- 11 0
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Toman: dobré info tu změnu u HUSQ, jsem ještě nezaregistroval, uvidíme jestli přechod z magury na bractec, bude +, nebo z bláta do louže.. jinak excel ráfky, mají dnes jen SX-(F) u KTM
A ten cenový rozdíl, je na nekonečné debaty o poměru nákupní a (teoretické)prodejní ceně ojetiny + (opět teoretická) rychlost/prodejnost u ojetiny...
edit.: a ta regulace předpětí, se u 17/18tek, po 100-150mth vyklepávala a vzniklou vůlí slintal olej ... nevím jestli už to je vychytané...
Editoval PETARDAK (25.11.2021 21:21:34)
Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Norous123 napsal(a):Ahoj, jelikoz chci po 5 letech na EXC 450 2007 a 4 roky na nynejsi EXC 350 2013 6D zkusit 2T ....................................................... Nebo koupit zase 350 2020+
Co z toho zatim vyplyva????? KTM 2T - porad mas obavu z udrzby a fungovani TPI. Krome snizene spotreby nic dalsiho pozitivniho pro tuto zbytecnou a technicky slozitou vec. Beta 2T - loziska na klice - zatim asi porad nevyreseno, plus prepakovani - dalsi minus oproti PDS. GasGas - zatim poradne nevyzkousena. Nasledny prodej bude jeste dlouho komplikovat povest LOW-ENDu. Nez si lidi zvyknou ze je to KTM-klon uplyne jeste hodne vody a stejne ta povest zustane s touhle znackou spojena uz asi naporad.
Kdyz na to tak koukam vychazi mi z toho vseho 4T BETA 390. Ten motor ma zdvih 63mm a pri 350-tkovem vrtani to bude myslim uzivatelsky nejzajimavejsi motor. Rozhodovat se jako ty a mit na to volnych 200tis. volba by byla jasna. A i to prepacko bych nejak skousnul. Jezdi tady nekdo tuhle motorku?
Editoval kick-start (26.11.2021 08:00:00)
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
kick-start: Myslis ze to bude tak extra rozdil mezi moji exc 350 2013 6d vs beta 2022. Myslim ze tam vahovy i v ovladatelnosti bude rozdil minimalni. Jako mezi moji 350 2013 a 2021 co jsem zkousel je rozdil v ovladatelnosti znatelny ale u bety si tak jisty nejsem. Mozna se pletu nevim zkousel jsem naposledy 2018 na beta test day a moc nadseny jsem nebyl 😥
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Norous123: Osobni zkusenost nemam, proto jsem se taky ptal jestli tu motorku tady nekdo ma. Jen jsem si porovnal tabulkove udaje cele 4T rady Bety a KTM. Ten 390-kovy motor ma jasne nejdelsi zdvih ze vsech Beta motoru. Z tech parametru mi vychazi ze zatimco ty tri ostatni motory jsou zkonstruovany na co nejrychlejsi odezvu pri pridani plynu (aby byly srovnatelne a konkurenceschopne pri zavodnim nasazeni), je ta 390-ka zamerne udelana jinak. Tak jak mela podle meho nazoru vypadat ona bajna 350 od zacatku. Nejedovata motorka posazena mezi lehkou 250, ktera se ale musi hotne vytacet a 450 ktera ma vykonu zase az moc na ukor ovladatelnosti. Jenze konkurenceschopnost zavodniho nasazeni udelala i z te 350 moto kterou je potreba roztocit. Predpokladam ze vykon i kroutak tehle 390 bude +- stejny jako u 350-ky, ale bude k dispozici o nejakych 1500-2000ot niz, coz z ni bude cinit mnohem prijemnejsi motorku ktera az tak moc neztratila tu ovladatelnost 250-350. Je to ale jen moje teoreticka uvaha, takze neber ze to tak skuktecne je. Kdyz ale ctu jak se tady porad resi ruzne klece, draty a lopaty na ochranu kolen u 2T, vidim jak hrozne to na tech motorkach potom vypada, rikam si jestli ma vubec cenu si za techto podminek ten 2T porizovat.
