Off-Road Forum OFFMOTO.COM Off-Road Forum OFFMOTO.COM

Rychlé hledání

ENDURO - CROSS

ČTYŘKOLKY

MOTOTURISTIKA

Cestování (126)
Srazy (72)
Výlety (114)

MOTOSPORT :: ZÁVODY

INZERCE : Motocykly

INZERCE : Ostatní

REKLAMA

Rozevírání brzdiče -> měkká páčka

#1 24.02.2021 20:39:57

Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Ahoj,

Přední brzdič HQ TE300 2016

Při zmáčknutí přední přední brzdy se rozevírá brzdový třmen. Třmen je vymontovaný-místo destiček vožená duralová deska. Při zmáčknutí páčky -> posuvkou naměřím rozevření cca 0,25mm (okem velmi znatelně viditelné, ale kdybych to nezměřil neuvěřím tomu). Způsobuje to měkkou brzdovou páčku, žádný cit při brždění.. prostě jako by byla zavzdušněná brzda. Těch 0,25mm po přepočtu způsobí na konci páčky pružení cca 1,7cm, což může odpovídat realitě a je to na h...

Je tam nový pístek v pumpě, nová kapalina, odvzdušněno. Problém trvá co mám tuto moto cca 3roky, jen se lehce stupnuje.

Má někdo podobnou zkušenost? Nápad na řešení? Jiná značka brzdiče? (toto je brembo)

Mohu koupit nový třmen za cca 6tis, ale obávám se, že to bude stejný zmetek jako toto.. když zmáčknu brzdy jiných motorek typu EXC atd...často jsou taky měkčí a jezdci jsou na to už zvyklý. Pamatuji ale normální ostré brzdy, které se daly s citem dávkovat..

Díky

 offline 

 

#2 24.02.2021 20:48:25

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 203
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Hadicka?

 offline 

 

#3 24.02.2021 20:59:12

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Indian:

Hadička je původní, pokud tedy časem měkne, mohl bych dát novou. Z části to může být také důvod měkké páčky. Díky!

Ale rozevírání brzdiče se děje dál..

 offline 

 

#4 24.02.2021 21:14:35

chalka
Veterán
Fotogalerie
Příspěvky: 2130
Založená vlákna
Místo: Vysočina
Motorka: WR450F
Web
7 0

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda:

Zůstává ti vzduch v tom ohybu hadice nad řídítky. Ohyb hadice se musí dostat pod úroveň brzdové nádobky aby šlo dokonale odvzdušnit

 offline 

 

#5 24.02.2021 21:26:13

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Pumpu jsem sundal z řidítek, zavěsil ke stropu, pohlídal aby nejvyšší bod byla právě ta pumpa, otevřel nádobku a dole na odvzdušnovák nasadil průhlednou hadičku s brzdovkou a protlačil odspodu nahoru asi 1 litr brzdovky..předpokládám, že je to odvzdušněné dobře. Ale díky za radu, často se na to zapomína..

chalka napsal(a):

Áda:

Zůstává ti vzduch v tom ohybu hadice nad řídítky. Ohyb hadice se musí dostat pod úroveň brzdové nádobky aby šlo dokonale odvzdušnit

 offline 

 

#6 24.02.2021 21:37:43

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda
kamarad ma ten samy trabl na HQ 17 s magurou. Je to fakt opruz, protoze musi mit packu hodne od sebe ....
S Brembo ale trable nebyly. Zkus vzit bindr pasku a pres noc si pritahni packu k riditku jako kdyz brzdis. Druhy den ji sundej a brzdu vyzkousej. Kdyz to bude lepsi, nehledej problem ve trmenu.
Oblouk hadice predni brzdy nad urovni nadobky dela zle. Staci motorku hodne naklopit na levou stranu a znovu odvzdusnit. Vzduch se tam drzi i pri odvzdusnovani zespodu.
Casto staci motorku naklopit a brnkanim o packu se bublinka dostane do nadobky bez jakykoliv demontaze dilu ....
Zavodnici casto zahrivaji brzdy na hranu, ze se brzdice opravdu otviraji, ale to neni tvuj problem.
Zlatej nissin  ano 

 offline 

 

