Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Servis nynejsi 2T vs 4T

#1 23.11.2021 10:53:51

Servis nynejsi 2T vs 4T


Ahoj, jelikoz chci po 5 letech na EXC 450 2007 a 4 roky na nynejsi EXC 350 2013 6D zkusit 2T tak me trochu zajima nazor na servis nynejsich 2T. Kazdy kde čtu jak je enduro nakladne ale na te 450 jsem nedelal s motorem nic. 350 jsem koupil s 150mth udelal zaklad motoru za nejakych 17tis a ted dalsich 250mth nic. Jen provozni naklady coz takova hruza není, hodne si udelam sam. Na jaro planuji koupit 2T asi 300 a zajima me jak je to u novych 2T 2020+ U TPI se musi menit čerpadlo, vstriky atd. Zajima me nazor zkusenych ne podle manualu, nebo nekdo povidal co je opravdu potreba a kdy delat. Budu zvazovat KTM nebo BETU (beta 2022 je prej hodne dobra) u bety se bojim toho ze me kolemm 100mth  odejdou loziska kliky jako vsem kolem me. U KTM zase nevim jestli se u TPI neprodrazi ten servis. Koupit chci neco kolem 200tis. Neresim tak ani tu cenu za servis spis to ze se v tom nechci co 80-100mth vrtat. Nebo koupit zase 350 2020+.
Jo a kdyby nekdo dal info jak je na tom beta 2T 2022 zlobit se nebudu 😉

 offline 

 

#2 23.11.2021 11:29:27

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123:

To už kup rovnou novou, přece nedáš 200 hadrů za jetou motorku....je hezky že bude mít třeba 20 hodin ale furt nevíš co se během těch 20 ti hodin s motorkou dělo.

 offline 

 

#3 23.11.2021 11:37:35

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


chalka: uvidim co bude ale to je jedna z moznosti u bety urcite. Exc je cenou a bude asi kolem 270 mad 

 offline 

 

#4 23.11.2021 17:04:34

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Doporučuji nový Gas Gas ec 300 tpi vychází cenově nejlíp z celýho KTM koncernu

 offline 

 

#5 24.11.2021 09:15:13

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123: Měl jsem ktm 500 2018 koupenou s 27mth kde měla ještě origo pneumatiky, netknutá kutilem takže tam jsem neváhal.. cena v té době výborná... nedal jsem kromě údržby a spotřebních věcí do servisu/motoru nic... prodávaná s 177Mth a s dnešníma cenama nových motorek stále za slušné peníze.

Šel jsem do nového gase (když dva moji kamarádi s kterýma jezdím nejvíce mají ktm, HQ tak ať to máme kompletní tu sestavu)...  Záleží co se komu líbí a co preferuje... + cca 25tis a máš HQ, ktm 6D je ještě cenou výše... Chrániče chladičů a větrák budeš dokupovat na každou, druhé kapoty + polepy asi také....

K servisu... vím že někde se řeší TPI už v 50mth.. jinak běžně se dělá první píst 100-120mth... jiný na to do 150Mth ani nešáhne.... Pumpu si myslím nikdo v 80mth nedělá...dle polského videa kde měřili dávkování různých olejů na nové pumpě a pumpě s 230mth dává trochu jinak(myslím že víc oleje)...

Takže osobně když budu optimista, čekám v 80-120Mht píst, pumpa by mohla vydržet 150-200mth?  ee2  najedu tak 50mth za rok takže to není likvidační.


p.s. kamarád měl od nova 2018 350ktm a ve 100mth mu to začalo víc čadit z výfuku a dělal píst  (cenově tam nechal přes 10tis)

 offline 

 

#6 24.11.2021 10:52:21

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Toman: no prave nekdo pise u TPI vse udelat nejpozdeji ve 100mth. Ale taky si myslim ze to nebude zadna hruza priblizne stejne asi jako dnesni 4T. Mozna neco navic.
Ja uvidim jeste co ta beta 2022 Palice mam asi 30km takze by to nebylo zle. Pripadne ten Gas sice me u obou vadi prepacko pac jsem zvyknuty na nenarocne PDS ale tak s tim zit asi dokazu.
Mas prosim porovnani spotreby 500 vs TPI? Moje 350 totiz vubec skoro nezere az se nekdy i divim 😂

 offline 

 