- mrazikxr
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 609
- Založená vlákna
- Motorka: KTM EXC 450
- Tel: Jabko
- 0 0
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
kick-start:
Mam doma KTM exc 450 2020, ja chtel zkusit exc 350 nakonec me prekecali na exc 300 21. Takze mam doma dve :-). Je fakt, ze jsem chtel neco lehciho nez 450, tak jsem zvazoval 350… ale ten prubeh motoru mi nevyhovuje a moc to nejede. Z toho pohledz by asi lepsi byla Beta, ale tu nechci… jel jsem ale na nove HSQ 350 22 s origo vyfukem. 2t je pocitove o dost lehci, lepsi se s tim zataci, ale budou asi horsi vyjezdy a taky me stve to koleno… to leseni tam davat proste nebudu a jednou za cas koupim koleno asi. Nejsem lesenar :-D
Co se tyka brzd u HSQ tak uz tam je bractec. Pocitove jiny tvar pacek oproti ktm a jinak posazena zadni brzda(vic u motoru). Bud je to nastavenim nebo je to fakt jine. Brzdilo to bez rozdilu oproti brembu.
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
mrazikxr: Ja jezdil na 2T (nevlastnil, jen se povozil) GasGas 125, 200, 300 vsechny r.v. 14-15 a KTM 200 2011, 250 2012. Nejovladatelnejsi byl GG125 - dospela motorka s musi vahou, kam jsi se kouknul tam jsi jel. Jenze to chtelo neustalou soustredenost na jizdu. Jakmile jsem zalelkoval nebo nespravne vyhodnotil teren a pozde-spatne zaradil byl konec. GG200 mel ovladatelnost temer stejnou jako 125, nemusel se tak drzet pod krkem a dokazal odpustit i to zavahani pri nespravnem razeni, presneji vcasnem podrazeni. Nemusel jsem se na jizdu tak soustredit jako u 125 i 300. Mozna ze casem bych resil posun za vetsim vykonem, ale ta hravost 200 je hodne velky argument na vazkach. GG300 bylo peklo, vykon pro husto-kruto-strelce, ovladatelnost oproti dvema mensim sestrickam vubec zadna, hrnula se jako tank, bylo temer jedno co jsi mel zarazeno, jelo to porad, musel jsem se jen soustredit abych vcas dobrzdil. Na zemi jsem lezel s touhle moto suverene nejvickrat. KTM 250XC-W. Jezdilo se mi na ni hezky, lehka, ovladatelna, kdyz jsem zaspal stacilo otocit plynem a bylo vetsinou po problemu. Vetsinou, protoze kdyz jsem vrknul moc problem prisel od jinud. Byl tam nepirijemny prechod kdyz se otevrela privera. Nekdy driv, jindy pozdeji a to bylo hodne neprijemne. Mozna by ji stacilo jen poradne nastavit, ale motorka nebyla moje takze jsem do toho nestoural a jen se vozil. KTM 200 bylo peklo cislo dve. Na podvozku bylo znat ze uz to neni ta lehoucka 125 ale motor pritom vubec netahnul. Motorka jela jen kdyz se silene vytacela. Oproti GG200 se musela fakt fest drzet pod krkem. Jizda byla takova ucukana, pridat preradit, pridat podradit, porad neco spatne. Celkovy dojem hnus, to i na te 125 se jezdilo lepe.
Proc byl takovy rozdil mezi 200KTM a 200GG? KTM byla zvetsena 125, a byla udelana spatne. GG byla zmensena 250 byl to o poznani lepsi vysledek. Proc to tady pitvam? Beta ma v nabidce 2T 200 o ktere tu zatim nepadlo ani slovo. Myslim ze ten jeji 200ccm motor bude jeste lepsi nez ten co byl na GG. Beta ma zdvih valce 63mm. GG mel 62mm a jel o hooodne lepe nez KTM ktera mela "jen" 60mm. Vim ze tech par mm zdvihu neni vsechno co zapricinilo ten propastny rozdil v chovani motru KTM vs. GG, ale dulezity parametr to je. A vzhledem k tomu ze Beta 125-tku v nabidce nema musela vyjiit z motoru 250, stejne jako kdysi GG.