#7 25.02.2021 09:23:26

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda napsal(a):

Pumpu jsem sundal z řidítek, zavěsil ke stropu, pohlídal aby nejvyšší bod byla právě ta pumpa, otevřel nádobku a dole na odvzdušnovák nasadil průhlednou hadičku s brzdovkou a protlačil odspodu nahoru asi 1 litr brzdovky..předpokládám, že je to odvzdušněné dobře. Ale díky za radu, často se na to zapomína..

chalka napsal(a):

Áda:

Zůstává ti vzduch v tom ohybu hadice nad řídítky. Ohyb hadice se musí dostat pod úroveň brzdové nádobky aby šlo dokonale odvzdušnit

Myslím že by jsi to měl udělat přesně obráceně, brzdič musíš mít výš než je páčka,,
Nicméně jestli jsi protlačil spodem litr kapaliny mělo by to být OK

Editoval novej (25.02.2021 09:34:11)

 offline 

 

#8 25.02.2021 09:38:12

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


když to vezmu logicky, tak při puštění páčky se ti vytvoří v okruhu podtlak a vcucne desky.
Máš opravdu správně složenou pumpu? Jdou ti šroubovákem zatlačit desky až na doraz, nebo mají odpor protože se kapalina špatně vrací do pumpy?

 offline 

 

#9 25.02.2021 10:22:46

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda napsal(a):

Pumpu jsem sundal z řidítek, zavěsil ke stropu, pohlídal aby nejvyšší bod byla právě ta pumpa, otevřel nádobku a dole na odvzdušnovák nasadil průhlednou hadičku s brzdovkou a protlačil odspodu nahoru asi 1 litr brzdovky..předpokládám, že je to odvzdušněné dobře. Ale díky za radu, často se na to zapomína..

Postup máš dobře, nejlíp je to dělat od spodu, to samý spojka ano , ale záleží, jak jsi tam ten litr brzdovku prohnal. Pokud ten proces neděláš s jednou náplní a máš malou, dejme tomu, stříkačku, kterou vždy musíš doplňovat .... tak je to na hovno, protože děláš prostor pro vytvoření vzduchové bublinky ....

- Vždycky před takovu prací si vyndej odvrzdušňovák a pořádně ho pročisti. Bývá tam radiálně jedna dirka nad kuželem a jedna axiální na kterou potom nasazuješ hadičku. Provozem se může dostat pod krytku odvzdušňováku nějaká nečistota a buď ti jde těžko kapalina protlačit i při velkém povolení nebo si můžeš ten bordel dostat do okruhu brzdy. tenký drát/vrták, čistič na brzdy, kompresor, ... perfektně vyčistit.
- Na brzdy stačí 60 ml stříkačka z lékárny (zadní brzdu a spojku dělám s 20ml), litr je jen obraz bezradnosti, když se nedaří  wink 
- Když nasadíš hadičku na stříkačku i odvzdušňovák, zajisti to slabou zdrhovací páskou.
- Odvzdušňovák při odvzdušňování moc nepovoluj, stačí třeba jen 1/4 otáčky. Stříkačka jde potom mačkat s odporem, ale už se mi stalo, že když jsem povolil odvzdušňovák moc, aby šla stříkačka lehce, tak se mi "po závitu" dostával s kapalinou dostával i vzduch (něco jako na principu fixírky) .... nebudu se dohadovat, jestli je to možný nebo ne, ale vím, že jsem s tím měl problém. 
- Až začneš tlačit kapalinu, tak to dělej bez přerušení a je dobrý mít někoho k ruce, kdo ti bude případně odsávat další stříkačnou z nádobky to, tam tlačíš. A odvzdušňovák dotáhni taky ještě před tím, než uvolníš tlak na stříkačku.
- když je nějaký trabl s brzdama, spojkou, je dobrý vyndat i pístky ze třmenu a vše vyčistit. Ten největší bordel nebo i mini kapička vody bude sedět v tom nejnižším místě okruhu zprvidla pod místem, kde je do prasátka přivedená kapalina.
- vracení pístků ve třmenu se děje díky tvaru těsnících kroužků a nikoliv nutností být vrácen házivostí kotouče.

 offline 

 

#10 25.02.2021 10:28:35

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


novej napsal(a):

když to vezmu logicky, tak při puštění páčky se ti vytvoří v okruhu podtlak a vcucne desky.
Máš opravdu správně složenou pumpu? Jdou ti šroubovákem zatlačit desky až na doraz, nebo mají odpor protože se kapalina špatně vrací do pumpy?

