Zdarec, chci se zeptat, zda někdo nemáte servisní manuál na Husku TE300i 2018. Potřeboval bych zjistit, jaká má být vůle pro koupi nového pístu. Válec budu teprve měřit. V dodaném uživatelském manuálu je prd. Motorka od 0mh teď má 80mh. Origo píst má 71.925. Jediný co sem zatím našel je manuál na ebay za 5 liber
Zdarec, valec měl nahoře na koncu 71.985, a pak vicemeně stejny hodnoty po cele delce 71.955. Takže opotřebení 00prd, klidně bych ho mohl ještě vrátit. origo pist ma naraženy 71.925, takže koupim stejnej. Ale co mě docela překvapilo, byl dost černej zakarbonovanej píst. Hlava byla taky černá, svíčka černá .. lil jsem tam shell ultra advance2 .. Jezdím pole louky lesy, sem tam šiklák, žádnej zavodník
Takže opotřebení 00prd, klidně bych ho mohl ještě vrátit. origo pist ma naraženy 71.925, takže koupim stejnej. Ale co mě docela překvapilo, byl dost černej zakarbonovanej píst. Hlava byla taky černá, svíčka černá ..
Nejsem žádnej odborník ale přijde mi podle fotky že ten píst byl už asi volný podle toho jak je zakarbonovaný (podpaleny) pod kroužky.
jarinoo: nekde budes mit chybu v mereni, protoze takle ti to dava zakladni vuli pistu 0,03 mm 71.925 x 71,955 . Nech to zmerit u nekoho, kdo vi, co a jak. U valce mas namereno, ze prumer je mensi o 0.045 mensi nez ma byt zaklad 72.00, coz je blbost. Mel bys namerit 72.00 nebo vic (72.01 ....) Takhle cerny pist jsem jeste u tpi nevidel.
Az koupis novy pist (urcite ne ten samy 71,925), tak si doma udelej jednoduchy test. Pekne motorovym olejem namaz po vrch valce a pistu bez krouzku, dej pist do valce a koukej, jak svoji vahou projede. Nesmi projet jak kdyz hodis kamen, ale musi jet pekne plynule. To jeden z nejlepsich nic nestojicich testu.
A jinak k tomuhle. Kdyby tohle byla pravda (podle me je to spatne zmereny) tohle jsou 0.03 rozdilu na valci. To neni zadny 00 prd, ale dost masakr rozdil na opravu.
"Zdarec, valec měl nahoře na koncu 71.985, a pak vicemeně stejny hodnoty po cele delce 71.955. Takže opotřebení 00prd"
to měření mi taky nesedí. Musí to být 72,00 nebo větší. Nebylo to měřeno na studeném válci, neměl jsi ho přes noc ve zmrzlém autě a pak hned šup na měření?
Janek: Zdarec borci, tak ještě jináč. Mluvil sem s borcem co sme to měřili. Já sem si to blbě opsal, ALE opravdu vrch měl 71.985 a opotřebena čast měla 71.995. Tudíš 0,01. Ten manual co sem dal Koll je na 2019. tam se píše velikost pístu č.1 940 a valca 72.000 což by odpovídalpožadovaná mezera tech 0.06. Tudíž já mám origo píst 71.925 a nahoře je 71.985 = 0.06. naměříli jsme o 0.01 větší díru, dám o to větší píst. 71.935. Měříli sme to mikrometrem na 0.001 a měli sme u sebe kalibr stejné teploty jak ten válec, tudíš to muselo sedět.
jarinoo: Ale tady se resi vule valec - pist, ne kolik ma pist nahore a dole. Kde merit pist je dane manualem, jak merit valec je taky dane manualem. Musis mit mikrometr a supito.
Vih: šak vycházím z toho, co je napsany v manuále nahoře v chatu. starej píst sem neměřil, ten mě nezajímá. velikost na něm je vyražená. Mezera píst - válec 0.06 mě zajímala abych věděl, jak velkej píst koupit, podle toho o kolik se válec opotřebyl - zvětšil. to sme naměřili 0.01. měřeno Mitutoyo plus origo kalibr. skalibrovany ve stejne teplotě před měřením.
Mě by zajímalo jakým mikrometrem jste to měřili, protože dvou dotekový který by měřil na 0,001 neexistuje a měřit válec 3dotekovým není vhodné. Protože válec bývá opotřebený nerovnoměrně. Válce se měří dutinoměrem subito.
mira1150: Jo, byl to 3 dotekovej, skoušeli jsme to všelijak, víc jak 0.01 tam nikde nebylo. Kdyby to byl válec s 300mh tak budiž, může po 3, 4 pístech být vyběhanej .. ale bavime se o 80mh a ja nejsu žádnej závodník .. Spíš je zajimavý, jak to je zakarbonovaný. Myslím si, že tohle dělá asi olej, ale lil sem to už do gasa, TM, i sem. přitom tady u Husky píšou jen 1:70, to je o 1/3 míň oleje o proti karbecům.
No tím třídotykovým ovalitu nezměříš právě, jen průměr. Když to při měření křížem ukáže o nějakou setinu jinak tak to znamená že tam ovalita je, ale nezjistíš už kolik
jarinoo: Jsi jak hloupej, dones to změřit do nějaký strojní dílny, je to za 5 minut vyřešený. Minimálně budeš mít jistotu. Nevěřím, že to šlo z fabriky s cca 0.02 mm menším vrtáním. Takovou banalitu řešíš 14 dní A s olejem si přečti, co se do TPI má lejt a nesrovnávej to s karburátorovýma GG, TM, ... Tady je pěkný test, jak mazání u TPI funguje.