Takze kdybych to mel oznamkovat jako ve skole. Na 1 umi jenom pan Buh 2 GG200 -2 GG125 i KTM250 4 KTM200 -4 GG300
Ale je to tu kvuli vyberu motorky pro Norous123. Do TPI bych nesel ani za zlaty prase z reklamy na Kofolu. Kdyz 2T s jitrnici tak bazarovou KTM250 r.v. 2017 nebo novou(zanovni) Betu200. Pokud 4T tak Beta 390.
Editoval kick-start (27.11.2021 11:20:24)
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
kick-start napsal(a):mrazikxr: .... A vzhledem k tomu ze Beta 125-tku v nabidce nema musela vyjiit z motoru 250, stejne jako kdysi GG.
Když čtu tvoji životní zkušenost s motorkama, tak jsem zjistil jedinou nezpochybnitelnou věc. Umíš jezdit na motorce, ale jen na některý . Když jsem byl na enduroškole U Korbera, tak kluk, co byl se mnou na 125 EXC 2008, strašně naříkal, jak je ta 125 slabá a nejdou s tím technický věci, které Roman předváděl. Roman si motorku půjčil, označil ji slovy, je to výborá motorka, a se svojí výškou a váhou na ní jezdil to samé, co na své 300 - technické brblání, rozjezdy z místa, .... radost se dívat.
Beta samozřejmě v nabídce 125 rr má a 200 vychází právě z té 125 stejně jako tomu bylo u 200 EXC. 200 dělají myslím až od roku 19, proto s ní není taková zkušenost. A od tohoto tvého omylu se odráží nízká, až dětská, úroveň příspěvku. Znám osobně několik majitelů EXC 200, ale neznám nikoho!!!!, kdo by o té motorce říkal to, co plácáš ty. Připadáš mi jako 50 let starý jezeďák, co se kdysi za komančů učil o teorii nadčtvercových, čtvercových, podčtvercových motorech. Tohle teoretizování je dnes dost mimo. Například Beta 300 22 má už vrtání 73 mm místo původních a roky prověřených (jak u Bety, tak u KTM) 72 mm. Teoreticky to vychází, že to dole pojede míň a nahoře víc, protože je to přece zas o kousek víc točivější motor .... ale praxe je jiná než teorie.
Mícháš dohormady mnoho věcí a jen mateš lidi. 1. Motorky, o kterých píšešeme, jsou soutěžní a závodní motorky. A s touto filozofií se motorky vyrábějí. Stěžovat si, že 125 2t jede jen nahoře .... to mi přijde úplně směšný až zesměšňující. To samé psát o tom, že se musím při jízdě v terénu plně soustředit a že pokud lelkuju, tak si s motorkou nerozumím tak, "že byl konec", je, jako bys napsal, nemám dostatek intelektu, abych se mohl věnovat závodnímu/hobby enduru. Při rychlosti 18 km/hod, kterou skoro nebereme jako rychlost, ujedeš za vteřinu 5 metrů . To je v terénu kurva hodně. Dnes už si snad ani soutěživý hobík nedovolí lelkovat, protože ví, že každý podcenění, drobná nesoustředěnost, laxnost .... bude po zásluze potrestáno.
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
mrazikxr napsal(a):… to leseni tam davat proste nebudu a jednou za cas koupim koleno asi. Nejsem lesenar :-D
Takových tvrďáků už tu bylo a dnes mají klec. Hold se k tomu každý propracuje až potom, co si zkurví 2 kolena za sezonu a s trochou štěstí si ještě urvou výfukovou přírubu na válci ....
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Norous123: Shrnu to takhle, pokud vyloženě nevíš, proč si koupit 2T, tak si ho nekupuj a pořiď si klidně zas novější 350. 2T si kup a tehdy, když ho budeš opravdu chtít, že přes to vlak nejede. Na servis je pro mě 2t dražší než 4T Spíš bych zkusil nějakou novou 250 4T Preferoval bych koncern KTM Beta od 20 výš má už docela podobnou konstrukci a dojem z jízdy jako je to u KTM/HQ. Do roku 20 byla Beta dost jiná od KTM a přechod z moto na moto byl pro dost lidí velký problém a sžívali se s Betou desítky mth.