Žádný podtlak se mu tan nedělá. Pod víčkem máš gumový "měch", který tohle kompenzuje a pístek není na pevno spojený s páčkou, abys ho "tahem" vracel ....
Ale to překrytí otvoru v pumpě by mohlo být ano 

 offline 

 

#11 25.02.2021 13:20:58

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Janek napsal(a):

novej napsal(a):

když to vezmu logicky, tak při puštění páčky se ti vytvoří v okruhu podtlak a vcucne desky.
Máš opravdu správně složenou pumpu? Jdou ti šroubovákem zatlačit desky až na doraz, nebo mají odpor protože se kapalina špatně vrací do pumpy?

Žádný podtlak se mu tan nedělá. Pod víčkem máš gumový "měch", který tohle kompenzuje a pístek není na pevno spojený s páčkou, abys ho "tahem" vracel ....
Ale to překrytí otvoru v pumpě by mohlo být ano 

Mluvím o okruhu, nádobka není v okruhu.
Pístek vrací celkem silná pružina

 offline 

 

#12 25.02.2021 15:30:50

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


novej: kapalina je nestlačitelná. Je to vlastně stejný, jako kdybys měl místo kapaliny kovovou tyčku a "pístkem" tlačil přímo na válečky ve třmenu....
Žádný podtlak tam pístkem už jen tvarem těsnícího kroužku neuděláš .... Tady bych problém nehledal.

Nedalo mi to a změřil jsem třmen Nissín. Ten se roztahuje v místě na foto při maximálním zmáčknutí páčky o 0.05 mm. Roztahuje se až v momeňtě, kdybych šel s kolem do zablokování i při maximálním gripu pneu. Na krajích to bylo 0.00. Při std. zmáčknutí páčky se třmen nehne.
Jinak brzda mi s destičkama DP a páleným kotoučem z endurotuning.cz brzdí ostře, ale ne jedovatě. S origo kotoučem to bylo až moc na můj skill. Z gumovějšího Bremba, který mi jako nezávodníkovi vyhovovalo, jsem si musel dlouho zvykat. Dnes jsem za nissin rád.

Třeba někdo změří, jak se roztahuje jiný Brembo třmen, aby bylo porovnání ano 



http://www.offmoto.com/domains/offmoto.com/uploads/thumbs/5167_img_20210225_142953.jpg

Editoval Janek (25.02.2021 15:34:57)

 offline 

 

#13 25.02.2021 18:38:27

Indian
Bahňák
Fotogalerie
Příspěvky: 203
Založená vlákna
Motorka: WR450F/06
1 0

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Este by to mohol sposobovat vyoseny kotuc (iduci sikmo na platnicky), ale to by museli byt z uhla prilozky.

 offline 

 

#14 25.02.2021 20:52:44

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Díky moc za změření! Ano pokud by se někomu s Brembem chtělo toto měření udělat, bylo by to fain pro porovnávání.

Ješte se zeptám, ten Nissin -> jaké máš průměry pístků v brzdiči a pumpě?

U mě to je 2x24mm brzdič, 10mm pumpa.

Narazil jsem na článek, kde popisují gumovější chování páčky, pokud zvolíme příliš velké pístky třmenu (nebo moc malý pístek pumpy). Je tam pak velká síla, ale než se to zmáčkne je dlouhá dráha páčky.. To u mě nebude asi hlavní problém, protože je to origo, ale když porovnáváme Nissin a Brembo, může mít tento převodový poměr vliv.

Díky





Janek napsal(a):

novej: kapalina je nestlačitelná. Je to vlastně stejný, jako kdybys měl místo kapaliny kovovou tyčku a "pístkem" tlačil přímo na válečky ve třmenu....
Žádný podtlak tam pístkem už jen tvarem těsnícího kroužku neuděláš .... Tady bych problém nehledal.