#7 24.11.2021 11:37:51

Vojta_410
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 367
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 250 TPI
0 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123 napsal(a):

Toman: no prave nekdo pise u TPI vse udelat nejpozdeji ve 100mth. Ale taky si myslim ze to nebude zadna hruza priblizne stejne asi jako dnesni 4T. Mozna neco navic.
Ja uvidim jeste co ta beta 2022 Palice mam asi 30km takze by to nebylo zle. Pripadne ten Gas sice me u obou vadi prepacko pac jsem zvyknuty na nenarocne PDS ale tak s tim zit asi dokazu.
Mas prosim porovnani spotreby 500 vs TPI? Moje 350 totiz vubec skoro nezere az se nekdy i divim 😂

Co se týče KTM, tak jestli tím "vše"  myslíš i ojnici, ložiska na klice atd., tak ve 100 mth určitě ne. Píst je potřeba dělat po těch 80-120mth, ale spodek by měl, alespoň podle mé zkušenosti, těch 300 hodin dát.
První píst bych se nebál měnit ve 120 mth, u dalších už bych ten interval snižoval k těm 80 - 100 hodinám. Určitě by se dalo ty intervaly prodloužit, ale nemá to smysl, protože o to rychleji odděláš Nicasil.

S Betou zkušenost nemám, ale odradily mě od ní problémy s ložisky na klice, které často odchází už ve 100 mth. Několikrát jsem už četl, že s novým modelem to vyřešili, ale za nějaký čas je v inzerátech i těch posledníh modelů vidět, že se ložiska stále okolo těch 100mth mění.

 offline 

 

#8 24.11.2021 11:48:53

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123: 2018 jsem pořídil novou low cost motorku SWM 300 R 4T, spousta lidí se chytala za hlavu, ale já na jí najel bezmála 230 mth bez zásahu do motoru, po zajetí se doladily podložky ventilů a od té doby drží. Věřím, že dá ještě minimálně jednou tolik aniž by se cokoliv dělalo. Letos jsem pořídil 2T GG 250 TPi, cca po 100 mth se mrknu na píst a uvidím, co dál. na youtube je spousta videí o tom jak písty můžou i po 50-70 mth vypadat a je to docela děsivé, ale snad to byly starší modely a taky tam byly nějaké problémy s mazacími mapami, u nových modelů by to mělo být vychytané. Měla by stačit běžná údržba + čištění senzorů a hadiček, což si uděláš sám, postup je zase na youtube - stačí zadat "TPi maitenance"

jo a co se týče spotřeby, tak jsem byl při první jízdě se 2T nemile překvapen, benzín u GG mizel až hrůza, ale moc jesm za to tahal, jak jsem byl zvyklý u 300 4T, který moc nejede a musí se víc točit. jakmile jsem začal jezdil víc pod přívěrou spotřeba se teď blíží 4T. taky jsem si dal pro jistotu než si zvyknu na projev 2T motoru tvrdší pružinu do přívěry a to mě nutí jezdit "volněji"  a1 

Editoval offroaderTE (24.11.2021 11:54:20)


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#9 24.11.2021 11:59:33

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123:
Spotřeba se těžko porovnává, postupně měníme trochu i styl ježdění tak přímo se to porovnat nedá. Ale na Ukrajině s 500 mně blikla rezerva jako prvnímu (ostatní 350 mohli mít o litr benzínu více).. měli jsme najeto k 100km (trochu přesun, polonina, dva těžší kopce...).
U tpi v Rumunsku jsme dali za den 80km a v nádrži tak čtvrtka byla tak si myslím že by to mohlo být podobné jak u 500.. když se netlačí na pilu tak to vstřikování je asi úsporné, ale. 350 žere fakt asi nejmíň smile 

Jen teď gasgas 2T má nádrž s menšíma kapsami na stranách tak to hodně zkresluje.. největší objem je nahoře před sedlem.

 offline 

 