2T koncern KTM bych koupil jen tehdy, pokud bych věděl, že motorku budu do 2 let prodávat. Jinak bych si TPI do baráku nedal. Asi jediný důvod mám nedůvěru ke složitým systémům, pokud mám možnost volby a vybrat systémem jednodušší. Nejvíc mi vadí složitá elektroinstalace s tím, že ještě ty jebky rakouský do motorek serou nekvalitní kabeláž. A kvůli penězům bych vzal GG, protože jeho nižší cenu beru jen jako zaváděcí a srovná se brzy s cenou KTM/HQ. Do propagace GG dává Pierer dává dost prostředků. V Moto 3 jsou 2 GG v top 10 .... nevěřím a ani to nedává smysl, že si nechají utíkat peníze tím, že mají jednu značku trvale levnější.
Neuvažoval jsi o elektromoto? Čím dál víc se přistihuju při myšlence, že už to dojezdím a další nová moto bude až elektroenduro. Celý automobilový průmysl je už zaměřený na elektro, jede se E formule, jezdí se součást motogp kategorie E moto, .... prostě se to celé dění zaměřuje na E šílenství. Ale Minarelli / Fantic / Yamaha představují nový 2Tmotor se vstřikováním? Kde je nějaký seriál E- enduro? Proč zas jen KTM měla Freeride v E verzi? Kdy to celé bouchne a ze spalovacích motorů se stanou neprodejný šroty?
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Janek: Me se na moji 350 nejezdi spatne ale uz ma neco najeto a kdyz vidim ty ceny tak ji ted dobre prodam neco prihodim a mam zanovni pripadne novou moto. A proc 2T? Protoze me to k tomu stale nejak tahne ta lehkost a obratnost je navykova. I kdyz vim ze se budu ze zacatku asi trapit a driv me utaha tak to chci zkusit. Jestli to bude KTM HQ neno GG je me jedno pujdu po cene a stavu. Pokud zjistim ze beta 22 uz ma vyresene loziska mozna i tu. Elektro nechci. Po okoli jezdim uz jen sem tam. A kdyz jedu tak jedu na cely den a to elektro jeste neda. A to nemluvim kdyz bych ji vzal na Ukrajinu.
No musim hodne přehodnotit jestli nejit zase do 4T. Znacku opet moc neresim pujdu po cene a stavu. Proste nevim proc me ten 2T tahne 😂😂
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Norous123 napsal(a):Janek: Me se na moji 350 nejezdi spatne ale uz ma neco najeto a kdyz vidim ty ceny tak ji ted dobre prodam neco prihodim a mam zanovni pripadne novou moto. A proc 2T? Protoze me to k tomu stale nejak tahne ta lehkost a obratnost je navykova. I kdyz vim ze se budu ze zacatku asi trapit a driv me utaha tak to chci zkusit. Jestli to bude KTM HQ neno GG je me jedno pujdu po cene a stavu. Pokud zjistim ze beta 22 uz ma vyresene loziska mozna i tu. Elektro nechci. Po okoli jezdim uz jen sem tam. A kdyz jedu tak jedu na cely den a to elektro jeste neda. A to nemluvim kdyz bych ji vzal na Ukrajinu.
No musim hodne přehodnotit jestli nejit zase do 4T. Znacku opet moc neresim pujdu po cene a stavu. Proste nevim proc me ten 2T tahne 😂😂
Podobný to měl kolega z práce. Jezdil EXC 300, potom si koupil EXC 350 a s tou odjezdil několik sezón. Jezdí spíš klasický enduro, závody, endurosprinty, offroadmaratony.... prostě víc sportovec než obyč mrdal. Letos chtěl zkusit zpátky 300 2t. Chtěl novou Betu RR Racing, kvůli KYB podvozku, ale v ČR byla nesehnatelná. Nakonec si jel někam k Ostravě pro jetou 300 TPI 19 6D. Výsledek je takový, že ho sere koleno (nejezdí hard enduro) a klec nechce kupovat. Takže už uvažuje o návratu k 4T.