Nedalo mi to a změřil jsem třmen Nissín. Ten se roztahuje v místě na foto při maximálním zmáčknutí páčky o 0.05 mm. Roztahuje se až v momeňtě, kdybych šel s kolem do zablokování i při maximálním gripu pneu. Na krajích to bylo 0.00. Při std. zmáčknutí páčky se třmen nehne.
Jinak brzda mi s destičkama DP a páleným kotoučem z endurotuning.cz brzdí ostře, ale ne jedovatě. S origo kotoučem to bylo až moc na můj skill. Z gumovějšího Bremba, který mi jako nezávodníkovi vyhovovalo, jsem si musel dlouho zvykat. Dnes jsem za nissin rád.

Třeba někdo změří, jak se roztahuje jiný Brembo třmen, aby bylo porovnání ano 



http://www.offmoto.com/domains/offmoto. … 142953.jpg

 offline 

 

#15 25.02.2021 22:06:52

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Áda: Zkusím se na to zítra podívat, ale nevím. U Bety prostě lehce zmáčknu a brzdí to  ano Když jsem měl origo kotouč a destičky, neuměl jsem s tím vůbec jet. Soustavně přebržděný přední kolo. Proto jsem dal pálený kotouč a bylo to lepší. Ale pořád to brzdí oproti Brembu na EXC o hodně líp s menší silou na páčku.
Když se ti otvírá třmen .... to už by měla být dostatečná síla na deskách, aby to brzdilo, než se začne roztahovat.
Pokud ti brzda špatně brzdí i když vyvíjíš takovu sílu, až se ti roztahuje třmen, nemáš v prdeli destičky, nevychcal ti někdy levý tlumič, abys tam měl mastnotu, ....?

Editoval Janek (25.02.2021 22:07:08)

 offline 

 

#16 26.02.2021 06:56:33

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Betu jsem jezdil předtím 3 roky a brzdila parádně. Zmáčknul jsem jedním prstem a pak v kroku páčky třeba 1cm citoval..

Tady je problém že se to roztahuje už při relativně malé síle na páčku, ja tu páčku musím domáčknout skoro k řidítku, když chci velký brzdný učínek - ale nemačkám to velkou silou - pocitově silou jako na jinych moto a kolo se zablokuje a brzdí pěkně. Ale má to strašně dlouhý krok - začíná to brzdit když to lehce zmáčkneš ukazováčkem, ale abys docílil vetší brzdné síly musíš domáčknout, jak jsem psal, až skoro k řidítku (pak ti překáží prsty, nemáš cit atd..)

Kotouč nový, desky nové (obojí zajeté)



Janek napsal(a):

Áda: Zkusím se na to zítra podívat, ale nevím. U Bety prostě lehce zmáčknu a brzdí to  ano Když jsem měl origo kotouč a destičky, neuměl jsem s tím vůbec jet. Soustavně přebržděný přední kolo. Proto jsem dal pálený kotouč a bylo to lepší. Ale pořád to brzdí oproti Brembu na EXC o hodně líp s menší silou na páčku.
Když se ti otvírá třmen .... to už by měla být dostatečná síla na deskách, aby to brzdilo, než se začne roztahovat.
Pokud ti brzda špatně brzdí i když vyvíjíš takovu sílu, až se ti roztahuje třmen, nemáš v prdeli destičky, nevychcal ti někdy levý tlumič, abys tam měl mastnotu, ....?

 offline 

 

#17 02.03.2021 12:57:59

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Janek napsal(a):

novej: kapalina je nestlačitelná. Je to vlastně stejný, jako kdybys měl místo kapaliny kovovou tyčku a "pístkem" tlačil přímo na válečky ve třmenu....
Žádný podtlak tam pístkem už jen tvarem těsnícího kroužku neuděláš .... Tady bych problém nehledal.

Ty si jedeš furt dokola jednu frázi kterou jsi pochytil v sedmý třídě.
Já ti říkám, že když při zpětném pohybu nemůžeš přes pístek nasát kapalinu z nádobky( z jakéhokoliv důvodu, třeba blbě složený pumpy) tak se vytvoří podtlak V UZAVŘENÝM OKRUHU vyvinutý tlakem pružinky na pístek a tím pádem vcucnutí pístků brzdiče.
A ne nemáš pravdu, v okruhu není jen kapalina, ale také vodní páry a ty stlačitelné jsou. Proto se má kapalina pravidelně měnit

Editoval novej (02.03.2021 12:58:54)

 offline 

 

#18 02.03.2021 15:36:34

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


novej napsal(a):

Janek napsal(a):

novej: kapalina je nestlačitelná. Je to vlastně stejný, jako kdybys měl místo kapaliny kovovou tyčku a "pístkem" tlačil přímo na válečky ve třmenu....
Žádný podtlak tam pístkem už jen tvarem těsnícího kroužku neuděláš .... Tady bych problém nehledal.

Ty si jedeš furt dokola jednu frázi kterou jsi pochytil v sedmý třídě.
Já ti říkám, že když při zpětném pohybu nemůžeš přes pístek nasát kapalinu z nádobky( z jakéhokoliv důvodu, třeba blbě složený pumpy) tak se vytvoří podtlak V UZAVŘENÝM OKRUHU vyvinutý tlakem pružinky na pístek a tím pádem vcucnutí pístků brzdiče.
A ne nemáš pravdu, v okruhu není jen kapalina, ale také vodní páry a ty stlačitelné jsou. Proto se má kapalina pravidelně měnit

Takovou blbost jsem dlouho nečetl ano 
Víš, jak vzniká vodní pára?
I kdybys dal do okruhu místo kapaliny vodu, tak za sudena ti bude brzda brzdit 100%, protože i voda je kapalina nestlačitelná.
Znovu si přečti dotaz od Áda ano 

Áda:
zkusils zatáhnout přes noc páčku bindrem, jak jsem psal?

Editoval Janek (02.03.2021 16:00:40)

 offline 

 

#19 03.03.2021 22:24:47

Vojtas
Bahnomil
Fotogalerie
Příspěvky: 1318
Založená vlákna
Motorka: FE450
Věk: 25
Tel: NokiaN8
7 0

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


novej napsal(a):

Janek napsal(a):

novej: kapalina je nestlačitelná. Je to vlastně stejný, jako kdybys měl místo kapaliny kovovou tyčku a "pístkem" tlačil přímo na válečky ve třmenu....
Žádný podtlak tam pístkem už jen tvarem těsnícího kroužku neuděláš .... Tady bych problém nehledal.

Ty si jedeš furt dokola jednu frázi kterou jsi pochytil v sedmý třídě.
Já ti říkám, že když při zpětném pohybu nemůžeš přes pístek nasát kapalinu z nádobky( z jakéhokoliv důvodu, třeba blbě složený pumpy) tak se vytvoří podtlak V UZAVŘENÝM OKRUHU vyvinutý tlakem pružinky na pístek a tím pádem vcucnutí pístků brzdiče.
A ne nemáš pravdu, v okruhu není jen kapalina, ale také vodní páry a ty stlačitelné jsou. Proto se má kapalina pravidelně měnit

Ehm... no.. k tý funkci brzd... nevím jak se může udělat v brzdě může udělat tak velký podtlak, že se dokonce vcucne pístek. Pokud se bavíme o pístku ve třmenu, ten se vrací díky deformaci těsnění pístku. Když přece začnu brzdit, tak po uzavření kanálku z nádobky tlak v brzdách narůstá z nulového přetlaku a po uvolnění se do opět do nulového přetlaku vraci  (pokud jsi extrémně neobrzdil desky tak že během brždění ti vyjely o Xmm) .. v případě odvzdušňování klasickým způsobem je těšnění pístku konstruováno tak, že pokud při utažení odvzdušňováku a povolení páčky dojde sice k podtlaku, tak se přes těsnení do okruhu v pohodě nátahne kapalina z nádobky a doplní se do okruhu.
Ano brzdová kapalina je vysoce hydrofilní, ano voda v kapalině se při extrémním brždění změní na páru a tím pádem vzduchovou bublinu a ano, dokud se kapalina nezahřeje na bod varu, tak člověk ani neví, že nějakou starou kapalinu má.