#10 24.11.2021 11:59:57

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Vojta_410: no prave nekdo rika v tech 100mth udelat i ojku. Pist moc neresim s tim se kolem tech 100mth u 2T pocita. Me jde jen o to abych neco nekoupil a pak v tom jen lezel. U 4T mam asi stesti ze me vse drzi min 200mth bez problemu.
O te bete a těch ložiskach vim i jsem to zde psal. Proto pisu jedine model 2022 ktery prej ma stejne loziska jako KTM tak cekam kdo napise zkusenosti. 😉

 offline 

 

#11 24.11.2021 12:29:44

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Toman: tak to je uplne na pohodu. To neni zadna hruza.
Na tom bude asi nejhure ta beta pac je to stale karbec asi si to papne. Jezdime casto i nekam na cele dny a tahat petky v batohu se mi moc nechce no.

 offline 

 

#12 24.11.2021 12:42:35

Toman
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 568
Založená vlákna
Místo: Brno-venkov
Motorka: GG EC 300 Tpi
Věk: middle age
1 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


offroaderTE: Sundej nádrž a podívej se jakou máš nastavenou mapu (jeden kablík spojen nebo rozpojen).. já měl z prodeje nastavenou "ostrou" a s tím se nedalo plynule jet... 15Mth mám soft a spokojenost... sice ten "zábavnej kopanec" se utlumil ale projev motoru je lieárnější a mně vyhovuje víc (více se to blíží 4T :-))

 offline 

 

#13 24.11.2021 12:51:28

offroaderTE
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1514
Založená vlákna
Místo: Morava
Motorka: GG EC 250 TPi
Věk: střední
6 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Toman:

jj už mám rozpojeno, ale ten první vejlet byl "na ostro"  a1 ted už to papká jako 4T


Jezdím-padám-vstávám...pokud ještě můžu :-)

 offline 

 

#14 24.11.2021 13:21:21

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123 napsal(a):

Vojta_410: no prave nekdo rika v tech 100mth udelat i ojku. Pist moc neresim s tim se kolem tech 100mth u 2T pocita. Me jde jen o to abych neco nekoupil a pak v tom jen lezel. U 4T mam asi stesti ze me vse drzi min 200mth bez problemu.
O te bete a těch ložiskach vim i jsem to zde psal. Proto pisu jedine model 2022 ktery prej ma stejne loziska jako KTM tak cekam kdo napise zkusenosti. 😉

Model Beta 22 má stejný ložiska jako všechny předchozí 250/300 od roku 15
Pravděpodobně problém není v ložiskách, ale problém je v nějaký vadě karterů, možné je, že nejsou ložiska v ose.
Nedávno jsme byli jezdit s klukem, co má voňavkus 80 mth a během vyjížďky se mu asi provalilo guufero na klice a motorka začla hrozně hulit .... nejspíš způsobené vůlí ložiska??
Palič už není dovozce. Tím je teď Beta Fabián. Co jsem mluvil se 3 prodejcema, tak se shodnou,že je to rozhodně lepší a Beta v ČR byse mohla pohnout. První změna je, že v horizontu cca 2 měsíců by si mohli začít objednávat díly sami přímo z Itálie a ne přes výhradního dovozce, jako tomu je současně. Fabián prý objednává díly 3x do týdne, takže co je skladem v It, je v u nás vcelku rychle. 
Jinak pokud uvažuješ o Betě,tak vybírej rychle. 250 / 300 moc na prodej není. Beta prý letos prodala celkově 30 000 kusů motorek, nestíhají vyrábět, prodají všechnu výrobu a něco jako slevový akce na výprodej jakoby "loňských" modelů už nejsou a nebudou. poslední byla v roce 19.

 offline 

 

#15 24.11.2021 20:08:17

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Janek: Aha ja slysel ze beta 2020 uz by to mela mit vyresene. Dokonce ze je to oproti 2021 o moc lepsi moto. Tak prave proto chci pockat co ukaze cas.
Ze Palic uz neni dovozce vim ale co jsem slysel tak moto stale sezene a servis taky neni problem. Co jsem se dival tak ta 2022 vychazi na cca 230tis. Ale zase nevim co ty loziska pokud to neni vyreseno tak betu zrovna zavrhuji. A budu koukat po Gasu.