Když vezmu svoji zkušenost, tak mě Beta zklamala. Na druhou stranu nemůžu říct nekupuj to, protože pořád, když to vezmu kolem a kolem, je to dobrá motorka a koupil bych ji asi zas. Když koupíš novou, tak záruka funguje opravdu nadstandardně a od těch ložisek nedává fabrika ruce pryč, jako by to udělala KTM. Jediný mi sere, že zatím nikdo neřekl skutečnou příčinu. To je pro mě alarm, protože tohle začlo už na modelech 2019. Nedávno jsem dostal radu ohledně těch ložisek na kliku a při dalším servisu to tak udělám. Kamarád má teď novou Betu RR 22 300, tak se uvidí. Měl už doma několik modelů Bety a jeho porovnání bude relevantní.
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Janek napsal(a):Beta samozřejmě v nabídce 125 rr má a 200 vychází právě z té 125 stejně jako tomu bylo u 200 EXC.
Mas pravdu, kouknul jsem pozorneji na web a tu 125 opravdu maji a dokonce tam u 200 maji napsano ze ze 125 vychazi s "rozhodne vyssim vykonem a kroutakem". O to vic bych ji chtel zkusit, protoze ten udaj 63mm je v teto kubature zatim proste nejvic.
Janek napsal(a):Znám osobně několik majitelů EXC 200, ale neznám nikoho!!!!, kdo by o té motorce říkal to, co plácáš ty. .
To placani je muj pohled na motorku. Mas jiny? OK, proto tu je ta moznost si vybrat. Kolik tech co znas jelo i na jine 200 aby mohlo rict ze kecam, protoze je tu to stare ohrkane "kazda liska chvali svuj ocas"
Janek napsal(a):..... psát o tom, že se musím při jízdě v terénu plně soustředit a že pokud lelkuju, tak si s motorkou nerozumím tak, "že byl konec", je, jako bys napsal, nemám dostatek intelektu, abych se mohl věnovat závodnímu/hobby enduru.
Nesedam na motorku abych vzdycky podal 100% zavodni vykon, jsou situace kdy se jedu jen tak cournout a tehdy se opravdu nevenuji zavodnimu/hobby enduru i kdyz sedim na zavodnim stroji.
Norous123 napsal(a):A proc 2T? Protoze me to k tomu stale nejak tahne ta lehkost a obratnost je navykova. I kdyz vim ze se budu ze zacatku asi trapit a driv me utaha tak to chci zkusit. Jestli to bude KTM HQ neno GG je me jedno pujdu po cene a stavu. Pokud zjistim ze beta 22 uz ma vyresene loziska mozna i tu.
Janek napsal(a):Nedávno jsem dostal radu ohledně těch ložisek na kliku a při dalším servisu to tak udělám.
Proc nam neprozradis onu radu? Je to opet nejake to tajemne "Know how"???? Jsme na foru kde si snazime navzajem pomahat, nebo to uz tu taky neplati? Nebo je to oplatka za to ze sem nikdo nenapsal nic ohledne tlumicu jak jsi pred nedavnem shanel. Ja se tehda snazil popostrcit ty co znaji a i prispet tim co jsem vypatral. Nebud stejny jako ti kokoti co problematiku tlumicu znaji, ale nepovi protoze "know how" a nemeli by na chleba. Norusovi a zajiste i mnohym dalsim by usnadnila rozhodovani jestli Betu ano ci ne.
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Hm zaujímavé hodnotenia, ale beta rr nemá vstrekovanie ako Ktm,že
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
pato77: Nema ma karbec. Navic ctu dalsi problemy bety a to ulamujici se zuby na setrvacniku starteru. Dela to udajne skoro na nove moto. Skoda techto problemu i tech lozisek. Jinak beta byla jedna z favoritek na nove moto 😌
- offroaderTE
- Bahnomil
- Fotogalerie
- Příspěvky: 1514
- Založená vlákna
- Místo: Morava
- Motorka: GG EC 250 TPi
- Věk: střední
- 6 0
Re: Servis nynejsi 2T vs 4T
Norous123: jj zuby se lámaly, ale bylo to údajně pár ks v jedné sérii, soudruzi v číně nějak zapomněli zakalit ozubení, no aspoň víme z čeho se skládají motorky Made in EU ... jinak dovozce to řešil promptně a ihned posílal náhr díl poštou, aby klienti nemuseli jezdit s motkou světa kraj, teda pokud to přímo nechtěli udělat. Sám jsem Betu nikdy neměl, ale tohle se stalo známému po cca 2 mth.
Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)
|