Figl se stlačnou brzdovou páčkou přes noc funguje na tom principu, že pokud je v okruhu přítomen vzduch, stlačením páčky se bublinka zmáčkne na menší objem a lépe cestuje hadičkou k nejvyšímu bodu - brzdové páčce , kde po uvolnění páčky vycestuje do nádobky


Baseball, basketball and football...
....all require one ball...
...ENDURO REQUIRES TWO!!!

 offline 

 

#20 04.03.2021 08:59:42

Re: Rozevírání brzdiče -> měkká páčka


Vojtas napsal(a):

novej napsal(a):

Janek napsal(a):

novej: kapalina je nestlačitelná. Je to vlastně stejný, jako kdybys měl místo kapaliny kovovou tyčku a "pístkem" tlačil přímo na válečky ve třmenu....
Žádný podtlak tam pístkem už jen tvarem těsnícího kroužku neuděláš .... Tady bych problém nehledal.

Ty si jedeš furt dokola jednu frázi kterou jsi pochytil v sedmý třídě.
Já ti říkám, že když při zpětném pohybu nemůžeš přes pístek nasát kapalinu z nádobky( z jakéhokoliv důvodu, třeba blbě složený pumpy) tak se vytvoří podtlak V UZAVŘENÝM OKRUHU vyvinutý tlakem pružinky na pístek a tím pádem vcucnutí pístků brzdiče.
A ne nemáš pravdu, v okruhu není jen kapalina, ale také vodní páry a ty stlačitelné jsou. Proto se má kapalina pravidelně měnit

Ehm... no.. k tý funkci brzd... nevím jak se může udělat v brzdě může udělat tak velký podtlak, že se dokonce vcucne pístek. Pokud se bavíme o pístku ve třmenu, ten se vrací díky deformaci těsnění pístku. Když přece začnu brzdit, tak po uzavření kanálku z nádobky tlak v brzdách narůstá z nulového přetlaku a po uvolnění se do opět do nulového přetlaku vraci (pokud jsi extrémně neobrzdil desky tak že během brždění ti vyjely o Xmm) .. v případě odvzdušňování klasickým způsobem je těšnění pístku konstruováno tak, že pokud při utažení odvzdušňováku a povolení páčky dojde sice k podtlaku, tak se přes těsnení do okruhu v pohodě nátahne kapalina z nádobky a doplní se do okruhu.
Ano brzdová kapalina je vysoce hydrofilní, ano voda v kapalině se při extrémním brždění změní na páru a tím pádem vzduchovou bublinu a ano, dokud se kapalina nezahřeje na bod varu, tak člověk ani neví, že nějakou starou kapalinu má.

Figl se stlačnou brzdovou páčkou přes noc funguje na tom principu, že pokud je v okruhu přítomen vzduch, stlačením páčky se bublinka zmáčkne na menší objem a lépe cestuje hadičkou k nejvyšímu bodu - brzdové páčce , kde po uvolnění páčky vycestuje do nádobky

konečně někdo kdo ví o čem mluví, ale v prvopočátku jsme se zřejmě nepochopili, bavíme se o špatně složené pumpě, kdy je "odpojená" nádobka kapaliny.
Tak ještě zkusíme sedmou třídu - pokud ponořím stříkačku do vody a budu tahat za píst stříkačky, bude se voda nasávat do stříkačky. Představ si tu stříkačku místo pumpy a tah tvé ruky jako péro pod pístkem v tý pumpě. Bude tedy nasávat kapalinu zpět do pumpy, Dole tedy v brzdovém třmenu bude kapalina ubývat a to místo po ubývající kapalině se vyplní pístem ve třmenu, ve skutečnosti to znamená že pístek třmenu popojede třeba o desetinky do třmenu, takže mezi destičkama vznikne nepatrná mezírka.
Já to opravdu nedokážu popsat jednodušeji, promiňte. A s tou vodou a posléze párou v okruhu pozor, Janek určitě něco vymyslí že to tak není,.

Editoval novej (04.03.2021 09:02:23)

 offline 

 

REKLAMA

Zápatí

Statistika

TOPlist

Copyright © 2007 - 2014 OFFMOTO.COM | Ochrana osobních údajů