 offline 

 

#16 24.11.2021 20:51:01

mrazikxr
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 609
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 450
Tel: Jabko
0 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123:

Vubec o tom nepremyslej a kup gase. Beta i nova dost vibruje do stupacek…

 offline 

 

#17 25.11.2021 16:22:58

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


mrazikxr: muzes my ty nebo i nekdo jiny rict proc je vubec Gas oproti ktm nebo husce o cca 30tis levnejsi? Je tam neco jinak nebo jen napis gasgas?? U toho gase mam jen jednu obavu a to ze levneji koupis ale vyrazne levne prodas. Pac kazdy chce jen oranzovou pripadne husku i kdyz je to cca to same 😥

 offline 

 

#18 25.11.2021 16:59:15

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Hliníkový podsedadlák velký + oproti Husqvarně ta používá kompozit(dost praská) stříbrný ráfky taky + když se poškrábají není to tak vidět jak na černých . Prodej bude delší než u KTM/Husky dost lidí ještě neví , že to je pod KTM ...
Přijde mi , že v Polsku,Německu,Španělsku to začíná být dost oblíbená motorka

 offline 

 

#19 25.11.2021 19:38:22

PETARDAK
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1403
Založená vlákna
Místo: Nový Jičín
Motorka: KTM 790ADV-R, G-G MC250/22 KTM-EXC300/17 a pár DUCATI
Věk: 60
11 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Norous123: GG má být z té trojky nejlevnější-nejdostupnější... zrovna mám jednu 125ku/MY22 na dílně a vzhled je mi tůze sympatický ano jednoduché, hladké plasty, úzké zakulacené sedadlo (třeba hranaté na HUSQ mi moc neštymuje) vzhledem se mi z té trojkoalice tongue líbí nejvíc, ale to je subjektivní. Jinak je to vlastně rám HUSQ s přepákováním a al. podsedlákem z KTM, v rámci "lacinosti" jsou no-name stříbrné ráfky a řídítka, MX i enduro modely mají obyč. kované brýle, ne CNC frézované jako HUSQ nebo 6D a je tam třeba el. ovladač starší verze, jako na KTM do 16ky. Nejvíc "znepokojující" jsou komponenty brzd a ovládání spojky BRACTEC??? snad to nebude tak zlobivé, jako občas MAGURA ale to chce čas, ať se projeví, ... musíš dokoupit spodní kryt a ventilátor... a nedostaneš ani malé základní bástry, které jsou u KTM nebo HUSQ... víc mě nenapadá, popř. doplním, nebo se ptej.

edit.: a papírově, je GG o 2,5kg těžší než KTM... dík přepákování.

Editoval PETARDAK (25.11.2021 20:23:56)


Život je příliš krátký na to, mít jen jednu motorku, sériový výfuk a jezdit jenom občas...

 offline 

 

#20 25.11.2021 19:57:56

Martin993
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 763
Založená vlákna
Motorka: KTM EXC 300
Věk: 24
0 0

Re: Servis nynejsi 2T vs 4T


Za mě je Gas nejlepší bike na hardenduro - dokoupíš si  doplňky které na huse ci ktm six days nemas (300 tpi (vetrak, kryt vyfuku - klec, vyztuhy chladicu apod.. ))Spojka Bractec má oproti brembu lehčí chod, přední brzda mě moc neoslovila - přijde mi že se na nimusí vyvíjet větší tlak. Gas má také bytelnější víko spojky oproti KTM (KTM je pocitově papír. Motorově je jiný zapalování (rotor, stator) jinak je to stejné s KTM / Hsq. Ještě podotknu že pasují i sedadla (Máme 300 tpi EXC 22, EC 21).
Průběhově nám přijde Gas lehčeji točivější, což by mohlo být kvůli lehčímu rotoru co vážili na YT moto transylvania..jeste má gas nizsi riditka nez KTM.. vic kromě toho co psal Petardak me nenapada.

Editoval Martin993 (25.11.2021 19:59:14)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů